Ny Laptop - Spel och vardagsbruk

Permalänk

Ny Laptop - Spel och vardagsbruk

Tjena,

Har funderat på en ny lap top då den nuvarande håller på och ger upp.
Har siktet helt inställt på en Lenovo, frågan är vilken? Gillar kvalitet och sånt som inte krånglar, nuvarande ASUSen har bara varit problem med batteri, trasig musplatta, trasigt tangentbord (nu för andra gången) och nu har fläktarna börjat rusa i taket (4 år gammal, kostade 20k då).

Spelar League of legends och lite strategispel som Total war Rome 2, Civ osv.
Tänker mig minst ett 3070 grafikkort.

Har även haft tankarna att sätta upp laptopen i ett hemmakontor med två skärmar och en dockningsstation alt. kopplat via skärmarna. Vill kolla av lite nu om det skulle dyka upp något vettigt under black friday och kunna agera direkt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5852699#properties

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5862942

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7113944

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5795942

Vilken är bäst och varför eller har ni något annat förslag (behöver vara lite framtids säkrat)?

Mvh
MR-Boring-one

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

Fick hem min igår. Du kommer inte bli missnöjd!

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Jag har köpt exakt likadan men ligger fortfarande i kartong. Eftersom jag har 30 dagars öppet köp så ska jag avvakta tills black Friday och se om det kommer något bättre alternativ men är tveksam till det, de flesta alternativ lackar både G-sync, skärm med 500 nits och 100% srgb samt håller bra temp och kvalité.

Acer 5 Nitro är definitivt inte ett alternativ för prisklassen och ASUS alternativ har för högljudd fläkt samt kör adaptive sync.

Jag hoppas jag blir nöjd med denna för den research jag gjort har jag kommit fram till samma slutsats, detta är årets bästa Gaming laptop.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Jag har köpt exakt likadan men ligger fortfarande i kartong. Eftersom jag har 30 dagars öppet köp så ska jag avvakta tills black Friday och se om det kommer något bättre alternativ men är tveksam till det, de flesta alternativ lackar både G-sync, skärm med 500 nits och 100% srgb samt håller bra temp och kvalité.

Acer 5 Nitro är definitivt inte ett alternativ för prisklassen och ASUS alternativ har för högljudd fläkt samt kör adaptive sync.

Jag hoppas jag blir nöjd med denna för den research jag gjort har jag kommit fram till samma slutsats, detta är årets bästa Gaming laptop.

Den där var faktiskt väldigt fin!

Tack för tipset!

Mvh
Mr-Boring-one

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Jag har köpt exakt likadan men ligger fortfarande i kartong. Eftersom jag har 30 dagars öppet köp så ska jag avvakta tills black Friday och se om det kommer något bättre alternativ men är tveksam till det, de flesta alternativ lackar både G-sync, skärm med 500 nits och 100% srgb samt håller bra temp och kvalité.

Acer 5 Nitro är definitivt inte ett alternativ för prisklassen och ASUS alternativ har för högljudd fläkt samt kör adaptive sync.

Jag hoppas jag blir nöjd med denna för den research jag gjort har jag kommit fram till samma slutsats, detta är årets bästa Gaming laptop.

Har också svårt och tro att det kommer något bättre alternativ på BF. Kvalitet rakt igenom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Den där var faktiskt väldigt fin!

Tack för tipset!

Mvh
Mr-Boring-one

Varsågod, även fast du citerade fel person.

Permalänk
Skrivet av MR-Boring-one:

Den där var faktiskt väldigt fin!

Tack för tipset!

Mvh
Mr-Boring-one

Fyllde i lite av mina personliga åsikter men varsågod

Skrivet av Fortitude:

Har också svårt och tro att det kommer något bättre alternativ på BF. Kvalitet rakt igenom!

Känner så också, G-sync är en deal-breaker för mig och det jag läst om Adaptive Sync som tydligen majoriteten av alla laptops kör idag är tydligen mer anpassat för cloud gaming, kan ha fel men G-sync är inte kompromissbart.

Sett Jarrods recensioner av alla tillgängliga laptops och just denna är nog den som jag fastnat mest för, synd bara att det inte är 17.3"

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Den där var faktiskt väldigt fin!

Tack för tipset!

