Snabbkoll: Har du lämnat tillbaka några julklappar?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har du lämnat tillbaka några julklappar?

Julen är officiellt över, men julklapparna består. Men kanske inte alla. Har du lämnat tillbaka något?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska lämna tillbaka ett par skor , alltid osäkert med storlekar o då de var fri retur så safear man ju o köper båda möjliga storlekarna ,

Permalänk
Medlem

Fick inga julklappar i år. Första gången.
Så inte mycket att lämna tillbaka, men alltid varit ”kräsen” så alltid varit noga med att säga vad jag önskar mig så jag slipper få skit.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Blir alltid cash sedan jag var typ 12. Så köper jag egna presenter. Då slipper alla krångla.

De få sakerna jag fått är saker jag behövt.

Med det sagt är det 2-3 presenter per år kanske.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Finns inget alternativför att man inte fick några julklappar. Vi slutade med att ge varandra i familjen julklappar för många år sedan, nu är det bara småkidsen som får klappar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Finns inget alternativför att man inte fick några julklappar. Vi slutade med att ge varandra i familjen julklappar för många år sedan, nu är det bara småkidsen som får klappar.

Samma här, fick en påse med Lindt-choklad, och den lämnas ju knappast tillbaka

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Finns inget alternativför att man inte fick några julklappar. Vi slutade med att ge varandra i familjen julklappar för många år sedan, nu är det bara småkidsen som får klappar.

Samma här. Förstår inte vuxna människor som köper julklappar till varandra för tusentals kronor.. Vill jag ha något köper jag det själv.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Övervägde att lämna tillbaka ett pack med 120mm fläktar som jag trodde jag behövde, men de visade sig vara onödiga.

Men behåller dem som eventuell backup alternativt att jag ger bort dem istället för att skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vi vuxna köper inte julklappar till varandra så finns ingenting att lämna tillbaks.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Var är alternativet "Inte fått några"?

Permalänk
Medlem

"Julen är officiellt över"

Jag trodde den officiellt började idag

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Julafton är över, men julen pågår än.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

" I de flesta kristna länder anses [Trettondagen (6:e Januari)] avsluta julen (till skillnad från i Norden, där julen allmänt anses avslutad med tjugondedag jul (13:e Januari))."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trettondedag_jul

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

"Julen är officiellt över"

Jag trodde den officiellt började idag

Haha eller hur 😂 kanskje över för den som fick jobba och skriva denna ”artikeln”

Permalänk

Inte fått några, inte gett några….på många år….

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

" I de flesta kristna länder anses [Trettondagen (6:e Januari)] avsluta julen (till skillnad från i Norden, där julen allmänt anses avslutad med tjugondedag jul (13:e Januari))."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trettondedag_jul

Tänkte spontant samma. Lät ju underligt att inte
Juldagen vara en del av julen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Julafton är över, men julen pågår än.

@Cenorida

Julafton är idag 25e, det är bara Sverige och Norden som firar på fel dag då vi för länge sedan började vårat nya dygn när solen gick ner

https://varldenshistoria.se/jul/varfor-firar-vi-jul-pa-fel-da.... 🙂

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Cenorida

Julafton är idag 25e, det är bara Sverige och Norden som firar på fel dag då vi för länge sedan började vårat nya dygn när solen gick ner

https://varldenshistoria.se/jul/varfor-firar-vi-jul-pa-fel-da.... 🙂

Nej julafton var igår även i andra länder. Bara det att vi i norden alltid firar aftnar istället för dagen.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en julklapp i två olika storlekar, den som inte passar åker tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Samma här. Förstår inte vuxna människor som köper julklappar till varandra för tusentals kronor.. Vill jag ha något köper jag det själv.

Tjenare Grinchen!

Julklappar är jättekul, och särskilt att få ge! Att lägga extra energi och hitta något som någon du bryr dig om inte visste att den verkligen behövde, eller något dom aldrig skulle unnat sig.

Jag är glad att jag efter flera år hittade en vinylskiva jag vet min fästmö gärna skulle vilja ha; den dök upp på spanska motsvarigheten till Blocket, och med lite Google translate kom den hem.

Den var inte billig eller enkel att få tag på, men min fästmö hade aldrig fixat att köpa den själv, och aldrig heller unnat sig den. Det känns bra att göra någon annan glad - är det svaret på din fråga? Du kan ju testa någon gång!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Med en liten nykomling hemma så får man en del kläder. Men vissa tror ju att bara för att det är en tjej så ska hon spökas ut likt en gräddbakelse. Sånt byts ut på direkten!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Tjenare Grinchen!

Julklappar är jättekul, och särskilt att få ge! Att lägga extra energi och hitta något som någon du bryr dig om inte visste att den verkligen behövde, eller något dom aldrig skulle unnat sig.

Jag är glad att jag efter flera år hittade en vinylskiva jag vet min fästmö gärna skulle vilja ha; den dök upp på spanska motsvarigheten till Blocket, och med lite Google translate kom den hem.

Den var inte billig eller enkel att få tag på, men min fästmö hade aldrig fixat att köpa den själv, och aldrig heller unnat sig den. Det känns bra att göra någon annan glad - är det svaret på din fråga? Du kan ju testa någon gång!

Det är väl där skon klämmer antagligen. Jag misstänker att de knappt känner folket de firar jul med så det blir stressigt att hitta julklappar, då är den enkla lösningen att skippa julklappar helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Cenorida

Julafton är idag 25e, det är bara Sverige och Norden som firar på fel dag då vi för länge sedan började vårat nya dygn när solen gick ner

https://varldenshistoria.se/jul/varfor-firar-vi-jul-pa-fel-da.... 🙂

Julafton var igår och juldagen är idag i åtminstone hela västvärlden. Sen att det huvudsakliga firandet sker på juldagen i de flesta länder är en annan femma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Samma här. Förstår inte vuxna människor som köper julklappar till varandra för tusentals kronor.. Vill jag ha något köper jag det själv.

Ens partner kan ha öga för något man behöver som man själv ej visste men blir glad för. Lite som att se en sak man vill ha och hade köpt fast i detta fallet känner ens partner en så väl så dem hittade något innan man själv hittat det

Min fru prickar väldigt väl där, hon ser sådant jag kanske missat eller i butiker jag sällan är i så jag hade ej hittat det eller så kommer hon ihåg något jag sagt men glömt bort.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Köpte en pryl till farsan jag visste han behövde och velat ha, var bara det att han själv gjort slag i saken för ett par veckor sedan. Snopet.

Permalänk
Medlem

Dom klappar jag fått i år behåller jag och det verkar som om
dom klappar jag gett också verkar bli kvar hos mottagaren.

Vilket känns positivt.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Har aldrig någonsin behövt lämna tillbaka en julklapp faktiskt. Däremot har jag behövt att byta då storlek på kläder varit fel

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Nej, då jag inte fått några. Och det är precis som jag vill ha det, det är fantastiskt skönt att slippa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Varje jul och jag blir lika trött på skiten varje år. Brukar dock ge klappen det till någon annan snarare än att hålla på med kvitton och skit för att någon butik ska ta mot det. Säger till alla att de inte ska köpa något till mig men likväl förbannat får jag skit och krimskrams varje år. Är inte kristen eller religiös (men familjen utom sambo är det) och firar inte jul privat, tror inte på tomtar och troll men ändå fick jag en 1,5m tomte i år. Liksom fanskapet går inte ens in i bilen och mitt förråd är redan fullt.

Att staten inte avskaffat julen som nationell högtid är den största besvikelsen jag har på det moderna samhället Sverige.

Skrivet av backfeed:

Nej, då jag inte fått några. Och det är precis som jag vill ha det, det är fantastiskt skönt att slippa.

Du är lyckligt lottad.

Permalänk
Skrivet av justabit:

Varje jul och jag blir lika trött på skiten varje år. Brukar dock ge klappen det till någon annan snarare än att hålla på med kvitton och skit för att någon butik ska ta mot det. Säger till alla att de inte ska köpa något till mig men likväl förbannat får jag skit och krimskrams varje år. Är inte kristen eller religiös (men familjen utom sambo är det) och firar inte jul privat, tror inte på tomtar och troll men ändå fick jag en 1,5m tomte i år. Liksom fanskapet går inte ens in i bilen och mitt förråd är redan fullt.

Att staten inte avskaffat julen som nationell högtid är den största besvikelsen jag har på det moderna samhället Sverige.

Du är lyckligt lottad.

Årets inlägg!