Uppgradera för att spela Diablo 4?

Permalänk
Medlem

Uppgradera för att spela Diablo 4?

Hej!

Här är min nuvarande dator: https://se.pcpartpicker.com/user/j1ggly/saved/#view=J2bg3C

Jag vill kunna spela Diablo 4 och jag antar att min nuvarande inte duger för det (om jag inte vill spela i potatiskvalitet).

Vad behöver jag uppgradera? Jag är inte ute efter något high-end utan dugligt så att det inte ser ut som skit och flyter på bra.

Är det MOBO+CPU+GPU+minnen som gäller?

Tacksam för svar!

Permalänk

Skulle säga byta ut allt utom ram minnet.

Men om du enbart ska spela d4 varför köper du inte en playstation 5? Blir nog nästan bäst så.

Men har du testat på din dator, d4 är inte så krävande, kanske flyter på okey ändå.

https://www.pcgamesn.com/diablo-4/system-requirements

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Skulle säga byta ut allt utom ram minnet.

Men om du enbart ska spela d4 varför köper du inte en playstation 5? Blir nog nästan bäst så.

Men har du testat på din dator, d4 är inte så krävande, kanske flyter på okey ändå.

https://www.pcgamesn.com/diablo-4/system-requirements

Tack!

Jo, det bästa hade ju varit att testa, men jag kan ju inte det om jag inte köper det..

Permalänk
Medlem

Hej.
Tror cpu m.m duger ganska bra om man inte vill uppgradera, grafikkort är det som kommer ställa till de med gamla drivrutiner så ett lite nyare så kommer det fungerar ok.
Ett begagnat rtx 2060/2070 eller rx 5700/rx6600 skulle nog fungera bra i din dator utan att spendera allt för mycket.
Rx580Gb eller gtx 1070 8gb om man vill förlänga livet på datorn ett tag till billigt.
Annars säljer NetOnNet rx6600 billigt nu ca 2500kr
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem

Den datorn duger utmärkt till att spela, jag har sämre och funkar ok på low xD

Enda du borde uppgradera är kanske grafikkortet då till ett som har 8gb vram kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Hej.
Tror cpu m.m duger ganska bra om man inte vill uppgradera, grafikkort är det som kommer ställa till de med gamla drivrutiner så ett lite nyare så kommer det fungerar ok.
Ett begagnat rtx 2060/2070 eller rx 5700/rx6600 skulle nog fungera bra i din dator utan att spendera allt för mycket.
Rx580Gb eller gtx 1070 8gb om man vill förlänga livet på datorn ett tag till billigt.
Annars säljer NetOnNet rx6600 billigt nu ca 2500kr
Mvh Thomas

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Den datorn duger utmärkt till att spela, jag har sämre och funkar ok på low xD

Enda du borde uppgradera är kanske grafikkortet då till ett som har 8gb vram kanske ?

Tack för informationen, kanske får bli så att jag köper spelet och provar helt enkelt.

Är det spelbart på low menar du? Helt acceptabelt?

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan, ja det är spelbart på low och ser inte så dåligt ut.
Hemma och är sjuk så hade tid över. Kastade i ett gammalt HD 7870 2Gb och spelade en halvtimme på low i 1440p. Det kortet är äldre och ca 20-30% sämre än dit kort.
Fick inte fps mätaren att fungera i spelet men gick att spela med många moster i bilden. 49fps i snitt såg jag när jag stängde spelet enligt amd adrenalin i low 1440p.
Mitt HD kort orkade inte med medel 1440p, då va det inte spelbart.
Så hade fel gällande att grafikkort skulle va ett problem då det startar utan problem med äldre kort och drivrutiner.
Så prova spelet om du vill börja spela de och så kan du uppdatera grafikkort när du hittar ett till bra pris.
Mvh Thomas

Hittade än sida som provat massa olika grafikkort i Diablo iv
https://www.tomshardware.com/features/diablo-iv-pc-settings-b...

Lagt till en länk
Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Skrivet av j1ggly:

Tack för informationen, kanske får bli så att jag köper spelet och provar helt enkelt.

Är det spelbart på low menar du? Helt acceptabelt?

Japp köp det och prova, men det är inge bra, men spara pengarna och köp Baldurs gate 3 istället.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Kan återkoppla att jag köpte spelet och testade, det fungerade faktiskt felfritt för min del, går att spela på Low (och så slog jag på High textures så att det inte skulle se ut som skit).

Tack för all hjälp!