Mvh
Mr-Boring-one

Kan också rekommendera den där laptopen från Lenovo!

Otroligt trevlig och kvalitativ.

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Fyllde i lite av mina personliga åsikter men varsågod

Känner så också, G-sync är en deal-breaker för mig och det jag läst om Adaptive Sync som tydligen majoriteten av alla laptops kör idag är tydligen mer anpassat för cloud gaming, kan ha fel men G-sync är inte kompromissbart.

Sett Jarrods recensioner av alla tillgängliga laptops och just denna är nog den som jag fastnat mest för, synd bara att det inte är 17.3"

Hojta gärna till om du hittar något mer prisvärt här under Black Friday.

Mvh
MR-Boring-one

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Varsågod, även fast du citerade fel person.

Ja sorry för det, fundering, hur ser strömkabel ingången ut och vart på datorn sitter den(bak, höger/vänster sida?)? Såg att Ethernet kabeln går in på baksidan av datorn. Tangentbordet är upplyst? Vad tycker du om batteritiden?

Mvh

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Ja sorry för det, fundering, hur ser strömkabel ingången ut och vart på datorn sitter den(bak, höger/vänster sida?)? Såg att Ethernet kabeln går in på baksidan av datorn. Tangentbordet är upplyst? Vad tycker du om batteritiden?

Mvh

Strömkabeln går in på baksidan, vänster sida. Tangentbordet är upplyst och du kan ändra hur du vill att det ska se ut i det medföljande programmet "Lenovo Vantage".
Batteritiden är inget att hurra för, varken på någon gaming laptop skulle jag vilja påstå. Ska du spela så behöver du ha strömkabeln i annars räcker det inte långt. Dessutom får du mer kraft om du har strömkabeln i.

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Strömkabeln går in på baksidan, vänster sida. Tangentbordet är upplyst och du kan ändra hur du vill att det ska se ut i det medföljande programmet "Lenovo Vantage".
Batteritiden är inget att hurra för, varken på någon gaming laptop skulle jag vilja påstå. Ska du spela så behöver du ha strömkabeln i annars räcker det inte långt. Dessutom får du mer kraft om du har strömkabeln i.

https://i.postimg.cc/d056p80G/IMG-0032.jpg

https://i.postimg.cc/KvtNxXzG/IMG-0033.jpg

Sådan kabel? Det jag har på min Lenovo jobbdator i alla fall, vill försäkra mig att det inte är en sådan där smal pigg.

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

https://i.postimg.cc/d056p80G/IMG-0032.jpg

https://i.postimg.cc/KvtNxXzG/IMG-0033.jpg

Sådan kabel? Det jag har på min Lenovo jobbdator i alla fall, vill försäkra mig att det inte är en sådan där smal pigg.

Yes den ser ut som den.

Permalänk
Skrivet av MR-Boring-one:

Hojta gärna till om du hittar något mer prisvärt här under Black Friday.

Mvh
MR-Boring-one

Absolut
Men troligtvis inte med de alternativ som finns tillgängligt och alla recensioner jag gått igenom men man vet aldrig

Skrivet av Fortitude:

Strömkabeln går in på baksidan, vänster sida. Tangentbordet är upplyst och du kan ändra hur du vill att det ska se ut i det medföljande programmet "Lenovo Vantage".
Batteritiden är inget att hurra för, varken på någon gaming laptop skulle jag vilja påstå. Ska du spela så behöver du ha strömkabeln i annars räcker det inte långt. Dessutom får du mer kraft om du har strömkabeln i.

Batteritiden skiftar sjukt mycket mellan AMD och Intel, ända upp till det dubbla. 5800H och 6800H får du om jag minns rätt upp till 8 timmar med vanligt användande förutom spel och med Intel ca 5 timmar så för den sakens skull så är det vettigt att fundera på vad du värdesätter mest, en starkare CPU eller bättre batteritid.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Har inte så bra koll på vad som är bra och inte längre.

Hade helst skruvat ihop en egen pc men jag behöver något som jag kan bära med mig. Är det stor skillnad prestandamässigt mot en stationär då denna verkar vara rätt prisvärd?

Ska man vänta till black friday eller slå till nu?

Permalänk
Skrivet av Gta86:

Har inte så bra koll på vad som är bra och inte längre.

