AMD varnar för Starfield-bedrägeri

Permalänk
Melding Plague

AMD varnar för Starfield-bedrägeri

AMD har visat upp exklusiv Starfield-märkt grafikkort och processor, men varnar för att skurkaktiga individer kan använda den exklusiva hårdvaran för bedrägeri.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Själv ser jag detta som ett missat tillfälle av AMD och Bethesda, de hade kunnat göra ett extremt collectors edition paket där de här grafikkorten och processorerna ingick, men istället får vi ett paket med en billig klocka...

Permalänk
Medlem

Kanske vore det på tiden att folk lärde sig att inte ge bort sin info till kreti & pleti, utan hålla det behovsbaserat (need to know, base).

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Själv ser jag detta som ett missat tillfälle av AMD och Bethesda, de hade kunnat göra ett extremt collectors edition paket där de här grafikkorten och processorerna ingick, men istället får vi ett paket med en billig klocka...

Eller bara gjort det till en modell som tillverkas i mycket högre skala. Jag hade lätt valt den hellre än många tråkmodeller på marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Själv ser jag detta som ett missat tillfälle av AMD och Bethesda, de hade kunnat göra ett extremt collectors edition paket där de här grafikkorten och processorerna ingick, men istället får vi ett paket med en billig klocka...

Å andra sidan är klocka lite mer unikt, något som man kan visa upp i sociala sammanhang och lär ha bättre long term collectible value maybe? in dunno, när jag I yngre dagar köpte collectors edition fan jag mycke glädje i typ gummi-facehuggers att kasta runt på fester eller zombie-barbiedocka som fick bo i baren i replokalen.

Riktiga vinnar-idén:

De kunde ha sålt en DLSS edition, paketera med ett 4090 och nyckel för DLSS beta/DLC i steam. All PR är bra PR right?

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Å andra sidan är klocka lite mer unikt, något som man kan visa upp i sociala sammanhang och lär ha bättre long term collectible value maybe? in dunno, när jag I yngre dagar köpte collectors edition fan jag mycke glädje i typ gummi-facehuggers att kasta runt på fester eller zombie-barbiedocka som fick bo i baren i replokalen.

Riktiga vinnar-idén:

De kunde ha sålt en DLSS edition, paketera med ett 4090 och nyckel för DLSS beta/DLC i steam. All PR är bra PR right?

Varför skulle AMD släppa en DLSS-special?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Å andra sidan är klocka lite mer unikt, något som man kan visa upp i sociala sammanhang och lär ha bättre long term collectible value maybe? in dunno, när jag I yngre dagar köpte collectors edition fan jag mycke glädje i typ gummi-facehuggers att kasta runt på fester eller zombie-barbiedocka som fick bo i baren i replokalen.

Riktiga vinnar-idén:

De kunde ha sålt en DLSS edition, paketera med ett 4090 och nyckel för DLSS beta/DLC i steam. All PR är bra PR right?

Du vet väll att dlss tillhör Nvidia va. Tror inte direkt Amd vill göra reklam för fiendens märke 😁👌. Sen vad hjälper dlss när spelet ej stödjer den tekniken utan Fsr 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför skulle AMD släppa en DLSS-special?

Detta var då alltså ett skämt på temat att AMD skulle vara de som styr vad som får/inte får komma med i spelet och undanhåller DLSS, men det är tydligt att jag var lite för edgelord och får helt enkelt acceptera att det var inte så roligt

Skrivet av Siimuliize:

Du vet väll att dlss tillhör Nvidia va. Tror inte direkt Amd vill göra reklam för fiendens märke 😁👌. Sen vad hjälper dlss när spelet ej stödjer den tekniken utan Fsr 👀

Jo jag är medveten om det. Skämtet var alltså att de skulle ha en hemlig DLSS patch bara för de som köper ett 4090 direkt av AMD till collectors edition pris typ.

Skämt åsido vore det ganska fett om tillverkarna kunde bestämma sig för att tävla om vem som är mest kompis istället och göra överdrivna PR-kampanj-samarbeten.
Minns i7 8907G som Intel byggde inkluderande biffig Vega grafikkrets.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Detta var då alltså ett skämt på temat att AMD skulle vara de som styr vad som får/inte får komma med i spelet och undanhåller DLSS, men det är tydligt att jag var lite för edgelord och får helt enkelt acceptera att det var inte så roligt

Jo jag är medveten om det. Skämtet var alltså att de skulle ha en hemlig DLSS patch bara för de som köper ett 4090 direkt av AMD till collectors edition pris typ.

Skämt åsido vore det ganska fett om tillverkarna kunde bestämma sig för att tävla om vem som är mest kompis istället och göra överdrivna PR-kampanj-samarbeten.
Minns i7 8907G som Intel byggde inkluderande biffig Vega grafikkrets.

Ahh då är jag med

Permalänk
Medlem

Får hoppas de släppes fler kort från AMD som är vita så vi som snöat oss in på det temat kan få ett fint kort utan att behöva modda det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Får hoppas de släppes fler kort från AMD som är vita så vi som snöat oss in på det temat kan få ett fint kort utan att behöva modda det.

Håller med till 100%!