HBO Max ökar priset till 99 kronor

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Fick också mailet om 99 kr. Tänkte spontant att de inte gjort något speciellt mail för dem med rabatten och att jag skulle ha kvar den.
Oerhört udda att vissa fått rätt mail, fattar inte alls hur det gått till. Måste ju ligga en flagga i någon databas någonstans, så rätt mail borde ju verkligen kunna gå ut.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Totalt ökar priset alltså med 10 kronor i månaden och ändringen träder i kraft för abonnemang som förnyas efter den 13 juli 2023. I samband med det sker även ändringar i tjänstens användarvillkor, som även de börjar gälla vid samma datum.

Står i mitt mail den 13 juni började det gälla inte 13 juli

Jag tog skärmdumpen som en säkerhet, i mitt mail står det att priset ökar från 89:- till 99:-!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Inte jag iaf, men det verkar vara olika bud från olika medlemmar. Såhär såg mitt mail ut. Jag har rabatten och betalar via Google Play. Folk som inte har rabatten kanske har fått ett annat mail, om de skickat olika till folk med olika betalningsalternativ vet jag inte.

https://i.imgur.com/OdRFgjr.png

Jag har 50% Livet ut, vad det nu innebär.
Jag fick detta i mejl från HBO, vilket verkar vara vad dom flesta med 50% har fått:

Rätt dåligt faktiskt av HBO Max att inte ha koll på vilka kunder som har 50%, utan att bara skicka ut lite skrämsel och då bli av med en del kunder...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Nu när Barry har avslutats så finner jag inte så mycket värde i att fortsätta med HBO, prishöjning eller ej men utbudet är annars inte för mig.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Har också sagt upp det. Haft det kvar undrar våren pga säsong 3 av the great. Jag har kollat klart på den och finner inget annat intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Jag har 50% Livet ut, vad det nu innebär.
Jag fick detta i mejl från HBO, vilket verkar vara vad dom flesta med 50% har fått:
<Uppladdad bildlänk>

Rätt dåligt faktiskt av HBO Max att inte ha koll på vilka kunder som har 50%, utan att bara skicka ut lite skrämsel och då bli av med en del kunder...

Det står tydligt och klart "standardpriset".

Permalänk
Medlem

Ni missar väl inte Prins Ivandoe på svenska. Bara det är ju värt 44kr

Det har helt enkelt blivit ett feltryck för vissa. Är rätt säker på att vi som har livstid och loggar in och ser det i inställningar, får livstidspriset (det nya alltså). Inget att vara orolig för. Tryckfelsnisse var framme och skrämdes lite bara

Permalänk
Medlem

jag ringde deras kundtjänst, och hon i luren sa att min rabatt på 50% kommer att kvarstå, trots att jag fick i mailet på 99kr. hon sa att felaktig summa i mailet har kommit till vissa och sa att 99kr enbart gäller/visar som nya standardpriser för folk som inte har rabatten.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

jag ringde deras kundtjänst, och hon i luren sa att min rabatt på 50% kommer att kvarstå, trots att jag fick i mailet på 99kr. hon sa att felaktig summa i mailet har kommit till vissa och sa att 99kr enbart gäller/visar som nya standardpriser för folk som inte har rabatten.

Som sagt, det står klart och tydligt "standardpriset" i mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Inte så konstigt egentligen eftersom du har säkrade 12 mån intäkt på de kunder som är villiga att köra det upplägget. De som kör månadsvis betalning kan jump ship närsomhelst, alltså högre risk.

Det här har ingenting med risk att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Det här har ingenting med risk att göra.

Varför skulle det inte ha det?

Permalänk

Vilken tur att jag inte han säga upp abonnemanget under dagen då många av mina kollegor gjort det utan att veta att livstids rabatten blir kvar. Kommer att bli liv i luckan på jobbet imorn vill jag lova.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Mitt livstidsabonnemang på 44 kr ändrades precis till 99 kr månad!

Det blir avslut på mitt HBO..

Borde inte sånt tas hos Konsumentverket? "Livstidsabonnemang" om inget annat stod innan det i FAQ så då borde du kunna överklaga enligt mig eller?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Det är ju tydligen fel mail ni fått ni som tror att eran kostnad ökar till 99 sek i mån.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Tom76:

Men nu när de höjde priset med fem kronor tog du dig i kragen och satte ned foten

Jajjemus, onödigt att betala för något man aldrig använder.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Jajjemus, onödigt att betala för något man aldrig använder.

Instämmer. Man kan köpa årvis för 58,25kr/månad.
Jag utan att använda tjänsten kommer efter höjningen få betala 45,50kr/månaden.
Det är en väldigt liten rabatt för att ha något som man aldrig använder. Det enda jag gör med HBO är varannan månad logga in för att se att det inte finns något jag vill se på.

Och varför skaffade man då en tjänst som man inte ser på? Jo för man fick den för halva priset och det i början fanns sevärda saker, som visserligen fortfarande är sevärda, men min fritid för att se om samma film om och om igen finns inte. Och det kommer inget nytt till HBO som jag vill se eller inte redan har sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jajjemus, onödigt att betala för något man aldrig använder.

Absolut, helt enig. Tyckte bara att det lät lite roligt att det var just den här lilla höjningen som fick det att tippa över.

Ja sade själv upp Netflix för ett tag sedan när jag funderade på hur länge sedan jag kollade på någonting regelbundet. Man drar lätt på sig sådant som blir liggandes och bara kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Har mailat presskontakten hos HBO Max för ett förtydligande om vad som gäller. Gissar på att ett svar dimper in imorgon, så vi håller er uppdaterade.

Tack Jonas! Var på vippen själv. Det är otroligt förvirrande när vissa får mejl som tydligt visar att de kommer behålla sina 50% och vi andra, som också har 50% lifetime-erbjudandet får info om standardhöjning från 89kr till 99kr.

Hoppas innerligt att de bara slarvat med utskicken och att det inte är en successivt drop som pågår (alltså för vissa initialt).

Permalänk
Skrivet av Tom76:

Absolut, helt enig. Tyckte bara att det lät lite roligt att det var just den här lilla höjningen som fick det att tippa över.

Ja sade själv upp Netflix för ett tag sedan när jag funderade på hur länge sedan jag kollade på någonting regelbundet. Man drar lätt på sig sådant som blir liggandes och bara kostar.

Jag skulle gissa det finns så otroligt många som funderar på att säga upp HBO. Problemet är om man säger upp tjänsten så kan man ej ångra sig och få tillbaka priset.
Jag själv sa också upp tjänsten nu efter prishöjningen. En tjänst som jag inte alls använder blev ännu dyrare och det är inte så mycket rabatt emot årsvis som jag nämnde innan.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Tom76:

Absolut, helt enig. Tyckte bara att det lät lite roligt att det var just den här lilla höjningen som fick det att tippa över.

Ja sade själv upp Netflix för ett tag sedan när jag funderade på hur länge sedan jag kollade på någonting regelbundet. Man drar lätt på sig sådant som blir liggandes och bara kostar.

Hade faktiskt glömt bort att jag hade kvar HBO Max (mest pga det låga priset) men så kom denna nyheten upp så då tog jag mig i kragen och sa upp det

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Så dom byter inte namn till bara MAX i Sverige? Vill dom inte få samtal från personer som ringer fel och klagar på dåliga hamburgare?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Jag har 50% Livet ut, vad det nu innebär.
Jag fick detta i mejl från HBO, vilket verkar vara vad dom flesta med 50% har fått:
<Uppladdad bildlänk>

Rätt dåligt faktiskt av HBO Max att inte ha koll på vilka kunder som har 50%, utan att bara skicka ut lite skrämsel och då bli av med en del kunder...

Vänta lite här nu.

Det är såhär att du och alla andra har ett standardpris vilket var 89:-

Standardpriset ändras från 89:- till 99:-

Jag tolkar det som att ditt standardpris är 99:- men det står inget om att du gått miste om rabatten - vidare tolkar jag det som att du får betala 49,50kr.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Så dom byter inte namn till bara MAX i Sverige? Vill dom inte få samtal från personer som ringer fel och klagar på dåliga hamburgare?

Det är inte från tidigt nästa år som dom bytar över till MAX (sammanslagningen av HBO och Discovery) här i Sverige.

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Fick ett liknande mail fast i mitt står det att det ska kosta 99kr trots att jag haft rabatten.
Kollar inte jättemycket men för halva priset av 99kr kan jag behålla det. För 99kr så vill jag säga upp det

Det är ju betydligt mer logiskt att skicka ett mail som ser ut som det du fick än det jag fick.

Fick också att de ska kosta 99 kr på mail men i appen står de 50% livet ut.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Det här har ingenting med risk att göra.

Alla SaaS/PaaS och Gud vet vad bolag jobbar med Churn, det är ett nyckeltal i dessa bolag. För att minimera tappade kunder så vill man ha långa bindningstider. Dom kunderna är värda mer för de långsiktiga intäkterna. Det är en vedertagen säljstrategi.

Så jo, det har med risk att göra.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

LÅT STÅ

Skrivet av Vince_G:

Fick också att de ska kosta 99 kr på mail men i appen står de 50% livet ut.<Uppladdad bildlänk>

Men snälla nu får ni läsa

Det står att standardpriset ändras från 89 till 99 de nämner inget om eran rabatt att den skulle vara borta.

Ni har har 50% rabatt på det nya standardpriset 99kr

De med rabatten som misstolkat har kastat bort detta abonnemanget för 5 kronors prisskillnad.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Aftonblaskan har skrivit en artikel och de som betalar årsvis klarar sig från höjningen med oförändrat pris. Låter ju sjukt konstigt.

Själv går man från 44,50 till 99kr/mån och i mailet står de att man går från 89 till 99

Samma här (fick mail igår) å nu blir det bye bye HBO Max livet ut. Tittar aldrig på mögtjänsten ändå.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Tack HBO för påminnelsen att jag ska säga upp mitt abbonemang!
Skämt åsido. Varken jag eller ungarna har använt det på väldigt länge. Men glömt av det p.g.a 50% erbjudandet. Så de har tjänat säkert mint 500:- på mig utan att behöva leverera någon tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Så jo, det har med risk att göra.

En sak är ju klar - det är högrisk för HBO att göra massutskick...