Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som kommer åt sina ordrar på elgiganten.se när ni loggar in? Orderhistorik fliken fungerar ej för mig.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Någon som kommer åt sina ordrar på elgiganten.se när ni loggar in? Orderhistorik fliken fungerar ej för mig.

Nej, det är fel just nu

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Vafan ska man bli orolig över detta nu också? Nu står det under orderhistorik på Elgigantens hemsida att man inte har några genomförda beställningar men samtidigt står det också ett rött felmeddelande att "Ett fel har uppstått. Vänligen försök igen senare."

Hoppas verkligen inte detta saboterar min order av min S90C order...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Och detta var 65 tum? Jag har beställt några timmar efter dig så finns ju potential att min inte dröjer allt för länge.

Japp 65tums

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ha en egen tråd om leveranser gällande det erbjudandet så kan vi gå tillbaka till att diskutera dagens fynd?

Permalänk
Administrativ avgift

Någon som vet eventuella rabattkoder man kan använda på Samsung 49:an?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Kan ni inte ha en egen tråd om leveranser gällande det erbjudandet så kan vi gå tillbaka till att diskutera dagens fynd?

Det har väl alltid förekommit vissa diskussioner kring leveranser av mer spektakulära erbjudanden i denna tråd och det beror väl på "thriller" aspekten av det hela, får man verkligen det man beställt? Blir lite spännande... Tycker det kan vara relevant i en tråd som detta ifall folk som lyckades köpa på erbjudande faktiskt fick det som beställdes för annars så var återförsäljaren oärlig och det bör folk bli upplysta om även de som läser dessa trådar.

Men visst det får inte bli för dominerande det måste fortfarande bli huvudfokus på bra fynd men just nu framöver så blir det nog lite stiltje bland erbjudandena närmaste tiden då vi inväntar Blackweek om en dryg månad och vi hade nu under Powers invigningsvecka en mer intensiv period som blev lite av en "Mini Blackweek" så då blir det nog lite färre bra fynd som postas en tid framöver.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Fick nyss mejl från NetonNet.

Produkten TQ77S93CATXXC art nr 1029665 på din order har inte något bekräftat leveransdatum. Vi har beställt produkten från leverantör och inväntar leverans.

Vi återkommer till dig per mejl med fortsatt uppdatering inom 5 arbetsdagar.

Beställde i onsdags 18:00

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Någon som kommer åt sina ordrar på elgiganten.se när ni loggar in? Orderhistorik fliken fungerar ej för mig.

Skrivet av Murgatroyd:

Nej, det är fel just nu

Är det fortfarande samma fel för er?

För mig kvarstår detta fel...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Fick nyss mejl från NetonNet.

Produkten TQ77S93CATXXC art nr 1029665 på din order har inte något bekräftat leveransdatum. Vi har beställt produkten från leverantör och inväntar leverans.

Vi återkommer till dig per mejl med fortsatt uppdatering inom 5 arbetsdagar.

Beställde i onsdags 18:00

Jag beställde i onsdags 15:47, fick min skickad idag.

Permalänk
Skrivet av HallonsyltarN:

Någon som beställt s93c 65 tum från netonnet som hört något? Har en beställning från kvällen 11/10 som stått som redo att plockas sedan torsdag. Mailat kundtjänst men inget svar än.

Beställde den 11e kl 18:45, den dök upp i postnord appen 2 dagar senare och tidigast leveransdatum var idag måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Är det fortfarande samma fel för er?

För mig kvarstår detta fel...

Yes, felet kvarstår. Nu står det att jag inte har några ordrar fast än jag egentligen har 25+

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Går att klicka på mailet man fick med orderbekräftelsen så kommer man in på sin order även fast den inte syns bland sina ordrar på Elgiganten

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Dags för en egen tråd om detta?

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Dags för en egen tråd om detta?

Ja om problemet visar sig vara ett problem och är av större omfattning definitivt men just nu får vi se om problemet löser sig till imorgon och bara var ett smärre tekniskt fel. Får hoppas det...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Heja Samsung.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Heja Samsung.

Vad har Samsung att göra med att Elgiganten strular?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vad har Samsung att göra med att Elgiganten strular?

14 sidor med diskussion om olika kvitton, gratisprodukter och serienummer. Jag slutar prenumerera på tråden då har blivit extremt enfaldig.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

14 sidor med diskussion om olika kvitton, gratisprodukter och serienummer. Jag slutar prenumerera på tråden då har blivit extremt enfaldig.

Fast om du slutar prenumerera nu så slutar du ju när det värsta är över vad gäller detta! Att det varit sånt fokus kring just Samsung lyx-TV och Sound bar med tillhörande dyr bonusprodukt har ju att göra med att det var ett ovanligt starkt erbjudande. Det blir väl nu inom kort gradvis mer normalt i tråden skulle jag tro!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrians:

Produkt: Cooler Master SK652 Wired Low Profile RGB Gaming Keyboard (Space Grey/Silver White)
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/mekanisk...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5806616
Pris: 199kr

Nån som har koll på hur resurskrävande programvaran (Masterplus+) är? Behöver man/blir man tvingad att skaffa konto, som jag har för mig gäller med SignalRGB?

Jag är jättenoobig på mekaniska tgb.. Vad jag luskat ut är att just dessa TTC röda switcharna är tysta, stämmer det?
Den brädan jag kör med nu är riktigt budget, nördic, som kom med blåa klickiga switchar. Som jag sen har bytt ett tjugotal mot bruna, helt tysta.
Kommer jag få krupp i fingrarna att köra med lågprofil?

Edit: Och kan man installera programvaran, göra massa inställningar som sparas i tangentbordet, och sen avinstallera programvaran? (Så som jag gjort med Logitechs hemska, hemska LGHUB, för att jag har en logitechmus)

Mer frågor.
Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

I denna tråden är det DAGENS FYND som är diskussionsämnet, tänk igenom om innan ni postar om det är relevant till tråden. Har man köpt en nya TV eller något sånt, nice, men det späder ut tråden för de som vill diskutera mer relevant saker.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Nån som har koll på hur resurskrävande programvaran (Masterplus+) är? Behöver man/blir man tvingad att skaffa konto, som jag har för mig gäller med SignalRGB?

Jag är jättenoobig på mekaniska tgb.. Vad jag luskat ut är att just dessa TTC röda switcharna är tysta, stämmer det?
Den brädan jag kör med nu är riktigt budget, nördic, som kom med blåa klickiga switchar. Som jag sen har bytt ett tjugotal mot bruna, helt tysta.
Kommer jag få krupp i fingrarna att köra med lågprofil?

Edit: Och kan man installera programvaran, göra massa inställningar som sparas i tangentbordet, och sen avinstallera programvaran? (Så som jag gjort med Logitechs hemska, hemska LGHUB, för att jag har en logitechmus)

Har inte koll på programvaran, men har den trådlösa varaianten (SK653) av detta TB och det är verkligen ett av de sämsta TB jag haft den dubbel-trippel-trycker tangenter konstant vet ej om jag fått ett måndags ex, men med facit i hand så hade jag nog satsat på ett Logitech eller Varmilo istället.

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7500F ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Nån som har koll på hur resurskrävande programvaran (Masterplus+) är? Behöver man/blir man tvingad att skaffa konto, som jag har för mig gäller med SignalRGB?

Jag är jättenoobig på mekaniska tgb.. Vad jag luskat ut är att just dessa TTC röda switcharna är tysta, stämmer det?
Den brädan jag kör med nu är riktigt budget, nördic, som kom med blåa klickiga switchar. Som jag sen har bytt ett tjugotal mot bruna, helt tysta.
Kommer jag få krupp i fingrarna att köra med lågprofil?
för att jag har en logitechmus)

Vet inget om programvaran, mer än att tangentbordet fungerar utan den
Switcharna är nog snäppet tystare än vanliga röda eller bruna normalprofil (aningens tystare dovare plastigare ljud än de flesta vanliga mekaniska tgb) men det lär i praktiken låta något snäpp högre än en membrantangentbord.

Jag håller annars med @PrinceXO att kvaliteten på de här brädorna verkligen inte är något att hurra för!
Riktigt dåliga stabilizer, plastig byggkvalitet osv.. Det ser helt OK ut, men upplevs inte något vidare.
Värt 200-300 spänn men inte mycket mer

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Någon som fått sin ansökan om samsungs gratisprodukt godkänd ännu? Skickade in min i fredags men fortfarande inte hört något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gentlemannen:

Någon som fått sin ansökan om samsungs gratisprodukt godkänd ännu? Skickade in min i fredags men fortfarande inte hört något.

Besök gärna specialtråden för detta ämne:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1700499-samsung-hw-q99...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Har inte koll på programvaran, men har den trådlösa varaianten (SK653) av detta TB och det är verkligen ett av de sämsta TB jag haft den dubbel-trippel-trycker tangenter konstant vet ej om jag fått ett måndags ex, men med facit i hand så hade jag nog satsat på ett Logitech eller Varmilo istället.

Aj då, det låter ju inte så bra...

Skrivet av Roger W:

Vet inget om programvaran, mer än att tangentbordet fungerar utan den
Switcharna är nog snäppet tystare än vanliga röda eller bruna normalprofil (aningens tystare dovare plastigare ljud än de flesta vanliga mekaniska tgb) men det lär i praktiken låta något snäpp högre än en membrantangentbord.

