Vattenfall skickar sina kunder ut för ett vattenfall

Permalänk
Medlem

Vattenfall skickar sina kunder ut för ett vattenfall

Hej,
Jag måste bara skriva av mig lite och även se om någon här har några tips.

Min sambo står på vårat elavtal som också dras på ett autogiro. Vi bor i en lägenhet så vår konsumtion av el är inte särskilt hög så brukar inte fundera på vad det kostar. Vi hade tydligen ett bundet avtal på ett år som gick ut i februari som då vattenfall förlängde på ett år om vi inte gjorde något aktivt. Information som vattenfall hävdar skickade ut i November men som varken jag eller min sambo har sett någonting av. Detta skulle alltså skickats ut via fysiskt brev, trots att alla fakturor, störningar, arbeten osv skickas ut via Kivra?! WTF?!

Nu till den roliga biten, jag är med på att elkostnaden har gått upp. en ökningen på 50% skulle jag nog ha svalt utan problem, en ökningen på 100% skulle jag ha lyft en ögonbryn och undrat vad som händer.

Nu fick vi en ökning på nästan 350% och dom band upp oss i ett år på 369 öre per kwh. Det var lite mycket tyckte jag och tänkte att om jag ringer vattenfall så kommer dom att se orimligheten i det hela.

Svaret jag fick från deras kundtjänst, vilken i sig var väldigt trevlig så jag försökte hålla tonen nere, var att ja det är fullständigt orimligt, jag var inte ensam som hade hamnat i den här sitsen men det finns ingenting som han kan göra. Jag blev ombedd att göra en reklamation på deras hemsida vilket jag gjorde och fick som svar att dom kommer kontakta oss om 6-8 veckor!

Dom var snälla nog och sa att jag kunde bryta avtalet till den sköna kostnaden av 2100kr, vilket jag gjorde för att sitta med det där avtalet skulle äta upp mig varenda dag. Så jag tackade den trevliga medarbetaren för hjälpen och lade på.

Nu är det så att för vår del så är det inte hela världen rent ekonomiskt. Men om man i normala fall har en faktura på några tusen per månad som sedan går upp 350% i dessa tider som redan är dyra som dom är. Kanske har högkonsumerande personer bättre koll på sina avtal?

Men det som stör mig är den fullständiga orimligheten i det avtal som vattenfall skickade ut. Hur kom dom ens fram till att den siffran? Det måste ju vara att det var kostnaden för elen just då den minuten som pappret skrevs ut?

Kan tillägga att jag bor i Stockholm.

Så nu är alla fakturor pausade i väntan på reklamation som då kommer att utredas om 6-8 veckor. Hur hade ni reagerat i min situation?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja jag kan förstå frustationen över att inte ha sett avtalet i posten. Det där borde skickas över kivra om ni har postgången där.

För prisuppgången - prisläget för el har ju förändrats en hel del. I höstas var frågan hur vintern skulle se ut. Kommer vi stå inför elavstängningar? Elproduktionen ute i europa hade en del problem. Så i höstas var priserna höga. Just nu när jag kollar på elskling för fasta elpriser så ligger de kring 200 öre per kilowatttimma i s04. Det förvånar mig inte att priserna var en hel del högre för bundna avtal i höstas jämfört med nu.
Höjnnigen är anmärkningsvärd. Jag håller med. Men kanske inte orimlig (utan att veta exakt vad det kostade att binda elavtal i november).

Samma typer av ökningar har vi sett för ränteläget. Jag har ca 1% ränta på mina bolån just nu. När ett av dem löper ut i höst kommer det antagligen öka i den storleksordningen också.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det jag har mest svårt för är hur de kunde binda upp er på 1 år utan ert medgivande. Det naturliga torde ju vara att när avtalet gick ut så skulle ni placerats på ett rörligt avtal?

Men det stod väl förmodligen i ert tidigare avtal vad som skulle ske då avtalet löpte ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Hej,
Jag måste bara skriva av mig lite och även se om någon här har några tips.

Min sambo står på vårat elavtal som också dras på ett autogiro. Vi bor i en lägenhet så vår konsumtion av el är inte särskilt hög så brukar inte fundera på vad det kostar. Vi hade tydligen ett bundet avtal på ett år som gick ut i februari som då vattenfall förlängde på ett år om vi inte gjorde något aktivt. Information som vattenfall hävdar skickade ut i November men som varken jag eller min sambo har sett någonting av. Detta skulle alltså skickats ut via fysiskt brev, trots att alla fakturor, störningar, arbeten osv skickas ut via Kivra?! WTF?!

