Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av krEJZi:

https://i.imgur.com/YAOt7rL.png
Någon som vet hur dessa färger kan fixas? Normalt är de ju gula. Men nu går dem ju inte att se riktigt?

Det är @Soitora som står för det mörka temat. Better SweClockers tillhandahåller bara funktioner för att aktivera det manuellt och/eller under vissa tider på dygnet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av herbamare:

Finns det funktion så att man kan "bokmärka" inlägg som man tyckte var bra och vill sen kunna hitta tillbaka till enkelt?

Skrivet av lydell:

Om inte annat kan du trycka på Permalänk och bokmärka i webbläsaren. Eller kopiera adressen och spara någonstans där du lätt kommer åt det.

Tror att bokmärken är Det Rätta Sättet™ här. Better SweClockers bör inte återimplementera en funktion som redan är standard i alla webbläsare – särskilt inte när det skulle bli en strikt sämre implementation, då vi inte kan synka någonting till molnet eller liknande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Officiell jultomte

Är det här något för Better SweClockers tro?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1689416-flytta-kopiera...

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

I förrgår blev det fel på mitt firefox så jag fick köra om allt igår morse. Loggade in på SweC och skrev ett långt inlägg, sedan på em så upptäckte jag att det inte fanns något inlägg från mig i den tråden. Hade inte postat den!
Man måste alltid ha BSC!

Signaturer är ju trevliga att se, men ibland tar de så mycket fokus från det man vill läsa.
Tänkte bara tipsa om att man kan lägga sin egen css-kod i BSC. Här är en kod som ändrar storleken på signaturerna eller tar bort de helt. 8px tycker jag är lagom men det kan du välja själv vad du vill ha.

Code:

.forum-post-body .signature .bbParagraph { font-size: 8px !important; }

Eller om du vill ta bort signaturen helt:

.forum-post-body .signature { display: none; }

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

https://github.com/SimonAlling/userscripts/raw/master/images/better-sweclockers.png

Högre inläggskvalitet och mindre vardagsmigrän för dig som älskar datorer och hårdvara.

» Installera «

Varför Better SweClockers?

Klicka för mer information

Better SweClockers fixar några problem med SweClockers och lägger till massvis med bra funktionalitet.

  • Låst höjd på reklam etc så att man kan klicka på länkar utan att ständigt få sitt klick "flyttat" till en helt annan länk.

  • Utökade formateringsverktyg som gör det enormt mycket enklare att skriva välformaterade inlägg.

  • Blargmodes mörka tema med automatisk aktivering mellan valfria klockslag.

  • Fri anpassning av sajtens innehåll – dölj delar du störs av eller bara inte använder.

  • Bättre (större) bläddringsknappar i trådar.

  • Bekräftelse vid utloggning eller navigering bort från redigeringsläget.

  • Knappar vid varje inlägg för att PM:a skribenten eller citera signaturen.

  • Bättre gränssnitt för rättelser, särskilt för att skicka in flera rättelser på samma artikel.

  • Lättare att hitta sina egna inlägg i en tråd.

  • Kompakt layout – scrolla mindre.

  • Och en hel del mindre förbättringar.

Visa mer

Komma igång

Klicka för mer information

» Chrome

  1. Installera Violentmonkey.

  2. Klicka på länken ovan och bekräfta installationen.

Du kan även ladda ned filen better-sweclockers.user.js och klistra in dess innehåll manuellt i ett nytt userscript i Violentmonkeys inställningar.

» Firefox

  1. Installera Violentmonkey.

  2. Klicka på länken ovan och bekräfta installationen.

Du kan även ladda ned filen better-sweclockers.user.js och klistra in dess innehåll manuellt i ett nytt userscript i Violentmonkeys inställningar.

» Edge

  1. Installera Tampermonkey.

  2. Klicka på länken ovan och bekräfta installationen.

Du kan även ladda ned filen better-sweclockers.user.js och klistra in dess innehåll manuellt i ett nytt userscript i Tampermonkeys inställningar.

» iOS

Utan jailbreak

Utan jailbreak är det omöjligt att installera något som inte kommer från App Store. Det jag gör är därför att köra all webbtrafik genom min server hemma i lägenheten, där Userscript Proxy infogar userscripts i alla matchande sidor. När jag inte är hemma kör jag VPN för att komma åt proxyn.

