Släppdags för World of Warcraft: Dragonflight!

Permalänk
Medlem

Kommer spela spelet men inte inatt, vi brukar vara ett gäng polare som kör första raiden innan vi tröttnar och hittar annat att spela ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag och min fästmö sitter och väntar! Blir att dra en all-nighter och sen åka till jobbet imorgon vid 6.20 som vanligt

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

Åh nej, redan?

Tror jag spelat åtminstone några veckor vid release av alla expansioner sedan Cataclysm, förutom MoP.
Började spela privserver i BC, men gick över till retail typ strax efter Ulduar släpptes.

Skulle extremt gärna vilja spela iallafall första veckan av Dragonflight, men jag har verkligen inte tid.
Plugget pockar på...

Permalänk
Medlem

Ska försöka njuta av kvällen med WoW, yesbox, givetvis, javisst!

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk
Medlem

Första expansionen jag hoppar. Men raidar lite lugn 10-manna i classic varje vecka. Känns som man lirar mest för lite avkoppling och häng nuförtiden.

Men tänkte hoppa på lite Darktide i veckan om det hinns med, de verkar kul

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Lirat WoW oavbrutet i 18+ år och har runt 3 års in-game time i detta spel (snittade nog 10+ timmar om dagen i tbc-wotlk-cata)... men på senare tid ser jag mindre och mindre anledning att fortsätta inte för att jag har mindre tid för jag kan utan problem tid till att lägga 3-6 timmar om dagen att bara spela WoW som jag i snitt har gjort de senaste 18 åren men Dragonflight ser ut i mina ögon som ett rejält steg tillbaka då jag gillat både BFA och Shadowlands för det de är, det är ett modernt halv osocialt mmorpg som allt annat i genren och vill jag ha de gamla talent träden och bara kunna raid logga så har classic versionen uppfyllt de kriterierna.

Kommer inte lira vid tolvslaget och har helt ärligt talat spenderat betydligt mer tid på WOTLK Classic senaste månaderna men dragonflight ska testas då jag ändå har speltid fram till slutet av 2024.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

haha skiten kraschade

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

haha skiten kraschade

Låter som classic blizzard reales för EU

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Samma visa varje gång, men det är svårt för dem små indieutvecklarna att få rull på prylarna

Permalänk
Medlem

Om inte world servern vore nere så hade man väl spelat lite nu...

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

World Servern är nere :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4n550n:

Samma visa varje gång, men det är svårt för dem små indieutvecklarna att få rull på prylarna

HHahhahHAhah InDiEuTvEcKlArNa xDDD:PPppPppPp
Försök själv att hålla uppe en(eller flera) servrar när hur många som helst försöker komma in på den samtidigt

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Nej jag forsätter med WOTLK Classic:d

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Det brukar flyta på förvånansvärt bra vid launch numera, med reservation för någon enstaka hickup någon gång.
Ända sedan de kör seamless release så funkar det mycket bättre.
De som spelar på fulla servrar kan kanske stöta på lite patrull när det är för mycket folk på samma ställe, men det gäller ju överallt och inte bara vid launch tyvärr.

OnT: Jag kommer sitta redo vid midnatt och panga jävel hela vägen till 70

Var med vid Shadowlands releasen och WoTLK Classic, båda fungerade bra, men idag gick det inte vägen.
Båten var sen, sen buggade den ur, portal kom istället, den buggade också ur och nu är world server nere.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Update, nu gick det att komma in

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nej! Där blir det bestämt nej. Blizzard säger nej!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Nej.

Spelat sedan closed beta i Vanilla från start och kört de flesta expansionerna till och från.

Senast Legion som var riktigt kul.

Dock är jag glad över att man skippade Battle for Azeroth och Shadowlands från det man sett och hört.

Dragonflight verkar lovande men WoW suget är verkligen noll. För varje expansion jag spelar så stannar jag kvar mindre och mindre varje gång.

Följer utvecklingen hos Bellular på youtube o hoppas det blir en bra och kul expansion för de som spelar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt att flyga drake. En zon (The Azure Span) påminner om grizzly hills, musiken är mysig som fan. Flyger runt, hugger sten, underbar känsla.

Permalänk
Medlem

Nej, spelar God of war Ragnarök. Inte alls sugen på Wow eller mmo för den delen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

HHahhahHAhah InDiEuTvEcKlArNa xDDD:PPppPppPp
Försök själv att hålla uppe en(eller flera) servrar när hur många som helst försöker komma in på den samtidigt

Någon tog åt sig

Synd bara att dessa indie-utvecklare inte har ekonomin att ta fram mer kosmetiska saker likt f2p-multi-miljard-utvecklarna gör var och varannan månad

ont så verkar flygmekaniken som taget från Ark Survival Evolved, Gryffon mekaniken.
och kan inte dracthyr flyga? ser så sjukt töntigt ut när de sitter på vanliga mounts när de har egna vingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Någon tog åt sig

Absolut. Det här "skämtet" är inte 10 år gammalt och väldigt uttjatat bara. Nej nej. Verkligen originellt skämt ha ha ha

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Jag och min fru är redo att börja questa och utforska! Ungarna är lite större och hittar på saker själva, ett tag iaf, så det börjar gå med lite längre sessioner igen.

Skrivet av meanh:

Har inte spelat wow sedan tidigt 2005, ledsnade efter lite drygt 2 månaders spelande och har inte känt behov av att testa igen. Snart 18 år sedan man spelade det sist alltså

Men då har vi nog vinnaren här på vem som har spelat minst!
Så behöver andra kanske inte skriva inlägg efter inlägg om hur länge de minsann inte har spelat spelet som tråden handlar om. Vi har hört det en miljon gånger tyvärr.

Permalänk
Medlem

Gick upp 04 imorse och började lira, hann komma till level 65 innan servrarna stängdes ner nu vid 07, blir att fortsätta efter jobbet i eftermiddag!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Frux:

Så behöver andra kanske inte skriva inlägg efter inlägg om hur länge de minsann inte har spelat spelet som tråden handlar om. Vi har hört det en miljon gånger tyvärr.

Anledningen till kommentarerna är att artikeln på framsidan ställer frågan ”Ska du spela World of Warcraft: Dragonflight i natt?” samt förstaposten har en liknande frågeställning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Anledningen till kommentarerna är att artikeln på framsidan ställer frågan ”Ska du spela World of Warcraft: Dragonflight i natt?” samt förstaposten har en liknande frågeställning

Nja, det är ju en retorisk fråga skulle jag säga. Det är underförstått att diskussionen handlar om Dragonflight och hurvida den nya expansionen är bra eller dålig. Inlägg om att "expansion X för 8 år sen var jättedålig" och sen inget mer tillför inte särskilt mycket i diskussionen.

Permalänk
Medlem

Kommer lira det, men inte nu vid släppet utan det blir senare. Just nu är det mer fokus på BF2042. Men när ingen av polarna kan lira 2042 framöver så skaffar jag det nog och fördriver tiden med lite.

Vi är alla sugna på det egentligen men ett spel i taget 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Försökte faktiskt ge wow ett försök igen för typ två månader sen, men fy satan vad dom förstört spelet med allt krimskrams =/ och då spelade jag ändå första 2-3 månaderna i shadowlands, måste fasen ha förträngt allt eller något =o

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Försökte faktiskt ge wow ett försök igen för typ två månader sen, men fy satan vad dom förstört spelet med allt krimskrams =/ och då spelade jag ändå första 2-3 månaderna i shadowlands, måste fasen ha förträngt allt eller något =o

Kan säga så att din upplevelse för 2 månader sedan säger absolut noll om Dragonflight. Shadowlands var en totalkatastrof rakt igenom hela vägen in i sista patchen men tycker faktiskt Dragonflight är en bra bit på rätt väg, spenderat väldigt många timmar på betan och testat lite allt möjligt och tycker spelet överlag känns mycket roligare och mycket mindre som en syssla. Sen är det ju svårt att nu säga hur det kommer bli under expansionens gång men jag är försiktigt optimistisk om att det kommer bli riktigt bra!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag och min fru är redo att börja questa och utforska! Ungarna är lite större och hittar på saker själva, ett tag iaf, så det börjar gå med lite längre sessioner igen.

Men då har vi nog vinnaren här på vem som har spelat minst!
Så behöver andra kanske inte skriva inlägg efter inlägg om hur länge de minsann inte har spelat spelet som tråden handlar om. Vi har hört det en miljon gånger tyvärr.

Servrarna var ju tyvärr inte lika välmående som tidigare expansion-släpp, satt uppe till 5 imorse då det vankades jobb och precis när jag drog så verkade en omstart vara på gång. Kanske löste det mesta world-lagget som är just nu, hoppas jag.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

La av i början av shadowlands och hade varit kul att pröva men prissättningen på wow är allt för dålig, 50 euro OCH en sub fee? I dessa tider är det allt för dyrt.