Utbytbara brytare när Corsair krymper K70

Permalänk
Melding Plague

Utbytbara brytare när Corsair krymper K70

Med ett litet tangentbord ger sig Corsair på den mer nischade tangentbordsmarknaden, med både trådlös drift och anpassningsbara brytare och tangenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pris som ett entry level custom.. njä tack

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Priset är ju helt åt fanders här, vilken miss alltså 😂. Dyrare än ett Ducky 3 one mini. Wireless räcker imo inte för att rättfärdiga priset.
Kollar dom inte upp sånt här innan lansering eller vad?🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Priset är ju helt åt fanders här, vilken miss alltså 😂. Dyrare än ett Ducky 3 one mini. Wireless räcker imo inte för att rättfärdiga priset.
Kollar dom inte upp sånt här innan lansering eller vad?🤔

Fast om man inte behöver trådlöst, kan man ju lika gärna gå på corsair k65 mini? 🙂

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Nästan 2000 spänn och när man(om man) behöver en ny tangent så har modellen utgått. Nej tack.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Det går åt rätt håll (enkelt utbytbara brytare borde det nästan vara lag på), men för mig finns bara TKL, så just den här är inte intressant för min del.

Borde även säljas utan brytare för att hålla ned priset och för att slippa köpa brytare som man aldrig kommer använda.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Nästan 2000 spänn och när man(om man) behöver en ny tangent så har modellen utgått. Nej tack.

Är ju Cherry MX-brytare, så vilka kompatibla keycaps som helst bör väl fungera? Såg ut att vara standardkeycaps.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Är ju Cherry MX-brytare, så vilka kompatibla keycaps som helst bör väl fungera? Såg ut att vara standardkeycaps.

Jo, tänker att kanske inte färg, genomlysning etc. etc. är samma?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Jo, tänker att kanske inte färg, genomlysning etc. etc. är samma?

Endast storlek och fästet som spelar roll. Keycaps för Cherry MX är ganska standard till dess att man stöter på ISO (vilket ibland har lite annorlunda storlekar, t.ex. nordisk ISO med annat shift och enter), eller tillverkare som gör sina egna grejer.

Färg, genomlysning och liknande egenskaper på keycaps är irrelevant så länge storlek och fäste är samma. Detta är dessutom PBT, så det är ingen genomlysning.

Många som skulle köpa ett keeb med hot swap skulle dessutom få för sig att köpa andra keycaps att använda.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Är du intresserad av mindre tangentbord eller föredrar du större varianter?

Jag har ett 60% idag. Gillar storleken. Jag spelar inte MMO-spel längre, men precis efter att jag slutade med Wow köpte jag en MMO-mus så att jag kan flytta över funktioner dit istället.. Musens stöd för snabbkommandon via macro-funktion för ökad produktivitet uppskattas, men det är ergonomin när jag behöver ha händerna på båda jag framförallt var ute efter.

Blå brytare, självklart. Ogillar röda.