Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarakin:

Jepp, beställde men får väl se om Amazon skickar den, just står det bara:
Har inte skickats än
Vi mejlar dig när det är tillgängligt

Någon som fått den skickad?

Vad var det för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vad var det för något?

Tryck på gå till inlägget ett par gånger så kommer du tillbaka till vad det var.

En bra funktion 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Tryck på gå till inlägget ett par gånger så kommer du tillbaka till vad det var.

En bra funktion 😁

Wow, tack för tipset! vad gick den för? Det stod däremot inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Wow, tack för tipset! vad gick den för? Det stod däremot inte

Följ bara personen du frågade genom knappen som nämndes. 5 klick så har du ditt svar.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Följ bara personen du frågade genom knappen som nämndes. 5 klick så har du ditt svar.
<Uppladdad bildlänk>

Men då, fel av mig, jag klickade uppenbarligen inte tillräckligt långt bak. Tack för hjälpen! jag lägger härmed en välsignelse att Fru Fortuna ser till att ni som beställt får datorn.

Permalänk
Medlem

Inte lika bra som S22 Ultra för 8990 SEK, men Samsung / Benify har åter rabatt på S22-serien samt erbjuder inbytesrabatt som verkar lite bättre än t ex Netonnets ditto. 1300 SEK för en gammal S10 128GB, Iphone 12 64GB ca 4000 SEK osv

(S22 saknas i bild, 128GB-modell för 6780 SEK)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarakin:

Jepp, beställde Produkt: Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB/512GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09NXPTVJM
men får väl se om Amazon skickar den, just står det bara:
Har inte skickats än
Vi mejlar dig när det är tillgängligt

Någon som fått den skickad?

Jag får min imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Jag får min imorgon.

Härligt!

Fan ångrar mig nu att jag inte beställde.

§ 9 raderat. // MOD
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Härligt!

Fan ångrar mig nu att jag inte beställde.

Förstår det, var en grym deal för oss som behöver både platta och dator i ett. Fick dessutom av oklar anledning den snygga färgen trots att det stod silver. Helnöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Förstår det, var en grym deal för oss som behöver både platta och dator i ett. Fick dessutom av oklar anledning den snygga färgen trots att det stod silver. Helnöjd. <Uppladdad bildlänk>

Najs, var försiktig bara då det är enkelt att skrapa bort den svarta färgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ja. Jag har inte märkt av något knarr, men jag har också behandlat den lite delikat, som man gör med en ny laptop.
Den verkar bra byggd över lag. Otroligt mycket Samsung-mjukvara dock, nästan på gränsen till oanvändbart och extremt förolämpande. Bra skärm, tangentbord och hittills har inte fläktarna startat någon gång alls.

Upptäckte nu idag att den verkar sakna bakgrundsbelysning för tangentbordet. Den skulle ha det enligt Elgiganten, men det verkar inte finnas. Enligt Samsungs hjälpsidor så ska man starta det genom fn + f9, och om det istället stänger av skärmen så saknar modellen bakgrundsbelysning. För mig så stängs skärmen av.

f9-knappen har till och med en överstruken sol på sig istället för den lysande-tangentbords-ikon som Elgigantens produktsidor har.

Jag har precis hört av mig till dem och får se hur de löser problemet. Det är en ganska betydande skillnad, både i pris och användarupplevelse.

Edit: Ser nu att Kompletts produktsida verkar ha en disclaimer med "Notera! PC kommer utan bakgrundsbelyst tangentbord" längst upp för denna modell :/ Trots att det står listat att det ska vara det även i deras specifikationer 😕

https://www.komplett.se/product/1212342/dator-surfplatta/dato...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Förstår det, var en grym deal för oss som behöver både platta och dator i ett. Fick dessutom av oklar anledning den snygga färgen trots att det stod silver. Helnöjd. <Uppladdad bildlänk>

Ingick tangentbord + penna också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wallef:

Ingick tangentbord + penna också?

Varför skulle det ingå? Ingår aldrig annars?
Var ju i princip toppmodellen som gick för nära halva priset redan.

Edit* var inte meningen att låta så hård. Så ber om ursäkt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av wallef:

Ingick tangentbord + penna också?

Nix, den dealen hade varit extremt bra. MS store har OK pris på bundlen med studentrabatt, blev att köpa där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Nix, den dealen hade varit extremt bra. MS store har OK pris på bundlen med studentrabatt, blev att köpa där.

Den bundlen är utan fingeravtrycksläsare va?

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför skulle det ingå? Ingår aldrig annars?
Var ju i princip toppmodellen som gick för nära halva priset redan.

Det var bara en vänlig fråga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarakin:

Den bundlen är utan fingeravtrycksläsare va?

Beställde nedan:
https://www.microsoft.com/sv-se/d/surface-pro-signature-tange...

Finns det något nyare/med fingeravtrycksläsare?
Windows Hello med ansiktsavläsning är helt sjukt bra så ingen större förlust egentligen, men onödigt om man köpt något för liknande pris utan den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Beställde nedan:
https://www.microsoft.com/sv-se/d/surface-pro-signature-tange...

Finns det något nyare/med fingeravtrycksläsare?
Windows Hello med ansiktsavläsning är helt sjukt bra så ingen större förlust egentligen, men onödigt om man köpt något för liknande pris utan den funktionen.

Har bara sett på engelska och tyska tangentbord.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Produkt: ASUS GeForce RTX 3090 TUF
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3090-TUF-2...
Kategori: Grafikkort
Pris: 12990:-

Tänkte peta in det här kortet i ett Cooler Master NR200P och driva det med ett Corsair SF750.
Är det lite för optimistiskt tänkt? På ASUS hemsida kan man läsa att de rekommenderar 850W.

Stort tack för det här tipset @Nicklidstrom !

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Tänkte peta in det här kortet i ett Cooler Master NR200P och driva det med ett Corsair SF750.
Är det lite för optimistiskt tänkt? På ASUS hemsida kan man läsa att de rekommenderar 850W.

Stort tack för det här tipset @Nicklidstrom !

Sweclockers testsystem med det kortet drog 450 W, så nätaggregatet kommer fixa det. Däremot kommer det nog låta en del och bli ganska varmt, speciellt i ett så litet chassi.

Se https://www.sweclockers.com/test/30477-asus-geforce-rtx-3090-... för Sweclockers effektmätning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sweclockers testsystem med det kortet drog 450 W, så nätaggregatet kommer fixa det. Däremot kommer det nog låta en del och bli ganska varmt, speciellt i ett så litet chassi.

Se https://www.sweclockers.com/test/30477-asus-geforce-rtx-3090-... för Sweclockers effektmätning.

Stort tack för svar Blir det för varmt/för högt ljud så kanske jag får se mig om efter annat chassi. Hoppas inte för jag gillar verkligen NR200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sweclockers testsystem med det kortet drog 450 W, så nätaggregatet kommer fixa det. Däremot kommer det nog låta en del och bli ganska varmt, speciellt i ett så litet chassi.

Se https://www.sweclockers.com/test/30477-asus-geforce-rtx-3090-... för Sweclockers effektmätning.

Det är inte riktigt så enkelt. Mindre nätagg har mindre komponenter för att rymmas i det mindre formatet och mindre komponenter har svårare att klara strömspikar (som nvidias 3000-serie är känd för).

Det bör inte vara ett problem, men det kan vara och beror såklart även på övriga komponenter som ska drivas av agget.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av JoeSun:

Stort tack för svar Blir det för varmt/för högt ljud så kanske jag får se mig om efter annat chassi. Hoppas inte för jag gillar verkligen NR200.

Kan säga att jag kör 3090 med 5950x i ett loque ghost (vattenkylda) men har inga problem med nätagget varesig ljud eller värme

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Vad tror ni om detta?

Jag är sjukt sugen på att få bygga en egen custom loop för första gången. Jag har tittat runt lite på Corsair, ek etc men tidigare tyckt det blivit lite för dyrt. Detta plus att jag inte har erfarenhet av aplhacool...

Vad tror ni? Håller den ok kvalite? Eller får man vad man betalar för?
Skulle det enkelt gå att bygga till med delar från tex Corsair?

Eller är det bara att köpa och hålla käft?

Edit: för samma pris finns EK Classic 240mm. Bättre val?
https://www.inet.se/produkt/5323380/ek-classic-kit-p240-d-rgb...

[Jag har en 10900k i ett Corsair 5000D.]

Visa signatur

jag gillar min dator!

Permalänk
Skrivet av Solanum:

Vad tror ni om detta?

Jag är sjukt sugen på att få bygga en egen custom loop för första gången. Jag har tittat runt lite på Corsair, ek etc men tidigare tyckt det blivit lite för dyrt. Detta plus att jag inte har erfarenhet av aplhacool...

Vad tror ni? Håller den ok kvalite? Eller får man vad man betalar för?
Skulle det enkelt gå att bygga till med delar från tex Corsair?

Eller är det bara att köpa och hålla käft?

Edit: för samma pris finns EK Classic 240mm. Bättre val?
https://www.inet.se/produkt/5323380/ek-classic-kit-p240-d-rgb...

[Jag har en 10900k i ett Corsair 5000D.]

Garanterat inga problem med kvalitén misstänker att dom bara har överlager på dessa eller dyl för är ett riktigt bra pris, sen är det ju utseendet som du får avgöra vad som är snyggast för dig men prestandan i Alphacool är inte sämmre än EKs eller Corsairs

Är du sugen är detta ett superbra sätt att börja, men beware på det pengaslukande hålet WC kan bli haha Men kul är det!

EDIT såg ditt om eks kitt, i detta fallet skulle jag ta Alphacool varje dag i veckan, D5 pump är betydligt mycket trevligare ljudmässigt än DDC som är i EK kittet samt att du får en större radiator

Missade hans edit
Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Stort tack för svar Blir det för varmt/för högt ljud så kanske jag får se mig om efter annat chassi. Hoppas inte för jag gillar verkligen NR200.

Körde just SF750 med 12700k OC som drog 240w plus 3090 som drog 450w, inga konstigheter då agget enligt mätningar/reviews klarar närmare 1000w

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Kan säga att jag kör 3090 med 5950x i ett loque ghost (vattenkylda) men har inga problem med nätagget varesig ljud eller värme

Skrivet av ottomanslap:

Körde just SF750 med 12700k OC som drog 240w plus 3090 som drog 450w, inga konstigheter då agget enligt mätningar/reviews klarar närmare 1000w

Men tack o bock till er båda! Det lovar ju väldigt gott
Har inte bestämt mig för processor ännu eftersom nya modeller är på g, men baserat på dagens utbud så blir det någon av Ryzen 9 5900X, Ryzen 5950X, i7-12700K eller i9-12900K.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarakin:

Jepp, beställde Produkt: Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB/512GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09NXPTVJM
men får väl se om Amazon skickar den, just står det bara:
Har inte skickats än
Vi mejlar dig när det är tillgängligt

Någon som fått den skickad?

du kommer troligtvis inte få din produkt, "lost ni shipping" är standard 50/50 på amazon deals, så de behåller dina pengar i 1--2-3månader sen får du tillbaka dem lagom till blackfriday?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

du kommer troligtvis inte få din produkt, "lost ni shipping" är standard 50/50 på amazon deals, så de behåller dina pengar i 1--2-3månader sen får du tillbaka dem lagom till blackfriday?

Det brukar inte hända med produkter som skickas av Amazon själva.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Det brukar inte hända med produkter som skickas av Amazon själva.

Skickad & bokad hemleverans imorgon.

Visa signatur

P4 2.8@3.2Ghz HT, 1 Gig Ram, Asus 9800XT, Audigy Zs paltinum Pro, 193P