Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBanana:

Blir alltid nyfiken på de få drifttekniker som dyker upp i denna tråd.
Vilket område jobbar du inom om en får fråga? Fastighet, industri eller annat?

Fastighet fast speciell inom forskning och utveckling av många saker som jag dessvärre inte får veta mycket om.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Yrke: Senior backendutvecklare
Lön: ~102 000 kr/mån (beror på dollarkursen då ca 30% av lönen betalas i USD)
Bonus: Aktieoptioner med dagens värde ca. 33 000 kr extra i månaden. Så total compensation ligger väl runt 135k/mån just nu.
Erfarenhet: 9 år
Ålder: 32
Utbildning: Högskoleingenjör
Placering: Stockholm
Övrigt: Möjlighet till full remote, flexibla arbetstider, 30 dagars semester, lunchkort via Edenred ca 2k i månaden.

Jag inser att min lönekurva ligger helt utanför det normala och jag är väldigt tacksam över min situation. Jobbade i ett konsultbolag innan och trodde jag hade toppat min lön på ca 80k/mån (om jag inte hade startat eget), men tog anställning vid ett stort produktbolag förra året för att komma upp i nuvarande lön. Hade extra tur med mina aktieoptioner då jag tog anställning när aktien låg på bottennivån.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem

Idag 44250:- i bruttolön med ca 7-10% påslag efter lönerevidering beroende på hur duktig min chef är på att salespitcha 😌

Roll: Change Manager / Organisationsförändring (förändringsledare)

Utbildad Logistiker & Verksamhetsutvecklare och >20år inom logistik & OPEX.
Älskar verkligen mitt jobb. Fokuserar mycket på människan och mjuka värden vilket gett mig ett enormt nätverk inom organisationen.

Arbetar inom industri, privat sektor.
Många förmåner som aktiesparprogram, personalbil mm.
4000:- friskvårdsbidrag och en massa rabatter mm via plattformen Benify.

Kan styra min tid och dagar väldigt fritt vilket är värt hur mycket som helst för mig med familj & barn. Kan arbeta remote till viss del av veckan.

Visa signatur

Mvh Pierre

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Yrke: Senior backendutvecklare
Lön: ~102 000 kr/mån (beror på dollarkursen då ca 30% av lönen betalas i USD)
Bonus: Aktieoptioner med dagens värde ca. 33 000 kr extra i månaden. Så total compensation ligger väl runt 135k/mån just nu.
Erfarenhet: 9 år
Ålder: 32
Utbildning: Högskoleingenjör
Placering: Stockholm
Övrigt: Möjlighet till full remote, flexibla arbetstider, 30 dagars semester, lunchkort via Edenred ca 2k i månaden.

Jag inser att min lönekurva ligger helt utanför det normala och jag är väldigt tacksam över min situation. Jobbade i ett konsultbolag innan och trodde jag hade toppat min lön på ca 80k/mån (om jag inte hade startat eget), men tog anställning vid ett stort produktbolag förra året för att komma upp i nuvarande lön. Hade extra tur med mina aktieoptioner då jag tog anställning när aktien låg på bottennivån.

Du får ungefär lika mycket i månaden som jag nästan får på ett år i sjukpenning 😂
Kan inte mer än gratulera till en sån lön

Permalänk

Yrke: Systemadministratör
Lön: 43 000
Ålder: 29 år
Erfarenhet: 10 år i IT
Förmåner: 31 dagar semester

Tog studenten för 10 år sedan och har jobbat på samma ställe sedan dess, har bytt tjänst/avdelning 3 gånger och dubblat min lön sedan starten i helpdesken. Enligt min erfarenhet väger det tyngre att bete sig vettigt, vara trevlig och visa framfötterna snarare än att kunna allt (åtminstone för att avancera inom samma företag). Kan ju vara skoj för någon att höra som just börjat jobba

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Yrke: Senior backendutvecklare
Lön: ~102 000 kr/mån (beror på dollarkursen då ca 30% av lönen betalas i USD)
Bonus: Aktieoptioner med dagens värde ca. 33 000 kr extra i månaden. Så total compensation ligger väl runt 135k/mån just nu.
Erfarenhet: 9 år
Ålder: 32
Utbildning: Högskoleingenjör
Placering: Stockholm
Övrigt: Möjlighet till full remote, flexibla arbetstider, 30 dagars semester, lunchkort via Edenred ca 2k i månaden.

