Bahnhof, kö i 1,5 timme och bortklickad

Permalänk
Medlem

Hade det hänt minst 3 gånger då köper jag det att du gör en forumtråd, detta kan bara ha varit ett misstag från någons sida.. Att gnälla över detta är minst sagt underligt kom igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Hade det hänt minst 3 gånger då köper jag det att du gör en forumtråd, detta kan bara ha varit ett misstag från någons sida.. Att gnälla över detta är minst sagt underligt kom igen..

Dock är det välkänt att bahnhof har strulat med telefonsupporten under flera år. Det är väl bra att det kommer fram ifall man t.ex. är en person som behöver mycket stöttning via telefon.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja kan tänka mig att det är många idioter som ringer och säkert väldigt många som "kan data".
Var techsupport en kort period över telefon, sitter hellre fängelse än går tillbaka till det usch.

exakt

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Är det någon under senaste veckan fått igång chatten?

Har stått "Chatten är för tillfället stängd." hela veckan för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mavicxp21:

Jag pratade med Bahnhof i Torsdags, det var kö ja. Jag fick uppmaningen att lämna mitt telefonnummer dom ringde sedan upp efter ca 1 timme. Tjejjen i supporten fixade till mitt problem på studs. Hon bytte macaddress åt mig eftersom jag bytt utrustning.

Att man en ska behöva ringa sin isp för att man byter router... Det är ganska värdelöst.

Permalänk

Chatten var stängd även igår förmiddag. Satt max 10 minuter i kö.

Permalänk
Medlem

Hade Bahnhof mellan 2008-2019, kan med råge säga att det alltid har vart så. Och det enda supporten kan göra är att beklaga. De få gånger under alla år som en kompetent IT person svarade, och omedelbart förstod att det är ett tekniskt problem hos Bahnhof, hörde man deras frustration med att det enda First Line Supporten får göra är att beklaga.

Samma person avslöjade samtidigt att Bahnhof har som policy att aldrig eskalera individuella fall, endast när tiotals personer från samma stadsdel inom en tidsperiod på ett par timmar klagar är det dags för eskalering.

Problemet i Katrineholm finns fortfarande, random kunders IP-config försvinner serverside hos Bahnhof. Du har länk men inget internet. Bahnhof kollar enbart länken så ur deras perspektiv är det användarens fel.

Det tar mellan 1 till 7 dagar innan man får ny IP automatiskt. Min syster bytte äntligen från Bahnhof förra året, inte fått ett samtal med "ligger ditt internet nere?" sen dess.

En fd. Kollega med Bahnhof regelbundet klagar på att internet ligger nere fortfarande. Problemet har funnits sen 2015 och felrapporterats förmodligen tusentals gånger. Ja det är väl kundens fel, att de valde Bahnhof som leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Att man en ska behöva ringa sin isp för att man byter router... Det är ganska värdelöst.

Det behövs bara om man har en fast ip hos dem.

Men inte ens då behövs de eftersom de har en portal där man kan göra de manuellt. Har för mig det är dhcp.bahnhof.se.

Har ring bahnhof support många gånger (dock aldrig på grund av problem med internet). Fått svar inom 20' och de har kunnat hjälpa.

Tips: ring inte när alla andra ringer.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Tips: ring inte när alla andra ringer.

Finns ju en orsak till att det oftast ringer mest när folk har raster, lunch eller just slutat jobba.

För att man är på jobbet och inte kan ringa annars!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furis:

Ska ringa för att uppgradera bredbandet hos mina föräldrar med min far intill.
(funkar inte via hemsidan för tillfället)
1,5 timmes kö och därefter bortklickad! (2 samtal före!)

Det här något som jag fått känslan av har blivit bara sämre o sämre hos bahnhof.

Måhända integritetsriddare på internet men nu vette fasen.<Uppladdad bildlänk>... andra som upplever support/kundservice bara blir sämre å sämre hos bahnhof ?

Hade bahnhof fram till 2018. Var också med om det en gång, att man hade stått i kö +1h och sedan bröts det. Det var fruktansvärt frustrerande. Kör nu ownit och de har också sina problem, men aldrig blivit "bortklickad" i alla fall.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Hade Bahnhof mellan 2008-2019, kan med råge säga att det alltid har vart så. Och det enda supporten kan göra är att beklaga. De få gånger under alla år som en kompetent IT person svarade, och omedelbart förstod att det är ett tekniskt problem hos Bahnhof, hörde man deras frustration med att det enda First Line Supporten får göra är att beklaga.

Samma person avslöjade samtidigt att Bahnhof har som policy att aldrig eskalera individuella fall, endast när tiotals personer från samma stadsdel inom en tidsperiod på ett par timmar klagar är det dags för eskalering.

Problemet i Katrineholm finns fortfarande, random kunders IP-config försvinner serverside hos Bahnhof. Du har länk men inget internet. Bahnhof kollar enbart länken så ur deras perspektiv är det användarens fel.

Det tar mellan 1 till 7 dagar innan man får ny IP automatiskt. Min syster bytte äntligen från Bahnhof förra året, inte fått ett samtal med "ligger ditt internet nere?" sen dess.

En fd. Kollega med Bahnhof regelbundet klagar på att internet ligger nere fortfarande. Problemet har funnits sen 2015 och felrapporterats förmodligen tusentals gånger. Ja det är väl kundens fel, att de valde Bahnhof som leverantör.

Exakt samma problem här i västerås, oftast i samband med nåt större strömavbrott som dödar uppkopplingen. Sedan hinner problemet fixa till sig innan bahnhof lyft på luren i princip.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Är det någon under senaste veckan fått igång chatten?

Har stått "Chatten är för tillfället stängd." hela veckan för mig.

Jag hade det meddelandet ett tag, men nu de senaste veckorna öppnas fönstret med texten "Bahnhof chatt" sedan händer inget mer. Provat med flera olika webläsare med samma resultat.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //