Har Webhallen blivit sämre?

Permalänk
Medlem

Saknar godiset, merch och annat roligt som gjorde Webhallen unikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Saknar godiset, merch och annat roligt som gjorde Webhallen unikt.

Jag med, handlade ofta det tillsammans med annat.

Sen har de gått från att toppa dessa listorna till att vara längst ner. Tycker det är synd för varit med och jagat webhallen XP sen 15 år känns det som.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Saknar godiset, merch och annat roligt som gjorde Webhallen unikt.

Skrivet av winne:

Jag med, handlade ofta det tillsammans med annat.

<Uppladdad bildlänk>

Sen har de gått från att toppa dessa listorna till att vara längst ner. Tycker det är synd för varit med och jagat webhallen XP sen 15 år känns det som.

Godis? Jag har bara fått godis från Webhallen 1 enda gång.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Godis? Jag har bara fått godis från Webhallen 1 enda gång.

Det fanns att köpa på Webhallen förut.
Min favorit var på en godis där beskrivningen var "Tasty candy is tasty. Omnomnomnom!"

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Inet:s överlägsna hemsida och klarna-fria betaldel gör att jag mår aningen fysiskt dåligt av att befinna mig på nån annan aktörs websida, men med detta sagt så har jag inget mer specifikt dåligt att säga om webhallen. För några år sen så hade jag en starkt negativ upplevelse med ett riktigt stinkande ålaskinn på Inet när jag ringde in för att få lite info inför ett köp, och köpte inget där på ett bra tag, och gjorde en del köp på webhallen, men Inet:s hemsida är för bra, så jag är tillbaka där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Webhallen levererade fel produkt i min beställning och snart har det gått 1v utan svar från deras kundservice. Tycker att ett sånt ärende borde kunna lösas snabbt utan lång väntetid hos deras support.

Uppföljning av mitt ärende. 6 dagar tog det att få svar och jag skulle få en länk till en fraktsedel. Men jag fick aldrig någon länk och ingen i skräpposten som de bad mig kolla. Så nu ser jag fram emot 6 nya dagars väntetid på att få fraktsedeln.

Sitter fortfarande utan produkten jag beställt och får vänta på att lösa Webhallens problem istället. Börjar bli irriterad nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det fanns att köpa på Webhallen förut.
Min favorit var på en godis där beskrivningen var "Tasty candy is tasty. Omnomnomnom!"

Oh. Trodde det menades att det skickades med som Inet gör

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Uppföljning av mitt ärende. 6 dagar tog det att få svar och jag skulle få en länk till en fraktsedel. Men jag fick aldrig någon länk och ingen i skräpposten som de bad mig kolla. Så nu ser jag fram emot 6 nya dagars väntetid på att få fraktsedeln.

Sitter fortfarande utan produkten jag beställt och får vänta på att lösa Webhallens problem istället. Börjar bli irriterad nu.

Ta och chatta med dem istället, du får svar på några minuter och de skickar fraktsedeln direkt. Mailet kommer då från Unifaun.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Ta och chatta med dem istället, du får svar på några minuter och de skickar fraktsedeln direkt. Mailet kommer då från Unifaun.

Jag chattade med dem men blev hänvisad till support. Men det var före de svarade första gången så kanske kan chatten ge mig länken nu. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jag chattade med dem men blev hänvisad till support. Men det var före de svarade första gången så kanske kan chatten ge mig länken nu. Tack för tipset.

Jaha vad muppigt! De står att man ska kontakta deras kundtjänst vid support ärenden och "Chatt kundtjänst" är ju ett alternativ man får... Tröttsamt ibland men hoppas de löser sig

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag tycker sortimentet blivit sämre, priserna blivit saltade och det är aldrig något som finns i lager längre.

För övrigt hittade jag hit just för att jag tänkte göra en tråd om att Webhallen blivit sämre.