Det allt större problemet med elbilsfanatiker som förstör alla biltrådar

Permalänk
Medlem

Det allt större problemet med elbilsfanatiker som förstör alla biltrådar

Jag har uppmärksammat ett fenomen där någon ber om tips och råd inför ett bilköp. Personen har 20k att lägga på en bakhjulsdriven vinterbil och undrar om det är bäst att köra på en Volvo 240 eller en BMW 3-serie. Det dröjer inte många minuter innan någon svarar att TS borde titta på en Renault ZOE då den på alla sätt slår 240 på fingrarna.

I nästa tråd ska TS köpa en pendlarbil som ska gå 15 mil tur och retur till jobbet. TS står och väljer mellan en Fabia och en Polo och frågar efter tips och saker han bör tänka på. Snart har tråden tagits över av elbilsfantaster som rekomenderar elbilar som under en sommardag med nedförsbacke och medvind klarar av TS behov att resa 15 mil. Vet inte elbilsfantaster om att folk behöver komma till jobbet på vintern, eller om 3 år när batteriets kapacitet ligger på 90-95 %?

Det börjar bli tröttsamt med alla dessa elbilsfanatiker som ska in och veva i alla trådar. Alla kanske inte kan ladda hemma, alla kanske inte kan lägga 400k på inköp.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

När man trodde att de militanta veganerna från mellan/högstadiet mognat men sen blivit.. Nått annat.

Problemet är att dessa trådar drar fram de som trollar från båda läger..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det lika illa i elbilstrådarna då fossilfanatikerna går in med liknande kommentarer du har, typ "elbilar som under en sommardag med nedförsbacke och medvind klarar av TS behov att resa 15 mil. Vet inte elbilsfantaster om att folk behöver komma till jobbet på vintern, eller om 3 år när batteriets kapacitet ligger på 90-95 %?"
Precis lika dumt och ignorant enligt mig.

Jag håller dock med om att är man INTE intresserad av ämnet i tråden som är riktad till folk med ett visst intresse, skall man inte kommentera med en massa osant strunt.
Nej, jag har inte elbil.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av MauseRR:

Det börjar bli tröttsamt med alla dessa elbilsfanatiker...

Om det är till någon tröst är det likadant på t.ex. sporthoj.com

Det är enkelt att vara "miljömedveten" när man har pengar till det. Miljön mår bättre av att renovera en gammal förbrännings-Volvo istället för att köpa en ny elbil.

Permalänk
Hedersmedlem

En tråd vars enda syfte är att prata skit om de som är intresserade av ett visst ämne har vi nog inte mycket behov av.

Om vi försökte fokusera på något positivt istället hade forumet blivit bättre för alla.