Fractal Design gör sitt starkaste kvartal hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra fråga!
De hade ju utförsäljning för att desperat få in pengar för nått halvår sen eller vad det nu var (vilket inte är ett gott tecken) men har inte hört nått sen dess.

Kollade lite på Allabolag. Dom har inte släppt årsrapport för 2022 än men de var solida 2021 även om de gjorde förlust. Hoppas de får snurr på försäljningen men det hänger nog mycket på hur ekonomin går i USA för det är deras största marknad. Hade gärna tagit en Ghost S2 till jag ska bygga ny dator om 2-3 år.

Permalänk
Medlem

Låter bra. Dom behövs på marknaden tycker jag. Det är alldeles för få tillverkare som gör alternativ för oss som inte vill bygga datorer som ser ut som tivoliattraktioner och/eller akvarier. Det gör inget att deras chassin är av hög kvalité och är lätta att bygga i heller. Min gamla dator bor i ett Define R2 och min senaste bor i ett Meshify 2 Compact, jag är definitivt en nöjd kund så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Fantastisk kundtjänst har de också. Förra året kontaktade jag dem för att höra efter var man kunde köpa en sidopanel med fönster till mitt lite äldre Meshify och då skickade de ett till mig helt gratis. Tack Tim!

Samma här, de små plasthållarna som håller frontdörren på plats dog på mitt Define R5 häromdagen och kontaktade dem för att kolla om det gick att beställa ersättare och de bara postade hem en helt ny komplett dörr gratis! Snart 10 år gammalt det chassiet

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Kollade lite på Allabolag. Dom har inte släppt årsrapport för 2022 än men de var solida 2021 även om de gjorde förlust. Hoppas de får snurr på försäljningen men det hänger nog mycket på hur ekonomin går i USA för det är deras största marknad. Hade gärna tagit en Ghost S2 till jag ska bygga ny dator om 2-3 år.

Jo det har de, bara Allabolag som är sega. Fractal är noterade så de har sina rapporter på hemsidan. https://group.fractal-design.com/wp-content/uploads/2023/04/Fractal_Annual_Report_2022.pdf

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Sitter här jämte mitt 4 dagar gamla Fractal Design North. Mycket trevligt chassi som dessutom är sjukt vackert med sin träpanel

Fick mitt North i tisdags så det blir typ fyra dagar här med.