Jag håller annars med @PrinceXO att kvaliteten på de här brädorna verkligen inte är något att hurra för!
Riktigt dåliga stabilizer, plastig byggkvalitet osv.. Det ser helt OK ut, men upplevs inte något vidare.
Värt 200-300 spänn men inte mycket mer

Det här lät ju inte heller supertoppen.. fast lite mer positivt ändå För 200 bagis kan det ju vara värt en chansning. Det var ju ett tag sen man köpte pizza, så pengarna har man ju redan sparat in liksom
Det svåra, för mig nu, är att välja färg

Som sagt så kör jag redan med en budgetplanka som kostar 250:- inklusive mus och matta. Det dubbelklickade ibland på en tangent men då bytte jag bara switch och problemet försvann.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Skönt att Elgigantens hemsida nu funkar som det ska igen och min order på Samsung TV'n är tillbaks i listan under Mina Beställningar!

Skulle även vilja varna för en grej jag nu upptäck gällande de Panasonic OLED's som Power har på rea fram tills imorgon 19'e oktober det gäller dessa som jag var på väg att posta i fyndtråden:

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/panasonic-55-4k-oled-goog...
https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/panasonic-65-4k-oled-goog...

Trodde det var rätt bra deals fram till jag fick reda på att dessa alltså har 60Hz panel motsvarande LG's nedlagda A serie. Sjuka ordinarie priser för en sådan panel inte ens rea priserna är då nått värt att uppmärksamma. Panasonic gör sitt bästa för att gömma detta faktum ingenstans bland specarna på hemsidan står detta utan man måste leta fram ett informationsblad för att få reda på detta (det står förvisso 50 Hz där men i praktiken är det lika med 60Hz panel). Så jag avråder från köp på de prisnivåerna!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Skönt att Elgigantens hemsida nu funkar som det ska igen och min order på Samsung TV'n är tillbaks i listan under Mina Beställningar!

Skulle även vilja varna för en grej jag nu upptäck gällande de Panasonic OLED's som Power har på rea fram tills imorgon 19'e oktober det gäller dessa som jag var på väg att posta i fyndtråden:

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/panasonic-55-4k-oled-goog...
https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/panasonic-65-4k-oled-goog...

Trodde det var rätt bra deals fram till jag fick reda på att dessa alltså har 60Hz panel motsvarande LG's nedlagda A serie. Sjuka ordinarie priser för en sådan panel inte ens rea priserna är då nått värt att uppmärksamma. Panasonic gör sitt bästa för att gömma detta faktum ingenstans bland specarna på hemsidan står detta utan man måste leta fram ett informationsblad för att få reda på detta (det står förvisso 50 Hz där men i praktiken är det lika med 60Hz panel). Så jag avråder från köp på de prisnivåerna!

Säker? Står ju 120 Hz på Powers sida under specifikationer. Samma när man googlar på modellnumret och letar sig runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Säker? Står ju 120 Hz på Powers sida under specifikationer. Samma när man googlar på modellnumret och letar sig runt.

Saknar HDMI 2.1 enligt Powers hemsida så det kan vara mycket riktigt att det här handlar om 60hz i 4k och eventuellt 120hz i 1080p.

Min 6 år gamla LG B7 55 har 120hz men enbart via 1080p och 60hz via 4k.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Skönt att Elgigantens hemsida nu funkar som det ska igen och min order på Samsung TV'n är tillbaks i listan under Mina Beställningar!

Skulle även vilja varna för en grej jag nu upptäck gällande de Panasonic OLED's som Power har på rea fram tills imorgon 19'e oktober det gäller dessa som jag var på väg att posta i fyndtråden:

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/panasonic-55-4k-oled-goog...
https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/panasonic-65-4k-oled-goog...

Trodde det var rätt bra deals fram till jag fick reda på att dessa alltså har 60Hz panel motsvarande LG's nedlagda A serie. Sjuka ordinarie priser för en sådan panel inte ens rea priserna är då nått värt att uppmärksamma. Panasonic gör sitt bästa för att gömma detta faktum ingenstans bland specarna på hemsidan står detta utan man måste leta fram ett informationsblad för att få reda på detta (det står förvisso 50 Hz där men i praktiken är det lika med 60Hz panel). Så jag avråder från köp på de prisnivåerna!

Är du säker?

"After initially saying that MZ800 was an 50/60Hz panel, Panasonic now says that it is in fact a 100/120Hz panel.

However, there is limited benefit to it as the HDMI 2.0 ports are limited to 4K 60Hz maximum. There may be some motion interpolation advantages but we cannot confirm that without reviewing MZ800. It should give proper 24fps playback (that can also work on a 50/60Hz panel though with a 48Hz mode)."

Från kommentaren längst ned:
https://www.flatpanelshd.com/panasonic_mz800_oled_2023.php

Men ja, poängen försvinner såklart delvis när inte HDMI-portarna har fullt stöd för 4K@120Hz.