Nvidia pausar produktion av Geforce RTX 4070

Permalänk
Medlem

Bojkotten funkar bois!

Nu fortsätter vi vägra köpa så får de ställa in hela 4000 serien.

Sa ju att det var DOA!

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Såja, såja. Nvidia märker inte att de släpper in sina konkurrenter i matchen med öppet mål 😉

Min ironi-mätare är stendöd men rent rationellt kan det bara vara ironi. Öppet mål hjälper inte om de andra spelarna flugit till Svalbard för att titta på norrsken.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag tycker att sänka priserna för RTX 3000 serien verkar vara det bästa Nvidia kan göra i närtid.
Eller som du säger, göra RTX 3000 serien prisvärda.

Borde väl vara bättre att sälja RTX 3000 kort än att inte sälja några kort alls.
Eller att alla Nvidia/AMD grafikkort är så dyra att knappt några har råd att köpa annat än Intel.

Om de slutar/slutat tillverka RTX 3000 kort och rear de som finns i lager så löses 3000/4000 konkurrensen med att 3000 säljs slut och inte längre blir ett alternativ (förutom beg).

Jag gissar på att det inte blir mycket till högsommarrea.
Sen kanske det blir lite back to school rea och sen diverse höst/vinter reor för förra generationens kort.

Ja, vill man sälja nytt så har det varit en sanning hur länge som helst att det är smart att sälja ut gammalt först.

Hade de en tidsmaskin hade det bästa varit (ur deras synvinkel) att vänta med att lansera 40-serien tills lager på 30-srien är slut. Men nu har de gjort som de har gjort så alternativen krymper.

Det är ganska tydligt att de envist försöker få konsumenterna i ett mindset att "grafikkort är dyrt nu", men kanske inte hade väntat sig att konsumenterna bara går med på det om det är pandemi, miningboom och kretsbrist. Men verkligheten är ju alltid verkligheten, så det spelar ingen roll hur fort de springer. Verkligheten kommer tillslut ikapp Nvidia också.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan4:

3500 känns som ett mer rimligt pris för 4070, inte konstigt att folk inte köper. Skönt att folk verkar rösta med plånboken äntligen.

Just nu kostar det mer än man betalade för likvärdig prestanda med 3080 vid release. Svårmotiverat. 3500 kanske är att ta i, men över 5-5k, så börjar det kännas tveksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Hoppas att utvecklingen fortsätter i samma riktning så att priserna kommer ner till rimliga nivåer igen.

Förra gången jag köpte ett nytt grafikkort var GTX 1080ti för 8299 sek. Jag tyckte det var väldigt mycket pengar för ett grafikkort men idag är det ingenting. Nu för tiden blir det mest spel på playstation.

Snabb undran där, jag håller helt med om att det är för dyrt, men enligt SweCs prestandaindex så presterar ett 4070 ungefär dubbelt så bra som ett 1080ti, ändå tycker vi att 8k för ett 4070 är orimligt men 8300 vid högre penningvärde var motiverat för ett 1080ti. Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan4:

3500 känns som ett mer rimligt pris för 4070, inte konstigt att folk inte köper. Skönt att folk verkar rösta med plånboken äntligen.

Folk började rösta med plånboken redan vid Zen4 launchen. Tror många sitter med tillräckligt bra maskiner redan.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Ozzed:

Ja, vill man sälja nytt så har det varit en sanning hur länge som helst att det är smart att sälja ut gammalt först.

Hade de en tidsmaskin hade det bästa varit (ur deras synvinkel) att vänta med att lansera 40-serien tills lager på 30-srien är slut. Men nu har de gjort som de har gjort så alternativen krymper.

Det är ganska tydligt att de envist försöker få konsumenterna i ett mindset att "grafikkort är dyrt nu", men kanske inte hade väntat sig att konsumenterna bara går med på det om det är pandemi, miningboom och kretsbrist. Men verkligheten är ju alltid verkligheten, så det spelar ingen roll hur fort de springer. Verkligheten kommer tillslut ikapp Nvidia också.

Rätt analys men förmodligen med ganska långt perspektiv. Nvidias dominans gör att de kan fortsätta försöka hålla uppe priserna ganska ostört, ett bra tag till antagligen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Snabb undran där, jag håller helt med om att det är för dyrt, men enligt SweCs prestandaindex så presterar ett 4070 ungefär dubbelt så bra som ett 1080ti, ändå tycker vi att 8k för ett 4070 är orimligt men 8300 vid högre penningvärde var motiverat för ett 1080ti. Varför?

