Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Skulle logga in nu, men verkar som det är nere. Får fel att det inte finns en diablo 4 licens.

Detsamma, men verkar vara problem på battle.net.

https://downdetector.se/problem-storningar/battle-net/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogga:

Detsamma, men verkar vara problem på battle.net.

https://downdetector.se/problem-storningar/battle-net/

Tråkigt!

Jag har spelat hela kvällen och tycker det är riktigt kul, men har haft en paus på några veckor

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogga:

Detsamma, men verkar vara problem på battle.net.

https://downdetector.se/problem-storningar/battle-net/

Japp, såg det dök upp en liten alert skylt i battle.net klienten senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tack!
Hur i hela friden skulle man veta det liksom
Dock så verakr det som att man får göra om alla quests, strongholds, waypoints etc.
Altaren och kartan är dock klara. Alltid något!

Det stod ett tydligt meddelande mär man startade spelet att man skulle logga in på sin gamla gubbe en gång efter patchen, för att det inte skulle bli problem med detta :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är riktigt överraskad, om det är mitt dåliga spelande fram till nu, en lite annorlunda rogue spec eller denna season vet jag inte men jisses vad min rogue är kul och röjjig, kör nu på lvl 23 en Strpnghold på lvl 35 (Crusader´s Monument) och det går bra som fan, och då skall påpekas att jag är rätt jävla kass på spelet...nåja jag har kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det stod ett tydligt meddelande mär man startade spelet att man skulle logga in på sin gamla gubbe en gång efter patchen, för att det inte skulle bli problem med detta :).

Ok, det flög mig förbi helt enkelt då. Verkar inte var den enda heller.
En sådan detalj borde inte vara en handpåläggning.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ok, det flög mig förbi helt enkelt då. Verkar inte var den enda heller.
En sådan detalj borde inte vara en handpåläggning.

Det kan jag absolut hålla med om! Jag lyckades i alla fall se det och loggade in på gamla gubben, men håller helt med om att det inte ska ha behövts.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Hela saken med säsonger är ju att börja om. Bygga en ny gubbe och lära känna den från början. Går ju fort att köra upp alla levels. Har bara dö-spelat lite och är redan lvl 32 så vad är problemet ? Flera månader kvar på säsongen ju.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Hela saken med säsonger är ju att börja om. Bygga en ny gubbe och lära känna den från början. Går ju fort att köra upp alla levels. Har bara dö-spelat lite och är redan lvl 32 så vad är problemet ? Flera månader kvar på säsongen ju.

Det största problemet med spelet är att items är skittråkiga. Man bryr sej ju knappt när nått droppar.
Blizzard gjorde det enkelt för sej genom att ta rares med alla möjliga konstiga affixes och bara lägga till en legendary aspect, simsalabim en legendary!

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Det största problemet med spelet är att items är skittråkiga. Man bryr sej ju knappt när nått droppar.
Blizzard gjorde det enkelt för sej genom att ta rares med alla möjliga konstiga affixes och bara lägga till en legendary aspect, simsalabim en legendary!

Ja bra mkt enklare att få bra saker. I tex D3 tog man bara upp legendarys där 99.99% är ren skit.

Här har man ju större chans att faktiskt få något användbart.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Fasen, starta en tråd "Vi som gnäller sönder på D4" så kan vi som spelar spelet o finner oss i det som är prata vidare i denna tråden.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Startade spelet och gjorde en season gubbe för att ge spelet en chans och kanske få upp en gubbe till max level, gjorde en Druid trots allt hat den fått om att den är seg och inte gör någon skada, hade själv bara provat till level5 innan och märkte direkt att den var mycket klenare än de andra klasserna.

Nu provade jag och kör med werewolf build, är bara lvl 15 men tycker det var relativt rolig klass ändå, provade elemental innan och gillade inte alls hur ww flyger runt helt random och sakta så det inte riktigt gick att "sikta"
Därav sker jag i klassen.

Permalänk
Medlem

Ultimate Edition, ingår lvl skip där?
Insåg att det är den versionen jag fått av brorsan, men fattar inte hur man använder den?
På min första Rogue season gubbe står det "Premiom Battle pass active" men ingenstans kan jag se att man kan hoppa 20 levlar, så jag gjorde en ny Necro men inte heller där kan man skippa levlar, vad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Ultimate Edition, ingår lvl skip där?
Insåg att det är den versionen jag fått av brorsan, men fattar inte hur man använder den?
På min första Rogue season gubbe står det "Premiom Battle pass active" men ingenstans kan jag se att man kan hoppa 20 levlar, så jag gjorde en ny Necro men inte heller där kan man skippa levlar, vad har jag missat?

