Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

För egen del flyter det på exceptionellt bra.
Jämna och fina frame times.
Årets bäst optimerade AAA-spel?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Årets bäst optimerade AAA-spel?

Kan bara instämma och det rullar även fint på en gammal PS4:a

Dock har väl många AAA-släpp i år varit smått katastrofala, så att ett spel fungerar smärtfritt redan i beta är ovanligt.

Råkade dock ut för en liten bugg, då jag TP:ade ut från en dungeon för att sälja loot. Väl tillbaka så var NPC:erna borta.

Permalänk
Medlem

Snubblade över en interaktiv karta som kan komma väl till hands om den hålls uppdaterad när spelet väl släpps

https://mapgenie.io/diablo-4/maps/sanctuary

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Har spelat upp en Necro svårar än båda förra beta spelen.
Håller nu på med en Wiz/sorc har inte jobbar hårt för att levla upp dom ut sprungit runt för att göra lite sidoquests
Haft en bug bara var i en grotta och föll rakt igenom golvet och fick hoppa ur grottan för att kunna göra om den då jag inte kunde komma någon stans

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Otroligt smidigt att spela med en controller.
Nästan som om de anpassat spelet för det ;D

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pamudas:

Du har alltså missat alla klagomål kring diablo 4 och det typsnitt som användes fram tills kvällens beta?

Japp, har jag tydligen gjort! Tänkte aldrig på typsnittet i föregående betaversion måste påstås...

Tackar för jämförelsebilden. Den klarnar upp mycket!

Permalänk
Medlem

Level 20 Rogue och Ashava defeated. Kör melee rogue gick rätt smidigt med dot resistance på trädet och en posionres flask.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MuffeG:

Level 20 Rogue och Ashava defeated.

Hur många var ni? Var ett antal stycken för en stund sedan och det var samma katastrof som förra betan mer eller mindre. Folk dog som flugor åt höger och vänster, sprang runt som yra höns, och var allmänt ineffektiva (inkluderat mig själv kan nämnas.) Bossen smet med typ halva livet kvar.

Vet inte vad man ska göra som necro mot den där jävla skitbossen, får ju nästan inga kroppar att göra skelett av, och de få jag får ja där dör ju skeletten på en sekund av all tokig areaskada och annan skit som bossen sprutar ur sig. Riktigt usel design, en boss där allting den gör är en garanterad 1shot suger fan fett alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hur många var ni? Var ett antal stycken för en stund sedan och det var samma katastrof som förra betan mer eller mindre. Folk dog som flugor åt höger och vänster, sprang runt som yra höns, och var allmänt ineffektiva (inkluderat mig själv kan nämnas.) Bossen smet med typ halva livet kvar.

Vet inte vad man ska göra som necro mot den där jävla skitbossen, får ju nästan inga kroppar att göra skelett av, och de få jag får ja där dör ju skeletten på en sekund av all tokig areaskada och annan skit som bossen sprutar ur sig. Riktigt usel design, en boss där allting den gör är en garanterad 1shot suger fan fett alltså.

Spelar med frugan som kör necro, vi var 8st totalt på bossen. Man behöver helt klart specca singel target och resten defensivt för bara den fighten och frugan som spelar necro som dig maxade Blight för Dot dmg och resten på defensiven för att inte dö, hennes andra uppgift var att ressurecta resten av partyt så alla var tillgänliga så mycket som möjligt, det var ca 4 min kvar på bossen så någonting gjorde vi rätt.
Kan säga att hydrorna som var i mitt team var mest effektiva kändes det som.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av immutable:

Känns också som framförallt slutbossar i dungeons har för mycket hp i relation till den gearen man lyckats samla på sig.

Kan hålla med där faktiskt. Slutbossen första gången man går ned i gruvan (story-questen) var ju extrem alltså. Sopade mattan med mig och kompisen jag spelade med. Mycket liv i bossen, kompisen som spelade barb fick inte mycket potions, extrem areaskada överallt, småfiender som dansar undan hela tiden och sticker utom räckhåll osv.

Var problem mot en vargboss också jag körde solo mot i en dungeon (som var ett stort hus av trä; minns inte vad den hette). Tog evigheter för bossen att börja frammana småfiender så jag kunde få kroppar att använda mina förmågor på, och när det väl hände hade jag slut på både liv och potions. Sånt måste de slipa på, gick fan inte att klara sig mot bossen med min vanliga build, fick byta till en där jag kunde suga liv från bossen istället och autogenerera kroppar (vilket är ett koncept jag hatar, då det bryter mot de termodynamiska lagarna... )

Skrivet av MuffeG:

och frugan som spelar necro som dig maxade Blight för Dot dmg och resten på defensiven för att inte dö

Kan du kolla upp exakt vad hon använde? Är ju inte direkt en D4-expert (ännu, iallafall... )

Tacktack på förhand!

Citat:

Kan säga att hydrorna som var i mitt team var mest effektiva kändes det som.

Haha! Jo, helt klart är det så... Bra bett i de där hydrorna också är det!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att dom har nerfat Necromancer mer än vad som behövdes med hans summoning? Dom dör jätte enkelt och inte alls värt tiden att hela tiden ta dom tillbaka. Speciellt i boss fighter där det inte finns nya kropp att använda sig av så kör man helt plötsligt solo mot bossen. Hoppas på en ändring i detta innan spelet lanserar nästa månad.

Annars måste jag säga att jag tycker spelet är schysst, och ser fram emot vad dom har att erbjuda längre framåt i deras live service modell.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor, 3801 Mhz, 8 Core(s), 16 Logical Processor(s), Pure Rock 2 Black, ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 64GB, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super, Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 1TB, Kingston NV2 NVMe SSD 1TB, Fractal Design ION Gold 850W Fully Modular Power Supply & Phanteks Eclipse G500A DRGB Mid Tower (vit)

Permalänk
Medlem

Skulle just sätta mig och spela lite men får bara upp detta?

Fler som har problem?

Permalänk
Medlem

Alla klasser till 20, ashava nere och nu är man klar med betan inför release.
Spelet är riktigt kul men skillsen utan legendary aspects är totalt obalancerat. Alla klasser har 1 max 2 olika skills som är överlägset bäst som hämmar den redan lilla mängd val som finns. Hoppas balansen är runt itemsen, men känns trist att man inte kunnat få till det bättre än såhär.

Permalänk
Medlem

Dödade precis Ashava, nu fins de inte så mkt kvar att göra än att vänta på release 😁

Spelade på PS5 denna gång för att testa och man känner sig lite ”instängd” utan att ha en mus vid vissa tillfällen. Speciellt när man skall loota och navigera i menyerna men annars fungerade det bra, HDR däremot verkar vara lite trasigt? Fick mycket bättre bild utan HDR, såg ut som att det var fel ljus typ med HDR påslaget, alldeles för ljust blev ansträngande för ögonen.

Releasen kommer jag lira på PC dock, får se om man köper till PS5 också på rea kan man slöspela i soffan utan att flytta burken 😎

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ehm det var ju inte lite cosmetics att köpa.

https://www.diablofans.com/news/50608-diablo-4-shop-products-...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Asså vad fan, nog för att vissa bossar är svåra men stötte på the butcher i en grotta och han var helt omöjlig? Springer dubbelt så fort som en själv, har mycket hp och bokstavligen äter upp en, helt omöjligt att ducka allt han kastar på en när han är i ansiktet. Stackare om man hittar på han där i hc...

Permalänk
Medlem

Ja barben känns inte riktigt biffig tidigt i spelet, spelade bara upp till lvl 10 försiktigt och hann dö väl en några gånger i nån grotta.

Permalänk
Medlem

Bra grupp, dock bara world tier 1 xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Känner mig lite trött på Fractured Peaks nu. Vill vidare i världen.
Kom på nu att barbaren verkar lite sönder/gimpad i betan? Tydligen så finns det en mastery skill som man låser upp i lvl 15. Men för att aktivera det så måste man åka till ett ställe utanför Fractured Peaks. Det kunde dom ju löst i betan att den nissen man ska prata med finns i staden man är i nu?

Får så mycket spö som barbar. En ensam isbjörn tar halva mitt liv innan jag får ner den. Två isbjörnar är riktigt jobbigt. Två isbjörnar med ett pack andra vargar mm. blir något jobbigt. Och så vet vi ju att det finns betydligt värre saker än isbjörnar i D4...

Bytte till druiden. Han har ju några skills för att attackera på avstånd. Sånt gillar jag.
Brukar ni maxa bas-skillsen? Ska man ta flera points där eller ska man lägga krutet längre ned i trädet? Positivt är ju att man levlar väldigt fort till 15, sen tar sist fem levlarna ungefär lika lång tid?
Stooor skillnad på hur ofta man får unika items. Har bara fått en på ca 6-7 timmar spel. Förra betan hittade man en i halvtimmen typ.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades tyvärr inte med min grupp döda Ashara, förhoppningsvis hinner jag det imorgon.
Annars i värsta fall har jag ialla fall den där bagen man får vid lvl 20.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor, 3801 Mhz, 8 Core(s), 16 Logical Processor(s), Pure Rock 2 Black, ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 64GB, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super, Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 1TB, Kingston NV2 NVMe SSD 1TB, Fractal Design ION Gold 850W Fully Modular Power Supply & Phanteks Eclipse G500A DRGB Mid Tower (vit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulamaan:

Jag lyckades tyvärr inte med min grupp döda Ashara, förhoppningsvis hinner jag det imorgon.
Annars i värsta fall har jag ialla fall den där bagen man får vid lvl 20.

