Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av cfw:

Najs! Vad ska du köra för OS på den? Och jag gissar på separat AP för wifi.

Ja det stämmer med AP'n, tänkte köra fpsense som OS med senaste versionen som stöder NIC'sen, men är helt grön så det blir många lärdomar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

750w var på gränsen för ett rx7900xtx, så fick bli en liten uppgradering! Nu ska man väll förhoppningsvis klara sig ett par år

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

750w var på gränsen för ett rx7900xtx, så fick bli en liten uppgradering! Nu ska man väll förhoppningsvis klara sig ett par år

<Uppladdad bildlänk>

Tror du behöver ta i med de där hårdhandskarna om du ska kunna installera så mycket kraft på ett säkert sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror du behöver ta i med de där hårdhandskarna om du ska kunna installera så mycket kraft på ett säkert sätt

Lite svårt att få i cpu-sladden med handskar, men det gick!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Kom en bok med posten idag.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev aldrig riktigt kompis med 7900 XTX så blev att testa Nvidia istället.
Stort tack till @Karazhan för hjälp med rabattkod 🙏

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeh:

Vart beställde du? 😃

https://www.ray-ban.com/sweden

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Blev aldrig riktigt kompis med 7900 XTX så blev att testa Nvidia istället.
Stort tack till @Karazhan för hjälp med rabattkod 🙏

<Uppladdad bildlänk>

Var det du som fick tag i den där kraftigt nedsatta? Grattis till bra fynd, annars till bra köp.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Var det du som fick tag i den där kraftigt nedsatta? Grattis till bra fynd, annars till bra köp.

Inte den där på netonnet som det skrivits om. Jag köpte via Acer för 17 700:- vilket nog ändå får anses som ett bra pris för 4090 tycker jag

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Nitro Team 2024 bräda och Union Force bindningar. Lika glad som ett barn på julafton

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

IBLAND händer det att jag köper annat än bara saab saker

Kände att extradatorn behöver lite kärlek. Den har betett sig lite underligt de få gånger den används, men när den används är det bra om den fungerar som den ska. Sitter nu en gammal trött ryzen 1700X@stock. Gav bort 3700X till brors barnen efter det har den inte varit sig lik. När jag upptäckte att den gamla asus prime x370 brädan numer stöder 5000 serien så fick det bli en 5600.

System disken är en gammal intel X25-M på 80gb och den verkar inte riktigt hänga med längre och jag tror den har vissa problem då jag tror att det är den som orsakar långa frysningar lite slumpmässigt även om "hälsan" visas som good. Samsung 870 evo blir nog ett bra lyft.

Övrigt är en crucial ssd disk på 500gb, ddr 3000mhz, gforce 1080 och dom håller nog ett tag till.

Ska bli intressant att se hur mx-6 pastan är, annars får det bli gamla goa AS5

Blev en skruvsats till alla små m2 diskar också. Saknar alltid sådana när jag behöver dom.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Råkade bli biltema igen

Köpte en dyrare variant jag hade i bilen innan där man fick med 2 st, en under varje säte men den åkte in i saaben och ville ha något nytt i vinterbilen då de 2 st 4 tummarna i instrumentbrädan enbart ger ifrån sig diskant och höga mellanregister toner.

Inte lika bra som de dubbla riktiga men ändå helt okej ljud, vill man bara ha lite bättre ljud kan detta vara en enkel och ikke skrymmande lösning.

Den har även slavbasar på sidorna som nog mer är för syns skull

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Råkade bli biltema igen

Köpte en dyrare variant jag hade i bilen innan där man fick med 2 st, en under varje säte men den åkte in i saaben och ville ha något nytt i vinterbilen då de 2 st 4 tummarna i instrumentbrädan enbart ger ifrån sig diskant och höga mellanregister toner.

Inte lika bra som de dubbla riktiga men ändå helt okej ljud, vill man bara ha lite bättre ljud kan detta vara en enkel och ikke skrymmande lösning.