Med jailbreak

  1. Köp och installera Userscripts Loader ($2.99 på Cydia).

  2. Gå till SettingsUserscripts LoaderDownload By URL.

  3. Klistra in https://simonalling.github.io/better-sweclockers/better-sweclockers.user.js och tryck Enter.

» Android

Såvitt jag vet är det i skrivande stund bara Firefox bland de populära webbläsarna för Android som har stöd för tillägg. Tampermonkey bör fungera.

Jag använder dock Better SweClockers i Chrome genom att injicera det med hjälp av Userscript Proxy, precis som på iOS (se ovan).

Visa mer

Ny tråd?

Klicka för mer information

Ursprungliga Better SweClockers skapades 2014 och har sedan dess genomgått en rad uppdateringar, inklusive anpassning till SweClockers 6.0 när det begav sig.

Nu har jag skrivit om Better SweClockers helt och hållet, den här gången med Userscripter som grund. Den ursprungliga tråden är så föråldrad och innehåller så mycket numera irrelevant information att jag gjort bedömningen att en ny tråd behövs. Detta sammanfaller också med att jag inte längre tänker systematiskt posta utförliga uppdateringsnotiser för varje liten uppdatering och att jag bestämt mig för att skippa den mycket detaljerade manual jag hittills försökt hålla uppdaterad. Den gamla tråden övergår därmed till att bli ett slags historiskt dokument.

Visa mer

Bilder

Klicka för mer information
Visa mer

Adopterade features

Klicka för mer information

Följande features från Better SweClockers har adopterats av SweClockers och blivit en del av själva sajten:

  • Länkar till mobilsajten omvandlas nu automatiskt till vanliga, så att man slipper kastas ut bara för att folk klistrar in mobillänkar. Ursprungligen @Soitoras förslag.

  • Länkarna säljes, köpes, bytes och skänkes under Senaste privatannonserna var inte länkar från början.

  • Senaste nytt, som låg högst upp under loggan, har tagits bort.

  • Ens egna inlägg framhävs med orange kant likt Framhäv egna inlägg.

  • Bättre bläddringsknappar har i viss mån blivit en del av standarddesignen.

  • Avatarens storlek är låst så att ikonerna till vänster om den inte trycks åt vänster när den laddas in.

  • Trådstatusikoner har fått tooltips som förklarar deras betydelse.

  • Det finns en länk för att söka med Google istället för sajtens eget sökverktyg.

Visa mer

Better SweClockers Nightly

Klicka för mer information

Better SweClockers Nightly finns inte längre. Vanliga Better SweClockers har tagit över dess roll.

Visa mer

Signatur

Klicka för mer information

Den som vill kan lägga in följande i sin signatur:

[color="unset"]
[i]Skrivet med hjälp av [url="/forum/trad/1541641"][b][color="#5c5c68"]Better [/color][color="#c45e0b"]SweClockers[/color][/b][/url][/i]
[/color]

Resultat:

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Visa mer

För utvecklare

Klicka för mer information

Om du vill hjälpa till att förbättra Better SweClockers är GitHub-repot rätt ställe. Där står det hur du kommer igång.

Den nya kodbasen är byggd med utökning i åtanke. Att lägga till en funktion består i de flesta fall av följande moment (med exempel tagna från denna commit):

» Namn

Lägg till namnet på den nya funktionen i src/text.ts, så som det ska visas i inställningsmenyn.

src/text.ts

label: `Allmänt`, lock_heights: `Lås höjden på reklam etc`, compact_layout: `Kompakt layout`, + improved_pagination_buttons: `Bättre bläddringsknappar i trådar`, improved_corrections: `Bättre rättelsegränssnitt`, highlight_own_posts: `Framhäv egna inlägg`, search_engine: {

» Inställning

Lägg till en inställning för den nya funktionen i en lämplig fil under src/preferences/. Använd den sträng du nyss la till i src/text.ts som label.

src/preferences/general.ts

default: true, label: T.preferences.general.compact_layout, }), + improved_pagination_buttons: new BooleanPreference({ + key: "improved_pagination_buttons", + default: true, + label: T.preferences.general.improved_pagination_buttons, + }), improved_corrections: new BooleanPreference({ key: "improved_corrections", default: true,

» CSS

Om den nya funktionen ska injicera CSS, lägg till en SASS-fil i src/styles/.

src/styles/improved-pagination-buttons.scss

+.pages { + margin-bottom: unset; + + $size: 32px; + a { + box-sizing: border-box; + display: table-cell; + height: $size; + text-align: center; + vertical-align: middle; + width: $size; + } +}

Lägg sedan till en StylesheetModule i src/styles.ts, så att CSS-koden injiceras om och endast om motsvarande inställning är aktiverad.

src/styles.ts

condition: Preferences.get(P.general._.compact_layout), css: require("styles/compact-layout"), }, + { + condition: Preferences.get(P.general._.improved_pagination_buttons), + css: require("styles/improved-pagination-buttons"), + }, { condition: Preferences.get(P.general._.improved_corrections), css: require("styles/improved-corrections"),

» Operation

Om den nya funktionen gör något annat än att injicera CSS, lägg till en operation i src/operations.ts. Den commit från vilken exemplen ovan är tagna har ingen operation, men operations.ts innehåller många exempel. Använd DependentOperation om operationen är beroende av element som först måste hittas i sidans innehåll; annars IndependentOperation.

Visa mer

HERRRLO MISTER CODER

We are sorry, the page you requested cannot be found.
The URL may be misspelled or the page you're looking for is no longer available.

https://www.microsoft.com/library/errorpages/smarterror.aspx?...

Permalänk
Medlem

Vafan är inte det här en inställning på sidan för? Jävla lata webbmaster helvete att inte implementera detta!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av blixt3n:

HERRRLO MISTER CODER

We are sorry, the page you requested cannot be found.
The URL may be misspelled or the page you're looking for is no longer available.

https://www.microsoft.com/library/errorpages/smarterror.aspx?...

Jag förstår inte. När menar du att detta inträffar?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av blixt3n:

HERRRLO MISTER CODER

We are sorry, the page you requested cannot be found.
The URL may be misspelled or the page you're looking for is no longer available.

https://www.microsoft.com/library/errorpages/smarterror.aspx?...

Fungerat bra för mig länge, och gör det fortfarande. Väldigt bra jobb av @Alling, då detta script gör sidan ännu smidigare!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag förstår inte. När menar du att detta inträffar?

När du klickar på installera tampermonkey för edge. Under instruktionerna på första sidan av denna tråd.

Varför kan det inte bara finnas ett mörkt tema till sidan så slipper man krångla runt med script? Jag förstår att scriptet kan ge mer extra tillägg osv och att vissa uppskattar det. Men jag vill bara ha mörkt mode on. På datorn och på telefonen utan krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blixt3n:

När du klickar på installera tampermonkey för edge. Under instruktionerna på första sidan av denna tråd.

Varför kan det inte bara finnas ett mörkt tema till sidan så slipper man krångla runt med script? Jag förstår att scriptet kan ge mer extra tillägg osv och att vissa uppskattar det. Men jag vill bara ha mörkt mode on. På datorn och på telefonen utan krångel.

Vi har alla ställt oss den frågan, och det är inte direkt ett problem @Alling göra något åt.

För övrigt fungerar skriptet bra för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vi har alla ställt oss den frågan, och det är inte direkt ett problem @Alling göra något åt.

För övrigt fungerar skriptet bra för mig.

Ja scriptet fungerar men inte länken som jag påtalade.

Min irritation är riktad till webbmaster av Sweclockers. Vem det nu än är vet jag inte, men irritationen baseras på att det inte finns ett mörkt läge för sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blixt3n:

Ja scriptet fungerar men inte länken som jag påtalade.

Min irritation är riktad till webbmaster av Sweclockers. Vem det nu än är vet jag inte, men irritationen baseras på att det inte finns ett mörkt läge för sidan.

Du är inte den första och antagligen inte den sista på blir "sur" på att det inte finns ett inbyggt mörkt tema.

Här kan du skriva vad du tycker till Sweclockers själva https://www.sweclockers.com/forum/72-feedback-till-sweclocker...

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers på iOS utan krångel!*

Detta inlägg av @Lagers fick mig att börja fundera på om det kunde finnas något sätt att köra Better SweClockers på iOS som inte involverar en proxy (och, utanför hemmets lugna vrå, en VPN).

Och jag måste säga att ett bookmarklet är mycket bättre än inget, och helt OK åtminstone för att komma åt funktionerna för att skriva inlägg enklare.

Se trådstarten för instruktioner!

* Man måste klicka på bokmärket efter varje sidladdning för att aktivera Better SweClockers.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Mörkt tema – feedback önskas

Ja, då fick SweClockers till slut sitt mörka tema! Det verkar därmed inte finnas någon anledning för BSC att fortsätta tillhandahålla @Soitoras mörka tema.

