Grand Theft Auto 6 släpps senast i början av 2025

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto 6 släpps senast i början av 2025

Enligt Rockstar-ägarna Take-Two siktar utvecklarna på lansering av den efterlängtade uppföljaren i början av 2025 och siktar på nya rekordnivåer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer spela och det blir säkert bra men det har gått så lång tid sedan femman att jag tappat intresset för vad som en gång var min favoritserie.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när både 4an och 5an släpptes och man satt med hårdvara så att spelet knappt gick att spela 5an hade jag ändå ett 7970 till, men uppgradera rätt snart till ett 290x minns jag

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Kommer ihåg när både 4an och 5an släpptes och man satt med hårdvara så att spelet knappt gick att spela 5an hade jag ändå ett 7970 till, men uppgradera rätt snart till ett 290x minns jag

För mig har GTA alltid varit konsollspel (även fast jag senare även spelat flertalet på PC).
Jag hoppas bara innerligt att inte wokeismen förstör även denna spelserie.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Det har varit känt ett tag att ett jättespel från TakeTwo ska släppas under deras nuvarande finansiella år och inget är större än GTA. Ju mer som pekar på just GTA6 desto bättre.

Verkligen dags för 6'an att lanseras, sjukt nog är det nästan 10 år sedan lanseringen av 5an nu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Med tanke på den enonomiska framgången med GTA V Online är min hype 0. Klart att mikrotransaktioner och 'online' kommer vara huvudfokus i nästa GTA spel.

Permalänk
Medlem

Körde igenom de gamla GTAspelen för ett tag sedan upp till san andreas.
Började spela IV och det var otroligt slött i jämförelse med de föregående, som att spela i sirap. Man vill vända sig om och det tar ett tag för karaktären att börja göra det. Som att det skulle vara realistiskt, det är ju inte kul!

Antagligen inte samma problem om man inte precis har spelat de föregående spelen där man snabbare kan kontrollera karaktären men det gjorde att jag inte spelade vidare.

OnT: Den svenska översättningen i artikeln är ju bedrövlig att läsa, floskelbingo av rang!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Vad blir det, 2026 på PC?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Vad blir det, 2026 på PC?

1 år senare till PC minst ja, alla vet ju att rockstar vill tjäna pengar på konsollerna först. Dom hatar pc av nån anledning... inte ens första read dead kan dom säga om det nånsin kommer till pc....

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Vad blir det, 2026 på PC?

Följer dom trenden så släpps det 1,5år senare på PC
JAG HOPPAS att denna extra långa tid innebär release över alla plattformar samtidigt. Åtminstone PS5, Xbox & PC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Noll intresse, noll hype för egen del, det har gått så lång tid att jag inte bryr mig (samma med HL3).

Dom vill inte satsa på single player heller, de kunde lätt släppt massvis expansionspaket till 5an för single player men de gjorde de inte tex. Allt handlar bara om profit och stålars inte om att göra användare glada.

Jag skulle höjt på ögonbrynen om man kunde gå in i varje hus, in i varje rum och öppna typ byrolådorna i 6an, om man kunde prata med varje NPC på ett realistiskt sett och man kunde interagera med spelvärlden mer granulärt. Blir säkert bara en "deluxe" variant av 5an, blää

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de skippar last gen...
Räcker med Series S och PC som stoppkloss.

Permalänk
Medlem

Rockstar lägger stora resurser och låter spelen ta tid att utveckla, så att de blir rätt välgjorda.
Sen mjölkar de dessa rejält under många år genom att släppa på olika plattformar i olika omgångar.
Dvs de gör sakerna ordentligt och ser sen till att dra in en hel del över tid.
Skulle väl inte direkt säga att det är särskilt negativt.

Om man återanvänder samma flera gånger så når det på så sätt fler spelare. Det är ju inte direkt så att man nödvändigtvis måste skaffa spelet flera gånger, då spelet i grunden är samma men med olika förbättringar i grafik m m.
Att släppa spelen först el exklusivt för konsol ger konsolerna ett större existensberättigande, då dessa har och bör fortsätta ha sin plats som billigare och smidigare alternativ till PC.

Men att först nu göra ett omsläpp av RDR till PS4 är något märkligt. Om det kommit någon gång kring 2015-19 hade varit en annan sak. Vid det här laget borde även PC-versionen varit ute ett tag redan.

Däremot är fokuset på online/mp och mikrotransaktioner mindre positivt för många av spelarna, även om många uppenbarligen lockas av det. Men det är ju helt olika upplevelser; mp/online för snabbt och intensivt, sp för mer storslagna upplevelser över tid.

Sen kan man ibland sakna mer djup, som @wazman säger.
Det är massiva spelvärldar men djupet/realismen saknas många gånger.

Även om nyheten högst sannolikt och troligtvis gäller just GTA6 el någon ny "GTA Online", så måste det inte nödvändigtvis vara just detta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av str8forthakill:

Med tanke på den enonomiska framgången med GTA V Online är min hype 0. Klart att mikrotransaktioner och 'online' kommer vara huvudfokus i nästa GTA spel.

