Valve åtgärdar kritiserad fördröjning i Counter-Strike 2

Permalänk
Melding Plague

Valve åtgärdar kritiserad fördröjning i Counter-Strike 2

I en ny uppdatering åtgärdar Valve den fördröjning som gjort det svårt att såväl sikta på som ducka för sina motståndare i Counter-Strike 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta var det första jag lade märke till i CS2, och blev anledningen varför jag slutade spela, i väntan på en uppdatering.

Rubberbanding och lagg är det enda som kan få mig att ragea som en hormonstinn finnig 13-åring hög på koffein. Var enklare att helt enkelt pausa spelandet av CS2 och köra Phantom Liberty under tiden.

Nu får vi väl hoppa in igen och se om de har fixat problemet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

CS känns avlägset.
Pannkaksläge FPS allmänt känns väldigt lamt när man jämför med "FPS" i virtual reality 🤘

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Absolut känns det dumt att dö 2 meter runt knuten, men vad som är värre är när en salva gör att offret blöder, men tar ingen faktisk skada.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Hur lyckades detta gå igenom tester? Detta är ju likson själva grundstommen som fallerar.

Som att en biltillverkare skeppar en batch bilar med ratten placerad i mitten...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Typisk artefakt av att någon ’smart’ utvecklare refaktorerar en del av en kodbas utan att kolla med andra delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

CS känns avlägset.
2d FPS allmänt känns väldigt lamt när man jämför med "FPS" i virtual reality 🤘

Finns inget spel som kommer i närheten av "Easy to understand, hard to master"- kategorin jämfört med cs, vilket är varför det är så populärt. Grafiken i ett spel gör inte spelet roligt.

Nu var det flera år sedan jag spelade något i VR, men grafiken i VR är väl ändå inget att skryta om heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hur lyckades detta gå igenom tester? Detta är ju likson själva grundstommen som fallerar.

Som att en biltillverkare skeppar en batch bilar med ratten placerad i mitten...

Detta känns som en av de sakerna som är sjukt svårt att se i kontrollerade testmiljöer och verkligen behöver testas i produktionsmiljö, med tusen olika konfigurationer, för att man ska få ett helhetsgrepp på problemet och fixa det.

Valve sade ju själva att genom att releasa det helt och hållet till allmänheten får man till snabbare och bättre feedback.

Visst kan man argumentera för att de borde kallat det "öppen beta", men argumentet är att färre människor då skulle spela det i väntan på release.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Finns inget spel som kommer i närheten av "Easy to understand, hard to master"- kategorin jämfört med cs, vilket är varför det är så populärt. Grafiken i ett spel gör inte spelet roligt.

Nu var det flera år sedan jag spelade något i VR, men grafiken i VR är väl ändå inget att skryta om heller?

Mitt inlägg handlade inget om grafik.
Utan om gameplay, hur skillnaden att spela en shooter i pannkaksläge känns lamt när man jämför hur det är att spela i virtual reality med "fysiska ingame vapen" som man siktar "på riktigt", manuell laddning ja allt.

Därför känns bla CS avlägset det var ett spel man spelade mycket förr

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

CS känns avlägset.
2d FPS allmänt känns väldigt lamt när man jämför med "FPS" i virtual reality 🤘

2d FPS... Du ser alltså 2d som first person så du lever i en tvådimensionell värld?
Det finns en risk att du din VRupplevelse blir en besvikelse

OnT:
Hur kan detta inte ha kommit fram i testerna? Det borde ju bara vara att låta erfarna och kräsna spelare spela med olika ping och se hur spelet känns? Vad är det som har ändrats nu vid lansering?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Joppis:

Hur lyckades detta gå igenom tester?

Pengar, dåliga chefer samt crunch

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

2d FPS... Du ser alltså 2d som first person så du lever i en tvådimensionell värld?
Det finns en risk att du din VRupplevelse blir en besvikelse

Ok ändrar till pannkaksläge, trodde ni skulle förstå

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir en uppdatering av att deathmatch team vs team återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Mitt inlägg handlade inget om grafik.
Utan om gameplay, hur skillnaden att spela en shooter i pannkaksläge känns lamt när man jämför hur det är att spela i virtual reality med fysiska vapen som man siktar "på riktigt", manuell laddning ja allt.

Därför känns bla CS avlägset det var ett spel man spelade mycket förr

Det....det är ju en viss prisskillnad att ha i åtanke med.

Men jag håller med, en Triss-vinst senare så är ju VR + någon form av moddade vapen med force feedback och riktiga magasin är ju helt klart bättre än att spela i pannkaksläge...

Det kommer dock inte nå höjden av popularitet som CS inom närmaste 20 åren, av förklarliga skäl

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mithras:

Detta var det första jag lade märke till i CS2, och blev anledningen varför jag slutade spela, i väntan på en uppdatering.

Rubberbanding och lagg är det enda som kan få mig att ragea som en hormonstinn finnig 13-åring hög på koffein. Var enklare att helt enkelt pausa spelandet av CS2 och köra Phantom Liberty under tiden.

Nu får vi väl hoppa in igen och se om de har fixat problemet.

Du får gärna återkomma om hur det kändes efter uppdateringen! Är ingen ”stor” CS-spelare själv, så alltid spännande att höra vad de med mer vant öga tycker Från det jag sett verkar de flesta rätt nöjda, men är nyfiken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det....det är ju en viss prisskillnad att ha i åtanke med.

Men jag håller med, en Triss-vinst senare så är ju VR + någon form av moddade vapen med force feedback och riktiga magasin är ju helt klart bättre än att spela i pannkaksläge...

Det kommer dock inte nå höjden av popularitet som CS inom närmaste 20 åren, av förklarliga skäl

Du missförstog och jag missade "". Jag menade "fysiska vapen" i spelet. Du håller fortfarande i kontrollerna. Men gunstocks finns så klart som tillbehör

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosteed:

Hoppas att det blir en uppdatering av att deathmatch team vs team återkommer

Saknar också team deathmatch

Permalänk
Medlem

"fast man hann runt hörnet" har Dod:Source alltid haft. Tyvärr "bästa" WWII. :\

Permalänk
Medlem

I sann Swec-@nda borde inte Rubberbanding översättas till "Gummibandstillbakakryckning" eller kanske "Gummibandning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hur lyckades detta gå igenom tester? Detta är ju likson själva grundstommen som fallerar.

Som att en biltillverkare skeppar en batch bilar med ratten placerad i mitten...

Håller med om att det varit skillnaden mellan skit och pannkaka, om det är fördel eller nackdel med hög ping...

Säg det till Gordon Murray som designade McLaren F1

Visa signatur
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Dunde:

I sann Swec-@nda borde inte Rubberbanding översättas till "Gummibandstillbakakryckning" eller kanske "Gummibandning"

Tja, man kan väl beskriva det som en gummibandseffekt möjligen, men jag kände att "rubberbanding" ändå dög gott här

Permalänk
Medlem

Tack Valve, nu krävs bättre Anti-Cheat. Möter bara fuskare i min usla "premier" på 9k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Du missförstog och jag missade "". Jag menade "fysiska vapen" i spelet. Du håller fortfarande i kontrollerna. Men gunstocks finns så klart som tillbehör

Jahaaaaaaaa....

Jag fattar...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Man behöver se över antifusk-systemet och ekonomin.

Permalänk

Allt bara för att undvika 128 tick. Noice.