Permalänk
Avstängd

Trådlös monitor att spela på!?

Hittar inte många men en hp skärm är lite intressant! Dock undrar jag om svarstid 100–250 ms (trådlös) är mycket? Kommer jag märka det på spel som sc 2 eller mera story drivna spel?

Har ni några tips?

Tack sweclockers för allt<3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Calf:

Hittar inte många men en hp skärm är lite intressant! Dock undrar jag om svarstid 100–250 ms (trådlös) är mycket? Kommer jag märka det på spel som sc 2 eller mera story drivna spel?

Har ni några tips?

Tack sweclockers för allt<3

Vad hindrar dig från att använda sladd?

Du köper dig bara en massa besvär genom att försöka köra trådlöst.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig gå för skjutspel, om du inte är riktigt dålig och inte märker fördröjningen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

250 ms är en kvarts sekund. Det är stor fördröjning, och du kommer få det svårt att få tillfredsställande precision vid musrörelser oavsett användningsområde egentligen. Jag skulle verkligen inte rekommendera det till spel som Starcraft.

Det funkar finfint vid media, om man kan synka ljudet, för det gör ju inget om ett Youtube-klipp inte spelas upp exakt när du trycker på play utan en halv sekund senare. Eller om du ska hålla presentationer och använder det som sekundär skärm, eller något annat där du egentligen bara visar något och inte också ska interagera med skärmen i fråga

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Moderator
Moderator

För media och presentationer typ, visst, men >100ms är enormt även för vanligt skrivbordsanvändande och ännu värre för spelande.
Jag är förvisso rätt känslig för sådant men jag tyckte 40-50ms fördröjning som min gamla TV har var i princip oanvändbart.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack alla för snabba svar! Det var som jag anade men hoppades på att det hade ändrats senaste tiden

Det är för att jag måste minska storleken på skrivbordet och såg en möjlighet att flytta min dator bort från det och bara ha en skärm där...

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av calfen:

Tack alla för snabba svar! Det var som jag anade men hoppades på att det hade ändrats senaste tiden

Det är för att jag måste minska storleken på skrivbordet och såg en möjlighet att flytta min dator bort från det och bara ha en skärm där...

Det är en ganska vanlig fråga runt trådlös ersättare till bildkablar om att det "borde ändras med tiden". Det har det, fast fysiken sätter gränser som man inte kliver förbi. Det är fortfarande lika svårt idag som för femton år sedan att ersätta kabeln med antenner. Då kämpades det med att få 1080p/60 med 4,5 gigabit/s att passera genom speciallösningar som sänder på 60 GHz-bandet utan att det blir störningar och sådant som krav på fri sikt mellan sändare och mottagare.

Nu vill man få 4K/60 och 18 gigabit/s att fungera. Som i detta fall dessutom ska klämmas genom Wi-fi snarare än dedicerad sändare/mottagare. Där har det verkligen hänt saker med utvecklingen. Att köra 4K trådlöst och genom Wi-fi var otänkbart för tio år sedan. Nu är komprimeringsteknikerna effektivare och snabbare så helt klar är det bättre förutsättningar – om än med blandat resultat. Vilket kan fungera helt okey som ett sätt att "casta" skrivbordet i Windows och kanske jobba med text och relativt statiskt innehåll, likt att köra sin Powerpoint.

Kabel är det som fortfarande gäller. Långa kablar är heller inte längre något problem tack vare AOC-kablar. Så förstås en smartare möblering eller till och med ny, kompaktare dator är också lösningar.