Jag inser att min lönekurva ligger helt utanför det normala och jag är väldigt tacksam över min situation. Jobbade i ett konsultbolag innan och trodde jag hade toppat min lön på ca 80k/mån (om jag inte hade startat eget), men tog anställning vid ett stort produktbolag förra året för att komma upp i nuvarande lön. Hade extra tur med mina aktieoptioner då jag tog anställning när aktien låg på bottennivån.

Stort grattis vilken tjänst du har cashat in! Nästan Amerikansk utvecklar lön där! Du kanske inte vill outa men får man fråga vilket ställe du jobbar på? Är också Högskoleingenjör i Datateknik och senior backendare med något mindre erfarenhet men har tyvärr inte alls den lönen

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Stort grattis vilken tjänst du har cashat in! Nästan Amerikansk utvecklar lön där! Du kanske inte vill outa men får man fråga vilket ställe du jobbar på? Är också Högskoleingenjör i Datateknik och senior backendare med något mindre erfarenhet men har tyvärr inte alls den lönen

Tackar! Det är ett internationellt techbolag och är etablerad i USA så de konkurrerar såklart med Amerikanska utvecklarlöner till viss del. Men de justerar också lönen efter region, och vi i Sverige har bland de lägsta lönerna. Amerikanska kollegor med liknande roll tjänar troligtvis runt 200k-300k USD om året.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk

Yrke: sfi-lärare
Lön: 37 000
Ålder: 50 år
Erfarenhet: 16 år
Förmåner: 32 dagars semester
Friskvård: 2000 kr

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carnivore76:

Sök efter ExamCram på Youtube, finns massor med utbildningsmaterial där de går igenom allt som kommer på provet, ofta inspelat och upplagt av MS MVP / Trainers. Väl värt 4-12h tittande plus lite extra självstudier på learn.

Lägg sen gärna till MS-500 och bredda ryggsäcken lite så är det absolut inga problem att få upp lönen.

Skapa även profil på Learn, regga dig för Ignite när det öppnar och var med när de kör sina knowledge challenges, när man klarar 1 eller 2 challenges får man ett gratis cert och utmaningarna i sig är en bra lärostart för området du vill ta cert inom.

Lite OT från min sida nu men MS-500 gick i graven 30:e juni i år, går fortfarande att förnya ifall man redan klarat dock.

Permalänk
Medlem

Yrke: it-säkerhetsanalytiker
Lön: 47 000
Ålder: 30 år
Erfarenhet: 2 år inom IT.

Gymnasiet som högsta utbildning och gjort karriären i en ny stad där jag inte känner någon.
Ifall någon vill ha motivation att det kan ok utan högskola eller kontakter.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Tackar! Det är ett internationellt techbolag och är etablerad i USA så de konkurrerar såklart med Amerikanska utvecklarlöner till viss del. Men de justerar också lönen efter region, och vi i Sverige har bland de lägsta lönerna. Amerikanska kollegor med liknande roll tjänar troligtvis runt 200k-300k USD om året.

Jobbar du Svenska tider eller USA tider? Finns det mycket sådanna jobb? Ska evt flytta till Brasilien så det skulle linjerar bättre med USA tider än Svenska tider om man inte vill gå upp 3 på morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terzom:

Jobbar du Svenska tider eller USA tider? Finns det mycket sådanna jobb? Ska evt flytta till Brasilien så det skulle linjerar bättre med USA tider än Svenska tider om man inte vill gå upp 3 på morgonen.

