Apple avtäcker Iphone 15 tisdag klockan 19:00

Permalänk
Medlem

Hype! Hoppas på ordentlig batteritid i nya ultraklockan, då blir det ett köp!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Tror 2023/2024 blir första generationen sedan iPhone 12 jag inte kommer att uppgradera/byta.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag skulle nog av många kallas för en iPhone haters, men jag anser mig ha höga krav på hårdvaran.

Nu till iPhone 15 så har jag hört så många positiva rumors så jag inte tror Apple kommer genomföra dem, för då skulle iPhone 15 bli så grym att det skulle bli svårt att göra en iPhone 16 som lockar folk att uppgradera.
Några rumors är:
Titaniumskal på pro-modellen.
USB C, usb 4 på Pro.
Mindre kanter på pro-modellen.
Dynamic Island på alla.
Bättre batteri, 15% har jag hört. (olika på olika modeller)
Bättre kamera. 6X dynamisk zoom på Pro.
A17 chip på pro.
48MP kamera på alla vill jag minnas, såklart Pro får bättre censor+ lins.

-Runt 1000kr dyrare blir iPhones har jag hört ryktas om.
- Pro-modellen kommer ha 128GB som standard, egentligen inget problem om inte 256GB är hutlöst mycket dyrare.

Min gissning är att alla rumors ovanför inte slår in. Inte för att Apple inte kan utan för att de vill spara till iPhone 16.
Nå vi får se..

På frågan om jag skulle köpa en iPhone 15. Så är inte min mobil 1år än, dessutom vill jag helst ha en typ som Galaxy Fold. Men om det inte vore för pengar så skulle jag köpa en iPhone 15 tills mobiler med Galaxy Fold utseende blir bättre.

Är lite som dig. Ställer höga krav. Endaste plus jag ser på Iphone om hårdvaran är A chipet resten är mer gäsp
Om de nu har så mycket pengar i kistan varför inte be Sony om att få köpa deras 1 tums sensor.
USB C snacket är bara hype på hög nivå.
Der dyker upp en ny Xiaomi 14 om någon månad och om de rykten stämmer så är det en väldigt kraftfull telefon. Som inte dyker upp på våren marknad.
Det jag tycker ät trist. Europeiska marknaden är enbart Apple eller Samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Blir en guld iPhone 15 PRO Max 256GB för 18990kr

128GB kostar 17490kr

IPhone 15 128GB , 11990kr
IPhone 15 Plus 128GB 14990kr

Du kommer att få måla den guld själv tyvärr.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Skrivet av Goedendag:

Kommer vi se Chrome, Edge och Firefox med sina egna webbläsarmotorer, Blink & Gecko, vid det här tillställningen eller är det för tidigt för den ryktade sideloading-funktionaliteten i iOS?

Mozilla vill utveckla. De sa sist i sitt utfallande. Allt beror på om Apple öppnar upp sin plattform. Som idag måste de utveckla med ett fulhack som gör att Firefox får lov att köras på Ios då utan Gecko och med vissa CSS delar som de utvecklar med Rust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Håller med dig om, att de borde dumpa laddporten och köra trådlöst hela vägen.
Använder bara trådlös laddning på min iphone.

Varför ta bort porten? Vad får du ut av att den försvinner och du får mindre funktionalitet?

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Ska bli spännande att se priserna i år!

Skrivet av medbor:

Om priset inte är orimligt blir det min första telefon på länge, men ganska säker att priserna kommer ha ökat med minst 20% sen förra året…

Usb-c däremot är jag inte ett stort fan över. Har aldrig haft problem med Lightning och använder bara porten för laddning. Hade varit ännu roligare om telefonen inte fick en laddport alls, bara kör trådlös laddning med magneterna på baksidan

I dollar eller SEK?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Snusfri

iPhold.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Macworld har en intressant keynote läcka. Sunkigt om usb-c porten är strypt.

Det är en skämtartikel: https://www.macworld.com/article/2059274/wonderlust-keynote-s...

Citat:

The last time we did this, some people questioned whether it was real or not until after the WWDC keynote, when it was clear that we made the whole thing up. While we can’t vouch for the validity of the most recent file we pilfered, we can vouch for the gullibility of the Internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Hype! Hoppas på ordentlig batteritid i nya ultraklockan, då blir det ett köp!

Jag upplever ett stort lyft med nuvarande Ultra jämfört med den AW6 som jag hade innan. Kan de förbättra batteritiden ytterligare så är det givetvis välkommet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Kära SweC redaktion: "Vad är en Iphone"? 😄

Det är väl en sak vad en allmän dagstidning gör med sånt som detta, men det här är ju SweClockers. Det här är ju en sajt för teknikintresserade som är noggranna med detaljerna, en sajt med massor av produktinformation och -tester. Produktnamn skrivna på avsett sätt känns självklart för mig här.

Om vi kan få läsa SweClockers, istället för att ni ändrar till Sweclockers, så kan vi väl få läsa iPhone?
Om vi kan få läsa Der8auer, istf att ni ändrar till DerBauer, så kan vi väl få läsa iPhone?
Om vi kan få läsa Core i7-14700K, istf Core I7-14700K, så kan vi väl få läsa iPhone?

Det krävs ju inte att man har dylesxi för att man ska snubbla på ert Iphone! 😄

Verkligen!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Bara köpa in via företaget, kostar mig knappt något. Lets go

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad över att det ens finns någon hype kvar för nya telefoner. Jag hade ju förstått ifall det handlar om revolutionära förändringar... men i mina ögon har telefoner varit snabba, funktionella och sett i stort sätt likadana ut i flera år. Kameraförbättringarna imponerar inte nämnvärt heller. Så, varför vara hypad?

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

Jag är imponerad över att det ens finns någon hype kvar för nya telefoner. Jag hade ju förstått ifall det handlar om revolutionära förändringar... men i mina ögon har telefoner varit snabba, funktionella och sett i stort sätt likadana ut i flera år. Kameraförbättringarna imponerar inte nämnvärt heller.

Jag och tjejen tycker det är spännande när Apple kommer med något nytt i sortimentet där vi är kunder. Varje år kommer i största allmänhet SÅ många nyheter inom teknik och inte minst lurar upplever vi. Det är så häftigt att få leva i dessa tider. Apple har sån känsla för detaljer. Det går att uppskatta deras releaser på flera plan — åtminstone om man är lyhörd, själv har känsla för detaljer och kanske framför allt om man är positivt lagd i största allmänhet.

Jag förstår att alla inte kan vara så glada åt teknisk utveckling som vi är. Men å andra sidan funderar jag: Kan det hända att du är avtrubbad för att du får för mycket stimuli från annat håll eller kanske är smått ointresserad av tekniska framsteg?

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Alltså vet ni vad jag är ensam i världen om att vilja ha?
Tänk er måtten 65x70, oled skärm (liten extra info skärm osynligt infälld i ovansidan för notiser) och sedan kickern - kamerorna från super duper extra pro modellen.

Jag spelar inte längre på den för "im to old for this shit" typ utan jag vill bara ha en mobil för att nås och ta sjujäkla kort med.
Större skärm etc - jag är ju 100% i systemet med m2 mbp, paddor, apple tv, klockor och allt tjaffs man kan hitta.

