Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Nae, funkar fortfarande inte. I fail at datta

Permalänk
Skrivet av KungFredda:

Nae, funkar fortfarande inte. I fail at datta

så här ska det se ut i adblock. jag använder ublock origin btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Jag fick svar från Prisjakt nu att det kan bli problem om man har ett gammalt eller väldigt gammalt konto på Blocket eller något annat som Schibsted har tagit över. Det gamla kontot kan då blockera flytten av någon anledning men lösning verkar vara på gång.

Det är inga problem, mitt konto togs bort totalt och det som migrerades var det Schibsted-konto jag skapade för Blocket för mindre än ett år sedan.

Detta på min äldsta mail, testat två andra vilket bara skapade helt nya konton.
Time well spent... Jag orkar inte ens bli sur.

Skrivet av Edin:

Om någon på riktigt är intresserad av att bygga upp något, dra mig ett mail på edin(a)geeks.se. Är också intresserad av hur man kan använda AI för att effektivisera en prisjämförelsetjänst. Har ingen konkret plan än, men tittar på att sätta ihop något och då under Geeks-flagg. Då handlar det om att sätta användaren (i vårt fall oss som vill veta allt i detalj) i centrum.

Jäkligt bra initiativ! Har så lite ork och tid över nu för tiden att det känns onödigt att ta upp plats i din inkorg för de som faktiskt har ordentliga möjligheter men har ni nytta av bollplank, slentriant PHP-knackande, betatestare med några års erfarenhet och en skaplig dos åsikter är jag mer än frivillig.

Skrivet av internet946:

så här ska det se ut i adblock. jag använder ublock origin btw.
https://i.ibb.co/RbMbfc5/Namnl-s.png

Petade lite på dem, det kan vara en del dubletter men de fungerar;

prisjakt.nu###overlaySearchResults > div prisjakt.nu##.AAHWe.TopSection-sc-z3c0qx-11 prisjakt.nu##.gKhyEy.PopularSearches-sc-0-0 prisjakt.nu##.gxyujP.PopularSearchesTitle-sc-0-3.h4text.JPVFi.Text--155wxbs prisjakt.nu##.iJzkAV.TopSection-sc-0-11 prisjakt.nu##.njfhU.FeaturedArticle-sc-jpds9y-0 prisjakt.nu##[class^="Root-"]:style(min-height: unset !important;) prisjakt.nu##[data-test="hero-search"],div[class^="Root-"] [class*="StyledPanel--"]:not([data-test-type="categories"])

Frågan är dock om man borde göra om detta i Tampermonkey och/eller Stylish när det gäller saker som är så långt utanför annonser som detta är.

Jag började kolla på att översätta reglerna till Adblock Plus men den addonen har ju blivit nagware i sig självt? Skulle verkligen rekommendera att överge det, riktigt tråkigt när sånt händer.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jag började kolla på att översätta reglerna till Adblock Plus men den addonen har ju blivit nagware i sig självt? Skulle verkligen rekommendera att överge det, riktigt tråkigt när sånt händer.

Under alla år jag använde Adblock Plus (fram tills för ca 1-2 månader sedan) så har jag inte sett något nagware. Vad är det som du klassar som nagware?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Om någon på riktigt är intresserad av att bygga upp något, dra mig ett mail på edin(a)geeks.se. Är också intresserad av hur man kan använda AI för att effektivisera en prisjämförelsetjänst. Har ingen konkret plan än, men tittar på att sätta ihop något och då under Geeks-flagg. Då handlar det om att sätta användaren (i vårt fall oss som vill veta allt i detalj) i centrum.

Och betalt arbete såklart om det är under Geeks-flagg, eftersom ni är ett vinstdrivande aktiebolag!?

Permalänk
Medlem

Efter att nu sedan några veckor blivit tvingad att testa Prisjakt 2.0 och Pricerunner så kan jag bara säga att dessa tjänster är inte byggda för köparens bästa. Man får bättre urval med Google och DDG!

Permalänk
Glädjespridare
Skrivet av S1im:

Efter att nu sedan några veckor blivit tvingad att testa Prisjakt 2.0 och Pricerunner så kan jag bara säga att dessa tjänster är inte byggda för köparens bästa. Man får bättre urval med Google och DDG!

Ja, det ligger väl inte i deras annonsörers främsta intresse att underlätta för konsumenter med Prisjakts ursprungliga huvudidé.....

Att det började bli "förstört" (ur vårat perspektiv som konsumenter) efter att de köptes upp säger allt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Linda_Almighty:

Att det började bli "förstört" (ur vårat perspektiv som konsumenter) efter att de köptes upp säger allt.

De köptes upp 2006, och "nya" Prisjakt kom 2019.
Det känns svårt att göra den kopplingen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kom på att jag hade den här gamla fulkoden liggandes. Den fungerar bra men det är frågan om den inte snuddar på 10 år vid det här laget

var pj = ((window.getSelection && window.getSelection()) || (document.getSelection && document.getSelection()) || (document.selection && document.selection.createRange && document.selection.createRange().text)); pj = pj.toString(pj); if (pj !== '' && pj !== ' ' && pj !== null && pj.length > 0) { pj = prompt('Produkt:', pj); } else { pj = prompt('Produkt:'); } if (pj !== '' && pj !== ' ' && pj !== null && pj.length > 0) { window.open('https://prisjakt.nu/search.php?s=' + pj, '_blank'); } Minifierad: javascript:var pj=((window.getSelection&&window.getSelection())||(document.getSelection&&document.getSelection())||(document.selection&&document.selection.createRange&&document.selection.createRange().text));pj=pj.toString(pj);if(pj!==''&&pj!==' '&&pj!==null&&pj.length>0){pj=prompt('Produkt:',pj);}else{pj=prompt('Produkt:');}if(pj!==''&&pj!==' '&&pj!==null&&pj.length>0){window.open('https://prisjakt.nu/search.php?s='+pj,'_blank');}

En bookmarklet som söker efter den sträng som är markerad i webläsaren alternativt i en dialogruta, man slipper en del av navigeringen iaf.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Glädjespridare
Skrivet av Thomas:

De köptes upp 2006, och "nya" Prisjakt kom 2019.
Det känns svårt att göra den kopplingen.

Varför det?
Vinstintresset har knappast avtagit sedan uppköpet, inte minst p.g.a. ständigt tilltagande konkurrens (både från främst Google internationellt och PriceRunner (som köpts av Klarna)).
Dessa bolags vinster styrs i hög grad av volymen av både besökare/klick & konsumenters handel, och affärsutveckling sker kontinuerligt.

Det går i mitt tycke liksom inte att avfärda en viss konflikt i att underlätta välavvägda konsumtionsbeslut kontra :
1. Sämre beslut (kan "underlättas" med sämre sökfilter/produktinformation)
2. Lukrativa annonsmarknader för annonsörer (inklusive produktlistningar).

Men nja... ingen rak & tydlig koppling kanske - men det är nyttigt för konsumenter med skepsis kring kommers, och viktigare blir det med fler stora aktörer (alternativt monopolism/karteller etc.) som slåss om kakan.

(Autocorrect mishap, m.m.)
Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Har PTSD efter Classic försvann, fy fasen

Har verkligen FÖRSÖKT använda nya Prisjakt men skiten är också så in i helvete segt!

§ 1 raderat. // MOD
Permalänk

Sämre genomtänkt sida är svårt att hitta idag. Så jävla mycket buggar och konstigheter och de bryr sig inte ett smack heller. Är det PM, UX-designer eller bara hela stället som är ruttet?

Permalänk
Medlem

Har också reagerat när jag nu tvingats använda den dåliga prisjakt hur trasig sidan verkar vara. Lite som att man råkade radera något vitalt i hur sidan fungerar när man raderade classic.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Du har länkar (istället för simpel text) i kodblocket så saker enkodas, vilket resulterar i felaktigt format. # blir # etc.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Någon som kan berätta var Prisjakt Expert sökning tagit vägen? Har inte lyckats hitta den i den nya prisjakt medan i classic.prisjakt.nu var det inga problem(sökresultatet t.o.m. hjälpte till där).

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Mitt gamla konto helt borta och alla mina gamla prylar jag köpt som är listade. Så ingen ide för mig att använda denna nya skräpsidan längre. RIP Prisjakt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linda_Almighty:

Varför det?
Vinstintresset har knappast avtagit sedan uppköpet, inte minst p.g.a. ständigt tilltagande konkurrens (både från främst Google internationellt och PriceRunner (som köpts av Klarna)).
Dessa bolags vinster styrs i hög grad av volymen av både besökare/klick & konsumenters handel, och affärsutveckling sker kontinuerligt.

Det går i mitt tycke liksom inte att avfärda en viss konflikt i att underlätta välavvägda konsumtionsbeslut kontra :
1. Sämre beslut (kan "underlättas" med sämre sökfilter/produktinformation)
2. Lukrativa annonsmarknader för annonsörer (inklusive produktlistningar).

Men nja... ingen rak & tydlig koppling kanske - men det är nyttigt för konsumenter med skepsis kring kommers, och viktigare blir det med fler stora aktörer (alternativt monopolism/karteller etc.) som slåss om kakan.

Frågan är ens om det går att lönsamt driva den typen av site, där konsumenternas intresse lite går mot annonsörernas?

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowtip:

Frågan är ens om det går att lönsamt driva den typen av site, där konsumenternas intresse lite går mot annonsörernas?

Klart det går, men det kan vara svårt att öka vinsten år efter år.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowtip:

Frågan är ens om det går att lönsamt driva den typen av site, där konsumenternas intresse lite går mot annonsörernas?

Jodå man kan skapa lönsamhet. Men den som ska ge sig in i det har ett enormt underläge mot gamla prisjakt, Pricerunner, komponentkoll mm. Lönsamma affärsmodeller finns men de andra pitchar direkt när man drar åt det hållet. Strategimässigt svårt men kanske inte omöjligt. Någon kan absolut bli väldigt rik på det här.

Permalänk

Fick också logga in med Schibstedkonto idag och som för alla andra så är all gammal data borta :/
Hoppas det kommer en lösning på det

Permalänk
Medlem

För mig är ingenting borta. Jag såg dock till att min mailadress hos Prisjakt var samma som jag hade hos schibsted innan sammanslagningen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumpster25:

Fick också logga in med Schibstedkonto idag och som för alla andra så är all gammal data borta :/
Hoppas det kommer en lösning på det

Fråga supporten, det är många som fått det fixat

Vanligen är det att man redan hade ett aktivt konto för t.ex blocket

Permalänk
Skrivet av S1im:

Efter att nu sedan några veckor blivit tvingad att testa Prisjakt 2.0 och Pricerunner så kan jag bara säga att dessa tjänster är inte byggda för köparens bästa. Man får bättre urval med Google och DDG!

DDG?

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Dinkefing:

Jag gissar att S1im menar sökmotorn DuckDuckGo.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fråga supporten, det är många som fått det fixat

Vanligen är det att man redan hade ett aktivt konto för t.ex blocket

Tack för tipset, slängde ett mess.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Tills jag hittar en fixar en vettig ersättare till classic.prisjakt.nu så kör jag enbart på google för att söka efter mina produkter.

Permalänk
Medlem

Ironiskt att det som en gång i tiden var den bästa prisjämförelsesidan(enligt mig ) riskerar att försvinna då den bas som använde classic.prisjakt.nu nu istället vänder sig till Google samt DDG eftersom dom som äger och bestämmer över prisjakt valt att lobotomera tjänsten.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Glädjespridare

Vad tror ni om detta? Kvalitetsbrist hos Prisjakt igen, eller återförsäljare som fular sig?
(Produkten hos återförsäljaren stämmer inte med listade hos Prisjakt).

Tråd+inlägg

Permalänk

Tänk att prisjakt kommer närmre o närmre Elgiganten för var dag som Sveriges sämsta hemsida.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linda_Almighty:

Vad tror ni om detta? Kvalitetsbrist hos Prisjakt igen, eller återförsäljare som fular sig?
(Produkten hos återförsäljaren stämmer inte med listade hos Prisjakt).

Tråd+inlägg

Ingen aning i det aktuella fallet men tycker det hände oftare och oftare när man gör ett försök att titta på något på nya Prisjakt.
Man hittar något på t.ex. Dagens Deals som verkar intressant, går till butiken och nej, det var något helt annat. Har man tur är det ett tillbehör till den produkt man tänkte köpa, men ofta kan det vara helt orelaterat.