Ett tips är att ta ned Ashava på world tier 1.
Inte värt att försöka få planeterna stå i linje med drops och en bra grupp i world tier 2.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Barb är den enda klass jag gillat änsålänge, kanske ger druiden en chans till.
Lyckats få till en rätt bra Upheaval build.

"Raid Leader" heal talenten är riktigt jäkla bra med 2 eller 3 warcrys kan jag tipsa om, dör väldigt sällan.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av napahlm:

Brukar ni maxa bas-skillsen?

Ja, man använder ju de förmågorna hela tiden som både necro och sorc, förmodar att det är ungefär samma med de andra klasserna också. Om man inte maxar dem så tappar man ju mycket totalskada, särskilt om man valt en förmåga som gör areaskada.

Dessutom har en del undernivåer riktigt användbara bonusar också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Känner mig lite trött på Fractured Peaks nu. Vill vidare i världen.
Kom på nu att barbaren verkar lite sönder/gimpad i betan? Tydligen så finns det en mastery skill som man låser upp i lvl 15. Men för att aktivera det så måste man åka till ett ställe utanför Fractured Peaks. Det kunde dom ju löst i betan att den nissen man ska prata med finns i staden man är i nu?

Får så mycket spö som barbar. En ensam isbjörn tar halva mitt liv innan jag får ner den. Två isbjörnar är riktigt jobbigt. Två isbjörnar med ett pack andra vargar mm. blir något jobbigt. Och så vet vi ju att det finns betydligt värre saker än isbjörnar i D4...

Bytte till druiden. Han har ju några skills för att attackera på avstånd. Sånt gillar jag.
Brukar ni maxa bas-skillsen? Ska man ta flera points där eller ska man lägga krutet längre ned i trädet? Positivt är ju att man levlar väldigt fort till 15, sen tar sist fem levlarna ungefär lika lång tid?
Stooor skillnad på hur ofta man får unika items. Har bara fått en på ca 6-7 timmar spel. Förra betan hittade man en i halvtimmen typ.

Bas skills bör man maxa åtminstone en eller nåt, men håller med om att barben i början känns väldigt klen men det lär ju bli bättre sen i fullversionen man når sin fulla potential ju mer man lvlar. Nu är ju betan låst till lvl 20 bara så klart man blir lite låst att avancera som man vill

Permalänk
Medlem

Måste man för köpa spelet för att få testa betan? Hittar enbart de alternativen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Måste man för köpa spelet för att få testa betan? Hittar enbart de alternativen.

Nej, Det är Diablo IV - Server Slam som du ska installera

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Det var värdefullt att få testa så många aspects förra betorna, men det är en betydligt mer rimlig spelupplevelse den här helgen. Bra att få en känsla för hur bra skillsen är utan full legendary gear.

En odokumenterad ändring jag hittat sen förra betan är att Blizzard (sorc skill) stackar. Folk snackar mycket om chain lightning, men jag tror frost sorc kommer balla ur snabbt senare i spelet, trots de senaste nerfsen.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Lyckades till slut döda Ashava på tredje försöket med 2 minuter till godo efter att äntligen hamnat i en grupp med enbart level 20 spelare.

Var sjukt irriterande att låglevels kunde komma och ta upp en plats och förstöra för alla andra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kan bara instämma och det rullar även fint på en gammal PS4:a

Dock har väl många AAA-släpp i år varit smått katastrofala, så att ett spel fungerar smärtfritt redan i beta är ovanligt.

Råkade dock ut för en liten bugg, då jag TP:ade ut från en dungeon för att sälja loot. Väl tillbaka så var NPC:erna borta.

Det du spelar idag är inte en traditionell beta. Det är med största sannolikhet exakt samma spel som släpps i Juni men kraftigt begränsat så att man inte kan spela hela. Självklart är det optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Var sjukt irriterande att låglevels kunde komma och ta upp en plats och förstöra för alla andra

Känner mig lite träffad där när jag råkade dyka upp som lvl 18 där första gången Är striderna begränade till 8 eller 12 spelare?

Idag kunde jag däremot hjälpa till med min hydra

I vissa aspekter tycker jag att Diablo IV hittills känns som en dålig kopia av Guild Wars 2. Verkar som Blizzard inte riktigt bestämt sig om de ville göra ett MMO eller ett ARPG.