<Uppladdad bildlänk>

Den har även slavbasar på sidorna som nog mer är för syns skull
<Uppladdad bildlänk>

Behöver man lika mycket kablar osv som till en "vanlig" baslåda med såna?
Va många år sen man höll på med billjud på så vis. Nu får man vara glad om man ens hör radion över dottern när vi är ute och åker🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Behöver man lika mycket kablar osv som till en "vanlig" baslåda med såna?
Va många år sen man höll på med billjud på så vis. Nu får man vara glad om man ens hör radion över dottern när vi är ute och åker🤣

Jo, tyvärr kommer man inte undan de grundläggande behoven;
1. Ström= positiv (från batteri) och jord (-)
2. Ljudsignal = antingen RCA eller högtalar-kablar (och högnivå till lågnivå-adapter om det inte är inbyggt i slutsteget)
3. Remote on-kabel ifall du kör RCA, så slutsteget startar när du kör igång stereon.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Behöver man lika mycket kablar osv som till en "vanlig" baslåda med såna?
Va många år sen man höll på med billjud på så vis. Nu får man vara glad om man ens hör radion över dottern när vi är ute och åker🤣

Jo brukar dock vara lite tunnare än de 50mm man körde som ung innan klass d och t blev mer eller mindre standard.
8mm räcker idag. Samma kablar men kortare då de ligger under framsätet.
Har inga barn men en tråkig vinter bil som dessutom är bullrig då vill man ha NÅTT bra/ kul med bilen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Triangle Borea BR02

Beställde vid 9 imorse, fick hem dom 18 😎

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Galax RTX 4090 HOF OC Lab från en annan medlem här på Sweclockers Otroligt trevligt kort på alla sätt och vis!

Fick även anskaffa två kablar från Seasonic, dessa håller väldigt hög kvalité och längden var väl tilltagen.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Triangle Borea BR02

<Uppladdad bildlänk>

Beställde vid 9 imorse, fick hem dom 18 😎

Riktigt nöjda med mina Borea högtalare 👍

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skäggig legend

Det fick bli en ny bil. V60 med massor av lullull och BRUN läderklädsel

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

<Uppladdad bildlänk>

Det fick bli en ny bil. V60 med massor av lullull och BRUN läderklädsel

ÄNTLIGEN någon som köper brun klädsel.

Har tidigare arbetat på Volvo Cars ganska länge och den bruna klädseln
kommer bli eftertraktad hos entusiaster framöver, då den sällan specas.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av SnowgubbeN:

ÄNTLIGEN någon som köper brun klädsel.

Har tidigare arbetat på Volvo Cars ganska länge och den bruna klädseln
kommer bli eftertraktad hos entusiaster framöver, då den sällan specas.

Ja, den är galet snygg. Passar mig som är lite ginger x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Julen är räddad 😀

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Asus RTX 4090 TUF + Heatkiller vattenblock.
Testar för läckor och spolar rent loopen nu så blir väl lira imorgon.
På inrådan från @JonasT funktionstestade jag kortet innan blocket monterades på.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av CrispVanDahl:

Asus RTX 4090 TUF + Heatkiller vattenblock.
Testar för läckor och spolar rent loopen nu så blir väl lira imorgon.
På inrådan från @JonasT funktionstestade jag kortet innan blocket monterades på.

<Uppladdad bildlänk>

Avis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

ÄNTLIGEN någon som köper brun klädsel.

Har tidigare arbetat på Volvo Cars ganska länge och den bruna klädseln
kommer bli eftertraktad hos entusiaster framöver, då den sällan specas.

Mina senaste två V60s beställde jag med brun klädsel. Första V60:n var dessutom Ember Black, hade en fin brun metallisk lack i solsken men såg annars svart och diskret ut.

För att hålla mig till trådämnet så är mitt senaste inköp ett badrumsskåp från IKEA. Brunt sådant, tänka sig! Bra blandning av trä- och glashyllor inuti.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Ny modell av keycaps (MTNU, samarbete GMK och Matt3o)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Blev ju en soundbar på Power för 8888kr:

Ett par spel också, brukar alltid öppna mina spel direkt men LRG spelen får vara inplastade tills den dagen man ska spela:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ny modell av keycaps (MTNU, samarbete GMK och Matt3o)
<Uppladdad bildlänk>

Oh, är detta den nya formen? Vill se bild med dem monterade!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Behövde en ny ficklampa. Blev en Wurkkos TS 11.

Finns ett längre batterirör att köpa till om man vill använda större batteri. Här har jag lånat ett från en annan Wurkkos.

Lite nya batteri kom också.

Bruksanvisningen till TS 11. 😊

Permalänk
Medlem

Ramade in mitt favorit vintage magic the gathering kort Juzam Djinn samt en limited edition playmat (båda signerade av legenden Mark Tedin):

Mycket nöjd