Gamers Nexus: The Problem with Linus Tech Tips, Accuracy, Ethics, & Responsibility.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

5/5 för timingen! Hon har suttit 2 år på den bomben! Nu får den maximal effekt! Fy fan vad LTT kommer ta stryk av detta! Tror inte Linus kan ducka sig ur detta.

Man kan se det som att hon nu törs efter att många kanske fått sig en tankeställare om just hur det går till på LMG/LTT och då slipper den galna horden LMG/LTT fans. Men som sagts tidigare så är det bra & ta med lite salt till då det är hennes sida av det. Det varken bekräftas eller dementeras i dagsläget.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Någon som länkade på reddit men här är LTTs svar:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mistahh:

LTT Redditen är inte nådig, en föredetta anställd berättar om sin tid på LTT: https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/madis...

Att behöva skära upp sitt ben för att få en ledig dag. Linus gör ett bra jobb

Detta är skrattretande nedan:
LMG is contacting auction participants they lost contact information
LTT employee here, please do not spread misinformation. The sheet was not 'lost' we auctioned it off for CHARITY. Please correct your post. - skämt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Någon som länkade på reddit men här är LTTs svar: https://www.youtube.com/watch?v=j0_HiB5CQq0

Haha att tredje snubben sitter och visar kontrolldonet för powerpoint-slidesen så man ser tydligt att allt är kurerat.

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15slhsf/apolo...
"They are plugging lttstore during an 'apology' video, are they really this out of touch?"

Permalänk
Medlem

Emily fd Anthony har slutat pga okänd anledning eller?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Att bli tvingad att se dick pics osv skickade till kontot och få kommentarer om sig kanske inte är något roligt att behöva jobba med. Iaf om man inte är intresserad. Iaf enligt hennes utsagor.

Alla reagerar väl olika på sånt. Om Sweclockers behöver en OF-manager söker jag direkt. Skulle skratta mig harmynt varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Att behöva skära upp sitt ben för att få en ledig dag. Linus gör ett bra jobb

Detta är skrattretande nedan:
LMG is contacting auction participants they lost contact information
LTT employee here, please do not spread misinformation. The sheet was not 'lost' we auctioned it off for CHARITY. Please correct your post. - skämt

Jättemycket har fyllts på i twittertråden D:

Reader-länk till den: https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html

Permalänk
Medlem

Måste köpa mer popcorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Någon som länkade på reddit men här är LTTs svar: https://www.youtube.com/watch?v=j0_HiB5CQq0

Fantastiskt tondövt att göra reklam för sin butik under en "Vi har gjort fel" video och att endast lägga upp den på Floatplane. Jösses.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nypa salt med anklagelser som alltid.

Sjukt illa. Vet inte om ni sett tråden med en tidigare anställd.
Tldr, sexuella trakasserier, ingen HR att tala om, hon fick mutilera sig för att ens få en ledig dag.

Finns ingen ursäkt som kan få mig att någonsin få tillbaka samma syn på LTT igen. Grej på grej på grej.

https://twitter.com/suuuoppp/status/1691693740254228741

Screenshots på det mesta för er som inte kan läsa på twitter.
Klicka på bilden så ska det finnas 11 screenshots.
https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shn5g/im_no...

Edit, här kan ni läsa allt tydligt. Ganska lång tråd nu...
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html

Oj, detta är ju långt värre! Och jag tror det kan bli än värre.

Lätt något man försöker hålla sig uppdaterad om när man får en liten lucka.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bi99uy:

Fantastiskt tondövt att göra reklam för sin butik under en "Vi har gjort fel" video och att endast lägga upp den på Floatplane. Jösses.

Den är på ltt youtube nu med. Skulle säkert bara buffras.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Arrogansen hus Linus tycker jag mig ha sett sedan han var en liten pojkspoling, problemet är att nu när han är enormt framgångsrik och har byggt ett medieföretag med 100-tals anställd så är inte längre arrogans en charmig och excentrisk egenskap utan ett gigantiskt HR- och PR-problem.

Jag har aldrig tyckt att LTT gjort särskilt bra eller grundliga tester men de har alltid gjort bra underhållning. Jag slutade följa LTT för långa år sedan och nu är det nog dags att fler visar sitt missnöje förr Linus behöver uppenbarligen förstå att han inte kan komma undan med vilka klantighet som helst.

Innerst inne tror jag han är en bra kille men han är som sagt väldigt arrogant och verkar ha extremt svårt för att på riktigt erkänna sina misstag.

Tech-Jesus argumenterar man sig inte ur, så ge upp den fighten säger jag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bi99uy:

Fantastiskt tondövt att göra reklam för sin butik under en "Vi har gjort fel" video och att endast lägga upp den på Floatplane. Jösses.

du kommenterar ett svar med en youtube länk, hur är det floatplane?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

De flesta punkterna var pga slarv och jag tycker de flesta har rätt att kunna försvara sig och möjlighet att rätta något om GN har fått något om bakfoten.
Och hade varit intressant om Linus och GN kunde haft en produktiv diskussion, istället för att kasta skit på varandra från sin sida om kontinenten.

Men kolla videon. Linus har redan personligen bemött kritiken om slarv, flertalet gånger. Man har gång på gång avfärdat det genom att säga att man inte tycker det är värt att lägga pengar och tid på att korrigera felaktig och missvisande information. Det framgår klart och tydligt om du kollar på videon.

Det här är inte första gången kritik riktats mot LTT, och den här videon föranleddes genom att LTT Labs började ljuga om HUB och GN och förminska deras arbete.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Arrogansen hus Linus tycker jag mig ha sett sedan han var en liten pojkspoling, problemet är att nu när han är enormt framgångsrik och har byggt ett medieföretag med 100-tals anställd så är inte längre arrogans en charmig och excentrisk egenskap utan ett gigantiskt HR- och PR-problem.

Jag har aldrig tyckt att LTT gjort särskilt bra eller grundliga tester men de har alltid gjort bra underhållning. Jag slutade följa LTT för långa år sedan och nu är det nog dags att fler visar sitt missnöje förr Linus behöver uppenbarligen förstå att han inte kan komma undan med vilka klantighet som helst.

Innerst inne tror jag han är en bra kille men han är som sagt väldigt arrogant och verkar ha extremt svårt för att på riktigt erkänna sina misstag.

Tech-Jesus argumenterar man sig inte ur, så ge upp den fighten säger jag.

Hans hustru är ju deras HR-ansvariga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelle:

du kommenterar ett svar med en youtube länk, hur är det floatplane?

Om du kollar igen så ser du att videon inte är på LTTs kanal när den länkades?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

du kommenterar ett svar med en youtube länk, hur är det floatplane?

Videon las upp på floatplane, vart sedan rippat och upplagd av någon random på youtube

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Min undran än när "youtubers" ska sluta slänga sig med "69, 69 nice och 420"-referenserna.
Jag menar, enligt mig så framstår de ju inte mycket mer seriösa än någon medelmåttig person som t.ex Margaux Dietz och eller Magnus Betnér när de inte kan "växa upp".

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Lol dramatik på nördmedia 🤪😁

Lol dramatik från nörd på nördforum.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Läste precis tråden om Madison och hennes erfarenheter från LMG - fullständigt bedrövligt! Hoppas hon återhämtar sig så småningom om. Med tanke på hur LTT-anhängare kan vara så förstår jag att hon suttit inne med detta i flera år.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Emily fd Anthony har slutat pga okänd anledning eller?

Inte vad jag vet? Men varit mycket mindre på video senaste tiden så tänkt att hon gör annat bakom kulisserna istället.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså... Var det någon annan som märkte att de visade vad Billet Labs värderade sin prototyp till? Om jag inte minns fel så ville Billet Labs att LTT inte skulle göra den här infon publik. Nu gjorde man det ändå, i videon där de ber om ursäkt och adresserar hur de ska bli bättre på allt. Mega fail!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

5/5 för timingen! Hon har suttit 2 år på den bomben! Nu får den maximal effekt! Fy fan vad LTT kommer ta stryk av detta! Tror inte Linus kan ducka sig ur detta.

Undrar om Steve Burke räknade med att antända en krutdurk i en gödselstack? Jäklar vad det här har eskalerat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Vänta, va? Linus sa explicit "i cannot appologise for this". Det är inte riktigt att erkänna att de gjorde en felbedömning 😅

Han sa att han "kännde av rummet fel" om du nu vill märka ord. Han gjorde en video om ett vattenblock som bara hånade att den inte passar in i något datorbygge men aldrig testade någon prestanda seriöst. Han säger att han missbedömde vad folk ville ha för typ av video, om det är före eller efter det blev en skandal på internet vet bara gudarna.

I min mening är LTT värdelösa på prestandatester oavsett men visst hade det vart en roligare video om ett lab för 100miljoner hade kunnat se skillnad på ett 3090ti och ett 4090.

Permalänk
Medlem

Låter bättre. Får väl se hur det går.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Alla reagerar väl olika på sånt. Om Sweclockers behöver en OF-manager söker jag direkt. Skulle skratta mig harmynt varje dag.

Så är det väl visserligen, men själva problemet i sammanhanget är väl just att inte leta rätt på någon som faktiskt ville ha denna nya arbetsuppgift utan istället (som det låter iaf) säga något i linje med "Onlyfans är ju något slags 'sociala medier', så du som jobbar med sociala medier får helt enkelt sköta det också" trots denna persons protester.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Satan i gatan Madisons tråd var... grotesk... kanske enda lösningen nu är att låta anställda organisera sig som bandaid?

För att gå ut och säga "trust me bro vi är bättre nu" räcker knappast för den graden av skitbeteende.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Så är det väl visserligen, men själva problemet i sammanhanget är väl just att inte leta rätt på någon som faktiskt ville ha denna nya arbetsuppgift utan istället (som det låter iaf) säga något i linje med "Onlyfans är ju något slags 'sociala medier', så du som jobbar med sociala medier får helt enkelt sköta det också" trots denna persons protester.

Absolut, det är jäkligt dåligt hanterat.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av mistahh:

LTT Redditen är inte nådig, en föredetta anställd berättar om sin tid på LTT: https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/madis...

Fy fan... Det man läser är helt galet ju, saker börjar komma upp till ytan nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Lol dramatik från nörd på nördforum.

Look who's talking ☝️😂

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc