Permalänk
Medlem

Speldator för CS2 med mera

Hej på er!

Som rubiken lyder behöver jag er expertis om en ny spelburk där man får så mycket för pengar med en budget på ca 20.000kr.
Senast man spelade CS var 1.6 och är sugen börja spela lite igen och är absolut inte med i matchen längre när det kommer till vilka komponenter man ska ha i burken. Jag har kikat på två burkar jag tycker verkar prisvärda. Hade velat ha eran hjälp och expertis vilken av dessa två som är bäst.(?) Sist jag köpte en burk så köpte jag i delar men frågan är om det blir billigare än den/dom spelburkar som är nedsatt (pre black friday eller under black friday).

Tänkte även ha burken till lite FIFA, Bilspel osv. Ska göra en liten mancave i garaget (sambon inte lika glad).

Så den som orkar får gärna skicka ett förslag på komponenter för 20/21.000kr där man köper i delar också om det går att få ett vassare förslag.

Budget: 20.000kr

Förslag 1:
https://itsale.se/shop/speldatorer/super-invincible/

PROCESSOR
Intel i7 14700k 5,6GHz
GRAFIKKORT
Nvidia Geforce RTX 4060 TI 8GB (OC-version)
RAM
16GB DDR4 3600MHz (G.Skill Sniper X) ------ Tänker jag köper 16gb till så det blir 32gb totalt.
HÅRDDISK
1TB (1000GB) SSD NVMe (M.2)
CHASSI
Deepcool Matrexx55
NÄTAGGREGAT
600 Watt Deepcool series (80 PLUS Certified)
MODERKORT
ASUS PRIME B660M-K Socket 1700
OPERATIVSYSTEM
Windows 11 Home (Färdiginstallerad, Oregistrerad)

Har även kikat på denna, https://www.komplett.se/product/1244906/gaming/gamingdator/ga... . Men känns som alternativet på ITSALE är lite vassare.

Stort tack på förhand :)!

//Mvh David

Permalänk
Medlem

Den där datorn får du för ca 12000-13000kr om du bygger den själv, eller för 14 om du ber Inet bygga ihop och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Den där datorn får du för ca 12000-13000kr om du bygger den själv, eller för 14 om du ber Inet bygga ihop och testa.

Oj det trodde jag inte. Ska man ringa till dom då be dom sätta ihop en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dhedvin:

Hej på er!

Som rubiken lyder behöver jag er expertis om en ny spelburk där man får så mycket för pengar med en budget på ca 20.000kr.
Senast man spelade CS var 1.6 och är sugen börja spela lite igen och är absolut inte med i matchen längre när det kommer till vilka komponenter man ska ha i burken. Jag har kikat på två burkar jag tycker verkar prisvärda. Hade velat ha eran hjälp och expertis vilken av dessa två som är bäst.(?) Sist jag köpte en burk så köpte jag i delar men frågan är om det blir billigare än den/dom spelburkar som är nedsatt (pre black friday eller under black friday).

Tänkte även ha burken till lite FIFA, Bilspel osv. Ska göra en liten mancave i garaget (sambon inte lika glad).

Så den som orkar får gärna skicka ett förslag på komponenter för 20/21.000kr där man köper i delar också om det går att få ett vassare förslag.

Budget: 20.000kr

Förslag 1:
https://itsale.se/shop/speldatorer/super-invincible/

PROCESSOR
Intel® Core™ i5 14600k 5,3GHz
GRAFIKKORT
Nvidia Geforce RTX 4060 TI 8GB (OC-version)
RAM
16GB DDR4 3600MHz (G.Skill Sniper X) ------ Tänker jag köper 16gb till så det blir 32gb totalt.
HÅRDDISK
1TB (1000GB) SSD NVMe (M.2)
CHASSI
Deepcool Matrexx55
NÄTAGGREGAT
600 Watt Deepcool series (80 PLUS Certified)
MODERKORT
ASUS PRIME B660M-K Socket 1700
OPERATIVSYSTEM
Windows 11 Home (Färdiginstallerad, Oregistrerad)

Har även kikat på denna, https://www.komplett.se/product/1244906/gaming/gamingdator/ga... . Men känns som alternativet på ITSALE är lite vassare.

Stort tack på förhand :)!

//Mvh David

Komplett datorn är ju bättre på det mesta.
Med 3 veckor till BF så är det smartare att vänta.
Inga jättereor men ett par tusen brukar gå att spara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dhedvin:

Oj det trodde jag inte. Ska man ringa till dom då be dom sätta ihop en?

Du gör en shoppinglista och sen lägger du till att de bygger ihop den. Och köp windows på gråmarknad för 100-200kr istället för 1500kr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om jag vill ha nvidia istället är det 4070 som är OK då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dhedvin:

Om jag vill ha nvidia istället är det 4070 som är OK då?

Nvidia GPU är inget problem. Men vill du primärt spela och CS2 är ett fokusområde så är det en AMD X3D cpu som gäller. Otrolig skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dhedvin:

Hej på er!

Som rubiken lyder behöver jag er expertis om en ny spelburk där man får så mycket för pengar med en budget på ca 20.000kr.
Senast man spelade CS var 1.6 och är sugen börja spela lite igen och är absolut inte med i matchen längre när det kommer till vilka komponenter man ska ha i burken. Jag har kikat på två burkar jag tycker verkar prisvärda. Hade velat ha eran hjälp och expertis vilken av dessa två som är bäst.(?) Sist jag köpte en burk så köpte jag i delar men frågan är om det blir billigare än den/dom spelburkar som är nedsatt (pre black friday eller under black friday).

Tänkte även ha burken till lite FIFA, Bilspel osv. Ska göra en liten mancave i garaget (sambon inte lika glad).

Så den som orkar får gärna skicka ett förslag på komponenter för 20/21.000kr där man köper i delar också om det går att få ett vassare förslag.

Budget: 20.000kr

Förslag 1:
https://itsale.se/shop/speldatorer/super-invincible/

PROCESSOR
Intel i7 14700k 5,6GHz
GRAFIKKORT
Nvidia Geforce RTX 4060 TI 8GB (OC-version)
RAM
16GB DDR4 3600MHz (G.Skill Sniper X) ------ Tänker jag köper 16gb till så det blir 32gb totalt.
HÅRDDISK
1TB (1000GB) SSD NVMe (M.2)
CHASSI
Deepcool Matrexx55
NÄTAGGREGAT
600 Watt Deepcool series (80 PLUS Certified)
MODERKORT
ASUS PRIME B660M-K Socket 1700
OPERATIVSYSTEM
Windows 11 Home (Färdiginstallerad, Oregistrerad)

Har även kikat på denna, https://www.komplett.se/product/1244906/gaming/gamingdator/ga... . Men känns som alternativet på ITSALE är lite vassare.

Stort tack på förhand :)!

//Mvh David

siktar du på 524 fps på höga 1440p inställningar?
annars är datorn en överdrift

Skrivet av dhedvin:

Om jag vill ha nvidia istället är det 4070 som är OK då?

4070ti är mer likvärdig 7900xt
men 4070 räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dhedvin:

Om jag vill ha nvidia istället är det 4070 som är OK då?

Tog fram ett lite billigare NVIDIA-bygge som alternativ.