För att folk har glömt. För att det är inne att klaga på hur dyrt det är.

För att det gör ont när hela burken blivit svindyr jämfört med grafikkortet.

Folk som säger att 4070 skulle kosta 3500kr är ju ute och cyklar på någon egensnickrad priviligerad cykel utan motsvarighet.

Jag ser 4000-serien som tvådelad. 4080/4090 för rejäl prestandaboost. Övriga kommer med en okej prestandaförbättring men den stora selling-pointen är lägre temps och lull lull. W/fps är riktigt bra.

Jag hade dock aldrig köpt 4070/4070 ti då det smärtar för mycket att inte gå upp i prestanda.

4080 är dock perfekt. Låga temps, bra prestanda och hade man bara haft en cpu som var sval hade man ju knappt värmt upp rummet vid längre spelsessioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Inte förvånande. Ska bli intressant och se vad som krävs innan Nvidia sänker priserna. De har ju haft utvecklingskostnader som de vill ha igen.

Skulle vara intressant att veta vad de Sweclockersmedlemmar som brukar säga att priserna är bra med tanke på inflation och kronkurs tycker nu? De brukar ju säga att det bara är på Swec som folk är irriterade gällande prissättningen på grafikkort.

Måste ju kunna hålla två saker i sinnet samtidigt. De jämförelser som man reagerar på här är de som inte tar hänsyn till kronkursen och jämför priser i kronor då och nu och tror att ett kort som kostade 3000kr med en dollarkurs på 6kr också hade kostat 3000kr med en dollarkurs på 11kr. Det är bara orealistiskt.

Det är en annan sak än att dessa kort ligger för högt sett i dollar till vad marknaden överlag är villig att betala vilket är vad som triggar Nvidia till handling i det här fallet. Men att svenska försäljningen går bra/dåligt är nog ett nästintill obefintligt orosmoln sett till den globala bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

De vägrar sänka priset och stoppar istället produktion.

Uppenbart att de kommer behålla priserna och trycka på att detta är nya standard till nästa generationer. Vidriga fanskap.

Så kan även konsumenterna göra.

Vägra köpa överprisade gkort så kommer även Nvidia inse vad de måste göra.

Ett gyllene läge för andra företag att bryta in på marknaden, något som gynnar konsumenterna.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Måste ju kunna hålla två saker i sinnet samtidigt. De jämförelser som man reagerar på här är de som inte tar hänsyn till kronkursen och jämför priser i kronor då och nu och tror att ett kort som kostade 3000kr med en dollarkurs på 6kr också hade kostat 3000kr med en dollarkurs på 11kr. Det är bara orealistiskt.

Det är en annan sak än att dessa kort ligger för högt sett i dollar till vad marknaden överlag är villig att betala vilket är vad som triggar Nvidia till handling i det här fallet. Men att svenska försäljningen går bra/dåligt är nog ett nästintill obefintligt orosmoln sett till den globala bilden.

Du tror att det bara är här i Sverige som folk tycker att gkort är svindyra? Really?

Du tror att det är pga Sverige de pausar produktionen? Really?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jonas sa i Fredagspanelen att RTX 3070 hade ett introduktionspris på runt 5600kr när det börjades säljas sen vet jag att priset gick upp mot runt 6500kr efter några veckor som fortsattes att hållas till miningboomen kom. Tredjepartskorten hade pris runt 7000kr och över när de anlände.

En del partnerkort av RTX 4070 ligger runt 7500-8000kr vilket kanske är 500kr för mycket men det är väl inget dåligt pris? Ja RTX 4070 borde ligga lite över föregående xx80-modell som det gjort historiskt men Nvidia gjorde minnesbussen lite för smal men tacklar det med mycket högre L2-cache. Men man måste också tänka på att kretsen är nästan 100mm2 (295mm2) mindre än RTX 3070's (392mm2).

Partnerkorten av RTX 4070 över 8000kr tycker jag inte ligger rätt. Då kan man lika gärna slå på ett AMD RX 7900 XT för tvåtusen mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Snabb undran där, jag håller helt med om att det är för dyrt, men enligt SweCs prestandaindex så presterar ett 4070 ungefär dubbelt så bra som ett 1080ti, ändå tycker vi att 8k för ett 4070 är orimligt men 8300 vid högre penningvärde var motiverat för ett 1080ti. Varför?

Folk vill inte betala dessa summor för midrange chip (eller low-end enligt en del). 1080Ti kändes som en väldigt bra deal dels för att det var top of the line men också för hur mycket snabbare den var än 1080.