Hade helst skruvat ihop en egen pc men jag behöver något som jag kan bära med mig. Är det stor skillnad prestandamässigt mot en stationär då denna verkar vara rätt prisvärd?

Ska man vänta till black friday eller slå till nu?

Vänta, det kommer nog en hel del bra dealar på BF.
Under tiden kan du ju söka på Youtube och titta på laptop reviews hos Jarrods Tech

https://youtube.com/c/JarrodsTech

För övrigt så är 3080 ett mycket värmeutvecklande kort samt med AMD och Acer Nitro serien har jag inte mycket för, den finns för övrigt på hans sida med reviews.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Vänta, det kommer nog en hel del bra dealar på BF.
Under tiden kan du ju söka på Youtube och titta på laptop reviews hos Jarrods Tech

https://youtube.com/c/JarrodsTech

För övrigt så är 3080 ett mycket värmeutvecklande kort samt med AMD och Acer Nitro serien har jag inte mycket för, den finns för övrigt på hans sida med reviews.

Schysst att du svara. Inte ens tänkt på det med värme och att prestandan blir sämre.
Ska försöka hitta något mellan 10-15k helst intel+nvidia 15".
Ska man satsa på 3070ti då tycker du?

Verkar vara mycket dyrare att skruva ihop själv än att köpa laptop även om prestandan är lite sämre.

Glömde fråga. Gör g-sync stor skillnad? Får kanske försöka hitta något med det. Länka gärna det du tänker köpa.

Permalänk
Skrivet av Gta86:

Schysst att du svara. Inte ens tänkt på det med värme och att prestandan blir sämre.
Ska försöka hitta något mellan 10-15k helst intel+nvidia 15".
Ska man satsa på 3070ti då tycker du?

Verkar vara mycket dyrare att skruva ihop själv än att köpa laptop även om prestandan är lite sämre.

Glömde fråga. Gör g-sync stor skillnad? Får kanske försöka hitta något med det. Länka gärna det du tänker köpa.

Alltså, när det kommer till gaming laptops finns det två saker du aldrig kan kompromissa bort och det första är högre värmeutveckling samt högt fläktljud MEN med bättre byggkvalite och fläktlösning kan du minska det till en lägre nivå.

Ju billigare laptop, desto sämre byggkvalite och komponenter för att hålla priset nere vilket också per automatik leder till sämre lösningar.

Jag personligen är så sjukt kräsen när det kommer till teknik, jag gör research länge för att få det bästa jag kan få och jag har efter många timmar den senaste månaden kommit fram till mitt beslut i alla fall. Vad gällande G-sync är det absolut ingenting jag skulle kompromissa bort under några premisser såvida du inte vill riskera riva håret av dig i frustration över screen tearing. De billigare laptopen i 10-15k klassen du är ute efter har dock Adaptive sync, även det en funktion som enligt spec ska ta bort screen tearing och liknande men jag är osäker på dess latency increase, finns vagt med info på nätet om det vad jag sett.

Nu är ju inte heller laptops något du bygger själv utan du får köpa en färdig konfiguration med möjlighet att uppgradera RAM samt SSD.

Men andra saker du får ta i beaktning är skärmen speciellt, har den 100% srgb, har den acceptabel nits (Lenovo Legion har tex 500 medans de flesta andra ligger på ca 200-300), uppdateringsfrekvens på 165hz eller 300, IPS eller VA, latency osv, det är en värld av specifikationer och mycket att undersöka. Nvme hastigheten på hårddisken, frekvensen på ram, CPU (Intel eller AMD) you name it och såklart mycket annat att beakta före ett köp men som jag sa, jag är så sjukt kräsen på detta så jag kanske helt enkelt övertänker allting.

Min idé från början var att köpa en enkel laptop med ett 3050Ti för World of Warcraft men sen började jag titta på recensioner och gav snabbt upp just den laptopen och per automatik steg priset till det dubbla innan jag fick ett trivsamt alternativ som passade mig.

Ska du spela i 1080p med medel/high så räcker ett 3060 utmärkt. Jag kände att steget upp till 3070 var värt för det är en stor skillnad, samma gäller steget från 3050Ti till 3060. Men ja, 3070 och 3070Ti är bra alternativ och då skulle jag lägga min röst på Lenovo Legion 5 Pro, finns på Elgiganten under deras Månadens Gaming deal. Har jag inte länkat det förr?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Absolut
Men troligtvis inte med de alternativ som finns tillgängligt och alla recensioner jag gått igenom men man vet aldrig

Batteritiden skiftar sjukt mycket mellan AMD och Intel, ända upp till det dubbla. 5800H och 6800H får du om jag minns rätt upp till 8 timmar med vanligt användande förutom spel och med Intel ca 5 timmar så för den sakens skull så är det vettigt att fundera på vad du värdesätter mest, en starkare CPU eller bättre batteritid.

Tack för tipsen av Jarrods videon:

https://www.youtube.com/watch?v=S64_a7PChzs

https://www.youtube.com/watch?v=0yncp9c5zAU

https://www.pricerunner.se/pc?27=3202507428,3201600505&select...

Tycker du fortfarande Intel är det bättre valet i denna jämförelse? Förklara gärna varför, jag kanske missar något viktigt här?

Mvh

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Skrivet av MR-Boring-one:

Tack för tipsen av Jarrods videon:

https://www.youtube.com/watch?v=S64_a7PChzs

https://www.youtube.com/watch?v=0yncp9c5zAU

https://www.pricerunner.se/pc?27=3202507428,3201600505&select...

Tycker du fortfarande Intel är det bättre valet i denna jämförelse? Förklara gärna varför, jag kanske missar något viktigt här?

Mvh

Jag ser det såhär, använder du laptopen utanför strömförsörjningen, dvs att du har den mer "on the go", jobbar med den på bussen/tåget och så vidare hade jag valt AMD i och med batteritiden är definitivt bättre. Men vill du ha mer råstyrka, har den endast hemma och kanske bara skiftar från vardagsrummet till en mer stationär plats så skulle jag valt Intel just för att CPUn är mycket bättre denna generation.

Men jag ser nu att du får 6800H med 3070Ti för 14.5k, det känns som en no brainer faktiskt, jag har den andra med 12700H och 3070 som jag gav 17.5k för, hade jag sett denna deal tidigare hade jag definitivt tagit den trots att AMD tenderar att bli både varmare och ha aningen sämre prestanda overall. Det är ju lite vad man vill söker efter.

Hoppet från 3070 till 3070Ti kanske inte ger någon större benefit heller, båda har VRAM på 8Gb men 3070Ti har lite mer CUDA cores och ger i snitt 5-20 extra fps beroende på spel, men också där blir det aningen högre värmeutveckling. Ska du spela på skärmen eller kopplar du in en extern skärm med högre upplösning? Finns faktorer att ta i akta när man väljer Intel eller AMD om man nu ska hård dra allting

Sammanfattning: Intel är det bättre alternativet för content creation och spel prestanda men med den dealen på 14.5k och med 3070Ti så hade jag inte funderat speciellt länge såvida du inte har pengarna för Intel. Men räkna med lite högre värmeutveckling och fläktljud med AMDn.

Blev du klokare? Jag vet inte men det är som jag tänker i alla fall

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Jag ser det såhär, använder du laptopen utanför strömförsörjningen, dvs att du har den mer "on the go", jobbar med den på bussen/tåget och så vidare hade jag valt AMD i och med batteritiden är definitivt bättre. Men vill du ha mer råstyrka, har den endast hemma och kanske bara skiftar från vardagsrummet till en mer stationär plats så skulle jag valt Intel just för att CPUn är mycket bättre denna generation.

Men jag ser nu att du får 6800H med 3070Ti för 14.5k, det känns som en no brainer faktiskt, jag har den andra med 12700H och 3070 som jag gav 17.5k för, hade jag sett denna deal tidigare hade jag definitivt tagit den trots att AMD tenderar att bli både varmare och ha aningen sämre prestanda overall. Det är ju lite vad man vill söker efter.

Hoppet från 3070 till 3070Ti kanske inte ger någon större benefit heller, båda har VRAM på 8Gb men 3070Ti har lite mer CUDA cores och ger i snitt 5-20 extra fps beroende på spel, men också där blir det aningen högre värmeutveckling. Ska du spela på skärmen eller kopplar du in en extern skärm med högre upplösning? Finns faktorer att ta i akta när man väljer Intel eller AMD om man nu ska hård dra allting

Sammanfattning: Intel är det bättre alternativet för content creation och spel prestanda men med den dealen på 14.5k och med 3070Ti så hade jag inte funderat speciellt länge såvida du inte har pengarna för Intel. Men räkna med lite högre värmeutveckling och fläktljud med AMDn.

Blev du klokare? Jag vet inte men det är som jag tänker i alla fall

Som alltid ger du bra svar! 20% prisskillnad på ändå relativt liten skillnad i prestanda (10%?) spelar in men är inte avgörande.
Jag reser en del ibland och då kan det vara trevligt med batteritiden, men heller inte avgörande.

Dock en viktig faktor inbillar jag mig är högre värmeutvecklingen som borde slita hårdare på komponenterna över tid och även minska datorns hållbarheten över tid?

Mvh

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk

Värme är ju datorns största fiende och såklart kommer den i längden må sämre av högre värme men om den håller 3 eller 7 år är svårt att säga. Jag personligen tror att du blir nöjd med vilken du än köper, Intel eller AMD, det jag lägger fram är bara siffror och den information jag luskat fram när jag forskat på den laptop som passar mig bäst. Hur det än är så är ju bärbara datorer konstruerade för hög värme, det kan vi ju inte kompromissa bort direkt (Inte än i alla fall) men det vi kan göra är att välja de komponenter som ger lägre värmeutveckling för att hålla den på en bra nivå.

Det du kan göra är att beställa hem den, testa den och är du inte nöjd får du väl skicka tillbaka den, vi har ju konsumentköplagen trots allt vi kan utnyttja, det gjorde jag för några år sedan när jag valde min dåvarande laptop, beställde hem 4 st jag ville ha, testa dom allihopa och var jag inte nöjd skickade jag tillbaka dom, det var inget problem utan håll dom i ett bra skick så är det lugnt.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Som alltid ger du bra svar! 20% prisskillnad på ändå relativt liten skillnad i prestanda (10%?) spelar in men är inte avgörande.
Jag reser en del ibland och då kan det vara trevligt med batteritiden, men heller inte avgörande.

Dock en viktig faktor inbillar jag mig är högre värmeutvecklingen som borde slita hårdare på komponenterna över tid och även minska datorns hållbarheten över tid?

Mvh

Vill bara flika in och säga att den modellen från Lenovo som du länkade har inte 3070 ti utan ett vanligt 3070. Prisjakt visar fel i fliken "Produktinformation".

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Vill bara flika in och säga att den modellen från Lenovo som du länkade har inte 3070 ti utan ett vanligt 3070. Prisjakt visar fel i fliken "Produktinformation".

Tack för uppdateringen!

Såg det också när jag stod i kassan:
Grafik: NVIDIA® GeForce® RTX™ 3070 GPU för bärbar dator 8 GB GDDR6

Jag tror prisjämförelsesiterna har problem med Lenovos hemsida, då man kan addera funktioner.

Mvh

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem

Är den för 14,5k slut såld redan? Försökte beställa en nu mem gick inte klicka på köp. Galet om det redan är slut. Black friday har ju inte ens börjat

Permalänk
Skrivet av Danis:

Är den för 14,5k slut såld redan? Försökte beställa en nu mem gick inte klicka på köp. Galet om det redan är slut. Black friday har ju inte ens börjat

Japp! Den sista gick idag på eftermiddagen runt 15.

Kanske fyller de på alternativt rear ut någon annan modell, hittar du något så hojta gärna till.

MVH

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem

Jag är ju på jakt efter en gaming laptop men verkar vara svårt att hitta någon bra deal. Missade ju den för 14,5k. Hoppas dem sänker någon annan!

Permalänk

Blev denna till slut:

https://www.pricerunner.se/pl/27-3201600505/Laptops/Lenovo-Le...

Lyckades lösa den till 1k billigare också vilket var trevligt.

Tack för hjälpen alla.

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Blev denna till slut:

https://www.pricerunner.se/pl/27-3201600505/Laptops/Lenovo-Le...

Lyckades lösa den till 1k billigare också vilket var trevligt.

Tack för hjälpen alla.

Hur löste du den 1k billigare om man får fråga