Nepp, ingår ingen level skip. Det som ingår är skips till Season Pass, att man kan hoppa fram 20 steg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Ultimate Edition, ingår lvl skip där?
Insåg att det är den versionen jag fått av brorsan, men fattar inte hur man använder den?
På min första Rogue season gubbe står det "Premiom Battle pass active" men ingenstans kan jag se att man kan hoppa 20 levlar, så jag gjorde en ny Necro men inte heller där kan man skippa levlar, vad har jag missat?

Det är 20 tier skips i Battle pass - inte karaktärslevel.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Fasen, starta en tråd "Vi som gnäller sönder på D4" så kan vi som spelar spelet o finner oss i det som är prata vidare i denna tråden.

Det är väl ett diskussionsforum, inte ett "prisa endast"-forum?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man blir lite osugen på att spela när spelet känns sämre nu än i början.

Hästen buggar ur och tror att den inte lämnat stan, Legion-event som fastnar så det slutar med att man bara får en kista osv..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Vi som kunde köpa UE med 80% rabatt på Xbox men som senare blev återbetald har fortfarande fått behålla accelerated Battle Pass. 😁

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ja bra mkt enklare att få bra saker. I tex D3 tog man bara upp legendarys där 99.99% är ren skit.

Här har man ju större chans att faktiskt få något användbart.

Är ju bara en illusion du fallit för. När du kommit till en viss gräns (lvl 70+) är fortfarande 99,9% skit. Oavsett om det är rare , legendary eller unique. Pga fel/låga stats. Däremot måste du kolla alla rares eftersom de går att uppa till "legendary".

Går inte ens att förkasta baserat på ilvl (förutom för vapen pga dps) då det enda som skiljer kring ~750 ilvl och 800+ är armor, vilket kanske kan göra skillnad vid likvärdiga stats. Men annars är 750 handskar med 3 bra höga stats (+enchant/reroll) bättre än ilvl 825 med bara 2 bra stats.

Eller är det något som ändrats i 1.1? Tvivlar dock.

Allting innan tier 4 i D4 Season är egentligen bara bortkastad tid. En delay.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

Hur många spelar nu fast ni tycker det är tråkigt?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur många spelar nu fast ni tycker det är tråkigt?

Tycker faktiskt det är riktigt kul. Är lvl 25 och funderar på vad som ger mest nytta på låga levels. Malignant uppdrag eller annat.

Får se om jag tycker det är lika kul efter lvl 50

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur många spelar nu fast ni tycker det är tråkigt?

Är bara level 57 och tycker det är kul än räknade med att vara lite högre men har haft fullt upp med annat i helgen.
Nu är man iväg på en liten trip så blir inget spelande förens tisdag kväll eller onsdag.
Så spelar man casual som jag så kommer spelet vara kul länge men det tar längre tid att levla nu.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur många spelar nu fast ni tycker det är tråkigt?

Har kört några chapters på season 1 och växlat mellan två nya klasser.

Har annars nått 81 på en Rogue. Men har gjort typ allt som går att göra förutom några sista få Quest som jag inte vet vilka de är.

Det roliga jag kommer på som finns att göra är väl att köra lite för svåra Nm Dungeons med någon polare och försöka ta sig igenom dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur många spelar nu fast ni tycker det är tråkigt?

jag körde inte ens klart storylinen för tröttade på lvl 54 eller var jag nu blev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Eller är det något som ändrats i 1.1? Tvivlar dock.

Allting innan tier 4 i D4 Season är egentligen bara bortkastad tid. En delay.

Breakpointen för gear och stats går på 725. Men inget nytt i 1.1 det var så tidigare. Jag upptäckte detta försent. Runt lvl 94 insåg jag att gearet jag jagade, hade jag redan. Det är tur man kollar på Youtube annars hade jag aldrig vetat det. Så det är väl en kritik jag har. Det tar alldeles för kort tid att få riktigt bra gear. Och det är väl iofs för att man blir överöst med items hela tiden och allt kan bli en legendary. Men detta var Eternal Realm. Men det kanske inte är fair att jämföra grinden mot D2 som enligt mig är bättre?

Med seasons så får man ju uppfylla hjulet igen. Det är synd att det är så snävt med olika metabuilds bara, men D4 är nytt och det är ju sånt som kommer med tiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Skrivet av krejsi:

jag körde inte ens klart storylinen för tröttade på lvl 54 eller var jag nu blev

Jag tröttnade redan i akt 2-3 nånting. Erkänner att jag spelade fast det var tråkigt. Trodde det skulle bli roligare i tier 3 men icke.. Besviken.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur många spelar nu fast ni tycker det är tråkigt?

3 av mina vänner som köpt spelet har slutat spela redan. Jag funderade på att löpa spelet men tänker inte betala 1000 kr för ett spel och battlepass. De kan dra åt hel.....

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur många spelar nu fast ni tycker det är tråkigt?

Har fortfarande kul med spelet. Precis nått WT3 och är på lvl 53 (Sorc).
Hade ju inte spelat om jag fann det trist.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa o roligste rouge builden för att levla till 50 nu i första säsongen ? 😁