Innan jag yeetar allt vad mörka teman heter från BSC har jag bara en fråga till er som använder det:

Nu när SweClockers har som alternativ att använda OS-inställningen för ljust/mörkt läge, skulle ni sakna BSC:s funktionalitet för att automatiskt aktivera mörkt läge mellan vissa tider på dygnet?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, då fick SweClockers till slut sitt mörka tema! Det verkar därmed inte finnas någon anledning för BSC att fortsätta tillhandahålla @Soitoras mörka tema.

Innan jag yeetar allt vad mörka teman heter från BSC har jag bara en fråga till er som använder det:

Nu när SweClockers har som alternativ att använda OS-inställningen för ljust/mörkt läge, skulle ni sakna BSC:s funktionalitet för att automatiskt aktivera mörkt läge mellan vissa tider på dygnet?

Jag använder inte den funktionen så kommer inte att sakna den. Ser fram emot uppdateringen för det verkar vara lite konflikter med nya officiella temat och knappen för att stänga av temat i BSC är borta, i alla fall på Firefox for android

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Beta:

Jag använder inte den funktionen så kommer inte att sakna den. Ser fram emot uppdateringen för det verkar vara lite konflikter med nya officiella temat och knappen för att stänga av temat i BSC är borta, i alla fall på Firefox for android

Kom fram till att det enda rimliga var att skicka av hela alltet. Inte rimligt att lägga tid och arbete på att anpassa auto-togglingen för det inbyggda mörka läget och fortsätta underhålla den komplexa funktionaliteten när det inbyggda mörka läget ändå kan styras av OS:ets inställning.

Diffen är som ljuv musik för öronen.

$ git show --oneline --shortstat 5ee1be8 (HEAD -> master, origin/master) Remove obsolete dark theme features (#259) 15 files changed, 299 deletions(-)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, då fick SweClockers till slut sitt mörka tema! Det verkar därmed inte finnas någon anledning för BSC att fortsätta tillhandahålla @Soitoras mörka tema.

Innan jag yeetar allt vad mörka teman heter från BSC har jag bara en fråga till er som använder det:

Nu när SweClockers har som alternativ att använda OS-inställningen för ljust/mörkt läge, skulle ni sakna BSC:s funktionalitet för att automatiskt aktivera mörkt läge mellan vissa tider på dygnet?

Jag tror inte många saknar mörkt tema i BSC längre.

Att lägga till en funktion där man kan ta bort signaturerna, man kan lösa det med css som jag gjort men vore bra om det är inbyggt i BSC.

Inställningsknappen är borta, men det vet du säkert.

Har fler idéer som jag inte kommer på vad det va nu, men återkommer till dom

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Officiell jultomte

Jag använde mörka temat i BSC ändå. Tycker inte att färgerna som kommer med det inbyggda mörka temat är lika tillfredsställande som BSC. T ex. att inlägg har ett ljusare grått till vänster och vid citat när BSC håller en jämnare mörk ton genom hela sidan.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Ja, då fick SweClockers till slut sitt mörka tema! Det verkar därmed inte finnas någon anledning för BSC att fortsätta tillhandahålla @Soitoras mörka tema.

Kan vara så att när jag har tid inom kort kommer basera om mitt tema ifrån det som skapades nu, men med mina färger och tweaks
Tycker inte riktigt det officiella ser lika bra ut, men bra det finns ett alternativ för massan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Kan vara så att när jag har tid inom kort kommer basera om mitt tema ifrån det som skapades nu, men med mina färger och tweaks
Tycker inte riktigt det officiella ser lika bra ut, men bra det finns ett alternativ för massan

Det är framförallt textfärgerna i det officiella som känns fel. Av någon anledning så är rubriker riktigt ljusa och känns bländande, och ljus färg på användarnamn gör så dom försvinner lite i mängden.

Jag var tvungen att stänga av och köra Dark Reader, men det har sina nackdelar också. Men mer skonsamt för ögonen så länge.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Moseby:

Jag använde mörka temat i BSC ändå. Tycker inte att färgerna som kommer med det inbyggda mörka temat är lika tillfredsställande som BSC. T ex. att inlägg har ett ljusare grått till vänster och vid citat när BSC håller en jämnare mörk ton genom hela sidan.

Skrivet av Soitora:

Kan vara så att när jag har tid inom kort kommer basera om mitt tema ifrån det som skapades nu, men med mina färger och tweaks
Tycker inte riktigt det officiella ser lika bra ut, men bra det finns ett alternativ för massan

Jag tänker att vi ger det lite tid och ser var saker landar. Den enda rimliga reaktionen på Dark Mode-uppdateringen kände jag var att nuke:a hela alltet – allt annat skulle ha tagit orimligt mycket tid och ställt mig inför flera knepiga designbeslut. Vidare tror jag att det är bra att avvakta ett litet tag med icke-akuta ändringar i BSC. Skulle nämligen inte bli förvånad om SweClockers gör fler ändringar inom den närmsta tiden, och varje gång något ändras kan BSC gå sönder.

Under tiden tillhandahåller faktiskt BSC en potentiell workaround i form av funktionen för att infoga egen CSS. Nu är det inte helt enkelt att hitta till BSC:s inställningar eftersom både genvägen och länken på SweClockers inställningssida är trasiga, men man kan alltid komma dit via denna URL:

https://www.sweclockers.com/profil/installningar/better-sweclockers

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Inställningar verkar ha försvunnit för mig efter att det nya temat introducerades

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ZaInT:

Inställningar verkar ha försvunnit för mig efter att det nya temat introducerades

Yes. Har precis patchat länken på inställningssidan. Ska ge mig på genvägen uppe till höger så snart jag får tid. Se ovan för workaround eller gå via /profil/installningar under tiden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Yes. Har precis patchat länken på inställningssidan. Ska ge mig på genvägen uppe till höger så snart jag får tid. Se ovan för workaround eller gå via /profil/installningar under tiden.

Den senare fungerar inte men direktlänken gör, tack

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ZaInT:

Den senare fungerar inte men direktlänken gör, tack

Det funkar för mig, i bemärkelsen att det på SweClockers vanliga inställningssida finns en länk till BSC:s inställningar under Signatur och Relationer. Tanken är att din userscripthanterare regelbundet ska uppdatera BSC automatiskt, och jag kan se att version 2023.11.17.8.34.50 (som har nämnda länk) är publicerad som den ska.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det funkar för mig, i bemärkelsen att det på SweClockers vanliga inställningssida finns en länk till BSC:s inställningar under Signatur och Relationer. Tanken är att din userscripthanterare regelbundet ska uppdatera BSC automatiskt, och jag kan se att version 2023.11.17.8.34.50 (som har nämnda länk) är publicerad som den ska.

Yes, i den senaste versionen finns länken där men det gjorde den inte i den förra

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Inställningsknappen är borta, men det vet du säkert.

Skrivet av ZaInT:

Inställningar verkar ha försvunnit för mig efter att det nya temat introducerades

Genvägen till inställningarna ska vara patchad nu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Genvägen till inställningarna ska vara patchad nu.

Superbra! Kanske mycket jobb, men kan du fixa dark mode på BSC också? Behöver inte vara perfekt, bara mörkare

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Superbra! Kanske mycket jobb, men kan du fixa dark mode på BSC också? Behöver inte vara perfekt, bara mörkare

Aha, ja det är klart att det gick sönder när jag tog bort allt relaterat till mörkt tema. 🤦‍♂️ Önskar verkligen att jag hade några tester att tala om. Men det är nog i allmänhet svårt att sätta upp, för det finns ju så att säga två olika klasser av breakage: regressioner i BSC och ändringar i SweClockers. Man vill nog upptäcka båda, men inte på samma sätt: gating CI är bara rimligt för regressioner, till exempel.

Har skapat ett issue; självklart ska mörkt läge gärna funka på inställningssidan också. Tack för buggrapporten!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Aha, ja det är klart att det gick sönder när jag tog bort allt relaterat till mörkt tema. 🤦‍♂️ Önskar verkligen att jag hade några tester att tala om. Men det är nog i allmänhet svårt att sätta upp, för det finns ju så att säga två olika klasser av breakage: regressioner i BSC och ändringar i SweClockers. Man vill nog upptäcka båda, men inte på samma sätt: gating CI är bara rimligt för regressioner, till exempel.

Har skapat ett issue; självklart ska mörkt läge gärna funka på inställningssidan också. Tack för buggrapporten!

Förstod inte så mycket av vad du sa där, över min kunskapsnivå. Är ju inte superviktigt att fixa dark mode, man går ju inte in så ofta på inställningar.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact