Permalänk
Medlem

Problem med RDP och Teams

Tjenare,

Misstänker att det kanske är mer än jag som har haft problem med att få ljudet att fungera bra genom Teams när man kör RDP.
Så passar på att fråga här om någon har hittat en bra lösning.

Mitt problem är följande:
Mikrofonen fungerar ej genom Teams när jag kör RDP, även när inställningar för remote audio playback och recording är "this computer", så vägrar mikrofonen att köra ljudet genom Teams vad det verkar som. Att spela upp ljud fungerar utan problem.

Min setup är en GoXLR med mikrofon, det har fungerat någon gång för länge sedan genom Teams på gamla jobb datorn, men slutade randomly att fungera, sedan orkade jag inte försöka fortsätta hitta en lösning, så då körde jag över telefonen hela tiden. Men börjar tröttna på det.

Får även flimrande bild när jag kör "test call" i Teams när jag kör RDP titt som tätt.

Även provat att ändra device and resource redirection i group policy utan större effekt, samt ändrat i RDP-filen att audiomode = 1 etc.

Någon som har något bra förslag på att få Teams att fungera när man kör RDP?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem i vissa av mina rdp miljöer. Följde nedan guide och då lirade det plötsligt. Värt att testa

https://docs.microsoft.com/en-us/answers/questions/160611/mic...