Sen kommer det alltid vara otacksamt att jämföra andra kort mot 1080Ti då den anses vara den bästa GPUn senaste årtiondet.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

En aspekt är ju också att man inte behöver uppgradera lika ofta längre. Spelar du inte 4k så har du i stort sett ingen anledning att köpa nytt då föregående generationer ger mer än tillräcklig prestanda. Speciellt om man inte efterfrågar ray tracing.

Köper man en GPU idag så kan man räkna med att minst använda den i 5år.

En gpu för 10000kr kommer kosta dig 167kr i månaden i 5 år.
Det är 3 paket cigg eller 4 snusdosor i månaden. Sätt det i perspektiv så är det ingen stor utgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Du tror att det bara är här i Sverige som folk tycker att gkort är svindyra? Really?

Du tror att det är pga Sverige de pausar produktionen? Really?

Förstår inte riktigt hur du tolkar andra stycket på det sättet. Skriver uttryckligen att korten ligger för högt i dollarpris?

Permalänk

Efterfrågan är inte låg, det är priserna som är för höga.

Som när nu det läcktes om att AMD 7600 ligger över $300 MSRP så blir även det kortet så kallat "låg efterfrågan".

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

En aspekt är ju också att man inte behöver uppgradera lika ofta längre. Spelar du inte 4k så har du i stort sett ingen anledning att köpa nytt då föregående generationer ger mer än tillräcklig prestanda. Speciellt om man inte efterfrågar ray tracing.

Köper man en GPU idag så kan man räkna med att minst använda den i 5år.

En gpu för 10000kr kommer kosta dig 167kr i månaden i 5 år.
Det är 3 paket cigg eller 4 snusdosor i månaden. Sätt det i perspektiv så är det ingen stor utgift.

Ja, som vanligt är finns det mer nyanser, att konsumenterna har röstat med plånboken/bojkattat priserna känns väl lite väl svart/vitt med tanke på att 3000-serien flög av hyllorna med helt vansinniga priser under väldigt lång tid, priser som får 4000-serien att se billigt ut! Personligen tror jag att en stor anledning, förutom då världsläget (med dyr dollarkurs i många länder, lågkonjuktur osv), att många konsumenter som inte är direkt priskänsliga helt enkelt köpte kort förra generationen för rätt mycket pengar, och för dom så finns det ju inte mycket värde i ett kort som 4070, och för dom som inte vill lägga en massa pengar på grafikkort så är det fortfarande för dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

En aspekt är ju också att man inte behöver uppgradera lika ofta längre. Spelar du inte 4k så har du i stort sett ingen anledning att köpa nytt då föregående generationer ger mer än tillräcklig prestanda. Speciellt om man inte efterfrågar ray tracing.

Köper man en GPU idag så kan man räkna med att minst använda den i 5år.

En gpu för 10000kr kommer kosta dig 167kr i månaden i 5 år.
Det är 3 paket cigg eller 4 snusdosor i månaden. Sätt det i perspektiv så är det ingen stor utgift.

Jag skulle hellre köpa ett RTX 4080 för runt 15000 - 17000kr än att tvingas röka eller snusa i 5 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

För att folk har glömt. För att det är inne att klaga på hur dyrt det är.

För att det gör ont när hela burken blivit svindyr jämfört med grafikkortet.

Folk som säger att 4070 skulle kosta 3500kr är ju ute och cyklar på någon egensnickrad priviligerad cykel utan motsvarighet.

Jag ser 4000-serien som tvådelad. 4080/4090 för rejäl prestandaboost. Övriga kommer med en okej prestandaförbättring men den stora selling-pointen är lägre temps och lull lull. W/fps är riktigt bra.

Jag hade dock aldrig köpt 4070/4070 ti då det smärtar för mycket att inte gå upp i prestanda.

4080 är dock perfekt. Låga temps, bra prestanda och hade man bara haft en cpu som var sval hade man ju knappt värmt upp rummet vid längre spelsessioner.

Om man räknar 60 serien som insteg, 70 som mellan, 80 som highend och 90 som halo produkt så är det inte konstigt om 1080 sågs som ok prismässigt medan 4070 ser väldigt dåligt ut från en pris perspektiv.

kommer inte lägga mer pengar på ett grafikkort än vad en hel spelkonsol tex PS5 kostar så med 4000 serien finns det i dagsläget

inte ett enda kort tillgängligt som motsvarar det.

Skiter fullständigt i vad korten får för ändelse men jag lägger inte mer än cirka 5000 kr på ett grafik kort.

Sen om det gör att jag inte spelar med 4K förrän om 5-10 år då blir det så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Förstår inte riktigt hur du tolkar andra stycket på det sättet. Skriver uttryckligen att korten ligger för högt i dollarpris?

Jag läste hela ditt inlägg, inklusive den sista konkluderade sentensen.
-"Men att svenska försäljningen går bra/dåligt är nog ett nästintill obefintligt orosmoln sett till den globala bilden."

Läste även vad du skrev innan du editerade detta inlägg jag svarar på.

Jo, jag är uppenbarligen läskunnig och det var otrevligt.
Tack och adjö.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Folk vill inte betala dessa summor för midrange chip (eller low-end enligt en del). 1080Ti kändes som en väldigt bra deal dels för att det var top of the line men också för hur mycket snabbare den var än 1080.

Sen kommer det alltid vara otacksamt att jämföra andra kort mot 1080Ti då den anses vara den bästa GPUn senaste årtiondet.

Tänker mest att vi får något mer än dubbla prestandan till ett lägre pris jämfört med som du säger, den bästa GPUn senaste årtiondet. Ändå är folk redo att ta fram högafflarna? 1080Ti hade, med dagens dollarkurs, haft ett lanseringspris på 10kkr med moms men utan att räkna inflationen. Med inflation inräknat så är vi uppe i 12500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Rätt analys men förmodligen med ganska långt perspektiv. Nvidias dominans gör att de kan fortsätta försöka hålla uppe priserna ganska ostört, ett bra tag till antagligen.

Japp. Tyvärr eller vad man ska säga så är det i nuläget så att de dessutom har ett oöverträffat feature set. Så även om AMD lanserade något som tekniskt sett hade både lägre pris och högre prestanda så är jag inte övertygad om att Nvidia ens då skulle svara med signifikanta prissänkningar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Jag läste hela ditt inlägg, inklusive den sista konkluderade sentensen.
-"Men att svenska försäljningen går bra/dåligt är nog ett nästintill obefintligt orosmoln sett till den globala bilden."

Läste även vad du skrev innan du editerade detta inlägg jag svarar på.

Jo, jag är uppenbarligen läskunnig och det var otrevligt.
Tack och adjö.

Hur lyckas du tolka inlägget så som du gör då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Ja, som vanligt är finns det mer nyanser, att konsumenterna har röstat med plånboken/bojkattat priserna känns väl lite väl svart/vitt med tanke på att 3000-serien flög av hyllorna med helt vansinniga priser under väldigt lång tid, priser som får 4000-serien att se billigt ut! Personligen tror jag att en stor anledning, förutom då världsläget (med dyr dollarkurs i många länder, lågkonjuktur osv), att många konsumenter som inte är direkt priskänsliga helt enkelt köpte kort förra generationen för rätt mycket pengar, och för dom så finns det ju inte mycket värde i ett kort som 4070, och för dom som inte vill lägga en massa pengar på grafikkort så är det fortfarande för dyrt.

Så är det.

Jag jobbar själv i en icke konjunkturkänslig bransch där våra produkter måste användas av våra kunder. Även vi har fulla lager och ser en minskad efterfrågan då folk väljer billigare märken istället. Detta har lätt till stängd/ minskad produktion för oss också. Dock inga uppsägningar än.
Köpkraften har definitivt gått ner.
Vår ekonomi har gått på högvarv de senaste 20 åren med extremt låga räntor och god reallöneutveckling. Vilket har gjort att vi levt lite i en bubbla. Idag så kämpar folk med att ha råd med mat och energi. Det fanns liksom inte på kartan för 5 år sedan.

Att folk protesterar med plånboken pga för höga priser på komponenter är nog en väldigt liten del av de potentiella kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Om man räknar 60 serien som insteg, 70 som mellan, 80 som highend och 90 som halo produkt så är det inte konstigt om 1080 sågs som ok prismässigt medan 4070 ser väldigt dåligt ut från en pris perspektiv.

kommer inte lägga mer pengar på ett grafikkort än vad en hel spelkonsol tex PS5 kostar så med 4000 serien finns det i dagsläget

inte ett enda kort tillgängligt som motsvarar det.

Skiter fullständigt i vad korten får för ändelse men jag lägger inte mer än cirka 5000 kr på ett grafik kort.

Sen om det gör att jag inte spelar med 4K förrän om 5-10 år då blir det så.

