Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Grafikstilen får mig att tänka på Metal Slug och spel från SNK. Men har inte lyckats hitta spelet ifråga.

Skulle nog behövas någon ledtråd.

Ledtråd: Sega mega drive

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

90% säker att avgn recenserat det här spelet, men kan verkligen inte komma på vilket det är..

Skrivet av deppan:

Ledtråd: Sega mega drive

Lyckades pussla ihop det med er båda. Kändes uppenbart när namnet dök upp:

Greendog: The Beached Surfer Dude

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Final Liberation: Warhammer Epic 40000

https://i.imgur.com/kIUUaog.png

Greendog: The Beached Surfer Dude!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Ledtråd: Sega mega drive

Godkänns svaret? Har en bra kandidat redo isåfall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Godkänns svaret? Har en bra kandidat redo isåfall.

Ah ja, det är ju rätt så självklart godkänt

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Ah ja, det är ju rätt så självklart godkänt

Sweet!

Då kör vi denna!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det där måste ju vara GTA V, säkerligen från första generationen med ps3/xb360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Det där måste ju vara GTA V, säkerligen från första generationen med ps3/xb360

Rätt! Hoppades det var en liten luring även om det var från precis i början av spelet. 99,9% av spelet ser inte ut sådär.

Lansering 2013-09-17 på just PS3 och Xbox 360 sjukt nog. Minns att jag spelade det på PS3 redan på lanseringsdagen.

Din tur!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Rätt! Hoppades det var en liten luring även om det var från precis i början av spelet. 99,9% av spelet ser inte ut sådär.

Lansering 2013-09-17 på just PS3 och Xbox 360 sjukt nog. Minns att jag spelade det på PS3 redan på lanseringsdagen.

Din tur!

Yaay, äger det på både 360, xbone och pc så har sett det där flertalet gånger, då fortsätter jag med följande som troligtvis är alldeles för enkel.

Permalänk
Skrivet av Krilon:

Yaay, äger det på både 360, xbone och pc så har sett det där flertalet gånger, då fortsätter jag med följande som troligtvis är alldeles för enkel.<Uppladdad bildlänk>

Det här måste ju vara arga solen från värld 2 i Super Mario Bros 3?
Hatade den jäveln när jag var yngre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burkmedbönor:

Det här måste ju vara arga solen från värld 2 i Super Mario Bros 3?
Hatade den jäveln när jag var yngre.

Hahaha ja visst är den från Super Mario Bros 3, var inte ett fan av den heller som yngre... din tur!

Permalänk
Skrivet av Krilon:

Hahaha ja visst är den från Super Mario Bros 3, var inte ett fan av den heller som yngre... din tur!

Haha!

Vet ej om denna har varit med förut, men kör ändå!

Permalänk
Medlem

vet vilket spel det är men har inget bra att komma med själv så håller mig mycket kul med det där när man var yngre

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burkmedbönor:

Haha!

Vet ej om denna har varit med förut, men kör ändå!

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som ett gammalt EA Kids-spel från barndomen men kan ha fel. Ledtråd?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burkmedbönor:

Haha!

Vet ej om denna har varit med förut, men kör ändå!

<Uppladdad bildlänk>

New Robinson?

Permalänk
Skrivet av tomas1976:

New Robinson?

Korrekt!

Din tur

Permalänk
Medlem

Då tar vi den här något beskurna bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Då tar vi den här något beskurna bilden.
<Uppladdad bildlänk>

Antarctic Adventure? Ser ut att kunna vara en annan variant än NES-versionen jag är bekant med, men det var dit tankarna gick.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Antarctic Adventure? Ser ut att kunna vara en annan variant än NES-versionen jag är bekant med, men det var dit tankarna gick.

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Då tar vi den här något beskurna bilden.
<Uppladdad bildlänk>

Påminner om något helikopterspel. Choplifter?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Påminner om något helikopterspel. Choplifter?

Äntligen ett spel jag har spelat tänkte jag men kom inte på vilket det var förrän du skrev Choplifter då ramlade det ner.
Spelade det mycket

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Påminner om något helikopterspel. Choplifter?

Stämmer bra.
Snabbt jobbat fast jag beskar den kraftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Stämmer bra.
Snabbt jobbat fast jag beskar den kraftigt

Tack! Tror jag har sett någon gammal Lazy Game Reviews när han pratade om Choplifter. Då jag aldrig spelat det själv så är jag själv lite imponerad av min egen (onödiga) kunskap om spelskärmdumpar.

Nästa kommer här:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tack! Tror jag har sett någon gammal Lazy Game Reviews när han pratade om Choplifter. Då jag aldrig spelat det själv så är jag själv lite imponerad av min egen (onödiga) kunskap om spelskärmdumpar.

Nästa kommer här:
<Uppladdad bildlänk>

Minns inte riktigt att Majoras Mask såg ut sådär. Men det är dit min tanke går. LSD-versionen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Minns inte riktigt att Majoras Mask såg ut sådär. Men det är dit min tanke går. LSD-versionen.

Du är dessvärre på fel spår. Det är inte ett spel till N64. Det här kom mycket senare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tack! Tror jag har sett någon gammal Lazy Game Reviews när han pratade om Choplifter. Då jag aldrig spelat det själv så är jag själv lite imponerad av min egen (onödiga) kunskap om spelskärmdumpar.

Nästa kommer här:
<Uppladdad bildlänk>

Mina tankar går till spelet Catherine som jag dock aldrig spelat själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Mina tankar går till spelet Catherine som jag dock aldrig spelat själv.

Snygg gissning och det är såklart rätt. Andra bossen k Catherine.
Bollen är din!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

<Uppladdad bildlänk>

Det här ser väldigt bekant ut, men det står helt still

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

<Uppladdad bildlänk>

Jag får Battle chess-vibbar av den bilden, kan det stämma?