Jag hoppas du har fel.

Det som förhoppningsvis kan påverka spelstudios och distributörer framöver är att Larian Studios med sitt Baldurs Gate 3 har satt en intressant ny nivå av användarvänlighet, med följande radikala funktioner:
- Inget krav att vara online när du ska spela spelet.
- Inga in-game purchases av till exempel "cosmetics".
- Inga "Season packs" för att få tillgång till mer innehåll.

Vad säger då recensenter och användare om detta?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att 6:an går tillbaka till känslan från 4:an. Dock med bättre kontroll över karaktären som var lite fumlig att styra.
Att de gör hela känslan mer "realistisk". Även att man skall kunna gå in i typ alla byggnader / varuhus för att kunna undkomma polisen genom de mest kreativa lösningarna. Detta tillsammans med avancerad AI kan bli gött.

Hoppas även att fordon har en mer avancerad skademodell och kan gå av på mitten om det blir extrema krafter, typ som klassiska Carmageddon 2.

Permalänk

Tänk om det är GTA 5 förklätt i GTA 6 Skal?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se hur det kan bräcka GTA 5, jag är inte så inbiten men har svårt att se hur GTA 6 ska knäcka 5an då den hade så gott som allt man kan önska.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazman:

Jag skulle höjt på ögonbrynen om man kunde gå in i varje hus, in i varje rum och öppna typ byrolådorna i 6an, om man kunde prata med varje NPC på ett realistiskt sett och man kunde interagera med spelvärlden mer granulärt. Blir säkert bara en "deluxe" variant av 5an, blää

Känns inte så sannolikt att de ska kunna göra så man kan gå in i varje hus/lägenhet och rum och öppna alla byrålådor och sånt i en större stad.
Är väl en sak om man bara fokuserar på ett mindre område.
Som exempelvis när 12th hour fixar Groove Street.

Prata med varje NPC eller ett stort antal på ett realistiskt sett kanske går att lösa med AI ?

Permalänk
Medlem

De har mjölkat kon till sådan grad att jag har svårt att vara upprymd på samma sätt som med 5:an...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

De har mjölkat kon till sådan grad att jag har svårt att vara upprymd på samma sätt som med 5:an...

Och med tanke på samhällsklimatet blir det förmodligen en urvattnad historia.

Permalänk
Medlem

Hur länge sedan är det 5an släpptes nu? Jag minns när jag satt och spelade detta i källaren hos föräldrarna på mitt första vita 360 som senare fick RROD!
Galet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag hoppas du har fel.

Det som förhoppningsvis kan påverka spelstudios och distributörer framöver är att Larian Studios med sitt Baldurs Gate 3 har satt en intressant ny nivå av användarvänlighet, med följande radikala funktioner:
- Inget krav att vara online när du ska spela spelet.
- Inga in-game purchases av till exempel "cosmetics".
- Inga "Season packs" för att få tillgång till mer innehåll.

Vad säger då recensenter och användare om detta?
<Uppladdad bildlänk>

Tänk om detta blir nya standarden igen! Jag hade älskat det

Permalänk
Medlem

Ska man har den långkokt och gått eller snabbgjort och knackigt? Det finns hur mycket spel att lyra medans. Jag ser ingen problem med långa väntetiden. Senaste Battlefield, Jedi Suvivor, Cyberpunk 2077……

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Kommer spela och det blir säkert bra men det har gått så lång tid sedan femman att jag tappat intresset för vad som en gång var min favoritserie.

Jag är också extremt otaggad på nästa del. Det blir ett spel i mängden att spela igenom.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Samma studio som släpper Red dead redemption för förra generationens konsoler för 50 dollar? Min gissning är som någon tidigare skrev, mikro transaktioner och full fokus på online.

0 hype.

Permalänk
Medlem

Jag spelar endast singleplayer och hoppas att det läget blir minst lika bra som i GTA 5, men ska man tro det som står på nätet så kommer spelet bli "really woke" och ha sin fokus på multiplayer, för det är ju det som Rockstar Games tjänar pengar på med alla mikrotransaktioner.

Permalänk
Viking

Håller tummarna för att de lägger 100% fokus på Online. Allt man kan göra i 5:an (bortsett från flygande motorcyklar), samt mycket mer hade varit fantastiskt.
Tyvärr känns det inte särskilt troligt att de lyckas lägga in så mycket olika saker tills release.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Musikälskare

Hoppas på senare så det blir riktigt bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mil0:

Jag spelar endast singleplayer och hoppas att det läget blir minst lika bra som i GTA 5, men ska man tro det som står på nätet så kommer spelet bli "really woke" och ha sin fokus på multiplayer, för det är ju det som Rockstar Games tjänar pengar på med alla mikrotransaktioner.

Blir det infekterat av woke så är det skit, om inte förmodligen köp, kommer väl ut till pc i början av 2027.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk

Skulle önska att fokus återgick till SP. Men vet att det inte kommer hända. Visst MP va kul i början men nu har det ballat ur fullständigt.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits