steam deck hittar inte kontroller efter windows installation

Permalänk

steam deck hittar inte kontroller efter windows installation

hej sweclockare. Jag installerade om min steam deck med windows då jag vill installera gp spel direkt på enheten. Försöker nu para ihop min xbox kontroll, steam på enheten har ingen bluetooth tab i inställningar och windows vill inte hitta kontrollen alls. när jag kopplar en sladd till det funkar det felfritt. Vad ska jag göra ?

Permalänk
Medlem

Om det är första gången du testar att koppla din kontroll trådlöst via bluetooth så skulle jag gissa på att kontrollen kan vara en för gammal modell för att kunna köra via bluetooth, exempelvis har jag en 1697 modell som inte kan ansluta via bluetooth så är tvungen att ansluta med en speciell USB sticka.

https://bigtechquestion.com/2020/04/24/gaming/consoles/which-...

Visa signatur

Desktop: Intel Core i7-10700k | Nvidia RTX 2060 | 16GB Ram | 512GB + 1TB SSD
Laptop: Lenovo Thinkpad 480s | Intel Core i7-8650U | 16GB Ram | 512GB SSD
Nätverk: Mikrotik hAP ax2

Permalänk
Skrivet av Oskaren:

Om det är första gången du testar att koppla din kontroll trådlöst via bluetooth så skulle jag gissa på att kontrollen kan vara en för gammal modell för att kunna köra via bluetooth, exempelvis har jag en 1697 modell som inte kan ansluta via bluetooth så är tvungen att ansluta med en speciell USB sticka.

https://bigtechquestion.com/2020/04/24/gaming/consoles/which-...

Jag har använt den till decken tidigare och kan använda den till telefonen me. Så de funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av paranoiid90:

Jag har använt den till decken tidigare och kan använda den till telefonen me. Så de funkar

Med tanke på att det är en ny installation av Windows, kan det vara drivrutiner som saknas? Testa att gå till windows update och ladda ner relevanta uppdateringar

Visa signatur

Desktop: Intel Core i7-10700k | Nvidia RTX 2060 | 16GB Ram | 512GB + 1TB SSD
Laptop: Lenovo Thinkpad 480s | Intel Core i7-8650U | 16GB Ram | 512GB SSD
Nätverk: Mikrotik hAP ax2

Permalänk
Skrivet av Oskaren:

Med tanke på att det är en ny installation av Windows, kan det vara drivrutiner som saknas? Testa att gå till windows update och ladda ner relevanta uppdateringar

Enligt enhetshanteraren så funkar allt som de ska

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av mekme:

Enligt enhetshanteraren funkar de men kan testa igen tack