Det skulle behövas en ny CPU i snålfaktor för att kompensera för halva storleken på batteriet men fortfarande ha compute för att hantera kamerorna.
Med tanke på den lilla storleken kunde jag lätt leva med att den vore uppåt 10mm tjock för att vara lite köttig.
Den får gärna klara ett fall till skillnad mot min 13 Pro som gled ur fickan från 10cm höjd (satt på huk) och baksidan sprack.
På riktigt, den gled typ i marken i slow motion och det fanns ingen som helst chans att en nyfödd baby skulle vakna av det ens men jo, streck rakt över baksidan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Jag och tjejen tycker det är spännande när Apple kommer med något nytt i sortimentet där vi är kunder. Varje år kommer i största allmänhet SÅ många nyheter inom teknik och inte minst lurar upplever vi. Det är så häftigt att få leva i dessa tider. Apple har sån känsla för detaljer. Det går att uppskatta deras releaser på flera plan — åtminstone om man är lyhörd, själv har känsla för detaljer och kanske framför allt om man är positivt lagd i största allmänhet.

Jag förstår att alla inte kan vara så glada åt teknisk utveckling som vi är. Men å andra sidan funderar jag: Kan det hända att du är avtrubbad för att du får för mycket stimuli från annat håll eller kanske är smått ointresserad av tekniska framsteg?

Snarare tvärtom, arbetar som spelutvecklare/systemutvecklare, har bra koll på teknik, teknisk utveckling... är samtidigt engagerad i volontärarbete kring teknikreparation och hållbar framtid. Har tidigare arbetat nära marknadsförings- och produktutvecklingsavdelningar och har på så sätt väldigt erfarenhet och insyn i retoriska strategier för skapa köpkraft hos konsumenter. Ser man väl igenom dessa strategier finns det väldigt lite kvar.

Apple utmärker sig själva som innovatörer, men i många fall använder de teknik som redan existerar. Det är samma sak som deras Apple Vision Pro, de låtsas som att ingen annan har arbetat med "Augemented Reality" under 10års tid redan, sedan tar de många av dess innovationer, kopierar, döper om det till "Spatial Computing" och låtsas vara innovatörer...

Apple är duktiga på att paketering, retorik och därigenom konsument-exploatering. Det är iaf min syn på det hela. Men missförstå mig inte, det finns fantastiska ingenjörer hos Apple. framförallt nu när de faktiskt tillverkar sina egna kretsar. Men har man bra koll på teknikmarknaden så ser man också bakom Apples fasad.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det är ingen ny standard. Den är 10 år gammal.

Priser blir högst intressant, men trevligt att få samma typ av laddare till alla enheter.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

Snarare tvärtom, arbetar som spelutvecklare/systemutvecklare, har bra koll på teknik, teknisk utveckling... är samtidigt engagerad i volontärarbete kring teknikreparation och hållbar framtid. Har tidigare arbetat nära marknadsförings- och produktutvecklingsavdelningar och har på så sätt väldigt erfarenhet och insyn i retoriska strategier för skapa köpkraft hos konsumenter. Ser man väl igenom dessa strategier finns det väldigt lite kvar.

Apple utmärker sig själva som innovatörer, men i många fall använder de teknik som redan existerar. Det är samma sak som deras Apple Vision Pro, de låtsas som att ingen annan har arbetat med "Augemented Reality" under 10års tid redan, sedan tar de många av dess innovationer, kopierar, döper om det till "Spatial Computing" och låtsas vara innovatörer...

Apple är duktiga på att paketering, retorik och därigenom konsument-exploatering. Det är iaf min syn på det hela. Men missförstå mig inte, det finns fantastiska ingenjörer hos Apple. framförallt nu när de faktiskt tillverkar sina egna kretsar. Men har man bra koll på teknikmarknaden så ser man också bakom Apples fasad.

Viss skillnad på när Apple implementerar något mot andra.
Inte på allt, men det mesta. Vi som är gamla nog vet vilket skräp av biometrisk upplåsning resten av tillverkarna implementerade innan Apple kom in i matchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

Snarare tvärtom, arbetar som spelutvecklare/systemutvecklare, har bra koll på teknik, teknisk utveckling... är samtidigt engagerad i volontärarbete kring teknikreparation och hållbar framtid. Har tidigare arbetat nära marknadsförings- och produktutvecklingsavdelningar och har på så sätt väldigt erfarenhet och insyn i retoriska strategier för skapa köpkraft hos konsumenter. Ser man väl igenom dessa strategier finns det väldigt lite kvar.

