Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bozzeta:

Ja 4 st, men inte online.
Tror dock inte att det är en höjdare att spela tillsammans pga hur fort det går.

Ok. Tänkte låta sonen prova det, men ytterst oklart hur väl det skulle gå om han spelar med en kompis…

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ok. Tänkte låta sonen prova det, men ytterst oklart hur väl det skulle gå om han spelar med en kompis…

Idag i TV4 Morgonprogrammet kl 11.50, testade hon Sonic och tyckte det var bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Hade hoppats på att de skulle hitta på något avvikande men tjaa, next-gen 2028 är precis vad jag förväntade mig för PS6, logiskt att MS håller sig till ledet.

Avvikande ja, framförde tidigare i nån tråd här idén om att MS skulle komma med nytt redan 2026 (med ev. bonus att Series S support inte skulle vara mandatory för Xbox spel). Intressant nog så hävdar 'Kepler', som har bra track record på läckor, på X att det han hört ej överensstämmer med läckorna utan istället gäller "Zen5 and earlier than 2028".

Vore nått det, läckorna lät lite tama, vill se nått som rör om. Ger ju dessutom extra skäl till att Pro uteblir för dem denna generation.

Permalänk
Medlem

Har problem med Starfield på Series X.
Får väldigt laggigt och hackigt ljud efter ett tag.
Kommer tillbaka även efter att man startar om konsolen.
Kan heller inte gå ur spelet och tillbaka till Hem-menyn.
Kommer till skärmen där man kan enbart välja att stänga av konsolen eller starta om den även vid en kort tryckning.
Någon mer som råkat ut för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Har problem med Starfield på Series X.
Får väldigt laggigt och hackigt ljud efter ett tag.
Kommer tillbaka även efter att man startar om konsolen.
Kan heller inte gå ur spelet och tillbaka till Hem-menyn.
Kommer till skärmen där man kan enbart välja att stänga av konsolen eller starta om den även vid en kort tryckning.
Någon mer som råkat ut för det?

Har kört 150-160 timmar och aldrig varit med om just det där.
Kör Series X. Kan det vara något strul med HDMI/VRR eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Har problem med Starfield på Series X.
Får väldigt laggigt och hackigt ljud efter ett tag.
Kommer tillbaka även efter att man startar om konsolen.
Kan heller inte gå ur spelet och tillbaka till Hem-menyn.
Kommer till skärmen där man kan enbart välja att stänga av konsolen eller starta om den även vid en kort tryckning.
Någon mer som råkat ut för det?

kolla om du har lite plats kvar på hårddisken. Kan bli problem ibland om det är för lite utrymme kvar.
Annars är väl detta ett typiskt Bethesda-problem. Fallout 3 blev ju omöjligt att spela på PS3 efter ett tag.

Permalänk
Medlem

vilka 65" TVs rekommenderar ni man ska hålla utkik på inför Black week och mellandagsrean?
Vill helst inte betala mer än 15000:-

har fått problem med inbränning på min nuvarande LG oled (LG OLED55B7V 55) och vill helst ha en tv där risken för detta är mindre.

För min Series X men också för gaming PC och Netflix m.m..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

vilka 65" TVs rekommenderar ni man ska hålla utkik på inför Black week och mellandagsrean?
Vill helst inte betala mer än 15000:-

har fått problem med inbränning på min nuvarande LG oled (LG OLED55B7V 55) och vill helst ha en tv där risken för detta är mindre.

För min Series X men också för gaming PC och Netflix m.m..

Jag kör med en LG C2 65", min bästa vän.
Har stöd för alla Series X tekniker: eARC med Atmos passthrough, VRR, Dolby Vision, 120 Hz m.m.
Efterträdaren till C2 är ännu vassare med ljusare panel.
Men jag tycker denna är ljus nog i ett någorlunda upplyst rum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

kolla om du har lite plats kvar på hårddisken. Kan bli problem ibland om det är för lite utrymme kvar.
Annars är väl detta ett typiskt Bethesda-problem. Fallout 3 blev ju omöjligt att spela på PS3 efter ett tag.

Har spelat ca 2 timmar av Starfield. Tror det är helt ok med utrymme kvar på interna lagringen.

Verkar vara samma problemsom nämns på Reddit här:
https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/1694rbn/help_audi...

Verkar ev. vara kopplat till om man använder trådat headset?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad har hänt med ansiktena? Ser inte bra ut...

Permalänk
Medlem

A new Xbox Anniversary Update for Cuphead is launching September 29 exclusively for game owners on Xbox and Windows.
New Bonus menu that includes an Art Gallery, Music Player, and Behind-the-Scenes video player to Cuphead!
https://news.xbox.com/en-us/2023/09/27/cuphead-xbox-anniversa...

Permalänk
Medlem

Lies of P Patch 1.2 Makes the Game Easier and Fans Are Kinda Happy
https://www.ign.com/articles/lies-of-p-patch-12-makes-the-gam...

Någon som spelat ännu?

Permalänk
Medlem

Minecraft 3.0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Lies of P Patch 1.2 Makes the Game Easier and Fans Are Kinda Happy
https://www.ign.com/articles/lies-of-p-patch-12-makes-the-gam...

Någon som spelat ännu?

Japp! Kungspel! Väääldigt likt FromSoftware men det är bara positivt i min bok.

Permalänk
Medlem

Finns på Gamepass

Permalänk
Medlem

Chans att spela Riders Republic igen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gamepass

Permalänk
Medlem

Kommer till Gamepass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Åh, det här kommer jag ihåg första gången du tipsade om, Bozzeta.
Ser riktigt läckert ut och verkar kul.
Stort tack för allt jobb du lägger ned

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Ser riktigt läckert ut och verkar kul.

Kommer nog testa, men verkar som Shadow Gambit är mer min smak

Permalänk
Medlem

Har man inte spelat Alan Wake och Control och planerar göra det innan Wake 2, kanske man ska undvika se denna...

Permalänk
Medlem

DISNEY SPEEDSTORM IS NOW FREE TO PLAY ON PC & CONSOLE!
https://disneyspeedstorm.com/news/full-experience-launching-o...

Det gick fort

Permalänk
Medlem

Hejsan ny ägare av series x och märkte att kontrollen har problem med anslutning till konsolen.
Xboxet är en våning ner men ändå rakt under TVn på ovanvåningen där jag vill spela.
Hade ps4 pro innan och där var aldrig problem med anslutningen.
Kan det vara för att xboxet använder vanliga AA batteri medans ps4 hade uppladdning ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Hejsan ny ägare av series x och märkte att kontrollen har problem med anslutning till konsolen.
Xboxet är en våning ner men ändå rakt under TVn på ovanvåningen där jag vill spela.
Hade ps4 pro innan och där var aldrig problem med anslutningen.
Kan det vara för att xboxet använder vanliga AA batteri medans ps4 hade uppladdning ?

Beror nog på xboxet använder radio snarare än bluetooth till konsollen. Bluetooth har väl bättre räckvidd men mer latancy. Vet inte om det går att para kontrollen med bluetooth till xboxet? Alla kontroller har iaf bluetooth sedan andra revisionen av kontrollen som gjordes på xbox one tiden.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Hejsan ny ägare av series x och märkte att kontrollen har problem med anslutning till konsolen.
Xboxet är en våning ner men ändå rakt under TVn på ovanvåningen där jag vill spela.
Hade ps4 pro innan och där var aldrig problem med anslutningen.
Kan det vara för att xboxet använder vanliga AA batteri medans ps4 hade uppladdning ?

Det har inget med batterierna att göra, du kan ha uppladdningsbara om du vill dessutom.

Varför inte ha Xboxen inkopplad till TVn där du spelar?