RSS / Feed tjänst online för att göra om en webbsida till RSS?

Permalänk
Hedersmedlem

RSS / Feed tjänst online för att göra om en webbsida till RSS?

Letar efter en RSS tjänst som kan läsa av en sida som inte har en feed och göra om sidan till en RSS tjänst så att jag kan jag importera nyheterna till tex feedly.

Tex: https://omni.se/senaste stödjer inte RSS, men jag vill använda mig av en tjänst som automatiskt gör om en RSS feed av nyheterna som jag kan importera till Feedly.

Finns det någon gratistjänst som fixar detta? Har testat ett par, men inga av dessa fungerar med omni. Enda tjänsten som jag fått sidan att funka med är politepol.com (vilket tillåter att man importerar scripter, som gör att omnis feeden funkar, dock så kostar denna tjänst typ 5 dollar i månaden).

Någon som känner till en tjänst som gör detta gratis?

Permalänk
Medlem

Omni har ju ett RSS-flöde?

Annars finns PolitePol (som tyvärr inte är FOSS, endast OSS, och som jag nu (17:46) läste att du redan har testat) och RSS-Bridge (som är FOSS).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Airikr:

Omni har ju ett RSS-flöde?

Annars finns PolitePol (som tyvärr inte är FOSS, endast OSS, och som jag nu (17:46) läste att du redan har testat) och RSS-Bridge (som är FOSS).

hmmm, det har du helt rätt i! Missade det helt!

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

hmmm, det har du helt rätt i! Missade det helt!

Tack

Och om du till förmodan vill hämta hela artiklar och inte halva artikeln (då många webbsidor kör med att man måste prompt gå in på deras webbsida för att läsa resten av artikeln), så finns rss2full. Har inte testat den. Sökte runt på nätet efter alternativ till Full-Text RSS (som jag använder). Full-Text RSS har gått till licenskrav i form av månadsbetalning (vilket suger), vilket de inte krävde när jag installerade Full-Text RSS på min server.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.