Häng med på #MadeByGoogle 23 - Dags för Pixel 8!

Permalänk
Medlem

Jag känner mig som en så sjukt tråkig konsument när jag ser spännande lurar till en prislapp som är nästan dubbla min smärtgräns för en telefon. Jag är fullt medveten om att allt blir dyrare, speciellt i sverige. Men var inte pixel rätt billiga när dom kom?

Och med det sagt, jag är inte rätt kund för den typen av produkt. Flaggskeppstelefoner hamnar rätt långt ifrån mitt användningsområde.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Snuffelbutt:

Jag känner mig som en så sjukt tråkig konsument när jag ser spännande lurar till en prislapp som är nästan dubbla min smärtgräns för en telefon. Jag är fullt medveten om att allt blir dyrare, speciellt i sverige. Men var inte pixel rätt billiga när dom kom?

Och med det sagt, jag är inte rätt kund för den typen av produkt. Flaggskeppstelefoner hamnar rätt långt ifrån mitt användningsområde.

Jo, prisutvecklingen är riktigt tråkig. I USA är det lite bättre där Pixel 8 ligger på 699 dollar, så strax under 10k är fan lite svettigt.

Permalänk
Medlem

Intressant nog att de ger hela 7 års uppdateringar inklusive Android OS versioner!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Känns som att priserna springer iväg till väl högt. Borde inte en Pixel 7 Pro för typ 8 000 kr kännas som ett förhållandevis bra köp nu?

Permalänk

Vill ha den nya Sony Experia 5 V men plånboken säger ifrån, denna va bara några hundralappar billigare och utan ear-buds.
Search goes on..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jag sover med min för att använda den som alarm, de vibrerar och jag kan vakna utan att väcka sambon.

Sover också med min på, alarm och registrerar sömnen.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra med så många uppdateringar! Hade gärna sett enklare batteribyte då batteriet nog är uttjänt långt innan uppdateringarna slutar komma. 🤣

Synd att den stora modellen är för stor bara.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden med längre support men frågan är hur ens batteri mår efter sju år.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Rätt snygg ändå, det ger jag dom.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

” vilket i praktiken innebär att ljusstyrkan kan skruvas upp ordentligt för att ge skarpare bild även i solljus.”

Va? Vad är det som skruvas upp iso och det ger skarpare bilder? Varför skulle det ge detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det var på tiden med längre support men frågan är hur ens batteri mår efter sju år.

Precis, känns som 5 år räcker om man ändå inte enkelt kan byta ut batteriet. Utbytbara batteriet blir väl ett krav 2027 så har man köpt ny mobil ganska nyligt klarar man sig tills man kan köpa en med utbytbart batteri som inte har en inbyggd dödsklocka.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Suck, ännu en i den lååånga raden av helt ointressanta phablets.

Permalänk
Medlem

prisökning på 2600kr från Pixel 7 till 8 är skandal, helt ointressant bara pga det.

Permalänk
Medlem

Säljs de ens i Sverige? Kom inte ihåg när jag såg någon med en Pixel

Permalänk
Skrivet av hasseb64:

Säljs de ens i Sverige? Kom inte ihåg när jag såg någon med en Pixel

https://store.google.com

Permalänk

Kanske en dum fråga, men har den stöd för trådlös laddning? Läst igenom flertalet sidor nu och tittat på lite youtube klipp men ingen nämner just trådlös laddning. Eller så är jag helt enkelt inte läskunnig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lusekofte:

Kanske en dum fråga, men har den stöd för trådlös laddning? Läst igenom flertalet sidor nu och tittat på lite youtube klipp men ingen nämner just trådlös laddning. Eller så är jag helt enkelt inte läskunnig.

De har stöd för trådlös laddning.

Permalänk
Skrivet av hasseb64:

Säljs de ens i Sverige? Kom inte ihåg när jag såg någon med en Pixel

7:an var första officiella i Sverige via Google Store, tror man kunde få tag på dem via import butiker innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

AI är det alla säger för att blossa upp sina aktier

Skit också, synd inte SAS visste det...

Permalänk

Trevliga uppgraderingar för klockan och kamerorna samt nya AI funktioner, men prisökningen var lite väl tilltagen. Känns som pixel 8 verkligen krockar med pixel 7 Pro i pris nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Aha! Blev en beställning av Pixel 8 Pro för min del

Valde buds Pro eller Watch?

Permalänk
Medlem

Pixel 8 pro eller s24 ultra.

Är pixel pro lika stor som samsung ultra?

Permalänk
Medlem

Riktigt trist att tidigare prisvärda telefoner börjar klättra upp mot och över 10.000kr-strecket, men är det orimligt sett till växelkurs - nja?
Pixel 8 9590kr / 1,25 (moms) = 7672 / 699($) = 10,97
Pixel 8 Pro 13090kr / 1,25 (moms) = 10472 / 999($) = 10,48

Dagens växelkurs USD/SEK: 11,07...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:

Riktigt trist att tidigare prisvärda telefoner börjar klättra upp mot och över 10.000kr-strecket, men är det orimligt sett till växelkurs - nja?
Pixel 8 9590kr / 1,25 (moms) = 7672 / 699($) = 10,97
Pixel 8 Pro 13090kr / 1,25 (moms) = 10472 / 999($) = 10,48

Dagens växelkurs USD/SEK: 11,07...

Onekligen en tråkig utveckling. Kommer Pixel 9 kosta $699 = 20 999 SEK?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Säljs de ens i Sverige? Kom inte ihåg när jag såg någon med en Pixel

Du måste ha missat att Pixel 7 och 7 Pro tillsammans med Pixel 6a släpptes i oktober förra året officiellt i Sverige. Så ja, det gör dem. Jag ser också någon Pixel telefon i kollektivtrafiken. Jobbar inom kollektivtrafiken och har börjat se en del Pixel telefoner sedan de började säljas officiellt i Sverige förra året

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Finns det statistik på hur många som valt 6a och 7a jämfört med exempelvis 7 eller 7 Pro? Inte minst 6a har ju varit väldigt prisvärd, för ca 3000-3500 har man kunnat få en erkänt bra telefon med bra support och kamera, men 7 och 7 Pro har ju konkurrerat i högre prisklasser där folk kanske (?) hellre väljer rå prestanda (som går att få bättre) eller ett ekosystem de haft tidigare (Apple, kanske Samsung)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Säljs de ens i Sverige? Kom inte ihåg när jag såg någon med en Pixel

Både Tele2 och Telia har den med lanseringskampanj. Även Telenor.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av crossfade:

7:an var första officiella i Sverige via Google Store, tror man kunde få tag på dem via import butiker innan.

Såldes även av Elgiganten och i Telias butiker redan vid lansering.

Ja, innan var det gråimport-butiker eller "Schweden-tricket" på tyska Google Store som gällde.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Synd att pixel är så dyra nu, nästan 10k för billigaste modell kom igen

Permalänk
Medlem

Grymt med sju år!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980