Skärmen vaknar inte till liv när jag startar datorn!

Permalänk
Medlem

Skärmen vaknar inte till liv när jag startar datorn!

Skärmen vaknar inte till liv när jag startar datorn!
Är så nöjd med min uppsättning med 49 välvd skärm och speldator/NUC.

Starta datorn och skärmen reagera inte, drog ur ström-sladden till skärmen och satta in den igen, då vakna skärmen till liv.
Är det någon inställning eller annat jag bör tänka på.

Kopplad med display-kabel.

MVH

Permalänk
Medlem

Prova knapparna för skärm inställningar på skärmen, dom reagerar inte.
Trycker som en touch funktion.
Ska kolla upp detta, köpte skärmen som fynd vara med 2000 kr reducerat pris.

Kanske får lämna tillbaks skärmen, men ska läsa på om knapparna först, men dom verkar vara touch som inte reagerar.

MVH

Permalänk
Medlem

Hade samma fel på min asus dator. Uppdaterade bios, alla grafikkortsdrivare som löste problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dl380g7:

Hade samma fel på min asus dator. Uppdaterade bios, alla grafikkortsdrivare som löste problemet.

ok tack ska testa ...

MVH

Permalänk
Medlem

Skärmen vakna innan jag aktivera skärmsläckaren och nu stängde jag av den och då fungera det

Då var det bara knapparna kvar
Ska ringa net on net och skriva till Samsung

Permalänk
Medlem

Starta datorn och ingen bild, igen, fick dra ut ström sladden.
Knapparna fungerar inte.

Får skicka tillbaks skärmen, surt.

Uppdaterar tråden.

MVH

Permalänk
Medlem

Samsung har på sina skärmar idag ett sparläge som gör att om monitor inte känner av signal på ett visst antal timmar så går den i djup dvala för att förbruka mindre spänning.

Då startar den inte automatiskt med datorn. Ett tryck på powerknappen så bör man ha bild.

Går att stänga av funktionen i skärmens menyer.

Med det sagt så kan du potentiellt ha fått tag i en monitor som inte fungerar som den skall.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Samsung har på sina skärmar idag ett sparläge som gör att om monitor inte känner av signal på ett visst antal timmar så går den i djup dvala för att förbruka mindre spänning.

Då startar den inte automatiskt med datorn. Ett tryck på powerknappen så bör man ha bild.

Går att stänga av funktionen i skärmens menyer.

Med det sagt så kan du potentiellt ha fått tag i en monitor som inte fungerar som den skall.

Hej, du har helt rätt, när jag stänger av datorn, så står det på skärmen att den går till "Save Mode" och tickar ned från 3 sekunder till noll.
Om det inte vore för knapparna, dom reagera inte när jag rör vid dom.
Vet inte om jag gör något fel eller om det är skärmen, men det är väl touch knappar.
Ska ta kontakt med supporten först innan jag skickar tillbaks skärmen.

MVH

Permalänk
Medlem

Kör du Displayport? Jag kan inte erbjuda förslag på lösning men det finns trådar om detta proböem just med DP kablar

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thirdace:

Kör du Displayport? Jag kan inte erbjuda förslag på lösning men det finns trådar om detta proböem just med DP kablar

Ja den är kopplad med display-kabel men kan testa med hdmi om det förändrar något
Visste inte att DP orsaka problem om jag förstår dig rätt

Edit skärmen säger på skärmen att jag ska koppla in DP efter att den säger att den inte hitta connection när jag kopplat in HDMI
Eftersom knapparna inte fungerar så kan jag inte ändra inställningar

Mvh