vettig svensk sida för mobiltillbehör?

Permalänk
Medlem

vettig svensk sida för mobiltillbehör?

Som rubriken säger, letar efter en vettig butik som säljer mobiltillbehör för lite mer udda mobiler.

Har precis fått hem min nya Motorola edge 30 neo, och det är dåligt utbud på skärmskydd och skal hos de vanliga återförsäljarna.

Söker specifikt skärmskydd i härdat glas och ett TPU-skal (gärna transparent). Det följde med ett polykarbonatskal som inte är särskilt greppvänligt, kommer garanterat tappa telefonen.

Undrar även om glasskydd till kameran är värt att skaffa, påverkar det kameran nåt?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

min personliga åsikt är att om du har ett skal på telefonen så att skalet tar i marken före kameralinsen så är kameraskydden relativt meningslösa.

Amazon.se brukar väl generellt ha rätt bra utbud oavsett märke och modell i sverige brukar utbudet va riktigt dass generellt och oftast bara stöd för de bäst säljande märkena så typ Samsung eller Apple...

gå bara inte på niten och köp från 3e part kina import, kolla så det står Dispatches from Amazon på säljanonsen

https://www.amazon.se/s?k=Motorola+Edge+30+Neo+screen+protect...

https://www.amazon.se/s?k=Motorola+Edge+30+Neo+tpu+case&rh=p_...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Håller med om att Amazon är bra på tillbehör till lite mer obskyra telefoner. Jag har kört på Spigen ganska hårt ett tag, de håller bra kvalitet och är inte så dyra.

Permalänk
Medlem

En Googling och det finns många skal och skärmskydd att välja på ,från 79kr och uppåt.Inga konstigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Håller med om att Amazon är bra på tillbehör till lite mer obskyra telefoner. Jag har kört på Spigen ganska hårt ett tag, de håller bra kvalitet och är inte så dyra.

Kan hålla med om Spigen. Förvånansvärt trevliga skal tycker jag med!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

min personliga åsikt är att om du har ett skal på telefonen så att skalet tar i marken före kameralinsen så är kameraskydden relativt meningslösa.

Amazon.se brukar väl generellt ha rätt bra utbud oavsett märke och modell i sverige brukar utbudet va riktigt dass generellt och oftast bara stöd för de bäst säljande märkena så typ Samsung eller Apple...

gå bara inte på niten och köp från 3e part kina import, kolla så det står Dispatches from Amazon på säljanonsen

https://www.amazon.se/s?k=Motorola+Edge+30+Neo+screen+protect...

https://www.amazon.se/s?k=Motorola+Edge+30+Neo+tpu+case&rh=p_...

Har inte handlat från Amazon sen de startade sitt svenska bolag, hade inte en tanke på att köpa där! Tack för tipset, blir nog enklast att hitta allt där.

Angående skal så vill jag ha ett tunt mjukt skal, mest för att telefonen inte ska glida ur handen när man har kletar ner sig med smörjfett eller liknande. Jag har inget hopp om att mobilen överlever ett fall rakt ner i grus och sten, utan är ute efter att inte tappa den.

Skärmskydd är mer för att slippa repor på skärmen, körde utan senast och skärmen ser för jävligt ut. Med skydd kan man stå ut ett par år, sen rycka skiten och slita på skärmen de sista åren.

Kamerafilm i glas är det jag undrar om det finns nytta med, luktar lite ormolja om det. Tror jag skaffar ett skal som petar ut en bit, så att man inte repar linsen när man lägger telefonen med skärmen upp.

Skrivet av snajk:

Håller med om att Amazon är bra på tillbehör till lite mer obskyra telefoner. Jag har kört på Spigen ganska hårt ett tag, de håller bra kvalitet och är inte så dyra.

Tack för tipset, ska kolla upp Spigen.

Skrivet av leifn:

En Googling och det finns många skal och skärmskydd att välja på ,från 79kr och uppåt.Inga konstigheter.

Skulle kanske varit tydligare, det kommer upp flera mer eller mindre suspekta sidor när jag googlar. Frågan är vilka firmor som är seriösa!

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Köpt Spigen från Amazon också, mycket nöjd. Amerikansk/Koreansk märke tror jag med tillverkning i Sydkorea(iaf mitt skal). Det känns bättre än Kinagrejer.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klirre:

Har inte handlat från Amazon sen de startade sitt svenska bolag, hade inte en tanke på att köpa där! Tack för tipset, blir nog enklast att hitta allt där.

Angående skal så vill jag ha ett tunt mjukt skal, mest för att telefonen inte ska glida ur handen när man har kletar ner sig med smörjfett eller liknande. Jag har inget hopp om att mobilen överlever ett fall rakt ner i grus och sten, utan är ute efter att inte tappa den.

Skärmskydd är mer för att slippa repor på skärmen, körde utan senast och skärmen ser för jävligt ut. Med skydd kan man stå ut ett par år, sen rycka skiten och slita på skärmen de sista åren.

Kamerafilm i glas är det jag undrar om det finns nytta med, luktar lite ormolja om det. Tror jag skaffar ett skal som petar ut en bit, så att man inte repar linsen när man lägger telefonen med skärmen upp.

Tack för tipset, ska kolla upp Spigen.

Skulle kanske varit tydligare, det kommer upp flera mer eller mindre suspekta sidor när jag googlar. Frågan är vilka firmor som är seriösa!

Ett bra gummiskal gör att telefonen klarar väldigt mycket faktiskt. Jag har slutat vara så himla försiktig sedan jag började med sådana, och har tappat på stengolv eller asfalten så den studsar, på vassa klippor och liknande och den har klarat det utan problem. Och det är inte en gång liksom, utan det händer hyfsat ofta.

Permalänk
Medlem

Här är en svensk webshop och butik i Tibro. Har köpt där vid flera tillfällen och är nöjd med produkterna.
https://billigamobilskydd.se/

Permalänk
Medlem

köper allt till min telefon från https://www.teknikdelar.se/ men jag kör bara original skal och laddare osv.

Bra priser, snabb leverans och inget strul.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.