Helgsnack: Vad gjorde du under semestern?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad gjorde du under semestern?

Det må svida att acceptera, men sommaren är officiellt över. Minnena är dock kvar och i helgen är det dags att dela med sig av de bästa ögonblicken sommaren serverade.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såja, inte helt över, ännu någon vecka kvar även om temperaturerna har krupit ner till 7 grader på natten här i norr men ännu 20 grader på dagarna.

Men vad har jag gjort? Vi tar det absolut bästa från sommaren och det var en resa ner till Göteborg för att för första gången se Metallica live!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Kodade, spelade, drack, festade, gymmade ej, gottade mig helt enkelt!

Nu blir det fullfart igen den 28:e augusti 2023 med både skola & jobb!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Avstängd

Jag jobbade såklart. Det hinns med få mycket mer när man har semester...

Permalänk
Medlem

Köpte paraplyer för pengarna, brukar få köpa solkräm men det behövs inte i pga växthuseffekten.

Permalänk
Avstängd

Byggde många datorer och hjälpte några med inköp av datorkomponenter.. många som köpte nytt under sin semester Mestadels AMD-prylar köptes.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Bildexpert

Inget då jag jobbade hela sommaren.

Var dock i Australien i april då jag hade tonvis av semesterdagar över från tidigare år. En fantastisk resa.

Dold text
Permalänk
99:e percentilen

Åkte på en spontan roadtrip längs Skånes kust: Kristianstad, Kivik, Simrishamn, Ystad, Smygehuk, Trelleborg, Malmö, Staffanstorp, Flyinge, Bjärred, Höganäs (med avstickare till Nimis, Kullaberg och Flickorna Lundgren), Ängelholm, Torekov, Hallands Väderö, Hovs Hallar, Båstad. Höll mig mestadels till mindre vägar. Skåne är fantastiskt fint!

Övernattade framförallt hos släktingar, men sov en natt i bilen på en ställplats i Skälderviken. Både ett och annat husbilsburet pensionärspar lär väl ha undrat vad i hela världen jag var för en kuf.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Grillat, fiskat och druckit öl. Lite kodande och golf på det också.

Permalänk
Medlem

Satt vid datorn och tog det lugnt. Tog långa promenader eller cykelturer ibland. Ungefär som resten av året alltså.

Och officiellt enligt vadå? För mig är inte sommaren över. Det är fortfarande varmt ute. Och den meteorologiska sommaren är ju inte slut än.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

3av4 veckor drygt hjälpte jag en kompis med flytt och renovering, sista veckan blev det bara slappa.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

En riktig semester =

Hemmatid, egentid, film & serier!
Göra det jag vill, när jag vill.
Äta gott med vänner, dricka vin & öl, njuta av livet!

Härligt att åka utomlands o så, men många gånger så är det mer stress än man tror, och man behöver "semester från semestern"

Nice att bara vara

Felstav
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag satt på altanen och inväntade "rekordvärmen" som skulle påminna om 2018...

Permalänk
Medlem

Gym, motion, reste inrikes, bio, bröllopsplanering.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Bara jobb, men ångrar inte valet med tanke på hur sommaren blev. Ska försöka ta lite ledigt i september och förlänga sommaren då istället.

Permalänk
Medlem

Gran Canaria all inclusive med fru och barn 14 dagar sen hem och rodda på restaurangerna. Det är en typ av semester det med då det är så jäkla kul.
Gått ovanligt bra med för att ha varit ganska regnigt men vi körde många happy hours med quiz och det var en vinnare tillsammans med trubadurer och lokala band.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Hemma semester

Kampibg och trollhätta

Permalänk
Medlem

Letade fyndvaror.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Turridning.
Solat och badat.
Cyklat.
Tränat.
Hängt med kompisar och grillat.
Ätit glass.
Sett en hel del film och serier.

Permalänk

Tagit det lugnt o cyklat i kubik

Visa signatur

6700 XT | R5 2600X | MSI B450 | 2x16 3200 | Seasonic GX 650

Permalänk
Medlem

Jobbat..börjar känna mig lite ihålig men snart så.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Mest varit regn, jobbat varannan vecka när jag inte haft barnen. Nu är vi dock på Cypern och på tisdag börjar jobb och skola igen.

Permalänk
Medlem

Bilat, Skåne - Abisko och Narvik, det var långt

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Semester? Som egenföretagare uteblir sån lyx tyvärr!

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Först 2 veckor i Japan, grillat, hjälpt kompis att flytta, grillat/druckit mera, hjälpt till att dra cat6-nät, byggt ny dator och så klart legat sjuk en vecka!

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

En riktig semester =

Hemmatid, egentid, film & serier!
Göra det jag vill, när jag vill.
Äta gott med vänner, dricka vin & öl, njuta av livet!

Härligt att åka utomlands o så, men många gånger så är det mer stress än man tror, och man behöver "semester från semestern"

Nice att bara vara

Vad är det för stress med att åka utomlands? Att bara packa en väska och ta det lugnt på ett ställe eller flera under ett par veckor är ju riktig semester. Det du besikriver är ju sånt man kan göra vilken dag eller helg som helst

Permalänk
Medlem

Har jobbat hela sommaren. Jag har vuxna barn så jag låter kollegor med yngre barn ta semester för att flänga runt. Tar min semester i December och Januari, fantastiskt skönt att slippa julstressen och hinna läsa en bok eller två.

Permalänk
Medlem

Varit ute med båten några dygn, slappat hemma, spelat en del. Jag gillar att ta det lugnt och inte ha några måsten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Roadtrippa med familjens första elbil
Tog hand om fasaden
punkt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Tog en sväng till Kalmar och Öland, drack bärs och hade det gött helt enkelt

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb