Kommer inte ihåg namnet på ett spel

Permalänk

Kommer inte ihåg namnet på ett spel

Tjena,

Efter att ha klickat runt i "Gissa spelet" här på forumet, fick jag upp en bild i huvudet från barndomen.
Det ska vara ett PC-spel från sent 90, tidigt 2000. med en kvinna som står med en pistol? på framsidan av förpackningen.
Har för mig att hon ska ha blåa kläder på sig.

Det är inte The Operative: No One Lives Forever

Någon som vet om vilket spel det kan vara?
Sliter snart av mig allt hår i ren frustration.

Tack på förhand

//
Tom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burkmedbönor:

Tjena,

Efter att ha klickat runt i "Gissa spelet" här på forumet, fick jag upp en bild i huvudet från barndomen.
Det ska vara ett PC-spel från sent 90, tidigt 2000. med en kvinna som står med en pistol? på framsidan av förpackningen.
Har för mig att hon ska ha blåa kläder på sig.

Det är inte The Operative: No One Lives Forever

Någon som vet om vilket spel det kan vara?
Sliter snart av mig allt hår i ren frustration.

Tack på förhand

//
Tom

Det är inte?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Stämmer inte med PC-spel men Perfect Dark var det första jag tänkte på iom resten av din beskrivning

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Det är inte?

<Uppladdad bildlänk>

Om det ändå var det!

Tack ändå!

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Stämmer inte med PC-spel men Perfect Dark var det första jag tänkte på iom resten av din beskrivning

Önskar det var Perfect Dark så jag kan gå tillbaka att spela som Elvis

Permalänk
Medlem

Oni?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oni_(video_game)

Permalänk
Medlem

Sin? Det är nog inte en kvinna dock
https://en.wikipedia.org/wiki/Sin_(video_game)

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk

Tyvärr inte :/

Permalänk

Icket

Permalänk
Medlem

Dino Crisis?

Tror inte det är officiella omslaget dock...

Permalänk
Medlem

Europeiska omslaget hade det:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Här har du en MEtacritic länk som listar alla PC spel mellan 1997 och 2003, bara att ändra årtal i länken om du vill söka andra år. Bara att börja plöja 400 sidor

https://www.metacritic.com/browse/game/pc/all/all-time/metasc...

Permalänk
Medlem

Kan det va XIII, eller Stolen (men det är inga pickor i Stolen)

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Septerra Core kom jag att tänka på, utöver de ovan nämnda. Matchar dock inte med klädfärg och kan rent av vara en man på bilden. Och vapnet är inte direkt en pistol heller för den delen.

Nämner den utifall.

Vad för typ av gameplay har spelet ifråga?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

finns väl ett gäng resident evil spel från runt den tiden och har för mig att iaf nått av dem har ett omslag liknande din beskrivning.

får code veronica i huvet av någon anledning men tror inte det är den vill minnas att de bara är claires nylle på omslaget...

även resident evil 4 är väl nån gång från den tiden lite sent kanske tror de e typ 2006 eller nått

visserligen en snubbe dock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burkmedbönor:

Tjena,

Efter att ha klickat runt i "Gissa spelet" här på forumet, fick jag upp en bild i huvudet från barndomen.
Det ska vara ett PC-spel från sent 90, tidigt 2000. med en kvinna som står med en pistol? på framsidan av förpackningen.
Har för mig att hon ska ha blåa kläder på sig.

Det är inte The Operative: No One Lives Forever

Någon som vet om vilket spel det kan vara?
Sliter snart av mig allt hår i ren frustration.

Tack på förhand

//
Tom

Ingen idé om hur hon står eller i vilken setting? Vad är det för typ av spel? Strategi, shoot 'em up, pussel?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Finns nog en väldans massa titlar som passar in på beskrivningen:
Oni är en av många gissningar

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Ingen idé om hur hon står eller i vilken setting? Vad är det för typ av spel? Strategi, shoot 'em up, pussel?

Tror hon stod i kors med armarna, vänd direkt mot "mig"

Permalänk

Tack för alla förslag, det är dock inga av dessa tyvärr

Permalänk
Medlem

Troligen fel även denna men tanken drogs till X-Blades. Betydligt senare spel också.

Börjar ju verkligen bli nyfiken på vad för spel det är faktiskt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Spelade man som kvinnan i fråga, eller hon var bara "ögongodis" a la 90-tal?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av anders190:

Septerra Core kom jag att tänka på, utöver de ovan nämnda. Matchar dock inte med klädfärg och kan rent av vara en man på bilden. Och vapnet är inte direkt en pistol heller för den delen.

http://www.mobygames.com/images/covers/l/29536-septerra-core-legacy-of-the-creator-windows-front-cover.jpg

Nämner den utifall.

Vad för typ av gameplay har spelet ifråga?

Har för mig att det var ett fps/third person shooter.

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Spelade man som kvinnan i fråga, eller hon var bara "ögongodis" a la 90-tal?

Haha!
Karaktären var en kvinna.

Permalänk
Medlem

Hm, lät chatgpt ta mig ner i kaninhålet.. Heavy Metal: F.A.K.K. 2? Omslaget stämmer inte, men man spelar som en blåklädd kvinna med en pickadoll iaf, och det släpptes till pc 2000

Edit:
Ngn nämnde sin, men uppföljaren har ju en tös som protagonist:

(Dock 2006)

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis inte ?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic