Andra svängen av toapapperspanik?

Permalänk
Medlem

Andra svängen av toapapperspanik?

Detta högoktaniga stoff finns att läsa i Aftonbladet. Energi och råvarukris tillsammans med många skitnödiga efter valet?

Hamstrar ni eller "skiter ni i det"?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Det enda rätta är att sälja sitt hus o köpa så mycket toapapper man orkar.
Scalping är alla smarta människors extra-inkomst.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Det sket sig ju (snälla skjut mig inte) för en tysk tillverkare för en vecka eller två sedan så minskat utbud betyder högre priser.

Permalänk
Medlem

Hur mycket toapapper köper folk om en prisökning på tiotals procent märks påtagligt?

Jag köper toapapper för kanske 120 kr/mån och pga magproblem har jag nog en dubbel förbrukning jämfört med en normalperson.

Detta är en ickefråga för 90 procent av befolkningen och säkert 99.9 procent av SweC:s användare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Säkert en konspiration från Sveriges mellanchefter för att få fler tillbaka till kontoret. Nu kommer du inte ha råd att gå på toaletten hemma utan får göra det på jobbet....

Permalänk
Medlem

Min far jobbar på ett pappersbruk och därför får han köpa 2nd rate papper ganska billigt. Brukar få 72-96 dassrullar för en hundring ungefär.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Priserna går säkert inte ner heller efter en höjning även om elpriser osv blir bättre

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min far jobbar på ett pappersbruk och därför får han köpa 2nd rate papper ganska billigt. Brukar få 72-96 dassrullar för en hundring ungefär.

Säkert att det inte är 2nd-hand-papper? I vilket fall en otrolig förmån som borde tas upp i deklarationen. Sätt detta i system o börja sälj vidare på blocket. Det är modernt att ha såna bisysslor

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Säkert att det inte är 2nd-hand-papper? I vilket fall en otrolig förmån som borde tas upp i deklarationen. Sätt detta i system o börja sälj vidare på blocket. Det är modernt att ha såna bisysslor

Det är pappersrullar som är trasiga eller har defekter.
Och går bara att köpa i viss mängd per år. Men räcker definitivt för minst 2 hushåll. Troligtvis upp till 4.

Tänker inte hålla på med sånt dock.

Farsan har det som förmån och det får han sköta. Jag får det som en gåva från han.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
AKA AudioBamse

Skandal att priset på toapapper går upp, det riskerar på sikt att en del medborgare får gå runt med skit i röven. Vi på Sweclockers borde starta ett nytt enfrågeparti med målet att kraftigt sänka priset på toapapper för folket.

Rövpartiet - För allas rätt till en fräsch röv!

"#RP2026!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AudioBase:

Skandal att priset på toapapper går upp, det riskerar på sikt att en del medborgare får gå runt med skit i röven. Vi på Sweclockers borde starta ett nytt enfrågeparti med målet att kraftigt sänka priset på toapapper för folket.

Rövpartiet - För allas rätt till en fräsch röv!

"#RP2026!"

Ett parti som bara snackar skit, alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AudioBase:

Vi på Sweclockers borde starta ett nytt enfrågeparti med målet att kraftigt sänka priset på toapapper för folket.

Rövpartiet - För allas rätt till en fräsch röv!

Det låter verkligen som ett brunt parti.

Permalänk
Medlem

Använde reklampapper ett tag men fick stopp i toaletten dock,inget att rekommendera 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av AudioBase:

Skandal att priset på toapapper går upp, det riskerar på sikt att en del medborgare får gå runt med skit i röven. Vi på Sweclockers borde starta ett nytt enfrågeparti med målet att kraftigt sänka priset på toapapper för folket.

Rövpartiet - För allas rätt till en fräsch röv!

"#RP2026!"

Skrivet av ztenlund:

Ett parti som bara snackar skit, alltså?

Skrivet av joakim99:

Det låter verkligen som ett brunt parti.

Fast vi får hålla låg profil, då politik inte är önskvärt här på forumet

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Goda nyheter för alla som panikköpte flera lastpallar när pandemin började! Jag utgår från att de har kvar i sitt lager.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kgel:

Goda nyheter för alla som panikköpte flera lastpallar när pandemin började! Jag utgår från att de har kvar i sitt lager.

De kanske redan har skitit upp allt bajspapper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kgel:

Goda nyheter för alla som panikköpte flera lastpallar när pandemin började! Jag utgår från att de har kvar i sitt lager.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antligen-slut-pa-polisens-...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

inte för att det är ett problem.. bara att använda bidé eller dush för att göra rent efter man har skitit om man har slut på papper

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Nån som har faktisk koll på vad dasspapper brukar kosta och i så fall räknar ni per kilo eller per rulle?
Jag brukar köpa typ en gång per månad och tar alltid dom som ser skönast ut att använda
Troligtvis dom som är dyrast räknat per rulle men kollar aldrig på priset, brukar köpa paket om typ 4-6st för att den ska vara lätt att bära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

De kanske redan har skitit upp allt bajspapper.

Sitter man hemma under en pandemi och inte har nåt att göra än att experimentera med bröd kanske det går åt en del.

De tog dom 20 år att förbruka allt, och då hade de dessutom gett bort en del. Man undrar ju hur många rullar de beställde egentligen...

Permalänk
Medlem

Glad att jag bunkrade så många balar under corona!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Nån som har faktisk koll på vad dasspapper brukar kosta och i så fall räknar ni per kilo eller per rulle?
Jag brukar köpa typ en gång per månad och tar alltid dom som ser skönast ut att använda
Troligtvis dom som är dyrast räknat per rulle men kollar aldrig på priset, brukar köpa paket om typ 4-6st för att den ska vara lätt att bära.

Jag köper oftast ett 18-pack Serla Smart, och det brukar kosta 80-90 kr. Räknar med knappt en rulle per dag i snitt, så 1.5 såna förpackningar per månad blir det nog.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Använde reklampapper ett tag men fick stopp i toaletten dock,inget att rekommendera 😅

Det är bra att veta, jag tänkte precis testa detta.

Permalänk
Medlem

Gillar tanken på att folk sitter och skiter sig in i en höst med eskalerande energipriser och lågkonjunktur, omgiven av hundratals rullar hamstrat toapapper, och försöker gömma sig för Kronofogden och Inkasso som vill driva in försummade elräkningar.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Sverige har inte blivit ett riktigt SkitLand ännu. Borde göra som övriga världen och börja tvätta bakdelen med vatten och sedan papper för att torka torrt istället för att tömma en rulle papper per dag på skithuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Gillar tanken på att folk sitter och skiter sig in i en höst med eskalerande energipriser och lågkonjunktur, omgiven av hundratals rullar hamstrat toapapper, och försöker gömma sig för Kronofogden och Inkasso som vill driva in försummade elräkningar.

Exekutiv auktion:

Objekt 987 - 7 pallar Lambi med dollarsedeltryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Sverige har inte blivit ett riktigt SkitLand ännu. Borde göra som övriga världen och börja tvätta bakdelen med vatten och sedan papper för att torka torrt istället för att tömma en rulle papper per dag på skithuset.

Jag har en Xiaomi Smartmi Toalettstol

Rekommenderar!

https://www.youtube.com/watch?v=O2si6uNZ21s&t=11s

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Sverige har inte blivit ett riktigt SkitLand ännu. Borde göra som övriga världen och börja tvätta bakdelen med vatten och sedan papper för att torka torrt istället för att tömma en rulle papper per dag på skithuset.

Det är ju jävligt bökigt. Dra av sig kläder och blöta ner sig 2-5 gånger per dag. Nä, fy fan. Papper är snabbt, effektivt och smidigt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det är ju jävligt bökigt. Dra av sig kläder och blöta ner sig 2-5 gånger per dag. Nä, fy fan. Papper är snabbt, effektivt och smidigt.

Om du skiter 2-5 gånger per dagen så bör du nog uppsöka läkare...