Ny FINALMOUSE Starlight Pro Tenz Edition. (Storlek Medium)

Permalänk
Medlem

Ny FINALMOUSE Starlight Pro Tenz Edition. (Storlek Medium)

Den nya och förbättrade Starlight modellen från Finalmouse som sålde slut på 6 minuter vid release.

Lyckades få tag i två stycken medium storlekar. Använder själv den ena, som jag är mycket nöjd med, och tänker sälja den andra.

Starlight serien är världens lättaste pro-gaming mus som väger in på endast 47g för medium storleken. Mycket tack vare att det är den enda musen som tillvärkas i magnesium legering, som är världens lättaste formbara metall.

Det finns endast 40,000 exemplar i världen, och varje mus är graverad med ett produktionsnummer mellan 1 till 40,000.

Den har även väldigt bra batteri-tid, den jag använder började först klaga på ström efter 15 dagars användning, det var direkt ur förpackning vilket jag ej vet om det ens motsvarar full laddning, förmodligen inte.

Produkten är oöppnad och förseglingen intakt, se bild.

Inköpspriset var $189 + $15(frakt). Sen 25% importmoms.

Kopia på kvitto/order information skickas digitalt.

Låter annonsen ligga uppe en vecka.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vet inte om du sett de men, Maxgaming har som ända återförsäljare fått lov att börja sälja just Tenz versionen.
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/starlight-pro-tenz-...

Förstår att folk som importerat dem vill ha ut sina pengar(sett en hel del annonser senaste månaden), men här kommer man alltså att kunna knipa ett exemplar ifrån en svensk återförsäljare med garanti.
Kan du tänka dig att matcha deras pris så kanske jag är intresserad.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

Vet inte om du sett de men, Maxgaming har som ända återförsäljare fått lov att börja sälja just Tenz versionen.
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/starlight-pro-tenz-...

Förstår att folk som importerat dem vill ha ut sina pengar(sett en hel del annonser senaste månaden), men här kommer man alltså att kunna knipa ett exemplar ifrån en svensk återförsäljare med garanti.
Kan du tänka dig att matcha deras pris så kanske jag är intresserad.

Hur många har de tänkt sälja?.. Eftersom de 40k exemplar redan är tillverkade, och de kommer ej tillverka några fler. Så de har förmodligen enbart ett relativt litet parti möss de kommer sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crovaxx:

Hur många har de tänkt sälja?.. Eftersom de 40k exemplar redan är tillverkade, och de kommer ej tillverka några fler. Så de har förmodligen enbart ett relativt litet parti möss de kommer sälja.

Vet inte hur många exemplar Maxgaming kommer få in, men de har lagt upp båda versionerna(small/medium).
Grejen är väl dock att Finalmouse alltid gör limiterade utgåvor. Började med denna shell design när de släppte Tournament Pro sedan Scream One - Ultralight Pro - Ultralight Sunset -Ultralight Phantom - Air58 - Ultralight 2 Cape Town - Sedan har de redan hunnit med 8 limiterade utgåvor av Starlight-12 med Starlight Pro TenZ inräknad.
Visst har de uppdaterat mycket sedan jag själv satt som testare för Ultralight Pro - hål designen, paracord kablar, skins och nu då magnesium topp skal.

Men förutom magnesium topp skalet så är de ju TTC encoder - 3370 - Kailh GM 8.0 switchar, vilket är ungefär vad alla andra företag har i sina "gaming" möss atm. Hade varit lite roligt om de hade plockat in 3395 med motion-sync som andra företag redan börjat implementera särskilt för priset de tar.
Sitter just nu på en Razer Deathadder V3 Pro som har motion-sync och 4000hz wireless(är beta testare av just möss) och tyckte priset som Razer ska ta för den är HÖGT.

Som sagt om du kan tänka dig att gå ner i pris eller märker att du inte får den sålt för utsatt pris så kan du ju dra mig ett PM.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

Vet inte hur många exemplar Maxgaming kommer få in, men de har lagt upp båda versionerna(small/medium).
Grejen är väl dock att Finalmouse alltid gör limiterade utgåvor.
...
Som sagt om du kan tänka dig att gå ner i pris eller märker att du inte får den sålt för utsatt pris så kan du ju dra mig ett PM.

MaxGaming fick in sina möss idag tydligen, och Medium är redan slutsåld.

Hörde mig för med modsen på finalmouse discord, och de påstår att det handlade om avbokade ordrar och bot-beställningar som skulle gå ut till försäljning på MaxGaming. Så osäker på om de kommer få in några mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crovaxx:

MaxGaming fick in sina möss idag tydligen, och Medium är redan slutsåld.

Hörde mig för med modsen på finalmouse discord, och de påstår att det handlade om avbokade ordrar och bot-beställningar som skulle gå ut till försäljning på MaxGaming. Så osäker på om de kommer få in några mer.

Yes fick ett ex 👍.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Fick också ett ex via Max Gaming

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad