Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Permalänk
Medlem

Jag håller med kritiken från Steve men tyckte denna video kändes väldigt genuin. Sen får vi se vad det leder till i slutändan. Jag är inte ens så stort fan av LTT men när Linus nästan grät mot slutet när han pratade så började jag bli lite tårögd.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

So much drama kring en YouTube-kanal...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det där är ju en rullande stream med en spellista av lite olika gamla randomklipp, den går hela tiden.

Aha, hade ingen aning om det, kändes lite galet annars 😅

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

För de som missat, linus är just nu live som om inget hänt:

https://www.youtube.com/live/DzLdFmPncms

Det där är en 24/7 stream väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har hört detta slängas runt ett tag nu. Kommer inte det uttalandet ifrån en rundtur av nåvon annan youtuber av en av LMG labs ingenjör? En person som alldrig varit framför kamera och bara är glad att visa vad de jobbat på i x antal månader. Är det verkligen så konstigt om han formulerar sig på ett sätt som kan låta väldigt dåligt. Andra alternativet hade ju varit att inte visa runt...eller någon tråkig PR person utan minsta koll visar runt.

Så bara för att man inte har mediavana så är det OK att ljuga/ påstå saker man uppenbarligen inte har auktoritet att uttala sig om? Det tycker inte jag så i min bok ursäktar det inget.

Men ja det var väl det. "Till skillnad från Gamers Nexus och Hardware Unboxed och så vidare så har vi färsk data vid varje test".

1: Han har inte en jävla aning om GN's eller HWUB'S testprocesser så sitt ner och håll käften.

2: Hans påståenden om deras egen testprocess var också felaktiga då det tog deras eget community typ 2 timmas att bevisa att de återanvänder testdata vid olika tester, så sitt ner och håll käften.

Inte du alltså utan den här "ingenjören" som, liksom vilken människa som helst, bör hålla käften om alternativet är att killgissa för att det ska låta bra in i en kamera.

Inte OK att skada andra människor och företags rykte bara för att man är dåligt påläst. Fakta är fakta. Det får man inte lov att hitta på själv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har hört detta slängas runt ett tag nu. Kommer inte det uttalandet ifrån en rundtur av nåvon annan youtuber av en av LMG labs ingenjör? En person som alldrig varit framför kamera och bara är glad att visa vad de jobbat på i x antal månader. Är det verkligen så konstigt om han formulerar sig på ett sätt som kan låta väldigt dåligt. Andra alternativet hade ju varit att inte visa runt...eller någon tråkig PR person utan minsta koll visar runt.

Delvis rätt.
Första "skottet" mot HU och GN avfyrades av denna random LMG-snubbe under en rundtur.
Det fick Hardware Unboxed att gå "Wtf, shots fired?" (lite halvt på skämt, halvt på allvar) på Twitter/X, men GN sa inget, kanske just för att dom insåg att den här killen kanske inte är kameratränad och sa något olämpligt utan att mena det. Shit happens liksom.
Här hade hela situationen kunnat ebba ut till inget.

Men sen kom andra "skottet" mot bl.a. HU och GN från Linus själv under en WAN-show någon dag senare.

Först efter denna oprovocerade pik från Linus fick GN nog och gjorde sin "Okej, här är en 45-minuters video på saker ni borde förbättra". Linus respons på GNs (mestadels konstruktiva) video var att bli personlig och ta på sig offerkoftan, vilket fick GN att göra ytterliggare en video (som även den var mer personlig, Steve var mest besviken och tyckte att Linus betedde sig ovärdigt), och sen rämnade dammluckorna och vi fick bl.a. Billet Labs som gick ut med bevis på att Linus rakt upp och ner hade ljugit folk i ansiktet, och Madison med sin historia om jobbkulturen på LMG.

Idag kom LMG ut med sin "ursäktsvideo" och där är vi nu.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Skickar ju helt fel signaler att säga att man tar detta seriöst och ska göra förändringar, men samtidigt fortsätta skoja om allt. De tar all framgång för givet.

Permalänk
Medlem

Herregud vad ni gråter.

Har LTT insett sitt misstag?
- Ja.
Ska dem vidta åtgärder för att detta inte ska hända igen?
-Ja.

Ni överanalyserar signaler för godhetspoäng... Touch grass.

Mvh

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skylar7s:

Herregud vad ni gråter.

Har LTT insett sitt misstag?
- Ja.
Ska dem vidta åtgärder för att detta inte ska hända igen?
-Ja.

Ni överanalyserar signaler för godhetspoäng... Touch grass.

Mvh

Har du kikat på videon? Linus varken ser eller låter genuin ut på något vis.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte ju synd när LTT hackades men det känner jag var lite rätt åt han nu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Wow en hel vecka...

En vecka för retrospektiv är väldigt mycket tid.
Det går att hitta förvånansvärt mycket på bara några timmar om man är väl förberedd.

Jag tror inte att de förväntar sig att lösa alla problemen på en vecka, däremot är det gott om tid för att identifiera problem och hitta lösningar att jobba mot.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Linus sket nog i brallan när grottmänniskan Homo Nexus röt till;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keneay:

Hur företaget blivit så stort från någon så verklighetsfrånvänd är helt otroligt.

Det kan ju inte vara första krisen de springer på så som de beter sig.

Samma sätt som mycket media / nyheter fungerar, infotainment

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Bra att de tar det på allvar istället för att t.ex. tiga ihjäl det hela eller så vilket de utan tvekan också kunnat göra. Fick känslan av att de internt känt att det behövts lite mer struktur ett tag nu. Synd att de inte gick händelserna i förväg men det är nog lätt hänt att man bara jobbar på istället.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

So much drama kring en YouTube-kanal...

Du vet inte storleken på Linus Media Group som företag? För då hade du inte viftat bort det som "en youtubekanal". Eller så kanske du inte har någorlunda koll på ALLT som föranlett det här och allt det otroligt negativa som kommit fram om företaget, vissa anställdas ruttna beteenden (plural) och Linus retorik att om man arbetar där ska man hålla tyst om negativa händelser, tåla både skällsord och arbetsbelastning som får vem som helst att jobba slut sig i förtid, man får inte tala med andra om vilka löner de har. För att inte tala om Linus bortviftande av tjejen som blev antastad, att hon klagade för mycket och hon skulle "sluta vara så dramatisk". Ja det är mer än "en youtubekanal" som är problemet med det här mångmiljardbolaget som Linus driver.

Permalänk
Medlem

"I was asked about my sexual history, my boyfriends sexual history, "how I liked to fuck".
I was told that certain issues were "sexual tension" and I should just "take the co-worker out on a coffee date to ease it out"

https://twitter.com/suuuoppp/status/1691704036146524549
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Säger ju allt om hur miljön är där

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag håller med kritiken från Steve men tyckte denna video kändes väldigt genuin. Sen får vi se vad det leder till i slutändan. Jag är inte ens så stort fan av LTT men när Linus nästan grät mot slutet när han pratade så började jag bli lite tårögd.

Han, eller rättare sagt LMG, har förlorat minst $20k i månaden (men troligtvis mycket mer). Då blir det väl lite vått i ögat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Han, eller rättare sagt LMG, har förlorat minst $20k i månaden (men troligtvis mycket mer). Då blir det väl lite vått i ögat.

Haha, det är ju en sketsumma som med råge inte ens täcker produktionskostnaden av en video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Bra att de tar det på allvar istället för att t.ex. tiga ihjäl det hela eller så vilket de utan tvekan också kunnat göra. Fick känslan av att de internt känt att det behövts lite mer struktur ett tag nu. Synd att de inte gick händelserna i förväg men det är nog lätt hänt att man bara jobbar på istället.

Deras första plan var exakt det bokstavligen.

citat "There won't be a big WAN Show segment about this or anything. Most of what I have to say, I've already said, and I've done so privately."

Följt av ett dåligt formulerat svammelinlägg som bara tände på elden mer.

När snöbollen rullade runt över alla deras sociala medier så fick dom tänka om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Haha, det är ju en sketsumma som med råge inte ens täcker produktionskostnaden av en video.

Som sagt, det är troligtvis mycket mer, varumärket och företaget har fått sig en ordentligt törn, vilket är ett problem oavsett om Linus har några planer på att sälja eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffelito:

Skickar ju helt fel signaler att säga att man tar detta seriöst och ska göra förändringar, men samtidigt fortsätta skoja om allt. De tar all framgång för givet.

To big to fail? Bara att kolla på JRE t ex. Gått helt bananaz sen han fick 100 mille eller vad det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

So much drama kring en YouTube-kanal...

För dom vars levebröd är bundet till youtube-kanalen är det nog lite jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

"I was asked about my sexual history, my boyfriends sexual history, "how I liked to fuck".
I was told that certain issues were "sexual tension" and I should just "take the co-worker out on a coffee date to ease it out"

https://twitter.com/suuuoppp/status/1691704036146524549
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Säger ju allt om hur miljön är där

Jag anade att det var ungefär så, men inte omfattningen och hur illa.
Jag vet att det var nåt klipp där Maxine kommenterade med igenkänning på nån hintad grej från Madison strax efter att hon slutade.

Att Linus är en översittare och mobbare har framgått väldigt tydligt genom åren. Men det verkar vara värre än jag anade.
Stackars folk som är kvar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av izzie:

Haha, det är ju en sketsumma som med råge inte ens täcker produktionskostnaden av en video.

Han tyckte ju att $500 var en för stor summa att lägga ut på en video, så nog gör det lite ont i hans hjärta nu.

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett en hel LLT video. Klarar inte av Youtubers som ska på sina klipp ha utstickande grimaser och lustiga miner.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Som sagt, det är troligtvis mycket mer, varumärket och företaget har fått sig en ordentligt törn, vilket är ett problem oavsett om Linus har några planer på att sälja eller inte.

Jag skulle tro att det är ungefär 1% av hans tittare (och därmed sponsorer) som bryr sig om det här och än färre som kommenterar det aktivt på olika plattformar. Det vill säga på exakt samma sätt som en liten klick brukar vara kritiska mot något spel, men den stora massan casuals konsumerar på i godan ro och bolaget bakom skrattar hela vägen till banken.

Permalänk
Medlem

Har LTT insett att dom gjort ett misstag?
- ja, fast inte att dom publicerat felaktig information, utan att det har blivit en stor grej av det hela. Det är deras image (och sponsorer) dom oroar sig för.

Ska dom vidta åtgärder?
- jodå, nu är det full damage control på bygget, men det återstår ju att se om dom gör något vettigt. Att lova längre testtider gör ju ingen skillnad om man fortsätter att medvetet publicera felaktigheter.

. . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag anade att det var ungefär så, men inte omfattningen och hur illa.
Jag vet att det var nåt klipp där Maxine kommenterade med igenkänning på nån hintad grej från Madison strax efter att hon slutade.

Att Linus är en översittare och mobbare har framgått väldigt tydligt genom åren. Men det verkar vara värre än jag anade.
Stackars folk som är kvar.

Så går det när en av ägarna sitter som HR Chef (Yvonne, Linus Fru)
Var hennes kommentar att ta honom på kaffedejt

"I was asked to twerk for a co-worker at one point.
I was told I was chunky, fat, ugly, stupid.
I was called "retarded" I was called a "faggot"
And at any point I would bring up these comments, I would get told, oh we will have a chat with them.
Nothing ever came of it. "

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Inte helt insatt i alla detaljer men fan vad konstigt. Något är inte helt ärligt, annars hade inte allt bara blivit så här skumt. Hur mår han egentligen?
Avföljde kanalen för nån vecka sen bara på ren instinkt, det är sant. Har bara känts off.
Inte mycket för cancel culture och drev, men anledning är kanske också att han är rädd för att allt ska rasa även fast han kanske inte känner eller förstått att han gjort något fel. Vet inte. Men synd ändå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nickhe:

Så går det när en av ägarna sitter som HR Chef (Yvonne, Linus Fru)
Var hennes kommentar att ta honom på kaffedejt

"I was asked to twerk for a co-worker at one point.
I was told I was chunky, fat, ugly, stupid.
I was called "retarded" I was called a "faggot"
And at any point I would bring up these comments, I would get told, oh we will have a chat with them.
Nothing ever came of it. "

Linus är ju inte bättre:

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.