Nu till den roliga biten, jag är med på att elkostnaden har gått upp. en ökningen på 50% skulle jag nog ha svalt utan problem, en ökningen på 100% skulle jag ha lyft en ögonbryn och undrat vad som händer.

Nu fick vi en ökning på nästan 350% och dom band upp oss i ett år på 369 öre per kwh. Det var lite mycket tyckte jag och tänkte att om jag ringer vattenfall så kommer dom att se orimligheten i det hela.

Svaret jag fick från deras kundtjänst, vilken i sig var väldigt trevlig så jag försökte hålla tonen nere, var att ja det är fullständigt orimligt, jag var inte ensam som hade hamnat i den här sitsen men det finns ingenting som han kan göra. Jag blev ombedd att göra en reklamation på deras hemsida vilket jag gjorde och fick som svar att dom kommer kontakta oss om 6-8 veckor!

Dom var snälla nog och sa att jag kunde bryta avtalet till den sköna kostnaden av 2100kr, vilket jag gjorde för att sitta med det där avtalet skulle äta upp mig varenda dag. Så jag tackade den trevliga medarbetaren för hjälpen och lade på.

Nu är det så att för vår del så är det inte hela världen rent ekonomiskt. Men om man i normala fall har en faktura på några tusen per månad som sedan går upp 350% i dessa tider som redan är dyra som dom är. Kanske har högkonsumerande personer bättre koll på sina avtal?

Men det som stör mig är den fullständiga orimligheten i det avtal som vattenfall skickade ut. Hur kom dom ens fram till att den siffran? Det måste ju vara att det var kostnaden för elen just då den minuten som pappret skrevs ut?

Kan tillägga att jag bor i Stockholm.

Så nu är alla fakturor pausade i väntan på reklamation som då kommer att utredas om 6-8 veckor. Hur hade ni reagerat i min situation?

Hur funkar detta vid flytt? Är ju i vissa fall möjligt att bli av med på detta sätt.

Sedan kan man ju tycka att ett avtal enligt lagen borde gå över till löpande efter bindningstid men det är något för politiken. Just nu täljer bolagen bra med pengar i alla fall.

Hur som, den som vill tjäna pengar på problematiken kan fixa en app eller motsvarande för påminnelse om att förnya avtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Hej,
Jag måste bara skriva av mig lite och även se om någon här har några tips.

Min sambo står på vårat elavtal som också dras på ett autogiro. Vi bor i en lägenhet så vår konsumtion av el är inte särskilt hög så brukar inte fundera på vad det kostar. Vi hade tydligen ett bundet avtal på ett år som gick ut i februari som då vattenfall förlängde på ett år om vi inte gjorde något aktivt. Information som vattenfall hävdar skickade ut i November men som varken jag eller min sambo har sett någonting av. Detta skulle alltså skickats ut via fysiskt brev, trots att alla fakturor, störningar, arbeten osv skickas ut via Kivra?! WTF?!

Nu till den roliga biten, jag är med på att elkostnaden har gått upp. en ökningen på 50% skulle jag nog ha svalt utan problem, en ökningen på 100% skulle jag ha lyft en ögonbryn och undrat vad som händer.

Nu fick vi en ökning på nästan 350% och dom band upp oss i ett år på 369 öre per kwh. Det var lite mycket tyckte jag och tänkte att om jag ringer vattenfall så kommer dom att se orimligheten i det hela.

Svaret jag fick från deras kundtjänst, vilken i sig var väldigt trevlig så jag försökte hålla tonen nere, var att ja det är fullständigt orimligt, jag var inte ensam som hade hamnat i den här sitsen men det finns ingenting som han kan göra. Jag blev ombedd att göra en reklamation på deras hemsida vilket jag gjorde och fick som svar att dom kommer kontakta oss om 6-8 veckor!

Dom var snälla nog och sa att jag kunde bryta avtalet till den sköna kostnaden av 2100kr, vilket jag gjorde för att sitta med det där avtalet skulle äta upp mig varenda dag. Så jag tackade den trevliga medarbetaren för hjälpen och lade på.

Nu är det så att för vår del så är det inte hela världen rent ekonomiskt. Men om man i normala fall har en faktura på några tusen per månad som sedan går upp 350% i dessa tider som redan är dyra som dom är. Kanske har högkonsumerande personer bättre koll på sina avtal?

Men det som stör mig är den fullständiga orimligheten i det avtal som vattenfall skickade ut. Hur kom dom ens fram till att den siffran? Det måste ju vara att det var kostnaden för elen just då den minuten som pappret skrevs ut?

Kan tillägga att jag bor i Stockholm.

Så nu är alla fakturor pausade i väntan på reklamation som då kommer att utredas om 6-8 veckor. Hur hade ni reagerat i min situation?

Jag hade också fast pris avtal hos Vattenfall i 1 år och jag fick ca 3 månader (eller något däromkring) mail från Vattenfall om vad som händer. Har ni inte angett en mailadress till Vattenfall? I mitt fall valde jag själv att säga upp det i god tid innan förnyelsedatumet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Anmäl till ARN.

Permalänk
Medlem

Läxa nummer 1
Ha koll på avtal, jag tror det är standard att har man en viss bunden tid så blir det automatiskt samma nör den går ut.
Som sagt ha koll pp era avtal.
Läxa nummer 2.
Man har inte fasta avtal nör man förbrukar lite och bor i lägenhet.
Om du nu inte hållet på med crypto eller nptt sånt
Jag bor i hus och har rörligt, iofs norra norrland men endå. Hade jag värmt huset med el hade fadt varit intressant.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Va inte så farligt ändå.

Priserna på rörligt ligger ju i ungefär samma nivå nu mer här nere i område 3/4

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Läxa nummer 1
Ha koll på avtal, jag tror det är standard att har man en viss bunden tid så blir det automatiskt samma nör den går ut.
Som sagt ha koll pp era avtal.
Läxa nummer 2.
Man har inte fasta avtal nör man förbrukar lite och bor i lägenhet.
Om du nu inte hållet på med crypto eller nptt sånt
Jag bor i hus och har rörligt, iofs norra norrland men endå. Hade jag värmt huset med el hade fadt varit intressant.

Jag skulle säga att läxa nummer 1 är att inte ha autogiro, på någonting. Det ger ju möjlighet till sånt här.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Hej,
Jag måste bara skriva av mig lite och även se om någon här har några tips.

Min sambo står på vårat elavtal som också dras på ett autogiro. Vi bor i en lägenhet så vår konsumtion av el är inte särskilt hög så brukar inte fundera på vad det kostar. Vi hade tydligen ett bundet avtal på ett år som gick ut i februari som då vattenfall förlängde på ett år om vi inte gjorde något aktivt. Information som vattenfall hävdar skickade ut i November men som varken jag eller min sambo har sett någonting av. Detta skulle alltså skickats ut via fysiskt brev, trots att alla fakturor, störningar, arbeten osv skickas ut via Kivra?! WTF?!

Nu till den roliga biten, jag är med på att elkostnaden har gått upp. en ökningen på 50% skulle jag nog ha svalt utan problem, en ökningen på 100% skulle jag ha lyft en ögonbryn och undrat vad som händer.

Nu fick vi en ökning på nästan 350% och dom band upp oss i ett år på 369 öre per kwh. Det var lite mycket tyckte jag och tänkte att om jag ringer vattenfall så kommer dom att se orimligheten i det hela.

Svaret jag fick från deras kundtjänst, vilken i sig var väldigt trevlig så jag försökte hålla tonen nere, var att ja det är fullständigt orimligt, jag var inte ensam som hade hamnat i den här sitsen men det finns ingenting som han kan göra. Jag blev ombedd att göra en reklamation på deras hemsida vilket jag gjorde och fick som svar att dom kommer kontakta oss om 6-8 veckor!

Dom var snälla nog och sa att jag kunde bryta avtalet till den sköna kostnaden av 2100kr, vilket jag gjorde för att sitta med det där avtalet skulle äta upp mig varenda dag. Så jag tackade den trevliga medarbetaren för hjälpen och lade på.

Nu är det så att för vår del så är det inte hela världen rent ekonomiskt. Men om man i normala fall har en faktura på några tusen per månad som sedan går upp 350% i dessa tider som redan är dyra som dom är. Kanske har högkonsumerande personer bättre koll på sina avtal?

Men det som stör mig är den fullständiga orimligheten i det avtal som vattenfall skickade ut. Hur kom dom ens fram till att den siffran? Det måste ju vara att det var kostnaden för elen just då den minuten som pappret skrevs ut?

Kan tillägga att jag bor i Stockholm.

Så nu är alla fakturor pausade i väntan på reklamation som då kommer att utredas om 6-8 veckor. Hur hade ni reagerat i min situation?

En grej som är bra att komma ihåg om fetat, är att när kundtjänst säger att de inte kan eller inte har möjlighet att göra något, så är sanningen att de inte vill.

I ditt fall kan Vattenfall självklart annullera precis vilket avtal som helst. Det är bara viljan som brister, då det ju skulle innebära att de inte kommer kunna pungslå dig lika hårt.

Kan vara bra att ha med sig till nästa samtal med dem. Är det en fråga om befogenheter kan man alltid begära att få tala med någon som har dem.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Det jag har mest svårt för är hur de kunde binda upp er på 1 år utan ert medgivande. Det naturliga torde ju vara att när avtalet gick ut så skulle ni placerats på ett rörligt avtal?

Men det stod väl förmodligen i ert tidigare avtal vad som skulle ske då avtalet löpte ut?

Tydligen så är det standard att om du har haft ett bundet avtal så binder dom om dig ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Hur funkar detta vid flytt? Är ju i vissa fall möjligt att bli av med på detta sätt.

Sedan kan man ju tycka att ett avtal enligt lagen borde gå över till löpande efter bindningstid men det är något för politiken. Just nu täljer bolagen bra med pengar i alla fall.

Hur som, den som vill tjäna pengar på problematiken kan fixa en app eller motsvarande för påminnelse om att förnya avtal.

Killen som jag pratade med på mitt nya elbolag nämnde just det att jag kunde säga att min sambo ska flytta och då skulle det bli ett nytt avtal på mig utan några avgifter eller konstigheter. Men jag orkar inte riktigt ta den vägen.

Skrivet av jnsson:

Jag hade också fast pris avtal hos Vattenfall i 1 år och jag fick ca 3 månader (eller något däromkring) mail från Vattenfall om vad som händer. Har ni inte angett en mailadress till Vattenfall? I mitt fall valde jag själv att säga upp det i god tid innan förnyelsedatumet.

Vi har varken fått mail eller Kivra, tydligen så skall detta kommunicerats med fysiskt brev enbart

Skrivet av Molotov:

Läxa nummer 1
Ha koll på avtal, jag tror det är standard att har man en viss bunden tid så blir det automatiskt samma nör den går ut.
Som sagt ha koll pp era avtal.
Läxa nummer 2.
Man har inte fasta avtal nör man förbrukar lite och bor i lägenhet.
Om du nu inte hållet på med crypto eller nptt sånt
Jag bor i hus och har rörligt, iofs norra norrland men endå. Hade jag värmt huset med el hade fadt varit intressant.

Båda läxorna är lärda nu, nu är det rörligt som gäller

Skrivet av Rouge of Darkness:

Va inte så farligt ändå.

Priserna på rörligt ligger ju i ungefär samma nivå nu mer här nere i område 3/4

124 öre låg det bundna på igår när jag kollade. Det var ju inte orimligt dyrt just där och då sett till det rörliga priset. Men att slå ut det över ett år är ju nära på vansinne. Men med deras logik om att bara se till dagsbilden så kanske man ska passa på att kolla på att binda under sommaren de tider när elen är som absolut billigast.

Skrivet av Otur:

Jag skulle säga att läxa nummer 1 är att inte ha autogiro, på någonting. Det ger ju möjlighet till sånt här.

Jag håller med, jag har själv inga autogiro men min sambo som står på avtalet föredrar det.

Skrivet av kaput:

En grej som är bra att komma ihåg om fetat, är att när kundtjänst säger att de inte kan eller inte har möjlighet att göra något, så är sanningen att de inte vill.

I ditt fall kan Vattenfall självklart annullera precis vilket avtal som helst. Det är bara viljan som brister, då det ju skulle innebära att de inte kommer kunna pungslå dig lika hårt.

Kan vara bra att ha med sig till nästa samtal med dem. Är det en fråga om befogenheter kan man alltid begära att få tala med någon som har dem.

Jag gjorde ett ganska tappert försök att få prata med någon som kunde ta beslut i frågan. Men det kunde endast ske genom att göra en reklamation på deras hemsida och sedan då bli uppringd. Kanske gav jag upp för tidigt, men samtidigt så hörde jag desperationen hos den stackars medarbetaren.

Permalänk
Medlem

Systern gjorde samma sak men det kostade 1500 att lösa (gick upp från ca 1500 per månad till strax över 5000...

vad ni kan göra är att skriva över elen på dig. Då börjar ni från scratch och behöver inte betala en spänn.
Vanligt trick när det skiter sig för husägare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NeKeM:

Tydligen så är det standard att om du har haft ett bundet avtal så binder dom om dig ett år.

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/automatisk-avtals...

De har rätt att förlänga avtalet med ett år, förutsatt att de minst en månad innan avtalet går ut upplyser om detta. Det är upp till företaget att visa att de har uppfyllt sin plikt att upplysa dig. Det mest logiska vore att även skicka denna information via Kivra, då VET de att de gjort sin plikt. Skickar de förlängning via brev så riskerar man ju alltid att posten kommer bort och man har inte fullgjort sin plikt.

Det första jag tycker du ska göra är att dubbelkolla vad de faktiskt skickat. Skickar de dig fakturor på Kivra innan de drar på autogiro så är det ju svårt att hävda att man inte visste. Jag tycker också att du ska kolla upp vad du skulle kunna få för avtal från någon annan aktör.

Förutsatt att du nu inte hittar någon info där de upplyst dig hade jag tagit kontakt med dem igen och hävdat att förlängningen inte är giltig eftersom de inte upplyst dig om den innan. Det kan vara värt att kolla om de kan ge ett bättre avtal för att få dem mer medgörliga i och med att de då inte förlorar dig som kund. Det är alltid enklare att gå ner i pris än att häva hela avtalet.

Mitt elbolag skrev över mitt avtal på rörligt pris istället för ett nytt bundet elavtal. Då behöver de inte meddela alls. Nu kan man ju iofs säga upp det med en månads uppsägningstid, men upptäcker man detta när man får första fakturan, så som jag gjorde, så får man ändå drygt två månader till en sjukt hög kostnad innan man hinner rätta till det. Kolla så att det inte är det de gjort.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Vi har varken fått mail eller Kivra, tydligen så skall detta kommunicerats med fysiskt brev enbart

Märkligt, jag fick varken fysiskt brev eller i Kivra. Så här såg inledningen i mailet jag fick

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Jag skulle säga att läxa nummer 1 är att inte ha autogiro, på någonting. Det ger ju möjlighet till sånt här.

AutoGiro e-giro allt vad det nu kallas kan man ha om man har koll på vad man har. Är ju lätt idag att kolla upp också via sin bank vilka giro man har.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Fick två eller tre mail och ett fysiskt brev från Bixia om samma sak när vårt löpte ut. Kikar man på deras omdömen nu om speciellt Bixia framtid var det nog ett jävla flyt att jag valde något annat

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har också Vattenfall och ett fast avtal som gick ut sista februari. Vi fick både brev och mail om detta. Den 30 november fick vi mail med info om att vi kunde binda upp oss på 3 år om vi svarade innan 14 december (låg dock runt 4 kr/kWh!) och att det annars gick över till 1 års fast pris den 30 december.

Är du säker mailet inte hamnade i spam? Jag vet att jag fick en påminnelse också innan tiden gick ut. Nu bytte vi sen till Tibber så det gick aldrig över till ett nytt abbonemang.

Men det känns som eventuellt att ni helt enkelt missat vilket avtal ni är och ha koll på det. Det är tyvärr lätt. Själv missade jag att ett av våra bolån (vi har det delat upp i flera delar) låg på 3-månader istället för längre tid vilket gjort det onödigt dyrt. Ren miss av mig då det när vi tog det var mer fördelaktigt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Jag skulle säga att läxa nummer 1 är att inte ha autogiro, på någonting. Det ger ju möjlighet till sånt här.

Spelar ju ignen roll, fakturan kommer ju ändå och betalas inte den så går den till inkasso, man måste säga upp avtal själv eller binda om. Blir ju inte automatiskt avslutat bara för att man inte har autogiro.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på ett av Vattenfalls dotterbolag och även om vi inte har VF i namnet så vet alla att vi hör dit. Jag skäms som en hund varje gång jag hör sådana här berättelser, jag tycker det är för jävligt att Sveriges största elbolag håller på så här.

Jag vågar inte tänka på hur stor goodwill-förlusten är i dessa fall, jämfört med kostnaden för att bryta avtalen och kanske behålla en kund eller tre. Nu kommer TS aldrig gå i närheten av VF som elbolag igen och berättar dessutom sin historia på ett av Sveriges största forum, hur många kunder förlorar man inte på det?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.