Permalänk
Medlem

Hårddisk >8Tb

Min hårddisk som satt i servern gav upp förra veckan. Ingen dataförlust som tur är för jag hade backup, men skulle nu behöva en ny disk, 8Tb eller större.
Innan jag beställer en ny tänkte jag snabbt kolla här om någon har en disk som inte används jag kan köpa. Lös 3,5" alt en USB-disk jag kan skriva ur.

Helst upphämtning i Norrköping, annars måste den skickas.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Jag har ett par WD Red 8TB från Jan 2017 liggande. Jag vill minnas de har snurrat 30k+ timmar men hela tiden i min server väl kylda. Har en del CRC fel p.g.a. bakom en kass SFF-8087 kabel en kortare tid men annars felfri i smart. Har ett gäng med externa usb chassin med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Jag har ett par WD Red 8TB från Jan 2017 liggande. Jag vill minnas de har snurrat 30k+ timmar men hela tiden i min server väl kylda. Har en del CRC fel p.g.a. bakom en kass SFF-8087 kabel en kortare tid men annars felfri i smart. Har ett gäng med externa usb chassin med.

Hej
Att disken har CRC fel låter inte så positivt.
Jag avvaktar dagen ut och köper en ny disk annars.

Permalänk
Skrivet av Sephirot:

Hej
Att disken har CRC fel låter inte så positivt.
Jag avvaktar dagen ut och köper en ny disk annars.

CRC felen är från en dags drift för flera år sedan. Tänkte det skulle kunna hålla dig flytande tills du sourcat en ny disk.

He lungt ändå!

Permalänk
Medlem

Har 5st ironwolf Nas 10tb. Köpte de begagnade skulle haft till ett projekt som ej vart av. Tillverkade mars 2018

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad