Hue Aurelle - serienummer saknas

Permalänk
Medlem

Hue Aurelle - serienummer saknas

Tjena.

Köpte en Hue Aurelle som jag inte lyckas få in i appen. Har sedan tidigare tre st Aurelle, på alla dem så fanns serienumret på en etikett på fästet till lampan. På den jag nu köpt finns inget serienummer någonstans, varken på själva lampan, kartongen eller manualen.
Den hittas inte automatiskt av appen heller. Den medföljande fjärrkontrollen (Hue dimmer switch) hittar dock lampan, så jag kan styra den på så vis, men i appen går det ej.

Någon som har något bra tips på vad jag kan testa? Har skrivit till Hue på Facebook, men det tar timmar mellan svaren...

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Testa att återställa lampan genom att hålla in den översta och understa knappen på fjärrkontrollen i närheten av lampan. När lampan blinkar är den upptäckbar och borde hittas av din hubb.

Deras andra lampor kan man återställa genom att bryta strömmen tre gånger i rad eller något i den stilen. Kanske funkar det även på din lampa?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Testa att återställa lampan genom att hålla in den översta och understa knappen på fjärrkontrollen i närheten av lampan. När lampan blinkar är den upptäckbar och borde hittas av din hubb.

Deras andra lampor kan man återställa genom att bryta strömmen tre gånger i rad eller något i den stilen. Kanske funkar det även på din lampa?

Det händer ingenting när jag håller ner översta och nedersta knapparna på fjärren. Har dessvärre ingen strömbrytare till lampan eftersom det är en fast installation. Tog bort brytaren eftersom ungarna släckte med den hela tiden. Skulle ju i absolut värsta fall kunna installera en igen, men det känns som mycket jobb för att få igång den...

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Problemet löst, serienumret fanns inuti armaturen på en liten, liten etikett som mina gubbögon tydligen inte kunde se...

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850