Hörlurar till två USB-C

Permalänk
Medlem

Hörlurar till två USB-C

Jag har en lenovo tab p11 med usb c utgång och ingen aux. Vi ska snart resa långt och vill såklart se på film och liknande på flyget , kruxet är att det verkar inte finnas nån smidig lösning för att kunna lyssna med varsina hörlurar. Finns ju sen tidigare aux med två utgångar som man kan trixa till med adapter från usb till aux och sen till adapter. Men det verkar funka sådär. Nån annan som haft samma bekymmer?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Marre021:

Jag har en lenovo tab p11 med usb c utgång och ingen aux. Vi ska snart resa långt och vill såklart se på film och liknande på flyget , kruxet är att det verkar inte finnas nån smidig lösning för att kunna lyssna med varsina hörlurar. Finns ju sen tidigare aux med två utgångar som man kan trixa till med adapter från usb till aux och sen till adapter. Men det verkar funka sådär. Nån annan som haft samma bekymmer?

Problemet är att du antagligen inte använt en hörlursförstärkare utan bara kopplat 2 lurar direkt på en dac och den orkar då inte driva lurarna pga för låg impedans och det går inte heller att reglera volymen separat.
En lösning är att använda en gemensam usbdac och så ha en eller två separata hörlursförstärkare beroende på hur viktigt det är med rätt volym.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Jag har en lenovo tab p11 med usb c utgång och ingen aux. Vi ska snart resa långt och vill såklart se på film och liknande på flyget , kruxet är att det verkar inte finnas nån smidig lösning för att kunna lyssna med varsina hörlurar. Finns ju sen tidigare aux med två utgångar som man kan trixa till med adapter från usb till aux och sen till adapter. Men det verkar funka sådär. Nån annan som haft samma bekymmer?

Vissa trådlösa hörlurar har 3.5mm utgång för medlyssnare.
UrbanEars Plattan 2 vet jag iaf har det, men jag har sett andra också.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad plattan har stöd för, men det bör noteras att det finns både varianten med analog signal över USB-C och att ha en pytte-DAC i kabeln, alternativt en större DAC förstås. En lite större mobil DAC som inte bara är en kabel borde väl klara att driva två inte överdrivna hörlurar även via en ”splitter” kan man tycka. En del av dem är fortfarande rätt små.

Permalänk
Medlem

Era hörlurar har USB-C eller?

Om de möjlighet till 3.5mm så kommer ni få ljud med en USB-C till AUX och sedan en splitter. Sedan hur bra det låter jag vara osagt.

Tror inte android har stöd för 2 ljudenheter samtidigt annars hade det kanske var en option.

/Kelo