Apple utmärker sig själva som innovatörer, men i många fall använder de teknik som redan existerar. Det är samma sak som deras Apple Vision Pro, de låtsas som att ingen annan har arbetat med "Augemented Reality" under 10års tid redan, sedan tar de många av dess innovationer, kopierar, döper om det till "Spatial Computing" och låtsas vara innovatörer...

Apple är duktiga på att paketering, retorik och därigenom konsument-exploatering. Det är iaf min syn på det hela. Men missförstå mig inte, det finns fantastiska ingenjörer hos Apple. framförallt nu när de faktiskt tillverkar sina egna kretsar. Men har man bra koll på teknikmarknaden så ser man också bakom Apples fasad.

Det är bra att vara på sin vakt. Är lätt att låta sig luras in i något man kanske inte behöver eller ens vill ha — mer än för bara stunden. Överkonsumtion är knappast bra för sin ekonomi, särskilt i tider av lågkonjunktur.

En sak jag tycker däremot: En nypaketerad produkt kan mycket väl ses som en ny produkt. Denna nya produkt kan nämligen vara hur passande som helst för rätt kund/person samtidigt som föregående tillgänglig teknik, i dess beståndsdelar eller i en annan förpackning, är helt ointressant. Exempelvis: Det spelar INGEN roll om det blir 365 dagars batteritid på nästa Android-lur medan nästa iPhone har 1 dygns batteritid. Android är inte iPhone / iOS och därmed passar det inte mig som sitter med och vill ha Apples ekosystem.

Precis som Apple kopierar och förädlar gör andra på samma sätt. Eller hur?

Jag har aldrig hört eller läst av Apple att de skulle ha uppfunnit AR. Har du?

Du förresten! Var går gränsen för innovatör för dig? Måste man ha uppfunnit en viss beståndsdel från bara molekyler eller blotta tanken eller kan man ha gjort något större med en beståndsdel från någon annan .. och fortfarande kallas innovatör?

Du kallar det konsument-exploatering. Jag kallar det stolthet över hur bra de gör ifrån sig och bryr sig. Klart de vill visa upp vad de åstadkommit under senaste tiden. Det är väl lite amerikanskt till sättet skulle jag säga.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det är ingen ny standard. Den är 10 år gammal.

Poängen med hans inlägg var detta:
https://www.sweclockers.com/nyhet/37128-apple-kan-vinkla-byte...

Apple är så otroligt fåniga ibland...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mar3ld:

Det är bra att vara på sin vakt. Är lätt att låta sig luras in i något man kanske inte behöver eller ens vill ha — mer än för bara stunden. Överkonsumtion är knappast bra för sin ekonomi, särskilt i tider av lågkonjunktur.

En sak jag tycker däremot: En nypaketerad produkt kan mycket väl ses som en ny produkt. Denna nya produkt kan nämligen vara hur passande som helst för rätt kund/person samtidigt som föregående tillgänglig teknik, i dess beståndsdelar eller i en annan förpackning, är helt ointressant. Exempelvis: Det spelar INGEN roll om det blir 365 dagars batteritid på nästa Android-lur medan nästa iPhone har 1 dygns batteritid. Android är inte iPhone / iOS och därmed passar det inte mig som sitter med och vill ha Apples ekosystem.

Precis som Apple kopierar och förädlar gör andra på samma sätt. Eller hur?

Jag har aldrig hört eller läst av Apple att de skulle ha uppfunnit AR. Har du?

Du förresten! Var går gränsen för innovatör för dig? Måste man ha uppfunnit en viss beståndsdel från bara molekyler eller blotta tanken eller kan man ha gjort något större med en beståndsdel från någon annan .. och fortfarande kallas innovatör?

Du kallar det konsument-exploatering. Jag kallar det stolthet över hur bra de gör ifrån sig och bryr sig. Klart de vill visa upp vad de åstadkommit under senaste tiden. Det är väl lite amerikanskt till sättet skulle jag säga.

Problemet är inte att det saknas innovation hos Apple, problemet är att de blåssar upp saker till orimliga nivåer. Ta detta parallellt med att de får saker att låta som deras egna grej vissa gånger, när det är teknik/koncept som existerat i många år.

Hade Apple sagt något i stil med detta:
"Vi ser nu en vinning med att gå över till USB Type-C-kontakt för att gynna våra kunder i ett hyper-uppkopplat samhälle, mer bandbredd och snabbare laddning. Vi vill även passa på att ta nästa stora kliv för att bekämpa negativ miljöpåverkan ihop med EU" — Inga problem, det är sant och fortfarande en positiv spinn på det hela.

Istället försöker de slingra sig, vrida och vända på allt och sedan ser det ut såhär:
Apple kan vinkla bytet till USB Type-C som eget påhitt

Det finns flertalet fall likt detta, inte minst i deras prestanda-grafer som är totalt intetsägande och existerar bara för att förvirra mindra insatta kunder. Det är synd, väldigt synd. För Apple har idag väldigt kompetent hårdvara när det kommer till framförallt deras Bionics- och M-serier av processorer, och även god integration med mjukvara.

Men istället för att göra ärliga marknadsföringskampanjer, då ska det myglas och förvrängas till fördärvelse med allt från teknisk prestanda till hitte-på-namn – allt för att Apple ska verka som det enda bolaget som gör tekniska framsteg.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Blir en guld iPhone 15 PRO Max 256GB för 18990kr

Ryktet säger att det inte kommer någon guld i år, guldpriset var för högt eller nåt...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Håller med dig om, att de borde dumpa laddporten och köra trådlöst hela vägen.
Använder bara trådlös laddning på min iphone.

Vore oerhört korkat. Som att säga att en bensintank bara borde vara på 5L bara för att man kör bilen 4km dagligen.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Jag förstår att alla inte kan vara så glada åt teknisk utveckling som vi är. Men å andra sidan funderar jag: Kan det hända att du är avtrubbad för att du får för mycket stimuli från annat håll eller kanske är smått ointresserad av tekniska framsteg?

Fast hur fascinerande framsteg ser vi numera? Skärmar, kameror och processor har knappt sett några förbättringar de senaste 5-6 åren. De enda telefoner som varit framåtblickande under den här tiden är väl MS Surface Duo och Galaxy Fold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Poängen med hans inlägg var detta:
https://www.sweclockers.com/nyhet/37128-apple-kan-vinkla-byte...

Apple är så otroligt fåniga ibland...

Jag förstod att det var det som avsågs. Dock så var apple delaktiga i framtagandet av usb-c standarden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag förstod att det var det som avsågs. Dock så var apple delaktiga i framtagandet av usb-c standarden.

...som ändå inte används i deras mobila produkter. Plus att enligt artikeln så var Apple kritiska till USB-C tvånget från EU. Personligen har jag, trots artikeln, svårt att tro att Apple kommer att säga "new connection standard (USB-C) developed by us" i presentationen. Men...konstigare saker har hänt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ge mig Apple Watch Ultra i 43mm, plz!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

...som ändå inte används i deras mobila produkter.

Apple var tidiga med att gå över till usb-c i sina laptops och även ipad pro har haft usb-c ett par år nu.

Permalänk
Medlem

Hoppas du dom ger 0-120Hz OLED skärm som minimum på alla nya telefoner.
Vi SweC vet att hz är jävligt nice och det är svårt att gå tillbaka. Mer Hz till det scrollade folket

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Du kommer att få måla den guld själv tyvärr.

Den kanske kommer i gold pressed latinum