Permalänk
Medlem

Köpa fler ASUS mesh-noder

Jag har ett paket om 3 ASUS CD6 (zenwifi), där en är router och de andra 2 är noder. Nu behöver jag komplettera med fler och 2-pack finns tillgängliga (router + nod).
Min fråga är om jag kan använda båda i paketet som noder eller om den som är tänkt som router enbart kan vara router och därför till ingen nytta för mig?

Någon som vet?

Det gäller dessa:
https://www.asus.com/networking-iot-servers/whole-home-mesh-w...

Permalänk
Medlem

Jag vet inte säkert men Asus routers brukar ha möjlighet att konfigurera dem som AP eller Extender så borde även gälla för Mesh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Jag vet inte säkert men Asus routers brukar ha möjlighet att konfigurera dem som AP eller Extender så borde även gälla för Mesh

Japp, tack för svar, hittade just detta på netonnets sida, tolkar det som att både nod och router går att använda som både ock:
Bygg ut nätverket ytterligare vid behov
Du kan ställa in din ZenWiFi som en fristående router, AiMesh-router, AiMesh-nod, repeater eller para ihop den med andra ZenWiFi-routrar.

Permalänk
Medlem

Ja, det går utmärkt.

Observera att noderna inte kan agera router, men routern kan agera nod. Du kan också köpa valfri annan Asus-router med AiMesh och använda den som nod om du vill det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Det går att använda båda som noder!

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, det går utmärkt.

Observera att noderna inte kan agera router, men routern kan agera nod. Du kan också köpa valfri annan Asus-router med AiMesh och använda den som nod om du vill det.

Aha, bra att veta att jag inte är bunden till just den modellen!