Vinnaren är korad i SweClockers Starfield-tävling!

Permalänk
Medlem

Haha, vinnarbidraget var en riktig vinnare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

I och med att det uppdagats att vinnaren plagierat sitt bidrag har vi beslutat att dra i nödbromsen för tävlingen för stunden.

Ny vinnare kommer utses inom kort.

Bra och rättvist!

Permalänk

Tycker nästan en ny omröstning behövs, många som röstat på Chonky kommer inte få sin röst hörd om bidraget bara försvinner. Samt bidrag som inte kom vidare till final för att det bidrag tog deras plats

Permalänk
Skrivet av frickadeli:

Tycker nästan en ny omröstning behövs, många som röstat på Chonky kommer inte få sin röst hörd om bidraget bara försvinner. Samt bidrag som inte kom vidare till final för att det bidrag tog deras plats

Det är ju ett problem när det blir fusk. Hur gör man det rättvist? Samma som röstade på tvåan o trean kanske missar att ny omröstning sker. Tyvärr förstör plagiatet. Man tar ju inte om ett vm lopp om en är dopad även om den trängt undan en annan deltagare... blir alltid fel oavsett hur man gör.

Permalänk
Skrivet av Avantasia:

Det är ju ett problem när det blir fusk. Hur gör man det rättvist? Samma som röstade på tvåan o trean kanske missar att ny omröstning sker. Tyvärr förstör plagiatet. Man tar ju inte om ett vm lopp om en är dopad även om den trängt undan en annan deltagare... blir alltid fel oavsett hur man gör.

Förstår att det blir så i en tävling där man ska vara "bäst/snabbast". I dessa tävlingar är det enkelt att bara säga att de som inte fuskade får bli den egentliga vinnaren. Men i en omröstning är det andra personer som bestämmer vem som vinner och det är dessa som egentligen blir mer påverkade. I val av ledare exempel, om den ena ledande kandidaten helt plötsligt bara "försvinner" så förlorar alla som röstat på den kandidaten sin röst och tvåan kanske vinner, trots att de som röstade på den ledande egentligen kanske skulle röstat på trean om de visste att ettan inte var ett giltigt val. Vet inte om sweclockers har möjlighet att se vilka som röstat, men om de har det skulle de kanske vara möjligt att meddela dem att en ny omröstning kommer ske. Litar på att sweclockers vet vad de håller på med.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det finns en tråd i Feedback där denna diskussion passar bättre. Flyttar inlägg dit och låser denna tillsvidare.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Så, här kommer en uppdatering:
Efter att det uppdagats att deltagare plagierat sina bidrag till tävling har dessa uteslutits och plockats bort från den slutgiltiga omröstningen och nya vinnare har lyfts till andra- och tredjeplats.

@Ggalaxyy bumpas upp till förstaplats.
@frickadeli hamnar på andra plats.
@HappySatan ligger på plats tre.

@FarbrorBarbr0 får en guldstjärna för sitt otroligt vackra bidrag som jag kände var värt att hylla även om det inte tog sig till finalomröstning.

Stort grattis till de äkta vinnarna och stort tack till alla som deltog. Även om det blev lite vajsing med slutklämmen var det riktigt bra och underhållande bidrag som skickades in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Så, här kommer en uppdatering:
Efter att det uppdagats att deltagare plagierat sina bidrag till tävling har dessa uteslutits och plockats bort från den slutgiltiga omröstningen och nya vinnare har lyfts till andra- och tredjeplats.

@Ggalaxyy bumpas upp till förstaplats.
@frickadeli hamnar på andra plats.
@HappySatan ligger på plats tre.

@FarbrorBarbr0 får en guldstjärna för sitt otroligt vackra bidrag som jag kände var värt att hylla även om det inte tog sig till finalomröstning.

Stort grattis till de äkta vinnarna och stort tack till alla som deltog. Även om det blev lite vajsing med slutklämmen var det riktigt bra och underhållande bidrag som skickades in.

Vilket tråk-roligt besked! Blir förstås glad för min bronsplats; det känns tryggt att veta att rymdkanibalism går hem i stugorna. Men samtidigt tråkigt för tävlingen!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Så, här kommer en uppdatering:
Efter att det uppdagats att deltagare plagierat sina bidrag till tävling har dessa uteslutits och plockats bort från den slutgiltiga omröstningen och nya vinnare har lyfts till andra- och tredjeplats.

@Ggalaxyy bumpas upp till förstaplats.
@frickadeli hamnar på andra plats.
@HappySatan ligger på plats tre.

@FarbrorBarbr0 får en guldstjärna för sitt otroligt vackra bidrag som jag kände var värt att hylla även om det inte tog sig till finalomröstning.

Stort grattis till de äkta vinnarna och stort tack till alla som deltog. Även om det blev lite vajsing med slutklämmen var det riktigt bra och underhållande bidrag som skickades in.

Kul att komma på pallplats! Gick med i tävlingen för att jag föll för hajpen för Starfield. Såg sedan de sjuka krav som spelet ställde på datorn(tror inte min 1070 riktigt pallar av det). Hittade sedan den här tävlingen och tänkte att man kanske hade tur nog att skaffa sig en rejäl uppgradering, då jag själv inte har budget till någon riktig uppgradering just nu. Får se hur väl datorn klarar av det.

Nu räckte det inte hela vägen fram till förstaplats, men ser fram emot delta i forumet och framtida tävlingar!

Såklart också ett stort grattis till Ggalaxyy!