Ladda ner bank id på 5 år gammal iphone?

Permalänk

Ladda ner bank id på 5 år gammal iphone?

För att göra en lång historia kort. Min dotter behöver akut en telefon då hennes ska gås igenom av polisen då hon blivit utsatt för ett allvarligt brott. Har ingen aning hur länge hon blir utan telefon. Min dotter mår inte så bra (av naturliga skäl) så hon tänkte inte på att fråga det. Så efter att ha kollat hemma och i bekantskapskretsen har jag hittat en iPhone 5 eller 6 (osäker på modell) som hon kan använda. Tror ni att det fungerar att ladda ner bank id på en så gammal iphone? Batteriet verkade fungera fortfarande åtminstone. Eller borde jag leta efter en nyare modell av något annat märke? Vad får man för 500 kr (har inte råd med mer) som skulle kunna fungera isåfall?
Hon måste göra ärenden med bank id som inte kan vänta och hon har ingen dator/ipad för den som tänkte föreslå det.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från iPhone 5S för någon månad sedan och BankID fungerade på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melonleaks:

För att göra en lång historia kort. Min dotter behöver akut en telefon då hennes ska gås igenom av polisen då hon blivit utsatt för ett allvarligt brott. Har ingen aning hur länge hon blir utan telefon. Min dotter mår inte så bra (av naturliga skäl) så hon tänkte inte på att fråga det. Så efter att ha kollat hemma och i bekantskapskretsen har jag hittat en iPhone 5 eller 6 (osäker på modell) som hon kan använda. Tror ni att det fungerar att ladda ner bank id på en så gammal iphone? Batteriet verkade fungera fortfarande åtminstone. Eller borde jag leta efter en nyare modell av något annat märke? Vad får man för 500 kr (har inte råd med mer) som skulle kunna fungera isåfall?
Hon måste göra ärenden med bank id som inte kan vänta och hon har ingen dator/ipad för den som tänkte föreslå det.

Så länge den har iOS 12 så fungerar Bank-ID.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Så länge den har iOS 12 så fungerar Bank-ID.

iOS 13 har de ändrat till nu (enligt App Store) så det betyder iPhone 6S och senare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Jag bytte från iPhone 5S för någon månad sedan och BankID fungerade på den.

Samma här, har också en 5s funkar kalas bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av hofwing:

iOS 13 har de ändrat till nu (enligt App Store) så det betyder iPhone 6S och senare

Det var märkligt, enligt https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/systemkrav så står det följande "Mobilt BankID fungerar ihop med: iOS: iOS 12* och högre på iPhone, iPod Touch och iPad."

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Så för att förtydliga. En 5S(2013), 6(2014), 6S(2015) (eller nyare) kommer funka. Men inte en 5(2012).

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Så för att förtydliga. En 5S(2013), 6(2014), 6S(2015) (eller nyare) kommer funka. Men inte en 5(2012).

Korrekt, verkar stå fel på Appstore så alla enheter som kan köra iOS 12 eller senare ska fungera!