Har du drabbats av Brings påhittade leveransproblem?

Permalänk
Medlem

Har ett värsting exempel. Hade köpt en spis från ett bra företag i Småland. De skickade spisen med hemleverans med Bring. Den anlände till terminal i Skellefteå i efter några dagar för vidare leverans 7 mil till min hemby i inlandet. Ja efter två månader fick jag spisen levererad. Hade dessförinnan försökt kontakta Bring varje dag men det resulterade i att Bring i Stockholm aldrig fick kontakt med Skellefteå. Ja "tala om att vara besviken".
Numera undviker jag vid köp företag som skickar med Bring. Postnord fungerar perfekt med lantbrevbäring fram till min dörr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Bring driver mig till vansinne.
Beställde 2 telefoner från Elgiganten för mina barn på Black Friday samt 2 skärmskydd till dom. De skickades separat. Fick ping från Bring att ena paketet (telefonerna) fanns hos mitt ombud medan det andra paketet kom senare på dagen till en paketbox. ok.

Hann inte åka direkt så tog någon dag och fick en påminnelse. Åkte hämtade telefonerna och dagen efter åkte jag till paketboxen. Använde deras app för att öppna boxen och till in förvåning var den tom?

Klickade då på påminnelsen jag fått och inser att enligt historiken så var paketboxen full när den skulle läggas in där (?) och de skickade vidare den till mitt ombud. Problemet är nu att enligt deras app samt i systemet så har jag hämtat ut den från paketboxen. Trots att det i spårningen också står att den aldrig las där utan skickades vidare. Ombudet sa de hade fått en bunt med paket från en paketbox men trots de letade så hittade de inte paketet längre då systemet ju anser den är utlämnad = de kan inte se var det ska ligga.

Först och främst - varför fick jag inte info om att det skickats vidare .... två - hur i h-vete kan jag fortfarande öppna lådan där det skulle ligga trots att mitt paket inte längre ska finnas där .... och tre - hur ska jag lyckas få mitt paket nu ....

I-lands-problem men verkligen frustrerande att jaga ett paket, särskilt i dessa tider.

Du skulle antecknat koden och försökt igen någon dag senare. De kanske inte byter koder när skåpen öppnas

Skulle inte förvånat mig då det handlar om Bring.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem med både Bring och UPS. UPS har skött leverans en gång av tio. Försöker att få alla leveranser till ombud då det ger större frihet och man slipper låsa en dag för att vänta på en leverans som kanske dyker upp. Bor på landsbyggden och är oftast ute på jobb under dagtid. (Egenföretagare)

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem

Haft problem med alla typ. UPS är dock på nivån att man hellre åker till ett annat land och hämtar varan än att få hemleverans av dom.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Både Postnord och UPS gör så hos mig

Permalänk
Medlem

Nej inte med bommade men de var nära på förstöra färg för 3k här efter bf , de hade lämnat ute i 5 minus trots de stod att de skulle lämnas personligen samt lådorna var märkta med tål ej frost , turligt så skulle jag ut kort efter de måste varit där så de klara sig , sms et kom typ 3 timmar senare om att de levererats

Permalänk
Medlem

Jag bor på landsbygden, ca 6 km från tätorten där samtliga ombud finns. Jag hade ett tag problem med att UPS körde taktiken enligt trådstart.

Efter ett par gånger tröttnade jag, hörde av mig till kundservice och förklarade problemet. Dom beklagade sig, och i vanlig ordning frågade dom om jag verkligen var hemma, om jag kan ha missat att någon knackade på, etc. Jag lyckades övertyga kundservice att slå upp mina försändelser (trackingnummer, historik), och kunde då förklara att det helt omöjligt kan vara 1-3 minuter mellan "Misslyckad hemleverans" och "Paketet finns att hämta hos ombud xxxx" såvida inte chauffören flyger helikopter. Kundservice köpte det helt och hållet, och skulle undersöka saken närmare.

Nu några månader senare har jag inte problemet längre, allting har blivit hemkört enligt ordning. Dessutom är chauffören ovanligt trevlig.

DHL, Bring eller Postnord har jag aldrig haft problem med.

Permalänk
Medlem

😁😁

Skrivet av TrinitoN:

(...)Jag lyckades övertyga kundservice att slå upp mina försändelser (trackingnummer, historik), och kunde då förklara att det helt omöjligt kan vara 1-3 minuter mellan "Misslyckad hemleverans" och "Paketet finns att hämta hos ombud xxxx" såvida inte chauffören flyger helikopter. Kundservice köpte det helt och hållet, och skulle undersöka saken närmare.(...)

Jag talade med en kundtjänst som röt åt mig... Men jag förklarade att:

a) de är bara anställda och bör därför inte gå i försvar ⚔ ställning för bolaget och mot kunden eftersom det är vi "kundclowner" som betalar deras löner
b) om nu bolaget har gjort fel (enligt 1, 2, 3, 4 och 5) varför slösa bort energi ⚡ på att försvara det icke försvarliga - let's continue with the matter at hand 🖐️ please...
c) de köpte det efter en massa argument och viss lagteknisk bevisföring och argumentation...

Roligt 😂 exempel med tiderna och helikoptern. Företag krånglar något så grön 🥗 jävligt bra, bara för att dra ut på processen...att de orkar...🤣...speciellt när man vinner genom logik och argumentation...😅

Exempel: en operatör ville befästa en med skatt. En skatt som var avvecklad (de ville ha mellanskillnaden till dem själva) men som de ansåg att de kunde kräva eftersom bindningstiden på kontraktet hade gått ut.

Jag genmäle: Hur kan man debitera på ett "spökkontrakt" en skatt som är synlig om kontraktet inte är synligt?
De: Ahh för att det står i kontraktet att man ska betala "fullt pris på tjänsten"
Jag: Betalar jag inte "fullt pris för tjänsten" minus ➖ den avskaffade skatten?
De: Kontraktet har gått ut, skatten var undantagen under kontraktets "levnad" och eftersom skatten är avskaffad och skatten betalades när kontraktet "levde" så det som ligger för handen är att det vi debiterar är inte "skatten" utan "mellanskillnaden som fattas för tjänsten" för att komma till samma [fulla] summa som vi debiterde för tjänsten när skatten och kontraktet var levande.
Jag: Går inte detta mot likabehandlingsprincipen och det sociala intresset (att bolaget ska ta i beaktande den sociala hjälpen och nyttan med tjänsten till folket - tjänsten ska vara socialt understödjande och samhällsmässigt fördelaktig och att tjäna pengar kommer i andra hand) enligt "den och den lagen" ⚖ §§)? Dessutom: hade inte kontaktat gått ur tiden när skattesänkningen blev lag ⚖?
De: Oj 😮 okej då...vi sänker priset för att vara "schyssta"... 😑

Koncession kallade de det...please...😂😂🤣🤣

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Bring tog mitt paket 20 mil hemifrån mig och vägrade leverera det till rätt ställe (hos mig dvs) och de skyllde på att deras datorsystem hade problem och det nu var som det var. Ville jag ha det utskickat till rätt ställe så fick jag vänta på att det gick tillbaks efter 2 veckor och sen beställa paketet igen.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappkossa5000:

Just de här dagarna har alla paketföretag ca 4ggr så hög belastning. Och det är inte så enkelt som att "ta in mer bemanning den helgen då" för terminalerna och sorterings maskinerna är för små för volymen. Och nej, man bygger inte ut för att EN vecka om året har extrem volym. Det skulle vara dyrt för oss kunder.

Det de borde ha gjort, och som vårt företag gjorde (är i branchen) är att informera alla kunder om längre leveranstider under Black week. För det är oundvikligt. Och kanske de har informerat sin kund? Dvs, stället du köpte från. Men de i sin tur sket i att uppdatera sin hemsida med nya leveranstider.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem

Så jävla frustrerad med Bring just nu. Mest för att deras information suger.
Sonens lag har sålt New Body. För att allt ska hinna levereras till mig så avslutas försäljningen den 8 december (det var New body själva som valde det datumet). De tar några dagar på sig att leverera en pall på 78 Kg till Bring. Pallen kommer till Hägersten igår morse och finns i leveranslager från 7.05.

Får en ping att jag kan välja när den ska levereras. Tidigaste tiden är igår kväll (18 - 22 om jag minns rätt) men väljer istället 12-16 idag. Inga problem. Den ligger ju på deras leveranslager nu. Vi har några som har behov att få sina NB innan/under helgen (julklappar etc) så perfekt att kunna lämna ut fredag kväll. Och jag bor ju i Huddinge så inte direkt ute i wishan.

Får sms i morse att den levereras 12-16 och att vara hemma. perfekt. Jobbar hemifrån och håller mig hemma för att inte missa. Vid 15.30 börjar jag undra. Länken jag fått första gången ang paketet säger inget. Får en snilleblixt och tar paketid't och klistrar in på Brings hemsidan. Och se där. 12.47 så visste de redan att "Sändningen är tyvärr försenad och skickas vid nästa möjliga avgång.".

Ok, de informerar mig inte men det måste betyda den kommer under kvällen istället - d v s "nästa möjliga avgång". Yeah right. Kl 18.54 får jag ett nytt SMS att jag kan "välja tid för leverans". Och nu är tidigaste tiden på söndag 10-14.

Så jävla trött på bring. Jag har inga problem med Postnord, UPS, DH<L etc men bring lyckas aldrig. Jag förstår det kan bli försening men 1/ meddela direkt via SMS när man vet och 2/ Boka in den så fort som möjligt och ge mig sen möjlighet att byta IFALL det inte passar.

Naturligtvis har deras kundservice stängt och chatboten är ju helt meningslös för detta ....

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Herre gud...

Skrivet av Björn Endre:

Så jävla frustrerad med Bring just nu. Mest för att deras information suger.
Sonens lag har sålt New Body. För att allt ska hinna levereras till mig så avslutas försäljningen den 8 december (det var New body själva som valde det datumet). De tar några dagar på sig att leverera en pall på 78 Kg till Bring. Pallen kommer till Hägersten igår morse och finns i leveranslager från 7.05.

Får en ping att jag kan välja när den ska levereras. Tidigaste tiden är igår kväll (18 - 22 om jag minns rätt) men väljer istället 12-16 idag. Inga problem. Den ligger ju på deras leveranslager nu. Vi har några som har behov att få sina NB innan/under helgen (julklappar etc) så perfekt att kunna lämna ut fredag kväll. Och jag bor ju i Huddinge så inte direkt ute i wishan.

Får sms i morse att den levereras 12-16 och att vara hemma. perfekt. Jobbar hemifrån och håller mig hemma för att inte missa. Vid 15.30 börjar jag undra. Länken jag fått första gången ang paketet säger inget. Får en snilleblixt och tar paketid't och klistrar in på Brings hemsidan. Och se där. 12.47 så visste de redan att "Sändningen är tyvärr försenad och skickas vid nästa möjliga avgång.".

Ok, de informerar mig inte men det måste betyda den kommer under kvällen istället - d v s "nästa möjliga avgång". Yeah right. Kl 18.54 får jag ett nytt SMS att jag kan "välja tid för leverans". Och nu är tidigaste tiden på söndag 10-14.

Så jävla trött på bring. Jag har inga problem med Postnord, UPS, DH<L etc men bring lyckas aldrig. Jag förstår det kan bli försening men 1/ meddela direkt via SMS när man vet och 2/ Boka in den så fort som möjligt och ge mig sen möjlighet att byta IFALL det inte passar.

Naturligtvis har deras kundservice stängt och chatboten är ju helt meningslös för detta ....

Ja chatbot är ju som att vara blind och försöka hitta Gud Faders telefonnummer i telefonkatalogen, fast telefonkatalogen har upphört att existera, fast numret är *HEMLIGT.* och i andra hand försöka hitta Jesus Kristus adress på Eniro för att fråga honom om han har numret till Pappa...🤪😜 OMG...

Man blir vansinnigt vansinnig eftersom det oftast är så här: man avsätter tid, man tar ledigt, man skjuter upp hudens behov och låter sitt Post behov komma före vovvens behov av en Runda just för att man inte vill missa Postens Runda... "För att inte missa" som man uttalade det i texten.

Sovjet hade varit imponerade av postens logistik...🤣

Jag lider med dig Synd att barnen ska behöva lida.

Jag uppmanar aldrig till våld men kan nämna att en Colombianska inte hade Fått sitt internet levererat / installerat på nåt år (fast i samtalet så talar de om "två veckor". JA två veckor sedan man lovade att komma ut med en tekniker inom dispyten och tidsramen för året som hade förflutit så att säga) och topplocket går för henne och hon uttalar de bevingade orden:
-"Ert Högkvarter kommer sluta att existera, fängelse det är en detalj som jag inte bryr mig om alls på den här nivån som vi befinner oss på nu, var är tekniken"?
(I Latinamerika existerar inga åsiktskorrer är värt att nämna)...

Jag ber att få tillönska Dig en angenäm Jul 🎄 och beklagar postens impotens.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk

Ännu ett paket som skickas med bring som fortsätter att skjuta sig i foten...

Fick sms vid 23:42... Att de ska leverera i morgon och de behöver ev portkod osv...

Fick ju som tur valet att skicka direkt till ombud denna gången iaf iom att ja kommer va på jobbet när de levererar.

Farmförhållning? Tror inte det existerar i brings vokabulär...

Detta kunde de ju fan frågat om i fredags eller nått inte som att portkoden byts typ varannan dag direkt....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ännu ett paket som skickas med bring som fortsätter att skjuta sig i foten...

Fick sms vid 23:42... Att de ska leverera i morgon och de behöver ev portkod osv...

Fick ju som tur valet att skicka direkt till ombud denna gången iaf iom att ja kommer va på jobbet när de levererar.

Farmförhållning? Tror inte det existerar i brings vokabulär...

Detta kunde de ju fan frågat om i fredags eller nått inte som att portkoden byts typ varannan dag direkt....

Fick ett meddelade att de inte kunde leverera då portkod saknades. Tro f*n att det saknades, vi har inte ngt låssystem med portkod där jag bor...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Fick ett meddelade att de inte kunde leverera då portkod saknades. Tro f*n att det saknades, vi har inte ngt låssystem med portkod där jag bor...

Jag bor i ett radhus så samma sak för mig... De kan få en portkod men ja vet inte till vilken port.

Var mer bara att höra av sig med inte en hel dags framförhållning äns om jag nu hade haft en.

Å dessutom mitt i natten till nån ska upp vid 4 på morgonen....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Fick ett meddelade att de inte kunde leverera då portkod saknades. Tro f*n att det saknades, vi har inte ngt låssystem med portkod där jag bor...

En Latinamerikansk bortförklaring (för att slippa).

Jag har en del exempel:
Var är supervisor?
Han finns här nånstans.
Ok men var?
Leta runt så kommer du hitta honom
Jag är Ingen nosande hund
Okej han är på möte [och det kommer ta lika länge som helst tills du har gått]
Okej, jag sätter mig här och väntar
*Supervisor dyker upp som om det vore ett mirakel* 2 minuter efteråt (de muppade och ville inte ge ut en kopia av ett kontrakt, som jag hade rätt att få).
--------

Just det där med att "leta så kommer du att hitta honom" 😂 herre gud...

--------

En reklamation av sportväska:

Tyget är icke bärande det går sönder lätt
Nej tyget är så konstruerat i sin [tunna] konstruktion
Jaha 😑 så väskan ska inte kunna hålla en vattenflaska, ett par skor och sportkläder?
Korrekt, väskan är inte gjord för att ha en vattenflaska inuti den: vattenflaskan ska du hålla i handen
Okej 😲😧
Ja väskan är bara gjord för att ha T-shirt i
Jag vill reklamera
Du var här i lördags (jag återkom på måndagen)
Yes box jag var här i lördags
Okej jag önskar dig lycka till med reklamation
Jag: 😧😲 va?
Ja precis, i lördags så sa du att du skulle gå till den här andra instansen för att reklamera
Vilken instans?
Ja den här instansen du skulle gå till där de skulle lösa reklamationen
Nä alltså ni sa att jag skulle komma tillbaka på måndag (jag hade varit där på lördagen som sagt)
Ja och i lördags så sa du att du skulle få hjälp av den instansen
Det låter märkligt med tanke på att jag är HÄR idag... Btw vad heter den här "instansen"?
Jag vet inte...du [kunden] talade om den här instansen
Men VAD Heter instansen, du talar om "instansen" men var? Och om jag är här idag så kan jag inte ha talat om "instansen" just för att jag är här idag...
Jag vet inte men du sa att de skulle hjälpa dig
Okej, vi kan alltid ringa en polis patrull så får du gärna förklara för dom "vad jag sa i lördags" för jag anser att "instansen" är en ursäkt för att slippa reklamera...
OKEJ 😑 vi kan glömma bort den här detaljen med "instansen" 😑 (sa affären)
*De ringde några chefer och så vidare och de bytte ut väskan till en mer hållbar dito*

Herre gud vad folk LJUGER för att slippa en reklamation på 500 kr. Begriper inte det, det slösar ju bara TID.
Som att jag skulle säga: Min vägg är blå och jag är chef för Sweclockers OCH Swedbank för att de har en liknande bokstäver i början av namnet. OMG...😂

Kram på er och God Jul på er alla.

SPARA alla kvitton på julklapparna - TA. FOTON med och i den mån det går. <3

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Skulle hämta ut ett paket från deras paketbox, döm till ens förvåning när luckan öppnas att det är tomt inuti.
Står kvar för att leta fram telefonnummer och går sätter mig i bilen och ringer dem, kommer en kvinna som öppnar sitt fack. Guess what, också tomt...
Ja men sjyst av er!

Efter en viss tid i telefonkö så kommer jag fram, hon på supporten kan då ta fram att paketet ligger i fel fack tydligen. Hur hon nu kunde se det. Skulle hämtas idag av dem och lämnas in på ett serviceställe så får vi avvakta om det sker, inget meddelande ännu...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Inaktiv

Jag har anekdoter om alla transportörer. För just Bring var nog det när jag beställt en otymplig grej med hemkörning. Fick SMS från Bring på tisdagen att jag kunde boka leveranstid. Dagen efter var en helgdag, så jag bokade leverans på torsdagen. När jag ringde på fredagen och frågade var mitt paket var, fick jag svaret att de missat det eftersom de skriver ut utkörningslistorna innan de går hem för dagen. Det lät som om det var den mest självklara saken i världen. Det slutade med att jag fick åka till deras lager och baxa in skiten i bilen. Sen dess undviker jag bring när jag har ett val.