Jag jobbar svenska tider. Mitt team är Europa-baserat, men vi jobbar också mycket med Amerikanska team så ibland blir det såklart sena möten för oss i Sverige.

Om det finns många sånna jobb i Sverige kan jag inte svara på, jag tror det är relativt. Just nu är det rekryteringsstopp, men innan så tror jag man kunde hitta rätt många annonser för dessa stora bolag (tänk Big Tech/FAANG) men konkurrensen för dessa jobb är otroligt högt. Så det gäller att vara riktig duktig och stå ut från massan samt lite tur för att komma in. Personligen kom jag in genom att jobba som konsult för detta bolag i några år och blev överrekryterad till heltidsanställd.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Skrivet av muut:

Lite OT från min sida nu men MS-500 gick i graven 30:e juni i år, går fortfarande att förnya ifall man redan klarat dock.

Just ja, men säg SC-300 då då.
Eller SC-900 till att börja med om man inte har den redan.

Permalänk

Yrke: Sales Director (Cybersäkerhet)
Lön: 175 000 varav 90 000 i baslön
Ålder: 42 år
Erfarenhet: 20 år inom försäljning, varav 10 som chef/ledare, varav 5 år inom tech sales
Förmåner: Gymkort, aktieoptioner

Har också haft turen att hamna i en miljö där amerikanska löner är normen. Fram till 2019 jobbade jag på lokal marknad med olika former av Sales development vilket är fint språk för att boka möten åt säljare. Sen hände det bästa som hänt mig yrkesmässigt - Covid19. På mindre än ett år gick jag från att verka på en lokal marknad till en global marknad och gick från att tjäna ca 40k per månad till ca 70k per månad. Jag pratar bra engelska sedan barnsben och har lätt att anpassa mig kulturellt så den nya globala miljön passade mig bra så i början/mitten av 2022 så hade jag ett jobb som mellanchef och tjänade ca 100.000 per mån. Sen slog den globala krisen till vilket slog hårt mot tech eftersom riskkapitalmarknaden frös till is så i slutet av 2022 fick jag helt enkelt sparken, tack och hej! Tack och lov bor jag i sverige med svenska trygghetssystem så mellan akassan och fackets inkomstförsäkring kunde jag ändå få ut ca 40-50k per månad efter skatt (inkomstförsäkringen är skattefri) fram till tidigare i sommar då jag skrev på för ett nytt jobb som sales director för ett amerikanskt startupbolag med lön enligt ovan, jag kunde få detta jobb på grund av det kontaktnät jag har byggt upp under de senaste åren.

Det är ett jobb med hög arbetsbörda och extremt obekväma arbetstider då det mesta som pågår utgår ifrån amerikansk västkusttid, dessutom har man ju hotet om att få sparken hängande över sig hela tiden, en annan aspekt av amerikansk arbetskultur. Min lön är hög för svenska förhållanden givetvis men relativt medioker i amerikanska sammanhang.

Framgångsfaktorer för mig:

- Pandemin och den extremt påskyndade digitalisering och globalisering den medförde skapade en hel ny dynamik inom den sektor jag arbetade.

- Att plötsligt få tillgång till lönespann som gäller i ett land med helt andra sociala villkor är en tillfällig anomali, det fönstret är stängt eller är på väg att stängas nu eftersom marknaden har nyktrat till lie och det var en ganska stor portion tur för de som lyckades klämma sig in medan fönstret stod öppet

- Den snabba utvecklingen inom sk EOR (employer of record) gör att det har blivit enkare och naturligare att anställa på distans. Tidigare behövde man hålla på att fakturera som frilans/kunsult etc med allt vad det innebär men med den snabba tillväxten för globala EOR bolag som DEEL och Remote har gjort att det är mer och mer norm att erbjuda "lokal" anställning även för utländska arbetsgivare. En annan aspekt är att amerikanska bolag som är ute och sprätter hunratals miljoner dollar i riskkapital strunar i att arbetsgivaravgiften i sverige är ca 30%, de kommer överens om en lön och pröjsar. Den höga arbetsgivaravgiften blir liksom en sidokonstnad som hamnar på ett annat kostnadskonto.

- Att vara bra på engelska var en stor faktor, inte bra på det sätt som svenskar normalt tror att de är bra på engelska utan att ha förmågan att plocka upp vernakulär, förstå kulturella nyanser samt prata språket med självförtroende. Bryting är inget problem dock, jag har tydlig skandinavisk brytning, ordförråd, kulturell kontext och självförtroende är mycket viktigare.

- Svag krona har hjälpt boosta min lön flera gånger, jag har haft lön prissatt i ömsom EUR ömsom USD under en tid då kronan har gått ner i källaren, jag fick ricktig jackpon nu när jag skrev på senast jobbet eftersom kronan var i källaren.

- Techförsäljning är hett. Visst det kallnade av lite under den senaste ekonomiska nedgången men det finns fortfarande goda möjligheter. Att jobba med försäljning är överlag något av ett lågstatusyrke i Sverige vilket är lite trist men det gör att man har god konkurrensfördel.

- Att kunna Svenska är en bra konkurrensfördel inom internationell tech sales TIDIGT i karriären, mitt första insteg i techsalesvärlden kunde ske just eftersom jag hade den specifika språkkunskapen.
Nu när jag har mer seniora roller spelar det knappt någon roll alls utan är mest en kuriositet. Ännu bättre är det att kunna viktiga eruropeiska affärsspråk som Franska, Tyska och Spanska. Särskilt tysktalande är särskilt eftertraktat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frawster:

Jag har AZ-900 och SC-900 vilka i sig inte väger blytungt. Har planer på att ta MD-102 nu under hösten, så vi får se vart det bär av!

Firman betalar själva examinationen, plugget sker utanför arbetstid.

Hur länge har du hållt på med klient hantering? den kompetensen växer ju inte på träd direkt, polaren fick 58k på Xenit för inte så längesen

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Hur länge har du hållt på med klient hantering? den kompetensen växer ju inte på träd direkt, polaren fick 58k på Xenit för inte så längesen

Jag har jobbat heltid med det sedan i Februari i år, men med praktik från min utbildning inräknad drygt ett år sedan jag kom i kontakt med området.

Permalänk
Medlem

Yrke: Underwriter (Täcker energy & construction inom försäkring)
Lön: 53 000
Ålder: 25
Erfarenhet: 0. Nyexad men jobbat närmare heltid vid sidan av studierna på huvudkontor för börsbolag samt supply chain/finance inom dagligvaruhandeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Yrke: it-säkerhetsanalytiker
Lön: 47 000
Ålder: 30 år
Erfarenhet: 2 år inom IT.

Gymnasiet som högsta utbildning och gjort karriären i en ny stad där jag inte känner någon.
Ifall någon vill ha motivation att det kan ok utan högskola eller kontakter.

Jag är lite nyfiken på hur du kom in på yrket och om du vill berätta lite mer om det

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Jag är lite nyfiken på hur du kom in på yrket och om du vill berätta lite mer om det

Visst, kan ta med lite för mycket info t.om

TL:DR är, enormt intresse och utbildning på fritiden.
First line support > söka ny tjänst internt > byta bolag.

Började med datorer när jag var fyra år, vid tio år så var det cmd, regedit, tweaka .ini och annan felsökning, när vi var ~11år hade vi admin på kommunens nätverk (Novell), som tonåring var det sqli, packetsniffing och injection i spel och andra scriptkiddie saker

Har genom alla åren följt defcon mm, kontakter inom IT, läst CVEs, Netsec subben osv
Jag är väldigt intresserad av området. Podcasts, bloggar, youtube etc konsumeras

Pluggade IT på gymnasiet, hittade inga jobb för ingen anställer inom IT på liten ort i Norrbotten. Vi hade inte ens praktik på gymnasiet för "inget bolag har tagit emot elever på tio år".

Läste en termin datornätverk på högskola men hoppade av för kändes helt meningslöst, flesta klasskompisar hade knappt sett en dator och utbildningen var helt felinriktad (var då även i kontakt med bolag av intresse som sa att de också ser den som helt värdelös och skulle inte rekrytera någon därifrån).

Tog N+, A+ och började med Windows server cert.

Jobbade med lite av varje. Industrier, transport, snöskottning osv.

Blev flytt till GBG pga kärleken.

Hittade omgående first line support jobb, företag som inte ens svarat på ansökningar förr hörde av sig typ direkt när jag sökte.

Tog jobb på bolag där jag hoppas ha bra potential att växa (dvs enormt bolag). Hade varit två månader på first line när det kom ett mail om någon var intresserad av säkerhet för det skulle öppnas ny tjänst. Ansökte direkt och hänvisade till mina tidigare dokument där jag gått igenom att jag ville jobba med säkerhet.

Tio minuter intervju med teamet, kontrakt samma dag.

Var där en vecka innan det var snack om att jag är överkvalificerad för tjänsten

På det jobbet läste jag (men ej tagit prov): CCNA, MS-900, CISSP 2021, CEH v11, CySA+, ITIL 4, PenTest+, ENCOR, CASP+ och massa mer

Jobbade där ett år tills jag bytte till senior position på annat enormt bolag.

Massa text
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Nytt jobb!

Yrke: Säkerhetsanalytiker
Lön: 60000
Ålder: 30
Erfarenhet: ~10 år inom IT, varav hälften inom säkerhet.
Semester: 30 dagar(Övertidsavlöst)
Ser fram emot att kunna ta ut lite mer semester och slippa ha beredskap som smäller när det passar som sämst i livet.

Sjukt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Nytt jobb!

Yrke: Säkerhetsanalytiker
Lön: 60000
Ålder: 30
Erfarenhet: ~10 år inom IT, varav hälften inom säkerhet.
Semester: 30 dagar(Övertidsavlöst)
Ser fram emot att kunna ta ut lite mer semester och slippa ha beredskap som smäller när det passar som sämst i livet.

Sjukt nöjd!

Att köpa ut sig själv är dock lite counter-productive vad gäller "slippa ha beredskap som smäller när det passar som sämst i livet." Du slipper beredskap, istället kan det smälla när som och chefen kan då förvänta sig att du ställer upp. Du har trots allt gått med på obetald övertid vid behov.. Jag hade en sådan anställning en gång i tiden, aldrig mer

Permalänk
Medlem

Yrke: Systemutvecklare
Lön: 50k/mån
Erfarenhet: 5 år
Ålder: Lägre 30-spannet
Utbildning: 3 år uni
Placering: Skåneområdet
Övrigt: Friskvård 2k, 33 dagars semester

Har jobbat på samma företag sen examinering. Från 28k till 50k i lön på 5 år. Se till att ni får lönen ni förtjänar tidigt, gå inte på tramset om att man måste jobba sig uppåt. Ingångslönen är viktig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av l4nky:

Har jobbat på samma företag sen examinering. Från 28k till 50k i lön på 5 år. Se till att ni får lönen ni förtjänar tidigt, gå inte på tramset om att man måste jobba sig uppåt. Ingångslönen är viktig

Fast, du är typ motbeviset. Om du nära dubblat din lön på 5 år fick du nog för låg ingångslön. Och då du gjort utvecklingen på samma företag så har du ju verkligen jobbat dig uppåt, och inte ökat lön genom byte av arbetsplats.

Eller säger du bara "gör inte som jag gjorde" ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeroastic:

Att köpa ut sig själv är dock lite counter-productive vad gäller "slippa ha beredskap som smäller när det passar som sämst i livet." Du slipper beredskap, istället kan det smälla när som och chefen kan då förvänta sig att du ställer upp. Du har trots allt gått med på obetald övertid vid behov.. Jag hade en sådan anställning en gång i tiden, aldrig mer

Har man en vettig chef/arbetsplats s är inte det ett problem. Chefer som överutnytjar den bortförhandlade övertiden får inte behålla personal. Och i ett fält där det är både svårt och dyrt att rekrytera brukar man vara benägen att vilja behålla befintlig personal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Att köpa ut sig själv är dock lite counter-productive vad gäller "slippa ha beredskap som smäller när det passar som sämst i livet." Du slipper beredskap, istället kan det smälla när som och chefen kan då förvänta sig att du ställer upp. Du har trots allt gått med på obetald övertid vid behov.. Jag hade en sådan anställning en gång i tiden, aldrig mer

Den nya arbetsplatsen verkar betydligt lugnare, vi kommer inte att ha IRT-ansvaret som i min nuvarande tjänst.
Förvisso är det kul att vara drivande vid större incidenter, men stressnivån känns som att den tär i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Fast, du är typ motbeviset. Om du nära dubblat din lön på 5 år fick du nog för låg ingångslön. Och då du gjort utvecklingen på samma företag så har du ju verkligen jobbat dig uppåt, och inte ökat lön genom byte av arbetsplats.

Eller säger du bara "gör inte som jag gjorde" ?

Precis det sista du sa. Jag menade att jag gick in för lågt

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Som en spansk läkare en gång sa... "ni har bra löner men usla liv i Sverige".

Ligger en hel del i det där. Generellt rätt tråkigt och alldeles för fyrkantigt här.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Yrke: Systemutvecklare
Lön: 50k/mån
Erfarenhet: 5 år
Ålder: Lägre 30-spannet
Utbildning: 3 år uni
Placering: Skåneområdet
Övrigt: Friskvård 2k, 33 dagars semester

Har jobbat på samma företag sen examinering. Från 28k till 50k i lön på 5 år. Se till att ni får lönen ni förtjänar tidigt, gå inte på tramset om att man måste jobba sig uppåt. Ingångslönen är viktig

Samma resa som dig, men på 6 år

Fick gnälla lite på att jag låg efter och de höll med (?!)

Kul med ett ställe man trivs på som också kan ha vettig löneutveckling utan att behöva sadla om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Att köpa ut sig själv är dock lite counter-productive vad gäller "slippa ha beredskap som smäller när det passar som sämst i livet." Du slipper beredskap, istället kan det smälla när som och chefen kan då förvänta sig att du ställer upp. Du har trots allt gått med på obetald övertid vid behov.. Jag hade en sådan anställning en gång i tiden, aldrig mer

På de arbetsplatser jag varit på så har det inneburit att man själv styr sitt arbete och arbetar så mycket man behöver för att sköta arbetet (vilket varit mindre än "heltid" över tid om man var duktig). Har någon gång tvingats in en helg eller två för att det var en väldigt tight deadline i ett projekt och då kunnat ta ut två extra semesterdagar per dag vi arbetat utöver den vecka vi redan fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethnic:

Roll: Tech lead / Utvecklare
Erfarenhet: 7+ år
Månadslön: 49 000:-
Förmåner: 30 dagars semester, 5000:- friskvård, väldigt fritt med inköp mm.
Ålder: 39
Plats: Örebro

Lönesamtal efter sommarn, får se vart man hamnar då

Hade lönesamtal och fick 4% ökning, så hamnade på 51k - Inte så mycket som jag hade hoppats på, men vet att företaget har haft svårt att landa projekt etc med tanke på ekonomin överlag.

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB