Twitter stryper antalet inlägg användare kan läsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Dom löser långsiktiga problem och har gjort det sedan twitter togs över.

Du jobbar möjligtvis inte inom PR?

Folk har väldigt lite tålamod.
Att stänga ned en tjänst så här kan mycket väl göra att användarbasen tar sitt pick och pack.

Permalänk
Skrivet av omxz24:

Verkar vara många Aftonbladet-människor här som saknar inblick i twitters egentliga status för stunden.

Twitter hade förra veckan all time rekord i mängd användare. Dom har reducerat mängden anställda ENORMT.

Dom löser långsiktiga problem och har gjort det sedan twitter togs över.

Anledningen till detta är att företag kamouflerar deras användande och utnyttjar twitters data för att bl.a träna AI, olagligt. Trots att det står tydligt i ToS så går enligt twitter över 100-tala företag in och gör detta.

Att folk domedagsgissar är bara löjligt. Ingen spenderar 450 miljarder på ett lekprojekt, även om det framstår som det för människor som ser 0,01% av det ytliga som media skriver om.

Sorry men verkar som du saknar inblick. Detta är anledningen: https://www.engadget.com/twitter-has-reportedly-refused-to-pa...

Master mind Musk 🙃

Permalänk
Medlem

Lustigt att både Reddit och Twitter nu väljer self-destruct.
Kanske dags för Myspace att göra comeback

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan inte bara botfarmarna tillverka flera botar istället för samma effekt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av omxz24:

Verkar vara många Aftonbladet-människor här som saknar inblick i twitters egentliga status för stunden.

Twitter hade förra veckan all time rekord i mängd användare. Dom har reducerat mängden anställda ENORMT.

Dom löser långsiktiga problem och har gjort det sedan twitter togs över.

Anledningen till detta är att företag kamouflerar deras användande och utnyttjar twitters data för att bl.a träna AI, olagligt. Trots att det står tydligt i ToS så går enligt twitter över 100-tala företag in och gör detta.

Att folk domedagsgissar är bara löjligt. Ingen spenderar 450 miljarder på ett lekprojekt, även om det framstår som det för människor som ser 0,01% av det ytliga som media skriver om.

det är väl sådant mediaklimat dom skapat inom aftonslasken mm , var väl just därför geniet musk köpte upp företaget vilket han ska ha eloge för .

man ska dock inte vänta sig att folk vill se eller läsa på fakta som inte passar eget tycke , hat mot lyckade företagsledare möts med total faktaresistens numera .

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Happ, ska han fortsätta med detta blir det nog att lämna Twitter.

Permalänk
Medlem

Twitter precis som många andra sociala medier bygger på vanor, när man stryper tjänsten så avvänjer man användarbasen och nyttjandet på sikt.

Lysande Elon, kör $44B rakt i toaletten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Såg att hockeylaget Carolina Hurricanes hade rekommenderat deras fans att följa dem på MySpace för att få uppdateringar om alla trades. Humor : )

https://i.redd.it/qkym64s84d9b1.jpg
Källa https://www.reddit.com/r/hockey/comments/14nwa2g/carolina_hur...

90-talet/00-talet är ju inne som fan så pleeeease låt MySpace ta över igen
(Not even /s)

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Snacka om att skjuta sig i foten. Musk visar mer och mer på hans totala inkompetens som ledare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sasfoxi:

Musk har satt sig i en rävsax, EU vill införa censur och han är emot det. Många miljarder dollar i sjön. 1984 blir alltmer verklighet.

Samtidigt som han bannar konton han inte tycker om som t.ex. Elonjet.
Han är alltid för censur när det handlar om meningsmotståndare i klassisk narcissistisk anda. Det har aldrig handlat om yttrandefriheten i hans fall.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Samtidigt blir konto ett krav för att läsa över huvud taget.

Detta är ju i mitt tycke det allra största problemet.

Skrivet av Nyhet:

Att Elon Musk vill sätta stopp för det är däremot tydligt och den tillfälliga lösningen är att begränsa nya, overifierade Twitter-användare till att läsa 300 inlägg per dag. Äldre konton som inte är verifierade kan besöka dubbelt antal inlägg, medan de som månatligen betalar för att få den blå bocken som är synonym med verifiering kommer åt 6 000 inlägg dagligen.

I två uppföljande inlägg skruvar Musk upp taken till 500, 1 000 respektive 10 000 inlägg. För den flitige Twitter-läsaren kan de två lägre nivåerna troligtvis gå att beta av på ett dygn, medan den högsta gränsen kräver väloljat scrollhjul.

Vad räknas i de här begränsningarna? Twitter-flödet rullar ju på kontinuerligt, så om det räknas så lär man ju bränna de där 1000 utan att scrolla en enda gång långt innan dagen är slut?

Testade att öppna Tweetdeck igen av nyfikenhet men det är tydligen för trasigt för att användas i nuläget, bara någon enstaka kolumn som öht lyckas laddas.

Skrivet av Nyhet:

Framtiden får utvisa hur tillfällig denna begränsning är, om nya tak rullar ut i närtid, samt hur Twitter väljer att tackla problemet på längre sikt.

Mjo, detta passar ju dock in i den nya inriktningen de verkar ha, att sluta vara en relativt öppen plattform och bli en alltmer sluten webbsida istället, så jag vet inte vad man ska tro om sannolikheten att begränsningarna helt skulle försvinna. Dessa begränsningar ter sig helt enkelt passa in för bra i vad det nya målet verkar vara, även om jag nu tycker att det målet mestadels verkar minska värdet tjänsten kan bidra med.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Sitt still i båten det löser sig!

Intressant att se folk bli tokiga för att dom tillfälligt inte kan använda en tjänst. Trodde inte att folk var så beroende av Twitter. Och då använder jag Twitter dagligen.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Sitt still i båten det löser sig!

Intressant att se folk bli tokiga för att dom tillfälligt inte kan använda en tjänst. Trodde inte att folk var så beroende av Twitter. Och då använder jag Twitter dagligen.

Jag tror dock inte det är rimligt se de här ändringarna som en enskild grej utan det större sammanhanget; Twitter är en tjänst som är djupt i sin "enshittification"-process, så användarnas tålamod är redan mer än prövat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vad räknas som att "läsa" en post?
Jag menar det laddas ju in ett stort flöde som kan scrollas i taget.
Laddar man om sidan så kommer ett nytt uppdaterat.
Eller måste man trycka på ett tweet för att det ska räknas som läst? (så att man får se kommentarerna utöve tweetet).
För man kan ju se tweetet utan att trycka på det.
Om laddat flöde räknas så tar det väl i princip slut efter inte alltför många minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Vad räknas som att "läsa" en post?
Jag menar det laddas ju in ett stort flöde som kan scrollas i taget.
Laddar man om sidan så kommer ett nytt uppdaterat.
Eller måste man trycka på ett tweet för att det ska räknas som läst? (så att man får se kommentarerna utöve tweetet).
För man kan ju se tweetet utan att trycka på det.
Om laddat flöde räknas så tar det väl i princip slut efter inte alltför många minuter.

Jag misstänker att det rör sig om för varje post som laddas in, inladdade svar inkluderat.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Hade lite problem igår kväll, idag har det snurrat på som vanligt tycker jag,
men det är väl skönt för elonhatarna att få lufta sitt missnöje.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag misstänker att det rör sig om för varje post som laddas in, inladdade svar inkluderat.

Jamen då är ju 1000 poster för gamla medlemmar, ej betalande, rätt så mycket ändå.
Även 500 för nya medlemmar.
Jag menar man måste vara extremt flitig för att trycka på mer än 500 tweets per dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Jamen då är ju 1000 poster för gamla medlemmar, ej betalande, rätt så mycket ändå.
Även 500 för nya medlemmar.
Jag menar man måste vara extremt flitig för att trycka på mer än 500 tweets per dag!

Behöver man trycka på något öht eller räcker det att det rinner förbi i flödet?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Behöver man trycka på något öht eller räcker det att det rinner förbi i flödet?

Poster skulle laddas, inklusive svar menade han och då räcker väl inte enbart flödet (där svar inte är med).

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Verkar vara många Aftonbladet-människor här som saknar inblick i twitters egentliga status för stunden. Twitter hade förra veckan all time rekord i mängd användare. Dom har reducerat mängden anställda ENORMT. Dom löser långsiktiga problem och har gjort det sedan twitter togs över.

Skrivet av Sto:

det är väl sådant mediaklimat dom skapat inom aftonslasken mm , var väl just därför geniet musk köpte upp företaget vilket han ska ha eloge för .

man ska dock inte vänta sig att folk vill se eller läsa på fakta som inte passar eget tycke , hat mot lyckade företagsledare möts med total faktaresistens numera .

Skrivet av sasfoxi:

Musk vill inte införa censur. EU vill införa censur. "Nazister" som du skriver om är konservativ höger och har ingenting med nazism. Vänster woke blir helgalna för att konservativ höger får skriva fritt, fakta är ovidkommande för vänster woke.

Jag har svårt att förstå såna här kommentarer. Varför är folk så oerhört envisa med att insistera att Musk är ett sådant geni och att alla som tycker annorlunda är "woke" och hjärntvättad av media?

Twitter är trasigt, det är ett faktum som är omöjligt att bortse från om man faktiskt aktivt använder plattformen. Jag har varit aktiv på Twitter sedan 2013/2014 nångång och det har inte ens varit hälften så många problem under de 10 åren som det har varit under de senaste 7-8 månaderna sedan Musk tog över. Till råga på allt så är det stora problem som stör eller i vissa fall omöjliggör användningen av plattformen. Att han dessutom aktivt inför restriktioner gång på gång för de användare som inte vill betala $8 dollar i månaden för att bli "verifierad" visar även att hans principer om total yttrandefrihet bara är struntprat.

Bara det faktum att han kallar den gamla verifierings-metoden korrupt, där journalister och kändisar var tvungen identifiera sig för att bli verifierade, och istället infört ett verifieringssystem där vemsomhelst kan bli "verifierad" om man råkar ha 80 spänn på bankkontot.

Dessutom har han FLERTALET GÅNGER blivit ertappad med att sprida desinformation och falsk högerpropaganda på sitt eget konto, samtidigt som han påstår att Twitter är säkrare och ärligare än någonsin. Exempelvis så påstod han att Vita Husets läkare och smittskyddexpert (som var hatad av Trumphögern under hela pandemin) Anthony Faucis fru var tillsatt som chef på avdelningen som kontrollerar att han beter sig etiskt i sitt jobb, vilket naturligtvis är en lögn. Faktiskt så debunkade t.o.m Fox News detta påstående, och det säger väl allt.

För att inte nämna att Musk vid ett flertal tillfällen offentligt hånat och/eller hängt ut anställda på Twitter för att de kritiserat eller uppmärksammat någon brist i företaget.

Elon Musk är teknikvärldens Donald Trump. Och det är ingen komplimang.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Hade lite problem igår kväll, idag har det snurrat på som vanligt tycker jag,
men det är väl skönt för elonhatarna att få lufta sitt missnöje.

Kul för dig. Jag kan inte skriva/svara, inte använda DM och kan idag inte ens gilla inlägg.

Musk håller på att köra ner Twitter i skiten.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tror dock inte det är rimligt se de här ändringarna som en enskild grej utan det större sammanhanget; Twitter är en tjänst som är djupt i sin "enshittification"-process, så användarnas tålamod är redan mer än prövat.

Jag har använt Twitter varje dag sedan Elon tog över och tycker att det fungerar mycket bra. Kan inte ens komma på något att klaga på.

Folk stressar och hetsar helt i onödan som vanligt. Det löser sig.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Jag har använt Twitter varje dag sedan Elon tog över och tycker att det fungerar mycket bra. Kan inte ens komma på något att klaga på.

Folk stressar och hetsar helt i onödan som vanligt. Det löser sig.

Jag har personligen nästan slutat spontananvända tjänsten sedan de dödade alla klienter samt att större delen av min "intressebubbla" lämnade.

Är möjligt att ditt användningsområde helt enkekt passar "Elons plan" bättre.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Som vanligt, diskussioner om att twitter minsann kommer gå under. Det är både Bengt 42 och Lina 37 från Linköping på Sweclockers som givetvis drar denna beslutsamma slutsatsen.

Elon musk, världens rikaste människa med några av världens mest framgångsrika företag spenderar 450 miljarder och ni tror att ni baserat på (insert vad som helst), kan domedagsprofeta honom och hans investeringar? Tänk efter en två tre fyra gånger till om det är rimligt..

Jag oddsar gärna emot alla här på forumet att Twitter inte kommer ”gå under”. Inte när det dessutom går bättre än någonsin.

Sen att folk diskuterar fakenews, han har applicerat community notes som t.om rättar han själv. Tror ni facebook eller twitter innan detta rättade sina ”covid hänvisningar” på liknande sätt? Nej, dom censurerade ALLT, shadowban på folks inlägg etc.

Håller i stort med, har ingen aning om Twitter kommer gå under eller ej, känns helt oöverblickbart.
Däremot ser jag att värdet tjänsten bidrar med, för mig personligen, minskat till nära 0, och mitt användande följer samma trend. (Och där finns iaf roten till min bitterhet).

Har dock inga illusioner om att detsamma automatiskt skulle gå att applicera på hela användarbasen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Jag oddsar gärna emot alla här på forumet att Twitter inte kommer ”gå under”. Inte när det dessutom går bättre än någonsin.

Kan du definiera på vilket sätt det går "bättre än någonsin" för Twitter? Särskilt med tanke på att deras intäkter minskat med omkring 50% och bolagets värdering har halverats sedan Musk tog över.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Snacka om att skjuta sig i foten. Musk visar mer och mer på hans totala inkompetens som ledare.

Sist jag kollade Forbes lista gick det rätt bra för han.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Sist jag kollade Forbes lista gick det rätt bra för han.

Kan man kalla det bra när de blir vräkta från kontor eller blir utkastade från molntjänster på ett sätt som skadar plattformen, ok för att man vill flytta från en tjänst, men då bör man redan innan ha fört över de uppgifterna till ett nytt ställe

Permalänk
Skrivet av favouredhawk:

Jag har svårt att förstå såna här kommentarer. Varför är folk så oerhört envisa med att insistera att Musk är ett sådant geni och att alla som tycker annorlunda är järntvättad av media?

Folk kallar honom geni eftersom att han är ett geni. Det är helt orimligt att kalla världens rikaste man för genomsnittlig. Jag har närmare till Warren Buffets förmögenhet än vad han har till Musks. Såna ekonomiska avstånd händer inte på grund av slumpen. Musk trodde på elbilar samtidigt som Buffet satsade på ketchup.

Citat:

Twitter är trasigt, det är ett faktum som är omöjligt att bortse från om man faktiskt aktivt använder plattformen. Jag har varit aktiv på Twitter sedan 2013/2014 nångång och det har inte ens varit hälften så många problem under de 10 åren som det har varit under de senaste 7-8 månaderna sedan Musk tog över. Till råga på allt så är det stora problem som stör eller i vissa fall omöjliggör användningen av plattformen. Att han dessutom aktivt inför restriktioner gång på gång för de användare som inte vill betala $8 dollar i månaden för att bli "verifierad" visar även att hans principer om total yttrandefrihet bara är struntprat.

Vilka restriktioner (gång på gång) har han infört som sabbar yttrande friheten?

Citat:

Bara det faktum att han kallar den gamla verifierings-metoden korrupt, där journalister och kändisar var tvungen identifiera sig för att bli verifierade, och istället infört ett verifieringssystem där vemsomhelst kan bli "verifierad" om man råkar ha 80 spänn på bankkontot.

Den gamla verifieringsmetoden var korrupt eftersom den byggde på hur pass känd du var eller om du tillhörde rätt yrkesgrupp enligt twitter. Nu är det lika för alla om man vill bli verifierad.

Citat:

För att inte nämna att Musk vid ett flertal tillfällen offentligt hånat och/eller hängt ut anställda på Twitter för att de kritiserat eller uppmärksammat någon brist i företaget.

Vilka tillfällen tänker du på? De enda jag kan minnas är några få tillfällen där några no-names talade ut på twitter och sökte tröst. Dvs de började med att ta samtalet till det offentliga.

Permalänk
Medlem

Har scrollat på twitter i timmar. Har inte märkt någon förändring..

Permalänk
Medlem

Det enda störande med twitter sen Musk tog över är alla som gnäller om twitter på twitter... är väl bara å sluta använda skiten å gå vidare i livet.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2