1080 var 6 år sedan. Mycket har hänt - Bara svenska kronan och inflationen drar iväg tusenlappar.

Folk har fastnat i en gammal logik. Jag förstår resonemanget men att fastna i att 5000kr är gränsen - Nu, sen och framtiden trots hur vår ekonomi fungerar blir konstigt. Men det gör inte logiken fel - Man får resonera tokigt, det gör även jag i många fall.

3070 låg ju som sagt på över 6 papp när det kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Tänker mest att vi får något mer än dubbla prestandan till ett lägre pris jämfört med som du säger, den bästa GPUn senaste årtiondet. Ändå är folk redo att ta fram högafflarna? 1080Ti hade, med dagens dollarkurs, haft ett lanseringspris på 10kkr med moms men utan att räkna inflationen. Med inflation inräknat så är vi uppe i 12500kr.

Det är nog en del psykologi i det hela. För många känns det fel att betala 600$/8k för en 104 die.

Jag personligen tycker 4070 är för dyrt, en mycket nedbantad AD104 die (som även är mycket mindre till storlek än GA104) borde inte kosta så mycket. Däremot inser jag att 3500kr som vissa eftersträvar är totalt nonsens. Ett pris på 500USD/6500kr hade varit bra med tanke på inflationen. Jag tror även en sådan relativt liten prisjustering hade gjort stor skillnad.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Det är nog en del psykologi i det hela. För många känns det fel att betala 600$/8k för en 104 die.

Jag personligen tycker 4070 är för dyrt, en mycket nedbantad AD104 die (som även är mycket mindre till storlek än GA104) borde inte kosta så mycket. Däremot inser jag att 3500kr som vissa eftersträvar är totalt nonsens. Ett pris på 500USD/6500kr hade varit bra med tanke på inflationen. Jag tror även en sådan relativt liten prisjustering hade gjort stor skillnad.

Enig! Jag tror vi ser 4070 på 6500kr rätt snart. 4080 där det ”bör” ligga 12/13 och 4090 kanske ramlar ner till 17/18.

Där känns det rimligt att de ligger utifrån vad man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Snabb undran där, jag håller helt med om att det är för dyrt, men enligt SweCs prestandaindex så presterar ett 4070 ungefär dubbelt så bra som ett 1080ti, ändå tycker vi att 8k för ett 4070 är orimligt men 8300 vid högre penningvärde var motiverat för ett 1080ti. Varför?

Flera konstigheter med resonemanget.

1. 1080Ti var top-of-the-line. 4070 är inte ens nära top-of-the-line. Mer korrekt jämföra 1080Ti med 4090.

2. De som betalade 8300 för Ti då, är nog snarare samma personer som betalade 24k för ett 4090 nu, dvs inte samma personer som klagar på 4070-priset.

Jag köpte ett 1080 för 4444:- (nytt) till sonen när det begav sig. Typ ett år efter lanseringen. Det var näst bästa som fanns att få tag på då.

Men *inte en chans* att jag skulle betalat 8300 för ett Ti då, även om det var 'top of the line'.

För mig framstår prissättningen av 4070 som fel. 8k för ett kort som *inte ens är nära* toppkort går helt enkelt bort.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Flera konstigheter med resonemanget.

1. 1080Ti var top-of-the-line. 4070 är inte ens nära top-of-the-line. Mer korrekt jämföra 1080Ti med 4090.

2. De som betalade 8300 för Ti då, är nog snarare samma personer som betalade 24k för ett 4090 nu, dvs inte samma personer som klagar på 4070-priset.

Jag köpte ett 1080 för 4444:- (nytt) till sonen när det begav sig. Typ ett år efter lanseringen. Det var näst bästa som fanns att få tag på då.

Men *inte en chans* att jag skulle betalat 8300 för ett Ti då, även om det var 'top of the line'.

För mig framstår prissättningen av 4070 som fel. 8k för ett kort som *inte ens är nära* toppkort går helt enkelt bort.

Titan-korten var väl ändå halo-produkter på den tiden.

Permalänk
Medlem

Orkar inte citera, men några skrev att denna generation lanserades för tidigt, och det håller jag verkligen med om. Gäller både AMD och Nvidia i mina ögon. När 30-serien lanserades så startade ju också bristen på kort, och därmed så har ju folk inte fått tag på kort förrän ganska sent in på livscykeln. I vissa fall över ett år, samt att man kanske inte heller fick tag på det man egentligen ville ha. Både AMD och Nvidia borde nog väntat ett år om de ville få nya kort sålda skulle jag tro. Det och för höga priser.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz