Marvels Spider-Man 2 - Vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att man kunde preloda det så gjorde det igår kväll.
Kommer bli hårt mellan detta, cities skyline 2 näst vecka och diablo 4 season 2.
Tur man har steamdeck så man kan köra lite Diablo 4 emellanåt där

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

De där alternativen är verkligen guld. Riktigt kul att fler kan uppleva spelet, liksom!

Det är en del av Sonys nya Accessibility-program.
Nya kontroll släpps nu i december för dom som har funktionshinder av något slag. Jäkligt bra måste man säga.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag kommer spela det lika mycket som jag har spelat övriga spider-manspel.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Blev precis klar med Miles Morales, tog hem det på rea. Tyckte det var okej, men rätt så kort... och otroligt repetitivt. Och storyn var kass.

Men kanske man kan få hem Spiderman 2 på rea om några månader också!

Håller inte med. Miles Morales är ett fenomenalt spel.

Permalänk
Medlem

Stor miss att inte implementera 2 spelar co-op.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Tids nog. Inväntar PC-släpp samt realisation.

Permalänk
Medlem

Nope

Mario wonder on top

Permalänk
Medlem

Disney/Marvel har lyckats döda precis allt intresse jag hade av deras hjältar sedan pojkåren.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Nej, har så mycket intressantare spel på gång redan. Och det har varit ett bra spelår som inte på långa vägar är slut.

Nu har jag en PS5 men om jag skaffar det så blir det ett eventuellt PC släpp. Inte riktigt min speltyp, annat om det varit ett nytt Batman Arkham spel möjligen.

Missade att Super Mario Wonder släpps idag, precis den typ av spel jag nog mest behöver för stunden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

För mig lider alla dessa spel av samma problem som Batman spelen.
Du slår nästan lika mycket på en vanlig skurk som en superskurk.
Det bryter helt känslan. Spider-man är SUPERSTARK så det blir rätt löjligt. Det kunde kunde gjorts bättre.
Batman är skitbra på att slåss och har gadgets och handskar gjorda för att slå hårt, men det är ett jävla matande med slag och sparkar ändå på en vanlig snattare.

Så jag tröttnar fort. Vilket jag tycker är synd.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Som ovan skrev "ett jävla matande " och det blir b tröttsammt i längden.....

Spelar hellre Tetris.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Som ovan skrev "ett jävla matande " och det blir b tröttsammt i längden.....

Spelar hellre Tetris.

Det är nog du som inte är en kreativ gamer. Spelen ger oss många olika sätt att slå ut fiender. Dessa spel är ganska lätt vilket betyder att man också bara kan ”mata på”. Men spelen uppmuntrar till are utnyttja mekaniken i spelen. Så det här är 100% gnäll. Jag antar att du har Xbox.

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att detta kommer till steam Älskade både spider-man och miles morales

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Håller inte med. Miles Morales är ett fenomenalt spel.

Miles morales var ett ok spel, långt ifrån lika bra som första.
Kändes mer som en dlc än ett stand alone spel.
Absurt av sony att ta fullpris för det. Men på omkring 50% rea är spelet godkänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Miles morales var ett ok spel, långt ifrån lika bra som första.
Kändes mer som en dlc än ett stand alone spel.
Absurt av sony att ta fullpris för det. Men på omkring 50% rea är spelet godkänt.

Storyn är bättre i första spelet. Men gameplay är bättre i MM. Och det är viktigast.

Många spel är korta. T ex är somliga resident evil-spel korta. Dead Space remake är kort. Etc. Alla spel behöver inte vara långa.

Jämför MM med Valhalla. Det är superlång. Men tillfredställelsen med MM är ju så mkt mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Hoppas innerligt att detta kommer till steam Älskade både spider-man och miles morales

Du får nog vänta 3 år.

Permalänk
Medlem

Det spelet släpptes 2004 - det räcker med nya COD spel med samma namn som klassikerna...

Rör för övrigt ingenting som har med Marvel att göra, därifrån har egentligen inte kommit något vettigt sen den första Iron Man från 2008

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Näe, jag avskydde det första spelet till PS4 så jag håller mig borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nej. Jag ska spela Sword of Aragon från 1989 istället.

Finns spider-man från 1980-talet annars.
Spindelmannen var på ena sidan av skärmen som liv mätare, blev mer och mer skelett alteftersom man dog

Permalänk
Medlem

Nej,väntar på Stalker 2..........

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Absolut ska jag, jag ska bara få ordning på min tidmsaskin som kan frysa tiden så den står stila och jag får tid att spela.
Helt ärligt ser spelet skitgrymt och roligt ut, men problemet ovanför kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Du får nog vänta 3 år.

Tror inte det kommer ta sån tid om jag ska vara ärlig. De vill ha pengar och pengar får dom om det kommer till steam Oavsett kommer jag inte köpa ett PS 5 för att spela ett spel. Har aldrig ägt xbox eller playstation efter playstation 1 så kommer inte köpa något nu heller.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Äger ingen PS5, men men det lilla jag har sett var inte tilltalande (inte min genre).

Permalänk
Medlem

Jepp, det är ett av dom spel jag sett fram emot mest i år. Gillade första spelet och Miles Morales (spelade båda på PS5). Spelade det lite tidigare ikväll och så här långt verkar det lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Miles morales var ett ok spel, långt ifrån lika bra som första.
Kändes mer som en dlc än ett stand alone spel.
Absurt av sony att ta fullpris för det. Men på omkring 50% rea är spelet godkänt.

Det var väl ett par hundralappar billigare vid release om jag minns rätt, just för att det var kortare?

Permalänk
Medlem

Är spelet repetetivt? Körde aldrig klart ettan trots att jag tyckte det var riktigt kul i början. Avengers Infinity Wars hade precis kommit ut då så det var mycket hype kring Marvel. Tyckte att spelet senare bara upprepade biljakten, hitta antenner, mata knappar för att besegra tjuvar och rånare, smyga omkring på bjälkar när man vill köra stealth, och sen möter man någon boss där man matar knappar. New York var riktigt snyggt och kul att svinga runt i början. Är rädd att tvåan är mer av exakt samma ledsamma interaktioner som ettan. Osäker ifall jag ska köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Är spelet repetetivt? Körde aldrig klart ettan trots att jag tyckte det var riktigt kul i början.

Dom har repriserat filmerna typ tre gånger. Varför skulle spelen vara annorlunda. ;D

Har tvingats se några under åren, och det känns som de bara blir värre för varje iteration dessutom. Hollywood har blivit helt efterblivet. Kan inte skyllas på manusförfattarstrejen heller, för det har eskalerat under långt tid. Allt i genren känns flera timmar för långt även i de fallen det hålls till beskedliga 2. Men helst ska tydligen dessa filmer vara minst tre riktiga timmar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna köpt det, men jag har "bara" en PS4 Pro. Marvel's Spider-Man 2 släpptes exklusivt till PS5!

Ska nog köpa kommande PS5 Slim och sälja PS4:an

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Gillade man föregångarna kommer man uppskatta detta. Det är mer av samma men ännu mer påkostat och bombastiskt.
Det är roligt att fara fram i staden och striderna blir väldigt underhållande på en enklare svårighetsgrad.

Permalänk
Medlem

Spelat både ettan och Miles Morales som var kul i början men som sen blir så repetitivt och nästan tråkigt. Tillslut starta jag bara spelat för att svinga runt lite i staden sen blev man trött och stängde ner.