Black Friday rivstartar på SweClockers – allt fler håller stenkoll på priserna

Permalänk
Melding Plague

Black Friday rivstartar på SweClockers – allt fler håller stenkoll på priserna

Nu inleds reorna och förväntningarna är höga. Samtidigt håller många hårt i plånboken i väntan på rabatter och erbjudanden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ännu ett år jag känner "näh, jag behöver fanken inget, jag är rätt nöjd", i alla fall när det kommer till datorprylar.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

När drar sc+inet black friday igång? Lyckas alltid missa den :/

Permalänk
Medlem

Inget jag letar efter, men något onödigt släpar man alltid hem. Kanske en cirkelsåg trots att man bor i lägenhet, eller en ficklampa med 100k lumen ifall solen skulle slockna?

Alltid kul att kolla och leta fynd dock

Permalänk
Medlem

Brukar inte min namne aka @Laxudding släppa en TV guide så här lagom till Black Friday?
<notch, notch>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

När drar sc+inet black friday igång? Lyckas alltid missa den :/

Tisdag 19.00 e streamen

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Ännu ett år jag känner "näh, jag behöver fanken inget, jag är rätt nöjd", i alla fall när det kommer till datorprylar.

Känner samma sak. Tänker alltid att jag ska köpa en ny LG tv om det är ett bra pris men LG verkar ha någon typ av järngrepp om alla aktörer och låter som inte sänka priserna så mycket.

Permalänk
Medlem

Känns som många reapriser nu är knappt vad normalpriser borde vara i vanliga fall.

Så inte så värst kul att ens fönstershoppa nu.

Främst nytt chassi, och eventuellt cpu/mobo/ram kit jag kikar på.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ThomasLidstrom:

Brukar inte min namne aka @Laxudding släppa en TV guide så här lagom till Black Friday?
<notch, notch>

Jajjamen, den är på ingång.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det blev ett nytt secretlab skrivbord, höj-och-sänkbart. Haft ögonen på det ett tag.

Grafikkort står på önskelistan med, men får se lite hur det blir med det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Känns som många reapriser nu är knappt vad normalpriser borde vara i vanliga fall.

Så inte så värst kul att ens fönstershoppa nu.

Främst nytt chassi, och eventuellt cpu/mobo/ram kit jag kikar på.

Tycker samma främst när det kommer till lagringsminnen.
Alla vet att priset på det har sjunkit nåt enormt och det dom presenterar nu är vad det egentligen ska kosta.

Permalänk
Medlem

en fin M.2 på 2TB för bra pris hade inte varit fel i år

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Går väl knappast under black friday, men tänker endast införskaffa mig en steam deck då det inte dök upp nån intressant espressomaskin. Var ute efter en delonghi främst, och endast modeller för över 10k verkar finnas. En drös av andra märken dock, men har riktigt bra erfarenheter av just delonghi, så backar inte på det.
Hade räknat med att modellerna för runt 10k normalt skulle reas ut lite, inte enbart modellerna för 10k och mer.
Nej steam deck är roligare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Ännu ett år jag känner "näh, jag behöver fanken inget, jag är rätt nöjd", i alla fall när det kommer till datorprylar.

Ja så har jag känt sedan 2011.

Permalänk
Medlem

bra med prisjakt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Mitt problem med alla dessa reor är att jag är alla handlares dröm, för när jag vill ha något så köper jag det direkt. Orka vänta på reor liksom

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Känner samma sak. Tänker alltid att jag ska köpa en ny LG tv om det är ett bra pris men LG verkar ha någon typ av järngrepp om alla aktörer och låter som inte sänka priserna så mycket.

Jag impulsköpte en C3 då jag gått och klurat på att införskaffa ny tv ett bra tag. Så kanske egentligen inte "impuls" då ra haha.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Snusfri

Samsung kör helt ok priser på deras S9 FE paddor så funderar på en sådan åt far då han verkligen behöver en ny.
Sedan så villhöver jag antingen en 13-14" laptop med OLED, 16GB+ RAM och max 1KG vikt eller padda åt mig själv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kollade på några hörlurar i september som kostade 990 SEK, tänkte jag skulle vänta till black friday om det gick göra ett klipp, senaste månaden har dom legat ut för 1200 SEK, och nu för 990 SEK igen och står det är kampanj. Exakt samma pris och tidpunkt på komplett, netonnet, elgiganten, webhallen är det en gemensam scam eller vad är det som händer?

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Måste nog säga att jag är lite småsugen på att byta ut 32" skärmen mot en 42" OLED-TV fast för monitorbruk. 120Hz, 4K OLED med HDR samt VRR vore faktiskt rätt fint. Men har en 40" TV i sovrummet, steget från 32" till 42" på så nära håll känns ändå lite extremt.

Blir nog att invänta kommande OLED-baserade 32" spelskärmar som tänkt. Men priserna är inte helt ointressanta... kommande skärmar lär inte bli billiga direkt. Men skärmar får gärna kostas på samtidigt. Är ju något man direkt interface'ar vid all datoranvändning.

Har i övrigt lite saker jag kollar ifall det dyker upp till något intressant pris. Alltid kul med en liten deal men köper generellt något när jag vill ha det. Otroligt rörigt att följa priserna i årets black friday/november, lite extra så när classic.prisjakt.nu inte längre finns.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Vet inte om man kan kalla det Black Friday då det är typ 2 veckor kvar eller nått sånt, köpte iaf en Series X på Amazon, har kollat på att köpa en begagnad på Tradera/Blocket men med frakt + köpskydd så va det nästan nypris så då kan jag lika gärna köpa en ny.

Köpte en certifierad HDMI-kabel samtidigt men inte på rea, bara för jag ville ha till min Shield TV då jag haft problem ibland att bilden blinkar och har sig, får se om det blir bättre.

Overlag så brukar alla reor vara ganska "dåliga" men finns alltid ett par guldklimpar som säljer slut på sekunder/minuter, annars får man köpa sånt man haft velat ha under året men inte känt att du behöver det nog mycket för att betala fullpris.

Kommer säkert köpa nån grej man inte planerat bara för det är "billigt" men annars då skulle jag bara vilja ha ett Wooting 60HE.

Skrivet av Hakinger:

Mitt problem med alla dessa reor är att jag är alla handlares dröm, för när jag vill ha något så köper jag det direkt. Orka vänta på reor liksom

Så brukar jag också göra men t.ex. ibland finns det spel man vill spela "sen men inte just nu" så då lägger man dom i listan på prisjakt och köper när det blir typ 50% av launch priset eller liknande, eller så glömmer man bort och sparade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Kollade på några hörlurar i september som kostade 990 SEK, tänkte jag skulle vänta till black friday om det gick göra ett klipp, senaste månaden har dom legat ut för 1200 SEK, och nu för 990 SEK igen och står det är kampanj. Exakt samma pris och tidpunkt på komplett, netonnet, elgiganten, webhallen är det en gemensam scam eller vad är det som händer?

Det handlar om "lägsta pris senaste 30 dagar", nya lagkrav, du har säkert sett skyltar i t.o.m. matbutiker om detta. Krävs för att upplysa kunden om vad som faktiskt är ett nedsatt pris. Ordinarie pris kanske gick upp till 1200 efter september (hela oktober?) för att sedan kunna dras ned lagom till rabattider.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Jag är lite data hoarder och köper gärna en 18-20TB disk. Tyvärr har priserna både på HDD och SSD (8TB QVO specifikt) stigit rejält under senaste månaden. Så vette tusan om det inte fulats en del där. Kommer väl en sänkning till normalpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag är lite data hoarder och köper gärna en 18-20TB disk. Tyvärr har priserna både på HDD och SSD (8TB QVO specifikt) stigit rejält under senaste månaden. Så vette tusan om det inte fulats en del där. Kommer väl en sänkning till normalpris.

Toshiba och Seagate 20TB diskarna kostar 3900kr idag, tror de kostade 3600kr för ett par månader sen när jag kollade. WD Ultrastar är lite dyrare och kostade mer då också.

Permalänk
Medlem

Behöver byta ut min projektor som jag använder dagligen.. den är 14 år gammal nu och aldrig bytt lampa, men fläkten låter jobbigt!

Permalänk
Medlem

letar efter DDR5 minnen som sista komponenten till ny dator, inte sett några bra rea priser dock,,,,,

Permalänk
Medlem

Förra året stötte jag på saker som höjdes en månad innan BF sen var BF-rabatten sådan att produkten ändå blev lite dyrare än innan. Tror det var ngn ssd jag kollade på.

Riktigt fult för de räknar med att folk ska gå loss på BF och bara automatiskt tro att alla rabatter på BF är extra bra rabatter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Förra året stötte jag på saker som höjdes en månad innan BF sen var BF-rabatten sådan att produkten ändå blev lite dyrare än innan. Tror det var ngn ssd jag kollade på.

Riktigt fult för de räknar med att folk ska gå loss på BF och bara automatiskt tro att alla rabatter på BF är extra bra rabatter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bluffreor-vanliga-trots-la...

Verkar vara praxis. Läste nåntans att de e så vanligt att det drivit på inflationen under oktober

Permalänk
Medlem

Vägrar delta i detta jippo där alla aktörer bara myglar med priserna så nejtack för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Samsung kör helt ok priser på deras S9 FE paddor så funderar på en sådan åt far då han verkligen behöver en ny.
Sedan så villhöver jag antingen en 13-14" laptop med OLED, 16GB+ RAM och max 1KG vikt eller padda åt mig själv.

Om du väntar någon vecka eller två så lär det komma ut ett gäng helt nya S9 Tabs (Icke FE) på SweC-marknaden från Samsungs kampanj i samband med Powers öppningserbjudande.

Svårt att sia om vad priserna kommer landa på men runt 7000kr lär inte vara orimligt och den vanliga S9 verkar betydligt trevligt än FE-varianten, speciellt skärmen!